'De Jong en Sneijder mijn assistenten? Iemand moet pionnetjes neerzetten, toch?'

'De Jong en Sneijder mijn assistenten? Iemand moet pionnetjes neerzetten, toch?'

Gepubliceerd: maandag 11 juni 2018 om 20:39ma 11-06-2018 om 20:39

Rafael van der Vaart vindt het jammer dat talentvolle spelers uit Nederland te vroeg naar het buitenland gaan. De 35-jarige routinier is optimistisch gestemd over de lichting die eraan zit te komen, maar ziet ook een groot probleem.

"Er komt weer wat aan waarvan je denkt: ja, dit kan wat worden. Dan kom je meteen aan bij het volgende punt, want het kan wat worden betekent niet dat je na drie, vier goede wedstrijden al naar de grootste clubs in het buitenland wil", zegt Van der Vaart tegen Ajax TV.

Van der Vaart heeft een voorbeeld van een transfer die hij af liet ketsen. "Toen ik negentien was wilde Liverpool me hebben. Die wilde ik echt niet spreken. Ik wist toch al dat ik niet ging. Ik wilde gewoon bij Ajax blijven. Tegenwoordig willen ze allemaal meteen weg. Dat vind ik gewoon jammer. Misschien ligt het aan de tijd waar we nu in leven, maar ik denk niet dat het goed is."

Van der Vaart nadert het einde van zijn carrière. Wat hij gaat doen weet hij nog niet. "Ik denk wel dat ik graag trainer wil worden. Nigel de Jong en Wesley Sneijder mijn assistenten? Je moet toch iemand hebben die de pionnetjes neerzet, toch? Die samenstelling kan ik me wel voorstellen. Ik weet alleen niet of we veel punten zullen halen", lacht de middenvelder.

Plaats een reactie

maandag 11 juni 2018 om 20:42
Hier heeft hij helemaal gelijk in. Het heeft voorral met de tijd te maken waar we in zitten. Alles draaid om meer en meer en nog beter dat de rest.
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 22:29
Draait*
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
maandag 11 juni 2018 om 20:43
Arrogant braaaak.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 juni 2018 om 20:43]
Vind ik leuk
Barry Engels +32284
maandag 11 juni 2018 om 20:44
Pfff Raffie.... ga lekker je wagen verven of zo.
Vind ik leuk
Maan88 +6555
maandag 11 juni 2018 om 21:01
Wat zegt Rafael hier verkeerd dan? En heb je iets tegen kampers ofwat?
Vind ik leuk
Gerro +9054
dinsdag 12 juni 2018 om 23:24
Denk dat ie liever die mooie chick van hem een keer aanduwt.
Vind ik leuk
Bdog +7145
maandag 11 juni 2018 om 20:47
Goed trio man. Fricadelletje, pindarotsie en partyknack.
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 20:47
Hmmm klinkt goed!
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 20:48
Nu nog iemand vinden die na afloop een patat waterfiets voor je maakt, dat vergt toch wel wat meer intelligentie.
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 21:49
Lekker man, waterfietsie met currie na een avond pilsen
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 21:51
Zou er eerlijk gezegd een moord voor doen nu, haha!
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 22:23
Hebben ze die niet in Londen ofzo 😂
Vind ik leuk
dekrijn +65
maandag 11 juni 2018 om 20:55
Ik vind het raar dat iedereen zo af geeft op Rafael.
Hij Is toch bepalend geweest voor ajax en oranje en de rest van zijn clubs.

Wat hebben jullie zielegerts bereikt ?
O ja geen kut anders hadden we je wel gekend
Vind ik leuk
Drs. P. +134
maandag 11 juni 2018 om 21:30
Want beroemd zijn is echt graadmeter belangrijker van succes wil je zeggen?
Vind ik leuk
HanV +5490
maandag 11 juni 2018 om 22:11
Dat is toch een wat teleurstellende zin voor een Drs. P.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10316
maandag 11 juni 2018 om 23:58
Precies.

Laat ze maar lekker lullen en jaloers zijn... Wij weten wel wie straks de nieuwe cora can Mora mag zijn!

Vind ik leuk
Gerro +9054
maandag 11 juni 2018 om 20:59
Raaf goed bezig wijs die snotneuzen maar eens op hun foute keuzes.
Vind ik leuk
SjakieNYC +207
maandag 11 juni 2018 om 21:02
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij een goede trainer wordt...
Vind ik leuk
AllAdIn +25284
maandag 11 juni 2018 om 21:18
Goede gast en voetballer, alleen jammer dat zijn carriere als een nachtkaars uit gaat..
Vind ik leuk
WZPWZDB. +1410
maandag 11 juni 2018 om 21:36
Effe off topic:
Die Belgen spelen verdomd goed zeg
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 22:03
Komt die Argentijn nou of niet dat wil ik weten niet dezelfde drol in alle kleuren van de regenboog?
Vind ik leuk
Renelas +278
maandag 11 juni 2018 om 22:54
Dat gezeik over Rafael en maar doen alsof je zelf beter bent hier op het forum. Hij was gwn een talentvolle voetballer die relatief vroeg op was. Toch heeft hij mooie dingen laten zien en ga maar eens vertellen dat HSV een slechts keuze was? Deze intervju's worden gegeven en hij geeft antwoord erop, en er is verder niks mee wat hij hier zegt.
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 23:09
intervju's? Hoe kook je die nu weer?
Vind ik leuk
Renelas +278
maandag 11 juni 2018 om 23:40
Niet eens gezien, interview moet dat zijn natuurlijk. Dat krijg je als je over 15 jaar niet meer in NL woont en andere talen spreekt.
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 23:40
We weten allemaal wel dat hij het over Kluivert heeft 😂
Vind ik leuk