Update: 'Real Madrid troeft Barcelona af en haalt zoon van Gudjohnsen binnen'

    Update: 'Real Madrid troeft Barcelona af en haalt zoon van Gudjohnsen binnen'

    woensdag 20 juni 2018 om 17:03

    FC Barcelona en Real Madrid jagen allebei op een talentvolle IJslander. De zestienjarige spits Adri Lucas Gudjohnsen heeft zich volgens Sport in de kijker van beide eeuwige rivalen gespeeld.

    De zoon van de bekende oud-voetballer Eidur Gudjohnsen speelde de afgelopen seizoenen al in Barcelona, voor Espanyol. De jeugdinternational van IJsland heeft een prima seizoen achter de rug en heeft naar verluidt de aandacht getrokken van beide Spaanse grootmachten.

    Barça lijkt over de betere papieren te beschikken. Vader Eidur heeft een verleden in Camp Nou en broer Tristan Daniel is al sinds 2015 actief in de jeugdopleiding van de Catalanen. De jongste Gudjohnsen-telg is volgens Sport echter ook geïnteresseerd in het aanbod vanuit Madrid. De Koninklijke kan financieel meer gewicht in de schaal leggen dan Barcelona.

    Het is niet de eerste keer dit seizoen dat beide grootmachten tegenover elkaar staan op de transfermarkt. De twee hebben allebei hun pijlen gericht op het Braziliaanse wonderkind Rodrygo Goes, waar Real Madrid mee aan de haal lijkt te gaan.

    Update 20/6 17.03: Real Madrid heeft de strijd om Gudjohnsen gewonnen, meldt Diario Sport. De talentvolle IJslander heeft om de tafel gezeten met Barcelona, maar zag meer heil in het aanbod dat De Koninklijke hem deed. Bovendien gaat de twaalfjarige Tristan Daniel met zijn broer mee naar Madrid: vader Eidur wil dat de familie bij elkaar blijft en heeft er, ondanks zijn verleden als speler van FC Barcelona, geen problemen mee dat de twee naar Madrid vertrekken.

    Plaats een reactie

    Excelsior +1055
    vrijdag 8 juni 2018 om 19:06
    Ik zal het gek vinden als hij niet naar Barca gaat.
    Vind ik leuk
    Aal +20382
    vrijdag 8 juni 2018 om 19:07
    Eigen jeugd eerst! Eigen jeugd eerst! M'n reet!
    Vind ik leuk
    popiejopie +2126
    woensdag 20 juni 2018 om 17:11
    Ja dus? Ze willen toch prijzen winnen?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 17:11]
    Vind ik leuk
    PRICE +17770
    vrijdag 8 juni 2018 om 19:12
    Eerdere generaties Gudjohnson waren echt wel goed.
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +209
    zaterdag 9 juni 2018 om 12:05
    Volgend ijslandse traditie Zou hij dus Eidurson moeten heten wat zoon van Eidur betekent. Maar heeft natuurlijk niks met zijn talent te maken, dacht is een leuk weetje
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22378
    woensdag 20 juni 2018 om 17:07
    Of Gudjohngrandson?
    Vind ik leuk
    kevinleo +2507
    woensdag 20 juni 2018 om 17:25
    Gudjohnclaxon
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:24
    2
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    woensdag 20 juni 2018 om 17:07
    BAM 3-0 Real ! Weer een talent dat Real boven barca verkiest. En dan te betekenen dat je vader bij barca speelde -:)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 17:07]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:08
    Betekenen?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12878
    woensdag 20 juni 2018 om 17:07
    Heerenveen heeft Madrid al gebeld?
    Vind ik leuk
    El Cazador +4750
    woensdag 20 juni 2018 om 17:08
    nog ff en ze willen al bieden op de volgende embryo van Messi
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +758
    woensdag 20 juni 2018 om 19:35
    Ik denk dat ondanks de eeuwige strijd Ronaldo het zaad van Messi ook niet zou afslaan jij wel?
    Vind ik leuk
    El Cazador +4750
    woensdag 20 juni 2018 om 19:55
    getver
    Vind ik leuk
    Romario9 +9730
    woensdag 20 juni 2018 om 17:10
    Leuk voor Heerenveen
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26323
    woensdag 20 juni 2018 om 17:10
    16 jaar.... er kan nog veel mis gaan....
    Vind ik leuk
    R94 +1061
    woensdag 20 juni 2018 om 17:15
    Het voordeel van papa die een mooie carriere had is dat je na 1 goede bal over 5 meter al een top talent wordt genoemd. Voor je het weet ben je 160 miljoen waard.
    Vind ik leuk
    Foebele +47823
    woensdag 20 juni 2018 om 17:17
    Kinderhandel is normaal in het voetbal, wat een doofpot!!
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3941
    woensdag 20 juni 2018 om 17:18
    Dus 3 16 tot 17 jarige aanvallers die denken dat ze zullen doorbreken bij Real... gaan er toch een paar pech hebben lijkt mij dan.
    Vind ik leuk
    RedNas +2948
    woensdag 20 juni 2018 om 17:51
    Ze hopen door te breken.
    En als dat niet lukt hebben ze toch een tijdje in een van de betere opleidingen van de wereld mogen spelen. Naast een mooie ervaring heb je dan een behoorlijk grote kans om uiteindelijk bij een leuke club terecht te komen. Een grotere kans dan iemand uit de opleiding van fc Reykjavik in ieder geval..
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1084
    donderdag 21 juni 2018 om 00:56
    Wellicht gaan de talenten in Nederland daarom wel zo vroeg weg...behalve geld kan het niveau ook meespelen, want dat zakt hier steeds verder weg.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3941
    donderdag 21 juni 2018 om 08:48
    Betere opleidingen? Op wie is dat gebaseerd? Op de zovele spelers die in de wereld spelen die uit hun jeugd komen? Want dat is best triest hoor...
    Odegaard speelde even in Nederland... hoeveel stappen heeft die gezet in die jeugdopleiding van Madrid?
    Je moet kunnen spelen. Bij RB Leipzig zou je af en toe minuten maken. Geen bekende jeugdopleiding maar speelkansen. Ik garandeer hoger rendement.
    Het valt op dat ik Barcelona niet vernoem. Al geloof ik rotsvast in de kwaliteit van La Masia, ik heb geen vertrouwen in Segura en Bartomeu. En zolang die er zitten kan jeugd mss beter elders gaan. Die zijn de ploeg naar de "kl*ten" aan het helpen. Met hun galactico signings. Gemengd met overbetaalde bijna versleten losers die ze erbij binnen halen. Zum kotsen vind ik het.
    Bij Barça kunnen ze beter Pavard en Upamecano binnen halen. Roberto naar middenveld verhuizen. O.Busquets en Alena promoveren. Thiago kopen. En Martial voor vooraan. En keeper mocht Cilessen gaan. En voila je ploeg staat er voor de volgende jaren. Rest aanvullen vanuit de jeugd...
    Vind ik leuk
    RedNas +2948
    donderdag 21 juni 2018 om 09:34
    Op oa Raul, Casillas, Juanfran, Guti, Soldado, Llorente, Parejo, Vazquez, Mata, Carvajal, Callejon, Niguez, Morata, Alonso (Marcus), Diaz, etc.
    Al snel een paar honderd miljoen euro zeg maar...
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3941
    donderdag 21 juni 2018 om 09:56
    Waaaw. Meeste zijn van rond de eeuwwisseling. En de ander helft hebben hun opleiding elders verder gezet. De meeste waren al weg op de moment dat dees nieuw mannen aangekomen zijn...
    En hoeveel was de waarde toen ze vertrokken? Paar honderd miljoen? of paar miljoen. Raul en Casillas zijn de laatste echt grote. Guti was een persoonlijke favoriet. De rest kan je moeilijk erbij rekenen. Die Diaz bv is al paar jaar weg en is nog steeds rond de 20. En geen minuut op de teller. (Of amper)
    En Soldado of llorente is niet bepaald een groot voorbeeld. Alsof Rodrygo en Vinicius zeggen ; ik wil later zoals Llorente zijn. En Morata is een voorbeeld van hoe je niet behandeld wil worden...
    En sommigen hebben een serieuze stap achteruit moeten zetten om daarna stap vooruit te zetten. Dus eerst ergens anders speeltijd te krijgen. Dus waarom zou je die stap niet gewoon eerst zetten? Wat voordeel heeft die opleiding dan gehad? Hoe vaak worden Real Madrid en topopleiding in 1 zin gebruikt? Bijna nooit toch? Dan kunnen ze beter in Nederland bij Ajax of zo gaan spelen. Die staan hoger aangeschreven en worden door topclubs in heel Europa in het oog gehouden.
    In Madrid komt er nog eens bij dat de voorlijn aan vernieuwing toe is. Ronaldo word echt niet vervangen met 1 van hen. Dan komt Neymar en of Dybala. En die kunnen nog bijna 10 jaar mee. (7)

    Vind het een slechte keuze van de spelers. Maar ja mss is het een droom om bij Madrid te spelen. En dat is ergens te begrijpen. En op de bank of kern kan je ook een CL titel winnen in Madrid
    Vind ik leuk
    RedNas +2948
    donderdag 21 juni 2018 om 10:46
    Natuurlijk kunnen ze beter bij Ajax gaan spelen, De Toekomst is buitencategorie in de wereld van voetbalopleidingen. Dat verandert echter niets aan het feit dat de opleiding van Real ook in iedere top10 (Guardian, Gazzetta, Marca, L'Equipe) terugkomt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: 'Real Madrid troeft Barcelona af en haalt zoon van Gudjohnsen binnen'