Van Dijk bekritiseerd door oud-hockeyer: 'Verkeerd signaal naar de Oranje-spelers'

    Van Dijk bekritiseerd door oud-hockeyer: 'Verkeerd signaal naar de Oranje-spelers'

    dinsdag 12 juni 2018 om 08:26

    Oranje-aanvoerder Virgil van Dijk liet onlangs na de oefenwedstrijd tegen Italië weten dat hij het WK niet aandachtig gaat volgen, tot verbazing van Jacques Brinkman. De voormalig tophockeyer adviseert Van Dijk om wél regelmatig voor de televisie plaats te nemen deze zomer.

    De geboren Bredanaar groeide dit jaar uit tot de duurste verdediger ter wereld, maar heeft slechts negentien Oranje-interlands in de benen en heeft volgens Brinkman nog veel te leren. 'Wanneer niet honderd procent scherp zoals onlangs tegen Italië, is Van Dijk verdedigend kwetsbaar in de eigen zestien en niet veel meer dan een 'modale speler' met roots bij Willem II en FC Groningens', schrijft de oud-hockeyer in zijn column voor De Telegraaf. 'Sergio Ramos (Spanje), Thiago Silva (Brazilië) en Mats Hummels (Duitsland) zijn spelers waar Van Dijk (nog) niet aan kan tippen.'

    Van Dijk zou deze zomer eigenlijk voor de buis moeten zitten om te leren van deze spelers, betoogt Brinkman. 'Als je ambacht voetballer is, ben je min of meer verplicht het toernooi, waar de beste landen en spelers hun kunsten vertonen, van dichtbij te volgen. (...) Hoe gemakkelijk is het om 'vakantie' en 'voetbal kijken' te combineren', vraagt de oud-hockeyer zich hardop af. 'De man van 85 miljoen, geeft met zijn statement ook een verkeerd signaal af naar de rest van de Nederlands elftal-spelers. Als aanvoerder heb je een voorbeeld- en voortrekkersrol.'

    Poll

    Eens met Brinkman?

    (1774 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bizzy +18665
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:33
    Ben benieuwd wat de kerstman van Virgil vind.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:34
    Ramos, Silva en Hummels spelen niet iedere wedstrijd. van Dijk mag best selectief zijn.
    Vind ik leuk
    Utca030 +9865
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:34
    Leren voetbal in1 van de beste competities ter wereld. Zal van dijk niet weten waar het aan schort, als hij een fout maakt.hou jij het maar bij je hockey met je aardappel in je strot.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11211
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:07
    Hij heeft toch gewoon gelijk? Kennelijk kan Van Dijk zich niet altijd opladen en dat is gewoon een slechte eigenschap voor een aanvoerder. En leer Nederlands, man
    Vind ik leuk
    Utca030 +9865
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:38
    Als je het niet kan lezen, slaat het gewoon over, bijdehand.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15728
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:34
    Solliciteert deze man nu naar een baan bij de KNVB?
    Vind ik leuk
    Degraaf +15517
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:39
    Dan maakt hij bij dit bestuur van de KNVB een behoorlijke kans. Tot nu toe stellen ze bijna allemaal gedrochten aan ;-)
    Vind ik leuk
    j-roen11 +872
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:35
    Wat een figuur, net alsof hij de rest van het seizoen bananen bakt bij Liverpool.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9532
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:37
    Ben het met die Brinkman eens. Dat ongeinteresseerde gedrag van Van Dijk, na de wedstrijd tegen Italië, dat nonchalante ingrijpen bij die goal (niet voor de eerste keer, dat doorlopen en dan dat ene been nog even half naar de bal toe), en dan dat slappe verhaal tijdens het interview..
    Hier staat niet de duurste verdediger ter wereld met de uitstraling die daar bij hoort.

    Dus, iets meer focus graag, kerel, en juist omdat je er nu de tijd voor hebt, ga lekker het WK.volgen en goed op je collega-verdedigers letten, want je bent er echt nog niet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 08:42]
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1154
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:39
    Beste Brinkman kijk nog eens het sprintduel terug van Ramos vs Robben op het vorige WK.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8586
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:23
    Precies
    Vind ik leuk
    Bartho +207
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:40
    Hij heeft wel gelijk. Nederland heeft een flinke inhaalslag te maken. Als aanvoerder van het Nederlands elftal heb je een voorbeeldfunctie. Van Dijk heeft de schijn wat tegen.. Het Nederlands voetbal moet weer op kaart worden gezet. Je moet je continue verbeteren. Waarschijnlijk is dit ook het grootste verschil met het buitenland.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:40
    Veel overeenkomsten met voetbal, maar hockey blijf je doen met een sto....
    Vind ik leuk
    derksen +8531
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:49
    K?
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:50
    Stockey
    Vind ik leuk
    Tweey +1923
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:44
    De spijker op zn kop. Die gastjes zijn alleen met hun geld bezig.
    Vind ik leuk
    derksen +8531
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:48
    Ahahahahhaah
    Uhhhh laat hummels ff een sprint duel doen met v dijk
    V dijk heb ze eigen al gedoucht en aangekleed dan moet hummels nog over de finish lijn heen
    Pfffff
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:49
    Brinkman weet het allemaal...weer zo'n oud hockeyer die dankzij het voetbal pegels maakt...en daarbij Hummels die hij noemt is ook niet meer de Hummels van 4 jaar geleden...heb hem afgelopen jaar bij Bayern toch wel zien schutteren....nee dan is v Dijk nu al beter!! Kan wel wat leren van Ramos qua mentaliteit....zeker niet qua voetbal....maar ja mentaliteit zie je niet op TV...Brinkmannetje
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:53
    Ik kijk veel hockey op tv, maar kan er nog steeds weinig van. Dit is vast weer zo'n laptopmeester. Je leert het volgens mij nog altijd het beste door wedstrijden te spelen en meer ervaring op te doen op topniveau. Er lopen genoeg trainers rond bij Liverpool neem ik aan.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11211
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:14
    Brinkman was één van de besten... En het gaat er min of meer om dat van Dijk doet alsof hij alles wel al weet, terwijl hij in interlands gewoon één van de zwaksten is. En dat voor een aanvoerder. En natuurlijk kan hij al veel maar een ander punt van brinkman is dat hij van anderen kan leren en meer nog dat hij zijn, jonge, teamgenoten van oranje moet stimuleren hetzelfde te doen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10740
    dinsdag 12 juni 2018 om 08:57
    Nou Sjakie, zet je schrap..... ook ik ga heel selectief te werk met wat ik wel of niet kijk.
    Iets zegt me namelijk dat Panama - Tunesie niet echt het spannendste gaat worden wat ik in mijn leven ga mee maken.

    En voor de rest... hou je lekker bij dat geklooi met een stokkie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:01
    Virgil zal wel doelen op de wedstrijden van bijvoorbeeld Marokko, Saoedi Arbië....Wedstrijden van de toplanden zal hij echt wel kijken hoor



    ....lulhannes met een stokje
    Vind ik leuk
    DonFR +5
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:11
    Meneer Brinkman heeft deels wel gelijk alleen om nu naar Hummels te kijken snap ik niet helemaal. In de DFB Pokal finale werd Hummels er compleet uit gelopen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147753
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:13
    Hij heeft wel een punt
    Vind ik leuk
    peinke +1893
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:16
    Pfff, Jacques Brinkman, nergens verstand van, wel overal een mening over. Op dat soort figuren zit voetballend Nederland helemaal al niet te wachten.
    Vind ik leuk
    guusje +970
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:20
    maar we plaatsen op dit forum toch allemaal onze mening? van loodgieter tot accountant en van werkeloze tot vuilnisman, van amateurvoetballer tot hobby tennisser, maar als een hockeyer zijn mening geeft; oei oei oei....
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:21
    Storm glas water. Ik ga het WK ook niet aandachtig volgen, met pareltjes als Panama vs Tunesie….maar reken maar dat ik klaar zit als de grote kanonnen tegen elkaar spelen, en van Dijk ongetwijfeld ook. En dat ie dan wel goed oplet hoe Ramos tegen bv Neymar presteert.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11404
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:33
    Waarom komt Brinkman steeds met commentaar over voetbal(lers). Omdat niemand hem in de hockey wereld meer serieus neemt, of omdat hij denkt dat er in het voetbal net iets meer geld valt te verdienen.
    Vind ik leuk
    AndréB939 +298
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:41
    Ik lees allerlei reacties, die op zich steek houden, op de collumn van Brinkman. Mijn bezwaar daartegen is dat Brinkman niet goed luisterd. Van Dijk heeft gezegd het WK niet aandachtig te gaan volgen tijdens zijn vakantie maar neem gerust van mij aan dat wedstrijden van Spanje, Brazilië, Duitsland, Frankrijk en andere grote landen zijn volle aandacht hebben. Van potjes met bv Australië, Nigeria of Peru krijg ik ook geen hard plassertje. Brinkman's stukkie moet echter ook vol.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26737
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:51
    Aldus Jacques Brinkman,ga korfballen man.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:56
    Van Dijk is gewoon een matige verdediger met een prachtig schot. Dat absurde bedag was gewoon omdat die sjeik betere dingen te doen had toen en het ff snel rond wou maken (waarschijnlijk boodschappen doen met z'n vrouw).
    Vind ik leuk
    Cookee +9640
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:28
    Ik denk dat van Dijk gewoon de geldende mening vertolkt onder deze mannetjes, die zitten bij de kapper, manicure-salon, die gaan geen voetbal kijken, alleen als ze zelf in beeld zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Dijk bekritiseerd door oud-hockeyer: 'Verkeerd signaal naar de Oranje-spelers'