KNVB presenteert conceptprogramma: PSV en Ajax beginnen thuis, Feyenoord uit

    KNVB presenteert conceptprogramma: PSV en Ajax beginnen thuis, Feyenoord uit

    dinsdag 12 juni 2018 om 09:12

    De KNVB heeft dinsdagochtend het conceptprogramma voor het Eredivisie-seizoen 2018/2019 bekendgemaakt. PEC Zwolle en sc Heerenveen openen op vrijdag 10 augustus de nieuwe voetbaljaargang.

    Een dag later is het de beurt aan PSV en Ajax, die allebei beginnen met een thuiswedstrijd. De landskampioen ontvangt FC Utrecht in het eigen Philips Stadion, terwijl Heracles Almelo naar Amsterdam afreist. Mochten de Amsterdammers de tweede voorronde van de Champions League (die eind juli wordt afgewerkt, red.) niet overleven, dan wordt de wedstrijd tegen Heracles verplaatst naar zondag 12 augustus.

    Op die dag komt Feyenoord voor het eerst in actie: de Rotterdammers nemen het in Doetinchem op tegen het gepromoveerde De Graafschap. FC Emmen debuteert op zondag in de Eredivisie met een uitwedstrijd tegen ADO Den Haag. De derde promovendus, Fortuna Sittard, speelt op zaterdag 11 augustus uit tegen Excelsior. De eerste topper van het seizoen vindt plaats op 23 september: Ajax mag dan op bezoek bij PSV proberen revanche te nemen voor de verloren kampioenswedstrijd van vorig seizoen.

    12.15 uur
    De voetbalzondag begint vanaf volgend seizoen een kwartiertje eerder: op verzoek van FOX Sports wordt de eerste zondagwedstrijd niet om 12.30, maar om 12.15 afgewerkt. "Met de komst van de Video Assistant Referee (VAR) is het gewenst dat er meer tijd zit tussen het einde van de eerste zondag-wedstrijd en de start van de 14.30 uur-wedstrijd", verklaart manager competitiezaken Jan Bluyssen in gesprek met de KNVB-site.

    Bekijk het volledige conceptprogramma hier.

    Poll

    Beginnen om 12.15 uur: goed idee?

    (5206 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 12 juni 2018 om 09:16
    Ideaal, nog eerder voetbal kijken.
    Toch fijn als je nog een kater hebt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:01
    Lekker doorpakken, bierontbijtje!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:16
    Ben benieuwd! Vooral als de Var werkt. Hoop op een spannende competitie
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:18
    Dat is nou echt de openingswedstrijd die ik niet wilde 😔
    Vind ik leuk
    Utca030 +13470
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:36
    Gelijkspelletje gozer, vertrouwen.
    Vind ik leuk
    Fc uuuuu +180
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:53
    Zou mooi zijn en daarna 2 thuis wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13470
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:04
    7 punten pik.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165767
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:14
    Hoho
    Vind ik leuk
    Utca030 +13470
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:36
    Ja stratum sorry pik, maar 1 puntje tegen jouw psv, is niet zo erg tog. We pakken er 6 tegen Ajax. En het kampioenschap is voor jullie al binnen.
    Vind ik leuk
    HanV +4280
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:42
    Eerste wedstrijd van het seizoen, kan juist verrassend uitpakken, de ploegen zijn nog niet ingespeeld en zijn nog onbekend en waarschijnlijk niet compleet, misschien minder thuispubliek door de vakantie.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:38
    Lekker op plastic beginnen, heerlijk. Was het afgelopen seizoen niet zo dat ze de competitie begonnen met een thuiswedstrijd van Excelsior? Dan zit je er ook gelijk lekker in :-)
    Vind ik leuk
    Deck010 +7242
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:55
    Alleen de uitwedstrijden waren niet zo lekker daar toch?
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:11
    Ik snap je opmerking niet.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7242
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:35
    Op 12-8 begon Ajax uit tegen Heracles en verloor met 2-1.
    Dat bedoelde ik.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:09
    Oh, dat, maar mijn opmerking gaat over dat de openingswedstrijd de laatste jaren volgens mij altijd op kunstgras gespeeld worden. Heracles - Ajax was inderdaad de eerste wedstrijd voor beide clubs, maar niet de seizoensopening toch?
    Vind ik leuk
    Deck010 +7242
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:18
    Nee dat klopt, maar ik dacht (i.v.m. je avatar) dat je het over de openingswedstrijd van Ajax op zo'n plastic veld bedoelde. Excuses.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:32
    Oh, excuses hoeven echt niet hoor, haha. Mja, ik snap je gedachten gang wel. En ik ben geen voorstander van die onzin in de ED. En Almere City bewijst dat het geklaag van al die clubs onzin is.
    Vind ik leuk
    justinhafc +2845
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:22
    Weer de eerste wedstrijd tegen Ajax. Kom maar op met die verrassing xD
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:24
    23 sept veel belangrijker 🤨
    Vind ik leuk
    Itsese +4623
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:29
    31 Maart weer kampioen dus. Dit keer in de Arena! Ook leuk!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 09:30]
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:31
    Er zouden toch twee half vijf wedstrijden gespeeld gaan worden op zondag?
    Jammer dat dat niet doorgaat eigenlijk, beter als die vreselijke vrijdagavond wedstrijden
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9051
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:31
    Mooi begin, feyenoord thuis! Gelijk volle bak!
    Vind ik leuk
    stratumseind +165767
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:32
    En drie punten
    Vind ik leuk
    Roya +1438
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:43
    Neem nog een litertje koffie je bent nog niet wakker
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 09:43]
    Vind ik leuk
    stratumseind +165767
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:39
    Haha klopt echt wakker ben ik nog niet
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9051
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:00
    Laatste thuiswedstrijd Ajax, remember...... Knvb doet het erom haha
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 10:03]
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:32
    Langzaam aan zullen ze op 4 tijden willen uitkomen waarop wedstrijden kunnen gaan starten, dus 4 speeltijden op de zondag denk ik met deze beslissing.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7242
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:57
    Ben er ook bang voor inderdaad. Half 1 vond ik al een kuttijd. Nu nog vroeger. Je hebt bijna geen tijd meer om van te voren fatsoenlijk je biertje te drinken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:08
    Alles voor de zendtijd en tv gelden... Voetbal kijkt allang niet meer naar supporters wensen.
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1039
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:32
    Vitesse uit dus? Ik bewaar goede herinneringen aan de laatste keer dat we daar de competitie moesten beginnen door fraaie afstandspegels van o.a Sep De Roover en Yevgeni Levchenko werd het destijds maar liefst 0-4 zucht!! Yep those where the days.
    Vind ik leuk
    Grimes +706
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:45
    Tsjeezus wat een waardeloos programma voor Roda. In de eerste 4 wedstrijden krijg je de kampioen, Twente, nec en onze nieuwe angstgegner Almere. Pffff
    Vind ik leuk
    HanV +4280
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:46
    PEC treft het ook niet, van de eerste 5 wedstrijden 4 tegen de top8 en de andere is uit bij Groningen, bijna standaard goed voor een kansloos verlies. Daarna 4 wedstrijden met oa uitwedstrijden tegen AZ en Feyenoord. Na 9 wedstrijden al 5 van de top6 al gehad (de makkies ? zijn dan Groningen, Heerenveen en Emmen), dat wordt daarna de schade inlopen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 11:47]
    Vind ik leuk
    Grimes +706
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:26
    Ja sommige ploegen komen er bekaaid vanaf. Pas maar op. Vorig jaar hadden wij ook zo'n waardeloos openingsprogramma en die achterstand hebben wij nooit meer kunnen herstellen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:55
    Lekker begin voor Vitesse zeg, Groningen thuis, Heerenveen uit, AZ uit, Ajax thuis, Zwolle uit, Ado thuis en Feyenoord uit. Je hebt ze dan maar gelijk ff gehad.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:00
    Zondag 12:15 en doordeweeks om 18:30 zijn echt klote tijden... Zeker voor uitwedstrijden maarja alles om fox sport te pleasen hè want je zult maar een beetje overlap hebben qua zendtijden...
    Vind ik leuk
    R94 +2033
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:04
    De laatste keer dat PSV eerst thuis speelde en Ajax daarna werd Ajax kampioen, de KNVB doet er weer alles aan ;)
    Vind ik leuk
    Pur Sang +369
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:03
    Mijn hemel, wat een complottheorie! Je hebt helemaal gelijk!
    Vind ik leuk
    El Flaco +858
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:10
    Mooiste is dat je het dan andersom ook zou kunnen zeggen. Dat ze na het laatste kampioenschap expres hebben omgeruild, zodat Ajax geen kampioen zou worden.
    Vind ik leuk
    El Flaco +858
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:08
    Ik hoop dat dit sarcastisch is.
    Vind ik leuk
    R94 +2033
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:02
    De knipoog was niet voor niks
    Vind ik leuk
    El Flaco +858
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:08
    Mooi, hier op VP weet je het nooit. Te veel mensen die lopen te provoceren.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2522
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:41
    nee hoor want de laatste wedstrijd is utrecht ajax en dan gaat ajax de titel verspelen hoop ik.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5042
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:11
    Feyenoord direct al op achterstand na nederlaag tegen Superboeren
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:22
    Helemaal niets in....
    Vind ik leuk
    El Flaco +858
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:09
    ....jouw bovenkamer!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:50
    Nee Amsterdam
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:26
    Als t toch op die laatste speeldagen zou komen... (Fey ff niet meegerekend hoewel ze ook een concurrent zijn)
    Maar Ajax-Utrecht en AZ-PSV zijn leuke wedstrijden. Zou zonde zijn als die om spek en bonen zijn.
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:29
    Mooi hoe de anti-Ajax groep met verschillende clubkleuren zich weet te verenigen in de hoop dat Ajax het slecht gaat doen komend seizoen.

    De verbroedering is bijna vertederend.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165767
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:13
    Is hopelijk niet nieuw voor je? Iedereen hoopt dat jullie op je bakkus gaan. Ieder seizoen weer sterker nog iedere week
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:30
    Wat probeerde je hier nu te schrijven?
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:55
    Blijkbaar heb je zelf ook geen idee.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165767
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:03
    Blijkbaar snap jij me niet dus
    Vind ik leuk
    4everfcu +2522
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:05
    net zoals bij de ajaxsupporters hier die ermee begonnen calimero
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 14:06]
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:52
    Ajax supporters begonnen te hopen dat het hun club slecht gaat? Of verenigden zij zich?
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:35
    We kunnen ook zondag ochtend om 10 uur beginnen, dan kunnen we 4 wedstrijden achter elkaar uitzenden.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3682
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:36
    Wat dacht je van Twente - Sparta eerste wedstrijd en derde wedstrijd Twente - Roda?
    Vind ik leuk
    Grimes +706
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:31
    Voordeel is wel dat jullie ze beide thuis krijgen. Wij krijgen eerst de kampioen thuis om dan de derde wedstrijd naar jullie te mogen gaan :(. Het begin van de competitie wordt wel al meteen pittig zo.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 12:31]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3682
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:08
    Ja, wordt gelijk misschien al achtervolgen voor of Twente of Roda met zo'n zware start.
    NEC lachende derde?
    Vind ik leuk
    Grimes +706
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:50
    Zo zomaar kunnen. Hopelijk wordt het wel een mooie competitie. Ik heb er eigenlijk wel zin in :).
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3682
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:51
    Ik ook.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:44
    wedstrijden om 18;30 hallo KUT KNVB....er zijn mensen die werken !!!!! MAFIA!!!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:54
    Werken is voor mietjes
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:53
    4 zomers lang!! Heb ik gewacht ik was te bang:(
    Vind ik leuk
    Wilkie58 +213
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:22
    Heracles uit vorig seizoen is dat cluppie uit Amsterdam niet goed bekomen dus heeft de KNVB het nu anders geregeld en mag Heracles eerst naar Ajax. Wel zo eerlijk voor de kampioenskansen voor Ajax, anders is alles alweer zo snel voorbij.
    Vind ik leuk
    PSVFU +4817
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:33
    31-03-2019 Ajax-PSV. Dus na afgelopen seizoen gaan we komend seizoen in Amsterdam kampioen worden. En dan met de platte kar vanaf dat open riool naar Eindhoven.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13714
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:32
    "Niemand kan zo vermakelijk arrogant zijn als een jongeman die pas een oud idee heeft ontdekt en denkt dat het origineel is."
    Vind ik leuk
    PSVFU +4817
    woensdag 13 juni 2018 om 07:06
    Oud idee???volgens mij bestaat het nieuwe programma sinds gisteren......👍👍
    Vind ik leuk
    JoefJoef +439
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:37
    Kut concept,
    Wij als Willem II zijn een zaterdag avond club, om het zo te zeggen, hebben maar 16 zaterdag potten en 13 op zondag, waarvan er dus ook veel uit,

    Waar wordt er rekening gehouden met de voorkeur van clubs?

    Alleen natuurlijk hun vriendjes, de grote clubs! Bah bah bah!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:14
    Waarom mogen de gepromoveerde clubs niet hun eerste wedstrijd,lekker thuis spelen Zo als bij vele buitenlandse clubs.Is voor hun suporters toch veel fijner
    Vind ik leuk
    4everfcu +2522
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:26
    kut knvb weer beginnen wij met een uitwedstrijd en weer tegen een top3 ploeg.
    8ste jaar op rij beginnen met een uitwedstrijd het lijkt de beker wel.
    en van de 17 thuiswedstrijden er maar 7 op zondag half 3 terwijl de club toch echt aangegeven heeft op zondag half 3 te willen spelen maar ja wij zijn geen top3 want daar houden ze wel rekening mee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:30
    Eindelijk een keer de eerste klassieker in Amsterdam, normaal was het altijd standaard : ajax-fey na de winterstop.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:35
    Ik vind de video scheidsrechter geen goed idee dan liever doellijn technologie
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3682
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:12
    Beter beide want de doellijn technologie ziet niet of er voor die tijd een overtreding was begaan en/of het een buitenspeldoelpunt is.
    Vind ik leuk
    Josw +4
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:23
    Belachelijk steeds vroeger en later voor veel mensen openbaar vervoer probleem vv
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1145
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:24
    Klinkt heel zwak en Calimero-achtig,maar ik zie er nog tegen op ook: uit naar De Graafschap. Volle Vijverberg,1e thuiswedstrijd voor die fanatieke boertjes in eigen huis en dan ook nog tegen mijn cluppie;dat nog weleens erg laconiek kan spelen in zulke wedstrijden.Wordt zeker geen ruime overwinning voor ons,vermoed ik!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 15:24]
    Vind ik leuk
    El Lobo +1995
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:47
    Begin dan om 12 uur of zo!

    Wel frappant dat als Fox het verzoekt het kan, maar een club iets wil dan wordt er direct gezegd 'veiligheidsvoorschriften etc. etc. "
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:10
    raar dat clubs een voorkeursdag aanvragen en de knvb houdt hier geen rekening mee. Zoals fc Utrecht (voorkeur op zondag nu veel op zaterdag) en sc Heerenveen (voorkeur op zaterdag nu veel op zondag ) knvb maffia luistert niet maar doet zijn eigen ding.
    Vind ik leuk
    Dropfrans +10
    woensdag 13 juni 2018 om 01:43
    Gunst, weer precies na een CL-ronde...Hoopt de KNVB nou ècht dat ajax gaat winnen in Eindhoven..?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    KNVB presenteert conceptprogramma: PSV en Ajax beginnen thuis, Feyenoord uit