'De Jong en Sneijder mijn assistenten? Iemand moet pionnetjes neerzetten, toch?'

    'De Jong en Sneijder mijn assistenten? Iemand moet pionnetjes neerzetten, toch?'

    maandag 11 juni 2018 om 20:39

    Rafael van der Vaart vindt het jammer dat talentvolle spelers uit Nederland te vroeg naar het buitenland gaan. De 35-jarige routinier is optimistisch gestemd over de lichting die eraan zit te komen, maar ziet ook een groot probleem.

    "Er komt weer wat aan waarvan je denkt: ja, dit kan wat worden. Dan kom je meteen aan bij het volgende punt, want het kan wat worden betekent niet dat je na drie, vier goede wedstrijden al naar de grootste clubs in het buitenland wil", zegt Van der Vaart tegen Ajax TV.

    Van der Vaart heeft een voorbeeld van een transfer die hij af liet ketsen. "Toen ik negentien was wilde Liverpool me hebben. Die wilde ik echt niet spreken. Ik wist toch al dat ik niet ging. Ik wilde gewoon bij Ajax blijven. Tegenwoordig willen ze allemaal meteen weg. Dat vind ik gewoon jammer. Misschien ligt het aan de tijd waar we nu in leven, maar ik denk niet dat het goed is."

    Van der Vaart nadert het einde van zijn carrière. Wat hij gaat doen weet hij nog niet. "Ik denk wel dat ik graag trainer wil worden. Nigel de Jong en Wesley Sneijder mijn assistenten? Je moet toch iemand hebben die de pionnetjes neerzet, toch? Die samenstelling kan ik me wel voorstellen. Ik weet alleen niet of we veel punten zullen halen", lacht de middenvelder.

    Plaats een reactie

    maandag 11 juni 2018 om 20:42
    Hier heeft hij helemaal gelijk in. Het heeft voorral met de tijd te maken waar we in zitten. Alles draaid om meer en meer en nog beter dat de rest.
    Vind ik leuk
    Aal +20047
    maandag 11 juni 2018 om 20:44
    Laat die Rafael lekker kappen met dat wijze gedoe.... hij is het voorbeeld van verkeerde keuzes maken.
    Vind ik leuk
    Gerro +5428
    maandag 11 juni 2018 om 20:58
    Hoezo verkeerde keuzes speelde uitstekend bij HSV voor hij naar Real ging en daar kwam ie er net niet helemaal aan te pas, vervolgens ook een aantal jaar prima bij de spurs gespeeld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:25
    vdVaart liep als een oude man de laatste jaren van zijn carriere.

    Het heeft heel veel met je lichaam te maken, Robben de man van glas werd elk jaar beter. ondanks zijn blessure's

    Strootman is 2 zwaar geblesseerd geweest en is duidelijk minder geworden van de blessure's

    vdVaart lichaam kon het niet meer bijbenen, zijn top was bij Ajax, Hsv en Real en in Engeland en weer HSV werd hij al minder..

    Sommige kunnen door tot hun 40ste anderen tot hun 25ste.

    Een uitzondering word 100 met roken 1 op de miljoen maar er zijn ook mensen die op hun 35ste zo erg aan toe zijn dat ze 100 lijken, puur door de toxide in sigareten.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11660
    maandag 11 juni 2018 om 21:26
    Ja die Sylvie heeft hem alleen maar een hoop ellende gebracht, had ie nooit aan moeten beginnen.
    Vind ik leuk
    Morris +20216
    maandag 11 juni 2018 om 21:46
    Ach hij heeft lang mooi uitzicht gehad. Mag best wat kosten toch.. 😉
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11660
    maandag 11 juni 2018 om 21:51
    Zeker waar, je weet van te voren al dat het geld gaat kosten dus een mooi uitzicht is dan uiteindelijk leuk meegenomen.
    Toch vind ik 5 miljoen wel een hoop geld voor een beetje uitzicht..
    Vind ik leuk
    Morris +20216
    maandag 11 juni 2018 om 22:07
    Niet als je genoeg geld hebt
    Vind ik leuk
    Gerro +5428
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:22
    Zou ze echt zoveel geld hebben gekost want die tante verdiend zelf denk ik ook geen hongerloontje.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11660
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:40
    Uiteindelijk wel ja, na die scheiding heeft hij volgens mij al iets van 5 miljoen aan haar moeten geven.
    Vind ik leuk
    Gerro +5428
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:47
    Gelukkig had ze zelf ook het nodige verdiend anders had ie veel meer afgetikt dan die 5 miljoen.
    Vind ik leuk
    Adje80 +4735
    maandag 11 juni 2018 om 21:36
    Wat een onzin ja. Hsv was de perfecte stap en daar was hij heel vaak matchwinner. Bij real Madrid heeft hij niet veel kansen gekregen, alle Nederlanders moesten toen weg ook robben sneijder en huntelaar..geen schande en bij tottenham was hij ook super. Het enige wat hem al lang achtervolgt is dat hij vaak maar 70-80 speelde of kon spelen maar hij heeft echt niks raars gedaan qua keuzes.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 03:42
    Niet alle Nederlanders, van Nistelrooy mocht blijven, ondanks een zware blessure.
    Vind ik leuk
    Adje80 +4735
    dinsdag 12 juni 2018 om 06:24
    Sorry
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:15
    Maakt niet uit.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 01:13
    Kon het niet beter verwoorden. Exact dat dus!
    Solliciteert iets te opzichtig imo naar een functie bij Ajax, maar wilde totaal niet terugkeren als routinier.
    Wat wil hij nou: analist worden of trainer. Of allebei? Of de popie Jopie uithangen?
    Was gecharmeerd van hem hem in zijn jonge jaren, maar heeft (bijvoorbeeld ten op zichte van Wesley) mijn respect compleet verloren.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 22:29
    Draait*
    Vind ik leuk
    Teamgeest +552
    maandag 11 juni 2018 om 20:43
    Arrogant braaaak.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25951
    maandag 11 juni 2018 om 20:44
    Pfff Raffie.... ga lekker je wagen verven of zo.
    Vind ik leuk
    Maan88 +2500
    maandag 11 juni 2018 om 21:01
    Wat zegt Rafael hier verkeerd dan? En heb je iets tegen kampers ofwat?
    Vind ik leuk
    Gerro +5428
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:24
    Denk dat ie liever die mooie chick van hem een keer aanduwt.
    Vind ik leuk
    Bdog +4791
    maandag 11 juni 2018 om 20:47
    Goed trio man. Fricadelletje, pindarotsie en partyknack.
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 20:47
    Hmmm klinkt goed!
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 20:48
    Nu nog iemand vinden die na afloop een patat waterfiets voor je maakt, dat vergt toch wel wat meer intelligentie.
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 21:49
    Lekker man, waterfietsie met currie na een avond pilsen
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 21:51
    Zou er eerlijk gezegd een moord voor doen nu, haha!
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 22:23
    Hebben ze die niet in Londen ofzo 😂
    Vind ik leuk
    dekrijn +20
    maandag 11 juni 2018 om 20:55
    Ik vind het raar dat iedereen zo af geeft op Rafael.
    Hij Is toch bepalend geweest voor ajax en oranje en de rest van zijn clubs.

    Wat hebben jullie zielegerts bereikt ?
    O ja geen kut anders hadden we je wel gekend
    Vind ik leuk
    Drs. P. +50
    maandag 11 juni 2018 om 21:30
    Want beroemd zijn is echt graadmeter belangrijker van succes wil je zeggen?
    Vind ik leuk
    HanV +3400
    maandag 11 juni 2018 om 22:11
    Dat is toch een wat teleurstellende zin voor een Drs. P.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +7680
    maandag 11 juni 2018 om 23:58
    Precies.

    Laat ze maar lekker lullen en jaloers zijn... Wij weten wel wie straks de nieuwe cora can Mora mag zijn!

    Vind ik leuk
    Gerro +5428
    maandag 11 juni 2018 om 20:59
    Raaf goed bezig wijs die snotneuzen maar eens op hun foute keuzes.
    Vind ik leuk
    SjakieNYC +71
    maandag 11 juni 2018 om 21:02
    Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij een goede trainer wordt...
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9797
    maandag 11 juni 2018 om 21:18
    Goede gast en voetballer, alleen jammer dat zijn carriere als een nachtkaars uit gaat..
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +599
    maandag 11 juni 2018 om 21:36
    Effe off topic:
    Die Belgen spelen verdomd goed zeg
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 22:03
    Komt die Argentijn nou of niet dat wil ik weten niet dezelfde drol in alle kleuren van de regenboog?
    Vind ik leuk
    Renelas +137
    maandag 11 juni 2018 om 22:54
    Dat gezeik over Rafael en maar doen alsof je zelf beter bent hier op het forum. Hij was gwn een talentvolle voetballer die relatief vroeg op was. Toch heeft hij mooie dingen laten zien en ga maar eens vertellen dat HSV een slechts keuze was? Deze intervju's worden gegeven en hij geeft antwoord erop, en er is verder niks mee wat hij hier zegt.
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 23:09
    intervju's? Hoe kook je die nu weer?
    Vind ik leuk
    Renelas +137
    maandag 11 juni 2018 om 23:40
    Niet eens gezien, interview moet dat zijn natuurlijk. Dat krijg je als je over 15 jaar niet meer in NL woont en andere talen spreekt.
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 23:40
    We weten allemaal wel dat hij het over Kluivert heeft 😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:08
    Zeer zinnig van der Vaart! Luisteren jongens.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:45
    Het is gewoon zo jammer, bijna alle goed spelende net nog tieners worden na paar goede wedstrijden zo gek gemaakt, dat de mooie verhalen voor koek worden genomen. Natuurlijk is er een kans dat ze slagen, maar dat is denk ik maar 10% Ze moeten er zo hard aan trekken, van kassie naar de muur gestuurd en nieuwe omgeving ze moeten zo sterk in hun schoenen staan. Als ze door huis zoeken, taal leren, omgeving wennen enz een paar wedstrijden niet op dat hogere niveau gespeeld en ze staan er zo naast en kom dan maar eens weer in de basis. Want op papa en mamma valt dan niet makkelijk terug te vallen. dan moet je
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'De Jong en Sneijder mijn assistenten? Iemand moet pionnetjes neerzetten, toch?'