Van Dijk bekritiseerd door oud-hockeyer: 'Verkeerd signaal naar de Oranje-spelers'

    Van Dijk bekritiseerd door oud-hockeyer: 'Verkeerd signaal naar de Oranje-spelers'

    dinsdag 12 juni 2018 om 08:26

    Oranje-aanvoerder Virgil van Dijk liet onlangs na de oefenwedstrijd tegen Italië weten dat hij het WK niet aandachtig gaat volgen, tot verbazing van Jacques Brinkman. De voormalig tophockeyer adviseert Van Dijk om wél regelmatig voor de televisie plaats te nemen deze zomer.

    De geboren Bredanaar groeide dit jaar uit tot de duurste verdediger ter wereld, maar heeft slechts negentien Oranje-interlands in de benen en heeft volgens Brinkman nog veel te leren. 'Wanneer niet honderd procent scherp zoals onlangs tegen Italië, is Van Dijk verdedigend kwetsbaar in de eigen zestien en niet veel meer dan een 'modale speler' met roots bij Willem II en FC Groningens', schrijft de oud-hockeyer in zijn column voor De Telegraaf. 'Sergio Ramos (Spanje), Thiago Silva (Brazilië) en Mats Hummels (Duitsland) zijn spelers waar Van Dijk (nog) niet aan kan tippen.'

    Van Dijk zou deze zomer eigenlijk voor de buis moeten zitten om te leren van deze spelers, betoogt Brinkman. 'Als je ambacht voetballer is, ben je min of meer verplicht het toernooi, waar de beste landen en spelers hun kunsten vertonen, van dichtbij te volgen. (...) Hoe gemakkelijk is het om 'vakantie' en 'voetbal kijken' te combineren', vraagt de oud-hockeyer zich hardop af. 'De man van 85 miljoen, geeft met zijn statement ook een verkeerd signaal af naar de rest van de Nederlands elftal-spelers. Als aanvoerder heb je een voorbeeld- en voortrekkersrol.'

    Poll

    Eens met Brinkman?

    (1774 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 12 juni 2018 om 08:30
    Hockeyer toen ben ik gestopt met lezen....
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:32
    +1.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18721
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:38
    -3. Alsof hockeyers geen mening over voetbal mogen hebben. Volgens mij roepen jullie al jaren dat voetbal cameratechnologie moet toelaten, iets waar de hockeysport al jaren z'n tijd vooruit was. Waarom zou de voetballerij zo arrogant moeten zijn dat ze niet hoeven te leren van andere sporten? Volgens mij heeft Oranje laten zien dat ze nog een hoop te verbeteren hebben. Als iemand met grootse resultaten in een andere sport zijn blik erop geeft, kan je daar gewoon naar luisteren en vinden of hij een punt heeft of niet.
    Vind ik leuk
    Sytz +2684
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:53
    Je hebt gelijk hoor, veel voetbalfans vinden hockey maar een ''homosport''. Laat ze maar eens een strafcorner uitlopen, dan piepen ze wel anders, ik hoop het zelf in ieder geval niet te doen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18721
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:37
    Hahaha, ik ben al ruim 20 jaar hockeykeeper en kan het aantal blauwe plekken niet tellen van een hockeybal die met 80-90km per uur op niet beschermde plekken van je lijf terecht komt. Heerlijk zelfs om soms even af te zien en pijn te hebben haha.

    En als er mensen zijn die hockey een 'homosport' vinden, dan kan ik ze alleen maar uitlachen. Enerzijds zou je eens een goed feest mee moeten maken met al dat vrouwelijk schoon, daar kan voetbal niet aan tippen. En anderzijds zie je hockeyers nooit aanstellen als ze een hockeybal tegen hun voet/been/hand/arm/hoofd/borst krijgen. Moet je eens kijken naar alle schwalbes in de voetballerij van pussy's die al kermen van de pijn als ze niet eens geraakt worden.

    Ik hoop als voetballiefhebber alleen maar dat de Nederlandse voetbalbond, clubs en spelers open staan voor nieuwe visies (ook uit andere sporten), dan kan zowel Oranje als onze topclubs ook Internationaal weer goede resultaten gaan behalen.
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1722
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:59
    Ben het helemaal met je eens, behalve dat ze eens een feestje mee moeten pakken.

    Lekker wegblijven van de hockeyclubs! Al die tokkie voetballers zorgen alleen maar voor problemen als ze een keer bij ons langskomen.

    Buiten de camera's zouden ze bij voetbal ook wel eens nadenken over:
    - De groenekaart (laatste waarschuwing)
    - Tijdstraffen bij groene en gele kaarten (heeft de tegenstander er ook nog iets aan tijdens de wedstijd)
    - Zuivere speeltijd (al dat klote tijdrekken eindelijk klaar)
    - De zelfpass (heeft bij het hockey erg veel geholpen in het versnellen van het spel)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18721
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:27
    Dat is wel waar... de voetballers misdragen zich bij zo'n feesten vaak wel iets meer wanneer ze eens aanhaken. Maar toch, in de basis hoe meer zielen hoe meer vreugd.

    Verder helemaal met je eens dat ze genoeg dingen kunnen overnemen om allerlei kansloze sneue irritaties uit de sport kunnen halen.
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1722
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:06
    In de basis wel.. praktijk is het jammer genoeg vaak net iets anders.
    Vind ik leuk
    base +1307
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:15
    Als voetballers tokkiez zijn mogen wij dus jullie ook bekakte kut homo's noemen. (Heb niks tegen homo's)
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1722
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:03
    Dat je de woorden ''bekakte kut homo's'' kiest laat voor mij alleen maar zien dat ik ergens een punt heb.
    Vind ik leuk
    Sytz +2684
    woensdag 13 juni 2018 om 08:40
    Bekakt, oké daar heb je een punt.
    Homo's nee, dat is dus gewoon grote onzin. Voetballers (inclusief mij) zijn zulke grote watjes op het veld, altijd maar dat zuigen en vieze overtredingen maken. Daarbij ook nog altijd duikelen.
    Vind ik leuk
    Obl93 +1731
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:01
    Helemaal met je eens! heb beide sporten (voetbal en hockey) gedaan en wat ik ook een mooi aspect van het hockey vind, is dat er respect is naar de wedstrijdleiding en er nauwelijks ruimte is voor discussie. Ook een punt waar de voetballerij heeeeeel veel van kan leren.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:30
    Technisch zijn Hockeyers ook veel sterker dan voetballers, zo'n klein balletje, kleine stick... valt niet mee.
    Daarbij vergeleken is een voetbal een strandbal.

    Maar ik sla het vrouwen-hockey toch hoger aan, gezien de successen, net als vrouwen-voetbal... vanavond weer even kijken heerlijk die overgave en de inzet.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4156
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:54
    kunnen ze dan mss ook een korfbal-legenda aan het woord laten? die weten hoe ze wereldkampioen moeten worden en blijven
    Vind ik leuk
    Spiegel +7648
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:50
    Dat komt omdat de rest van de wereld doorheeft dat korfbal een kut sport is.

    Op het gemengd douchen na dan....
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18721
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:28
    En ook dat blijkt helaas een fabeltje :-(
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:20
    deze man vond dat doping gewoon gelegaliseerd moest worden , dus uit zijn mond komt alleen stank en onzin
    bij RONDO wou gullit al niet meer met deze pannekoek aan tafel zitten
    echt een verschrikkelijk over het paard getild mannetje die vind dat ie overal verstand van heeft
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18721
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:33
    Ik zeg niet dat je iedere uitspraak van hem serieus moet nemen. Maar dan kunnen we verdomd veel mensen afschrijven, BN'ers en ook ons allen hier... want iedereen doet soms domme uitspraken.

    Maar mijn reactie was op iemand die hem niet serieus nam omdat hij van een andere sport af kwam.. en dat vind ik belachelijk. That's all.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:38
    hij doet alleen maar domme uitspraken
    kijk hierboven , wat een onzin
    je leert voetbal vooral door zelf veel te spelen en te trainen
    en als je dan wil leren door naar bepaalde spelers te kijken , dan moet je op de tribune zitten want dan zie je ook hoe die spelers bewegen en lopen als de bal niet in de buurt is
    die man moet lekker met fatima een hockey programma gaan presenteren , en ver uit de buurt van de voetballerij blijven
    en wij doen ook domme uitspraken , maar wij doen ze niet op tv of in een colomn in de krant en krijgen er niet voor betaald
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:35
    Ga eens op de inhoud in. Doorzichtige tactiek, als je de man in twijfel trekt hoef je niets meer met zijn boodschap.
    Naar mijn mening heeft hij gelijk met
    - de vergelijking tussen Van Dijk en de grote verdedigers;
    - de constatering dat Van Dijk's opmerking over het WK een ondermaatse beroepshouding laat zien.
    De domme en onterechte arrogantie van het Nederlandse voetbal en sommige supporters tegenover invloeden van buiten heeft ons gebracht waar we nu staan.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    komoanFC +1249
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:00
    Ik ben ondertussen tegen de VAR.
    Zolang er geen heldere regelgeving is, niet doen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:33
    Ze mogen absoluut een mening hebben!
    Maar ik vind dit niet zo'n bijzonder sterke... Ik denk niet dat van Dijk persé beter wordt van TV kijken. Hij mag van mij balen en het WK overslaan, doe ik (grotendeels) ook.

    M'n moeder zei vroeger juist altijd: "Doe die TV toch eens uit en ga naar buiten."
    Vind ik leuk
    Sytz +2684
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:36
    Hij heeft wel een punt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:39
    Tja brinkman weet het beter als de scouts van liverpool en city.
    Virgil heeft in topwedstrijden geheerst in de 16.
    Vind ik leuk
    Sytz +2684
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:52
    Daar heb je zeker gelijk in, ik vind wel dat Brinkman gelijk heeft met betrekking tot het kijken van wedstrijden. Daar leer je alleen maar van.
    Vind ik leuk
    Vowtar +3390
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:53
    Ja en wanneer hij niet honderd procent scherp is (dus als er geen topwedstrijd wordt gespeeld), is hij verdedigend kwetsbaar. Dat is letterlijk wat er gezegd wordt.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11167
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:04
    Maar in oranje vind ik hem tot nog toe matig.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4731
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:19
    Wie is er wel goed in Oranje? Zou t niet aan de opstelling en teamgenoten liggen.Bij Liverpool heerst hij als een vorst.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11167
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:42
    Je zou toch zeggen dat hij één van de beteren van het team is, ongeacht de opstelling. De Ligt doet het beter
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3643
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:57
    Hahaha
    DD ligt doet het beter
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +12930
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:37
    Maar hij heeft hier wel gelijk. v Dijk vindt zich nu een gearriveerde speler en is meegelift op de waanzin van de poen. Nu is zijn hele gedrag op en buiten het veld daarnaar. Gister zei ik t ook...nonchalant !
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:44
    Ja hij speelde het hele seizoen goed waar was die brinkman toen...
    Typisch iemand die als het slecht gaat fouten gaat aanwijzen. En als het goed gaat opvallend stil is.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4745
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:55
    Hij zegt toch niet dat het slecht gaat, hij geeft alleen advies.
    Niks mis mee en ik vind dat hij gelijk heeft.
    Al denk ik dat Van Dijk heus wel zal gaan kijken hoor.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4736
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:56
    Precies. Van Dijk acteert de gearriveerde topverdediger maar moet alles nog bewijzen. Ben tot nog toe totaal niet onder de indruk.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4731
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:21
    Jij kijkt geen Liverpool? Sinds hij erbij is draait als een tierelier.Als je dat niet ziet, ga ik twijfelen aan je voetbalverstand
    Vind ik leuk
    Gustavo +4736
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:24
    Dat mag, Jari. Ik gun jou je eigen waarheid.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4731
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:31
    Bedoel t denigrerend, maar wie speelt er nou wel goed in Oranje? Er vallen continu gaten achterin met 5 verdedigers en als je een bal naar voren past komt hij net zo hard terug! Zet Ramos neer in dit elftal die haalt z'n niveau dan ook niet
    Vind ik leuk
    Gustavo +4736
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:54
    Onverstandig maar wel typerend voor de gemiddelde voetbalsupporter.
    Vind ik leuk
    5697956 +3060
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:01
    Hij heeft wel een punt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:11
    Dat heeft iedereen ook als ze jou naam zien.
    Vind ik leuk
    020west +370
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:37
    Dat is dat zonde pik. Klein voorbeeldje: Jürgen Klopp heeft zijn wijze van druk zetten met name overgenomen uit het hockey. Zo haal je met een middelmatige ploeg toch maar mooi de champions league finale. Snurk lekker verder ouwe!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:12
    Doordat de techniek moeilijker is, is het tactisch handelen van een team als geheel bij hockey veel belangrijker. De voetballers zouden een hoop kunnen leren van hockey. Ook met de benadering is hockey veel verder. Lees de boeken van Mark Lammers eens, ex bondscoach van de hockey dames.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10336
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:32
    Als dat zo was, had je dit bericht niet eens geopend ;-)
    Vind ik leuk
    Johan1984 +589
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:34
    Hij heeft gewoon een punt! Er straalt een misplaatste gemakzucht vanuit van een voetballer die al denkt het zich te kunnen permitteren op dit moment.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:38
    Hockey is topsport en bereiken meer dan die voetballers nu..Hoe zou dat nou toch komen...iets met instelling en dezelfde houding als jij...want oh wat zijn we goed
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:52
    Wat is daar mis mee dan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:09
    hij heeft gelijk overschatte voetballer ,zwaait teveel met zijn armen zwakke pass en lult teveel en graag net als Blind onttrekt zich nogal eens van het spel , en hier wil ik maar even bij laten ! Asensio Willemsen
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:10
    Ik had de neiging om het te lezen maar toen ik Brinkman las....einde verhaal voor mij
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:51
    Dankzij jouw opmerking ben ik niet eens begonnen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:01
    Geen dank;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:26
    Ik lach me kapot 😃😃
    Vind ik leuk
    Bizzy +16002
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:33
    Ben benieuwd wat de kerstman van Virgil vind.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:34
    Ho ho ho
    Vind ik leuk
    Gustavo +4736
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:57
    Die walgt van Virgil.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:34
    Ramos, Silva en Hummels spelen niet iedere wedstrijd. van Dijk mag best selectief zijn.
    Vind ik leuk
    Utca030 +7104
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:34
    Leren voetbal in1 van de beste competities ter wereld. Zal van dijk niet weten waar het aan schort, als hij een fout maakt.hou jij het maar bij je hockey met je aardappel in je strot.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11167
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:07
    Hij heeft toch gewoon gelijk? Kennelijk kan Van Dijk zich niet altijd opladen en dat is gewoon een slechte eigenschap voor een aanvoerder. En leer Nederlands, man
    Vind ik leuk
    Utca030 +7104
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:38
    Als je het niet kan lezen, slaat het gewoon over, bijdehand.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8208
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:34
    Solliciteert deze man nu naar een baan bij de KNVB?
    Vind ik leuk
    Degraaf +14452
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:39
    Dan maakt hij bij dit bestuur van de KNVB een behoorlijke kans. Tot nu toe stellen ze bijna allemaal gedrochten aan ;-)
    Vind ik leuk
    j-roen11 +610
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:35
    Wat een figuur, net alsof hij de rest van het seizoen bananen bakt bij Liverpool.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7189
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:37
    Ben het met die Brinkman eens. Dat ongeinteresseerde gedrag van Van Dijk, na de wedstrijd tegen Italië, dat nonchalante ingrijpen bij die goal (niet voor de eerste keer, dat doorlopen en dan dat ene been nog even half naar de bal toe), en dan dat slappe verhaal tijdens het interview..
    Hier staat niet de duurste verdediger ter wereld met de uitstraling die daar bij hoort.

    Dus, iets meer focus graag, kerel, en juist omdat je er nu de tijd voor hebt, ga lekker het WK.volgen en goed op je collega-verdedigers letten, want je bent er echt nog niet.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Gustavo +4736
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:59
    Ben het gewoon weer met je eens :-)
    Vind ik leuk
    Blindsy +7189
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:18
    En ik met jou! ;-)
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +548
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:39
    Beste Brinkman kijk nog eens het sprintduel terug van Ramos vs Robben op het vorige WK.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4731
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:23
    Precies
    Vind ik leuk
    Bartho +117
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:40
    Hij heeft wel gelijk. Nederland heeft een flinke inhaalslag te maken. Als aanvoerder van het Nederlands elftal heb je een voorbeeldfunctie. Van Dijk heeft de schijn wat tegen.. Het Nederlands voetbal moet weer op kaart worden gezet. Je moet je continue verbeteren. Waarschijnlijk is dit ook het grootste verschil met het buitenland.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:40
    Veel overeenkomsten met voetbal, maar hockey blijf je doen met een sto....
    Vind ik leuk
    derksen +8365
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:49
    K?
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:50
    Stockey
    Vind ik leuk
    Tweey +1132
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:44
    De spijker op zn kop. Die gastjes zijn alleen met hun geld bezig.
    Vind ik leuk
    derksen +8365
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:48
    Ahahahahhaah
    Uhhhh laat hummels ff een sprint duel doen met v dijk
    V dijk heb ze eigen al gedoucht en aangekleed dan moet hummels nog over de finish lijn heen
    Pfffff
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:49
    Brinkman weet het allemaal...weer zo'n oud hockeyer die dankzij het voetbal pegels maakt...en daarbij Hummels die hij noemt is ook niet meer de Hummels van 4 jaar geleden...heb hem afgelopen jaar bij Bayern toch wel zien schutteren....nee dan is v Dijk nu al beter!! Kan wel wat leren van Ramos qua mentaliteit....zeker niet qua voetbal....maar ja mentaliteit zie je niet op TV...Brinkmannetje
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:53
    Ik kijk veel hockey op tv, maar kan er nog steeds weinig van. Dit is vast weer zo'n laptopmeester. Je leert het volgens mij nog altijd het beste door wedstrijden te spelen en meer ervaring op te doen op topniveau. Er lopen genoeg trainers rond bij Liverpool neem ik aan.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11167
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:14
    Brinkman was één van de besten... En het gaat er min of meer om dat van Dijk doet alsof hij alles wel al weet, terwijl hij in interlands gewoon één van de zwaksten is. En dat voor een aanvoerder. En natuurlijk kan hij al veel maar een ander punt van brinkman is dat hij van anderen kan leren en meer nog dat hij zijn, jonge, teamgenoten van oranje moet stimuleren hetzelfde te doen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8380
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:57
    Nou Sjakie, zet je schrap..... ook ik ga heel selectief te werk met wat ik wel of niet kijk.
    Iets zegt me namelijk dat Panama - Tunesie niet echt het spannendste gaat worden wat ik in mijn leven ga mee maken.

    En voor de rest... hou je lekker bij dat geklooi met een stokkie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:01
    Virgil zal wel doelen op de wedstrijden van bijvoorbeeld Marokko, Saoedi Arbië....Wedstrijden van de toplanden zal hij echt wel kijken hoor



    ....lulhannes met een stokje
    Vind ik leuk
    DonFR +5
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:11
    Meneer Brinkman heeft deels wel gelijk alleen om nu naar Hummels te kijken snap ik niet helemaal. In de DFB Pokal finale werd Hummels er compleet uit gelopen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134553
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:13
    Hij heeft wel een punt
    Vind ik leuk
    peinke +1746
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:16
    Pfff, Jacques Brinkman, nergens verstand van, wel overal een mening over. Op dat soort figuren zit voetballend Nederland helemaal al niet te wachten.
    Vind ik leuk
    guusje +932
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:20
    maar we plaatsen op dit forum toch allemaal onze mening? van loodgieter tot accountant en van werkeloze tot vuilnisman, van amateurvoetballer tot hobby tennisser, maar als een hockeyer zijn mening geeft; oei oei oei....
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:21
    Storm glas water. Ik ga het WK ook niet aandachtig volgen, met pareltjes als Panama vs Tunesie….maar reken maar dat ik klaar zit als de grote kanonnen tegen elkaar spelen, en van Dijk ongetwijfeld ook. En dat ie dan wel goed oplet hoe Ramos tegen bv Neymar presteert.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10336
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:33
    Waarom komt Brinkman steeds met commentaar over voetbal(lers). Omdat niemand hem in de hockey wereld meer serieus neemt, of omdat hij denkt dat er in het voetbal net iets meer geld valt te verdienen.
    Vind ik leuk
    AndréB939 +281
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:41
    Ik lees allerlei reacties, die op zich steek houden, op de collumn van Brinkman. Mijn bezwaar daartegen is dat Brinkman niet goed luisterd. Van Dijk heeft gezegd het WK niet aandachtig te gaan volgen tijdens zijn vakantie maar neem gerust van mij aan dat wedstrijden van Spanje, Brazilië, Duitsland, Frankrijk en andere grote landen zijn volle aandacht hebben. Van potjes met bv Australië, Nigeria of Peru krijg ik ook geen hard plassertje. Brinkman's stukkie moet echter ook vol.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21074
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:51
    Aldus Jacques Brinkman,ga korfballen man.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:56
    Van Dijk is gewoon een matige verdediger met een prachtig schot. Dat absurde bedag was gewoon omdat die sjeik betere dingen te doen had toen en het ff snel rond wou maken (waarschijnlijk boodschappen doen met z'n vrouw).
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:28
    Ik denk dat van Dijk gewoon de geldende mening vertolkt onder deze mannetjes, die zitten bij de kapper, manicure-salon, die gaan geen voetbal kijken, alleen als ze zelf in beeld zijn.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7410
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:36
    Ik krijg altijd spontaan druk in mijn darmen als Brinkman weer iets roept.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Dijk bekritiseerd door oud-hockeyer: 'Verkeerd signaal naar de Oranje-spelers'