Update: Real Madrid heeft strijd gewonnen: Gudjohnsen-zoon (16) tekent contract

    Update: Real Madrid heeft strijd gewonnen: Gudjohnsen-zoon (16) tekent contract

    maandag 6 augustus 2018 om 22:45

    FC Barcelona en Real Madrid jagen allebei op een talentvolle IJslander. De zestienjarige spits Adri Lucas Gudjohnsen heeft zich volgens Sport in de kijker van beide eeuwige rivalen gespeeld.

    De zoon van de bekende oud-voetballer Eidur Gudjohnsen speelde de afgelopen seizoenen al in Barcelona, voor Espanyol. De jeugdinternational van IJsland heeft een prima seizoen achter de rug en heeft naar verluidt de aandacht getrokken van beide Spaanse grootmachten.

    Barça lijkt over de betere papieren te beschikken. Vader Eidur heeft een verleden in Camp Nou en broer Tristan Daniel is al sinds 2015 actief in de jeugdopleiding van de Catalanen. De jongste Gudjohnsen-telg is volgens Sport echter ook geïnteresseerd in het aanbod vanuit Madrid. De Koninklijke kan financieel meer gewicht in de schaal leggen dan Barcelona.

    Het is niet de eerste keer dit seizoen dat beide grootmachten tegenover elkaar staan op de transfermarkt. De twee hebben allebei hun pijlen gericht op het Braziliaanse wonderkind Rodrygo Goes, waar Real Madrid mee aan de haal lijkt te gaan.

    Update 20/6 17.03: Real Madrid heeft de strijd om Gudjohnsen gewonnen, meldt Diario Sport. De talentvolle IJslander heeft om de tafel gezeten met Barcelona, maar zag meer heil in het aanbod dat De Koninklijke hem deed. Bovendien gaat de twaalfjarige Tristan Daniel met zijn broer mee naar Madrid: vader Eidur wil dat de familie bij elkaar blijft en heeft er, ondanks zijn verleden als speler van FC Barcelona, geen problemen mee dat de twee naar Madrid vertrekken.

    Update 6/8 22.45: Het is een tijdje stil geweest rondom de zoon van Gudjohnsen, maar Real Madrid heeft de strijd om het talent definitief gewonnen. De zestienjarige IJslander heeft inmiddels zijn contract bij De Koninklijke ondertekend, zo maakt hij zelf bekend via Instagram. Voor hoeveel seizoenen hij getekend heeft, is vooralsnog niet duidelijk.

    Plaats een reactie

    Excelsior +1348
    vrijdag 8 juni 2018 om 19:06
    Ik zal het gek vinden als hij niet naar Barca gaat.
    Vind ik leuk
    Aal +22122
    vrijdag 8 juni 2018 om 19:07
    Eigen jeugd eerst! Eigen jeugd eerst! M'n reet!
    Vind ik leuk
    popiejopie +2691
    woensdag 20 juni 2018 om 17:11
    Ja dus? Ze willen toch prijzen winnen?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 17:11]
    Vind ik leuk
    LosBlancos +1203
    maandag 6 augustus 2018 om 22:48
    Gek he
    Vind ik leuk
    maandag 6 augustus 2018 om 23:39
    Tja...
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +275
    zaterdag 9 juni 2018 om 12:05
    Volgend ijslandse traditie Zou hij dus Eidurson moeten heten wat zoon van Eidur betekent. Maar heeft natuurlijk niks met zijn talent te maken, dacht is een leuk weetje
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30324
    woensdag 20 juni 2018 om 17:07
    Of Gudjohngrandson?
    Vind ik leuk
    kevinleo +2586
    woensdag 20 juni 2018 om 17:25
    Gudjohnclaxon
    Vind ik leuk
    Rodajc +14769
    maandag 6 augustus 2018 om 23:33
    Snap ook niet echt waarom hij nu Gudjohnsen wordt genoemd? Of is die traditie opgehouden?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:24
    2
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9494
    woensdag 20 juni 2018 om 17:07
    BAM 3-0 Real ! Weer een talent dat Real boven barca verkiest. En dan te betekenen dat je vader bij barca speelde -:)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 17:07]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:08
    Betekenen?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19563
    woensdag 20 juni 2018 om 17:07
    Heerenveen heeft Madrid al gebeld?
    Vind ik leuk
    El Cazador +6809
    woensdag 20 juni 2018 om 17:08
    nog ff en ze willen al bieden op de volgende embryo van Messi
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1453
    woensdag 20 juni 2018 om 19:35
    Ik denk dat ondanks de eeuwige strijd Ronaldo het zaad van Messi ook niet zou afslaan jij wel?
    Vind ik leuk
    El Cazador +6809
    woensdag 20 juni 2018 om 19:55
    getver
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 00:04
    Cumshot.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 00:05]
    Vind ik leuk
    Romario9 +11838
    woensdag 20 juni 2018 om 17:10
    Leuk voor Heerenveen
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    woensdag 20 juni 2018 om 17:10
    16 jaar.... er kan nog veel mis gaan....
    Vind ik leuk
    R94 +2018
    woensdag 20 juni 2018 om 17:15
    Het voordeel van papa die een mooie carriere had is dat je na 1 goede bal over 5 meter al een top talent wordt genoemd. Voor je het weet ben je 160 miljoen waard.
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    woensdag 20 juni 2018 om 17:17
    Kinderhandel is normaal in het voetbal, wat een doofpot!!
    Vind ik leuk
    John Garp +1806
    dinsdag 7 augustus 2018 om 02:40
    Woorden die je niet begrijpt, moet je niet gebruiken.
    Je bent zelf een doofpot.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    woensdag 20 juni 2018 om 17:18
    Dus 3 16 tot 17 jarige aanvallers die denken dat ze zullen doorbreken bij Real... gaan er toch een paar pech hebben lijkt mij dan.
    Vind ik leuk
    RedNas +3459
    woensdag 20 juni 2018 om 17:51
    Ze hopen door te breken.
    En als dat niet lukt hebben ze toch een tijdje in een van de betere opleidingen van de wereld mogen spelen. Naast een mooie ervaring heb je dan een behoorlijk grote kans om uiteindelijk bij een leuke club terecht te komen. Een grotere kans dan iemand uit de opleiding van fc Reykjavik in ieder geval..
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1260
    donderdag 21 juni 2018 om 00:56
    Wellicht gaan de talenten in Nederland daarom wel zo vroeg weg...behalve geld kan het niveau ook meespelen, want dat zakt hier steeds verder weg.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    donderdag 21 juni 2018 om 08:48
    Betere opleidingen? Op wie is dat gebaseerd? Op de zovele spelers die in de wereld spelen die uit hun jeugd komen? Want dat is best triest hoor...
    Odegaard speelde even in Nederland... hoeveel stappen heeft die gezet in die jeugdopleiding van Madrid?
    Je moet kunnen spelen. Bij RB Leipzig zou je af en toe minuten maken. Geen bekende jeugdopleiding maar speelkansen. Ik garandeer hoger rendement.
    Het valt op dat ik Barcelona niet vernoem. Al geloof ik rotsvast in de kwaliteit van La Masia, ik heb geen vertrouwen in Segura en Bartomeu. En zolang die er zitten kan jeugd mss beter elders gaan. Die zijn de ploeg naar de "kl*ten" aan het helpen. Met hun galactico signings. Gemengd met overbetaalde bijna versleten losers die ze erbij binnen halen. Zum kotsen vind ik het.
    Bij Barça kunnen ze beter Pavard en Upamecano binnen halen. Roberto naar middenveld verhuizen. O.Busquets en Alena promoveren. Thiago kopen. En Martial voor vooraan. En keeper mocht Cilessen gaan. En voila je ploeg staat er voor de volgende jaren. Rest aanvullen vanuit de jeugd...
    Vind ik leuk
    RedNas +3459
    donderdag 21 juni 2018 om 09:34
    Op oa Raul, Casillas, Juanfran, Guti, Soldado, Llorente, Parejo, Vazquez, Mata, Carvajal, Callejon, Niguez, Morata, Alonso (Marcus), Diaz, etc.
    Al snel een paar honderd miljoen euro zeg maar...
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    donderdag 21 juni 2018 om 09:56
    Waaaw. Meeste zijn van rond de eeuwwisseling. En de ander helft hebben hun opleiding elders verder gezet. De meeste waren al weg op de moment dat dees nieuw mannen aangekomen zijn...
    En hoeveel was de waarde toen ze vertrokken? Paar honderd miljoen? of paar miljoen. Raul en Casillas zijn de laatste echt grote. Guti was een persoonlijke favoriet. De rest kan je moeilijk erbij rekenen. Die Diaz bv is al paar jaar weg en is nog steeds rond de 20. En geen minuut op de teller. (Of amper)
    En Soldado of llorente is niet bepaald een groot voorbeeld. Alsof Rodrygo en Vinicius zeggen ; ik wil later zoals Llorente zijn. En Morata is een voorbeeld van hoe je niet behandeld wil worden...
    En sommigen hebben een serieuze stap achteruit moeten zetten om daarna stap vooruit te zetten. Dus eerst ergens anders speeltijd te krijgen. Dus waarom zou je die stap niet gewoon eerst zetten? Wat voordeel heeft die opleiding dan gehad? Hoe vaak worden Real Madrid en topopleiding in 1 zin gebruikt? Bijna nooit toch? Dan kunnen ze beter in Nederland bij Ajax of zo gaan spelen. Die staan hoger aangeschreven en worden door topclubs in heel Europa in het oog gehouden.
    In Madrid komt er nog eens bij dat de voorlijn aan vernieuwing toe is. Ronaldo word echt niet vervangen met 1 van hen. Dan komt Neymar en of Dybala. En die kunnen nog bijna 10 jaar mee. (7)

    Vind het een slechte keuze van de spelers. Maar ja mss is het een droom om bij Madrid te spelen. En dat is ergens te begrijpen. En op de bank of kern kan je ook een CL titel winnen in Madrid
    Vind ik leuk
    RedNas +3459
    donderdag 21 juni 2018 om 10:46
    Natuurlijk kunnen ze beter bij Ajax gaan spelen, De Toekomst is buitencategorie in de wereld van voetbalopleidingen. Dat verandert echter niets aan het feit dat de opleiding van Real ook in iedere top10 (Guardian, Gazzetta, Marca, L'Equipe) terugkomt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 09:11
    Net als Ödegaard zeker?
    Vind ik leuk
    LosBlancos +1203
    maandag 6 augustus 2018 om 22:48
    Spelers voor de toekomst zijn al binnen! Nu nog een topper halen voor het heden!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26561
    maandag 6 augustus 2018 om 22:53
    Hopelijk geen Odegaard 2
    Vind ik leuk
    maandag 6 augustus 2018 om 22:54
    Je ziet ook wel aan het hoofd dat dit geen verdedigende middenvelder is.
    Vind ik leuk
    maandag 6 augustus 2018 om 23:21
    Ik dacht dat het de zoon van Ferry Somogy was.
    Vind ik leuk
    maandag 6 augustus 2018 om 23:24
    Laat me raden, weer een “talent” dat over vijf jaar nog steeds niks bewezen heeft?
    Vind ik leuk
    Itsese +5044
    maandag 6 augustus 2018 om 23:39
    Die zien we over 3 jaar bij Heerenveen
    Vind ik leuk
    Arbee +2235
    dinsdag 7 augustus 2018 om 01:08
    Die zien we dus over een jaar of drie bij Heerenveen
    Vind ik leuk
    SimonSays +6212
    dinsdag 7 augustus 2018 om 01:18
    Lekker zo'n oud topic.
    Ik mag wel hopen dat deze zoon van john goed is.


    Edit: Oke bedtijd.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 7 augustus 2018 om 01:19]
    Vind ik leuk
    Truth +3003
    dinsdag 7 augustus 2018 om 06:41
    ondanks een verleden bij barca heeft eidur gewoon voor het geld gekozen want la masia de rug toekeren doe je niet zomaar !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws