Potentiële Twente-aandeelhouders twijfelen: 'Nieuw kapitaal alleen voor toekomst'

    Potentiële Twente-aandeelhouders twijfelen: 'Nieuw kapitaal alleen voor toekomst'

    dinsdag 12 juni 2018 om 15:15

    FC Twente hoopt nog altijd extra inkomsten binnen te halen door aandelen te verkopen. Volgens TC/Tubantia hebben meerdere potentiële aandeelhouders zich gemeld, maar zitten beide partijen nog niet volledig op één lijn over de te varen koers.

    De gegadigden willen dat hun investeringen ten goede komen aan het voetbal en niet worden gebruikt om de schulden van de club af te lossen. "Want daar heeft niemand zin in. Nieuw kapitaal moet voor de toekomst worden gebruikt, niet voor het verleden", reageert een woordvoerder tegenover de regionale krant.

    De landskampioen van 2010 is voor komend seizoen echter nog 2,1 miljoen euro schuldig aan de gemeente: dit bedrag bestaat uit de aflossing en rente over de lening van 17 miljoen euro die de Tukkers enkele jaren geleden gedaan hebben. Bovendien wacht de club nog een miljoenenclaim van de Belastingdienst.

    Het lijkt daardoor uitgesloten dat FC Twente komend seizoen kan voldoen aan de betalingsplicht. De gedegradeerde Enschedeërs hebben naar verluidt al verzocht om de aflossing op te schorten. De gemeente heeft echter nog geen officieel bericht ontvangen, bevestigt wethouder van Financiën Eelco Eerenberg aan TC/Tubantia.

    Lees meer over:EredivisieFC Twente

    Plaats een reactie

    twentegoal +506
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:18
    Wat een stemmingmakerij weer
    Vind ik leuk
    2cents +54958
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:27
    Jij komt met de nuancering?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39192
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:35
    Die komma hoort er waarschijnlijk niet te staan. Zou ik ook gek worden.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13062
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:19
    Nee, gewoon zeggen dat het niet zo is zonder aan te geven hoe het dan wel zit, is voldoende om het te moeten geloven dat het stemmingmakerij is.

    Er is ten slotte nauwelijks reden om te nemen dat er wel eens een financieel probleempje zou kunnen zijn daar.
    Vind ik leuk
    2cents +54958
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:25
    Die kans is inderdaad klein.
    Vind ik leuk
    jochempje +2809
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:34
    Leningen aangaan, die vervolgens niet af kunnen lossen, en de media die hierover bericht is volgens jou stemmingsmakerij?
    Vind ik leuk
    Deck010 +7254
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:39
    Niet eens reageren op dit soort berichten twentegoal.
    Als je geschoren word moet je stilzitten.
    Vind ik leuk
    Baszabas +608
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:52
    Echt verbazingwekkend weer. Dit verhaal is van de Tubantia overgenomen en totaal verdraaid. Het draait bij VP alleen maar om Anti-Fc Twente verdraaiingen. Echt je wordt er helemaal gek van. "Twente in de penarie" is helemaal niets van waar. En daarbij komt: denk je nu werkelijk dat Gemeente Enschede Fc Twente failliet laat gaan? Nee want dan ze 20 miljoen kwijt. Kunnen ze beter 1 jaar wachten en dan weer laten betalen. Echt stemmingmakerij weer.

    En opnieuw nog geen enkele melding van dat Promes waarschijnlijk 1,5miljoen gaat opleveren.
    Vind ik leuk
    jaccofct +921
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:22
    En dan claimen dat je "de snelste en meest complete" bent. Lachwekkend.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8727
    woensdag 13 juni 2018 om 13:15
    Dat 1 jaar wachten is als je direct weer promoveert.beter spreek je eens met onze vrienden uit nijmegen want is nooit een zekerheid.zeker niet met de andere clubs die erin zitten. Er zijn 4 clubs die denken te promoveren dan een verassing buiten beschouwing gelaten en er is er maar 1 die direct promoveert
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26317
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:53
    Bij lenen hoort ook terugbetalen.. Waarom is dit stemmingmakerij?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3682
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:40
    Gaat om de titel die reeds aangepast is.
    Net zo als een tijdje geleden toen Twente (nog) vroeg om kwijtschelding en VP groots en zeer trots schreef: Twente WEIGERT te betalen.
    Was ook stemmingmakerij.
    Heb je ooit hier op VP iets positiefs over Twente gelezen?
    Zoals nu? Dat de kans bestaat dat Twente 1,35 milj kan innen door de verkoop van Promes naar Italië?
    Was sinds gister al bekend.
    Of geld genereren door verkoop minderheids aandelen?
    Dat Twente bezig is om 2 jaar JL te overleven?
    Nee, zal je van VP nooit horen of lezen!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26317
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:11
    Nee, doorgaans is het nieuws over Twente negatief. Twente zit ook in de hoek waar de klappen vallen. Doorverkoop van promes zou mooi uitkomen. Voor buitenstaanders lijkt het allemaal 1 chaos bij twente met schulden die betaald moeten worden waarvoor middelen ontbreken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:20
    Stemmingmakerij heet de waarheid zo...wordt denk ik allen een seizoenskaart Heracles of Eagles
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 16:20]
    Vind ik leuk
    Baszabas +608
    woensdag 13 juni 2018 om 09:26
    Wees niet gevreesd. Gaat Twente kapot, stopt heel Twente met het volgen van eredivisie/eerste divisie. Er is geen haar op geen enkele Twente-supporter die dan een jaarkaart aanschaft bij Eagles of Heracles. Clubliefde is niet overdraagbaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:14
    Uiteraard niet en dat snap ik heel goed! Maar vond stemmingmakerij ongepast. Snap ook nog steeds niet hoe Twente gedegradeerd is, maar die puinbak moet ook opgeruimd worden. Tegelijkertijd vind ik dat mensen niet zo hypocriet moeten zijn. Van Vitesse tot PSV en van Feyenoord tot Twente. Allerlei clubs hebben vergelijkbare zaken meegemaakt. Shit happens maar stemmingmakerij was natuurlijk onzin. Ook bij NAC hebben we ellende genoeg gehad.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 10:16]
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:20
    Geloof dat ze de claim van de belasting dienst begroot hadden op 3.8 mil en is dus lager dan wat ze moeten betalen. Kan me ook niet voorstellen dat ze aflossing van schulden niet begroot hebben dus vind dit wel raar dan.
    Vind ik leuk
    RedNas +3479
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:27
    Je kan alle uitgaven begroten die je wilt, maar als de te verwachten inkomsten achterblijven zal je iets moeten schrappen als je de begroting sluitend wil krijgen.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4373
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:31
    of de zwarte kas aanspreken om de gaten te vullen.
    alleen hoe krijg je de zwarte kas wit, dat is de uitdaging die fc fraude heeft
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:40
    de zwarte kas wit krijgen is niet zo heel moeilijk , en als ze dat in Enschede niet weten dan moeten ze maar ff contact opnemen met mij ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:34
    Je kunt beter iets anders geloven.
    Je beweert nu iets waar niets van klopt. De uitkomst van de belastingclaim is nog niet bekend.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:39
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/818905/-fc-twente-krijgt-trap-na-en-moet-2-8-miljoen-euro-betalen-aan-belastingdienst-.html
    Vind ik leuk
    Molshoop +110
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:56
    Zucht. Serieus? Dit heeft te maken met de betaling die iedere ED-club heeft moeten. Twente heeft dit ook al gedaan maar heeft naderhand dit besluit aangevochten. Dat ze deze zaak niet hebben gewonnen, betekent dat ze die 2,8 miljoen niet meer terug krijgen. Er is dus helemaal geen sprake van een claim van de belastingdienst van 2,8 miljoen omdat dit bedrag nog noet bekend is.
    Vind ik leuk
    jaccofct +921
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:51
    Bijna! ruim over de 5 miljoen, zodoende zal dit echt geen probleem worden, maar wanneer Twente in een kwaad daglicht gezet kan worden levert dat veel clicks, reacties en kwaaie koppen op waaraan VP weer verdiend.
    Vind ik leuk
    jayjay49 +73
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:24
    Oplichters moeten gestraft worden en op de blaren zitten. GEEN medelijden!!!
    Vind ik leuk
    Hulsink +481
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:33
    Die z.g. oplichters behoren niet meer bij FC.Twente. De nieuw zittende mensen doen hun best om alles weer op rij te krijgen en dienen niet als oplichters te worden betiteld!
    Vind ik leuk
    jaccofct +921
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:51
    Lekker gewerkt pik, weer wat likes erbij zonder ook maar enigszins inhoudelijk te reageren!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:03
    Mond houden. In Rotterdam hebben ze er geen recht van spreken over. Jorien v/d Herik of zijn we die vergeten.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6544
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:25
    Gewoon New Kids Turbo niet betalen jonguh!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 15:26]
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5364
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:27
    Wat zouden ze bij Haarlem hiervan vinden
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:30
    ?
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5364
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:34
    HFC Haarlem kon ook geen investeerders vinden voor een schuldenlast van 1,8 miljoen.. gevolg, failliet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:38
    Oh zo, ja het verbaast mij dat de FCT supporters hier zo lichtzinnig over doen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3682
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:56
    Al eerder gezegt en gepost.
    Geen enkel positief hier op VP over Twente.
    Wel te lezen op Soccernews, Voetbalzone, Voetbal inside:

    Twente is bezig met een constructie om minstens 2 jaar JL te overleven.
    Inetresse Inter Milan in Promes (45 milj) kan Twente 1,35 milj opleveren (5% van de winst bedongen)

    Maar VP post alleen negatieve dingen over Twente om nog meer olie op het vuur te gooien ja.
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:12
    Snap best dat het klote is dat je club zo slecht in het nieuws komt en de berichten die jij noemt verdienen zeker ook aandacht, maar de schuldenlast is er nog steeds.
    Hoe lullig voor jullie ook. Dit moet nooit weer gebeuren, er zijn veel meer clubs geweest waar slimme gladjakkers opduiken. Supporters zijn nu de dupe, maar niemand heeft ook de wenkbrauwen gefronst toen Twente meer kon betalen aan salaris voor Ziyasj dan Feijenoord.
    Mijn tip aan de voetbalwereld houdt de slimme gladjakkers ver van je beleidsposities.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3682
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:18
    Weet je wat mij stoort aan VP cookee?
    Twente vroeg de betaalde clubs om kwijtschelding van de rest "schuld" betreft vergoedingen inkomsten derving tv gelden.
    Let wel: VROEG.
    Wat stond er op VP?
    Twente WEIGERT te betalen.
    Ook nu vroeg Twente de gemeente uitstel van betaling ivm dat ze JL spelen.
    Wat stond er nu? (inmiddels aangepast door VP).
    Twente KAN niet betalen.
    Ook las je hier nergens op VP dat Twente ook onterechte straffen heeft gehad.
    Het is dat J Staatsen er zoveel gecopiëerd had, anders had jij het misschien ook nooit geweten.

    By the way, Feyenoord bood Ziyech een hoger salaris dan Twente maar Ziyech koos toch voor Twente.
    Deels ook betaald met geld van Doyen (5 milj lening voor salarissen) wat achteraf toch door het CAS was toegestaan maar verboden door de KNVB!
    Vind ik leuk
    jaccofct +921
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:08
    Koppie op Kes, laat ze maar lullen, ons krijgen ze er niet onder!!!
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    woensdag 13 juni 2018 om 12:33
    Ik snap je frustratie, als Cambuurfan ken ik de valse media trucs van de Leeuwarder krant, wangedrag van H'veenspelers staat op pagina 35, met de kop; "Profvoetballers terroriseren dorpen", dus ik dacht, gaat dit over Cambuur, nee ging over H'veen, die spelers raceten met hun bolides door de dorpen.
    Een ander bericht; "voetballer steekt supporter in oog" niet de naam H'veen wordt genoemd, maar dat was wel zo en weer op pagina 35.
    Een Cambuurspeler die zijn contract in Zwitserland had afgekocht, werd door de Fiod met 5 man uit bed gelicht op een wedstrijddag, dat haalde voorpagina, terwijl in de LC had gestaan hoe het zat, de jongen kon niet spelen en de aanklacht werd geseponeerd.

    Het is duidelijk dat de VP-man een vooroordeel tegen Twente heeft, maar laat ons wel reeel zijn, er is ook heel veel wangedrag geweest bij Twente, dus dan mag je verwachten dat die club kritisch gevolgd wordt.
    Ik gun jou een mooi seizoen waarin we weer over de voetbalclub Twente gaan praten, dat heb je wel verdiend.
    Maar J Staatsen vertelde me ook een keer iets over een lening tbv de gemeenteborg, waarop ze premie betalen... dat zijn dan weer slimmigheidjes, die ook zomaar kunnen keren als ze niet meteen weer promoveren want dan wordt die premie een hele zware dobber en glijdt je verder af.
    Het zal nog vaak gaan over beleid vrees ik voor je, maar laten we ook de bal in het oog houden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 12:43]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3682
    woensdag 13 juni 2018 om 12:45
    Mooi betoog, waardeer ik.
    En natuurlijk weet ik dat Twente onder een vergrootglas ligt vanwege hun zelf aangerichte wanorde, om het maar netjes te houden.
    Maar soms lijkt het wel alsof VP Twente juist dieper in de strond wilt drukken ipv objectief te zijn.
    Daar stoor ik me aan want velen hier nemen dat klakkeloos over en dan krijg je juist reacties zoals die van mij (of Staatsen) en lijkt het alsof wij als slachtoffer spelen.
    Maar dat is niet zo.
    Wij willen alleen dat iedereen een eerlijke kijk in de Twente visie kan kijken en dus eerlijke (grotendeels dan) reacties kan geven waar we dan niet zo in de verdediging hoeven te springen.
    Kijk, wij allemaal weten dat Twente heeft gesjoemeld. Wij allemaal weten dat daar straffen op zit. Maar als iemand bv zegt dat we het kampioenschap hebben gekocht gaan we in de tegenaanval omdat gewoon niet waar is.
    Onderzocht door meerdere instanties en als totaal clean uitgekomen.
    Maar zulke dingen zullen ze hier nooit schrijven.
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    woensdag 13 juni 2018 om 13:27
    Ik denk ook dat mensen Twente aanpakken om te voorkomen dat zulke types ooit weer waar dan ook de leiding nemen. Al die constructies... heel slim hoor, maar het wordt een draad die onuitwarbaar in de knoop zit.
    En vanuit liefde voor hun club lees je dan supporters die dat toch proberen te verklaren, zoals PSV-ers kindermisbruik proberen te nuanceren... dat moet je niet proberen denk ik.

    Mijn ergernis richting Twente zit op ander vlak, Cambuur schrijft al jaren sinds het bijna failiet groene cijfers... maar heeft dus hele goedkope spelers waarmee ze degraderen. Twente gokt wat op CL-geld, speculeert op en rommelt met Doyen en worden kampioen... dan komt fair-play onder druk bij mij.
    Ik wil ook wel een keer iets winnen maar omdat Cambuur netjes is, spelen we nu ook 1e Div.
    Cambuur betaalt het stadion netjes af, maar H'veen krijgt van de verkoop van ons Provinciaal Electrisch zomaar een nieuw stadion van 20 miljoen.... Cambuur krijgt geen cent.
    Vitesse krijgt op die manier ook een stadion, ook daar weer de slimme gladjakkers, die kant moeten we niet op Kes. Ik denk dat de man van VP daarom zo vinnig reageert.

    Nogmaals probeer dat kromme niet recht te praten, zeg gewoon zoals je nu ook doet, we beteren ons leven nu, en die gladjakker kan je herkennen aan hun rijkdom... houd ze weg van de bestuurskamer.
    Jullie kampioenschap was juist zo mooi ineens kon een 'kleinere' club ook iets winnen, normaal is de schaal voor de Tob-3 toch?
    Munsterman ontkende alles, hij zei, ons stadion is zoveel waard, dus dat is onze borg voor het risico dat we nemen, maar dat stadion was ook van geleend geld. Dan is er dus geen borg voor het gokken. De man en dat 'denken' is gewoon heel eng.
    Maar je kan daar President van Amerika mee worden dus wat lul ik? :)
    Ik zat dicht op het bestuur van Cambuur, toen ik zag dat ze maar wat deden zonder dat te onderbouwen, ben ik vertrokken, 2 jaar later waren ze bijna failliet, je kunt als supporter ook de ogen open houden, nietwaar en dat verwijt ik ook de Twentse Media die het niet kritisch volgden, de droom die Munsterman de regio gaf werd opgepoetst.... Net zoals de LC dat doet met H'veen... al worden ze langzaam wakker eindelijk. Dat blijkt geen sprookje daar.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3682
    woensdag 13 juni 2018 om 14:15
    Je schrijft één ding verkeerd:

    Twente gokt wat op CL-geld, speculeert op en rommelt met Doyen en worden kampioen

    Het gokken en sjoemelen werd ná het kampioenschap gedaan zoals ik al vermeld had.

    Het kampioenselftal was op Brian Ruiz (ong 5,5 milj) na, nagenoeg voor een appel en een ei gekocht.
    Boscher, Douglas en Brama eigen opleiding.
    Stoch gehuurd.
    Perez Transfervrij.
    'Nkufo zat er al drie (of vier) jaar.
    Theo Jansen uitgekotst bij Vitesse zeer goedkoop gehaald.
    Evenals Tioté (Roda) Stam (NAC) Luuk de Jong (de Graafschap) en voor de voor veel geld naar Ajax vertrokken Wieleart voor veel minder gekoste Wisgerhof van NEC gehaald.
    Tel daarbij de voor vele miljoenen spelers (Arnoutovics, Elia en Braafheid) verkocht, had Twente totaal geen creatief boekhouden nodig.
    Sterker:
    Twente werd toen als voorbeeldclub gesteld hoe je met een bepaalde visie zeer ver kon komen!
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    woensdag 13 juni 2018 om 16:07
    Ok, ik heb de volgorde dus fout.

    Wie zat daar toen achter dan, want die had er wel kijk op, zitten mooie spelers bij.
    Ajax zag pas hoe goed Jansen was toen hij jullie kampioen maakte. En dan pikken ze de concurrent de beste speler af.

    Maar toen ze eenmaal kampioen waren toen werd het allemaal krampachtig. Je kunt even aansluiten bij de top maar er willen blijven is gevaarlijk.
    Voor clubs daaronder blijven het golfbewegingen, dat geldt ook voor AZ, die zullen de gieren ook leegroven.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3682
    donderdag 14 juni 2018 om 07:46
    Hoe gek het ook klinkt, maar dit hadden we ook aan Munsterman te danken met natuurlijk de technische staf.
    Rutten bouwde, Bleuming was de hoofd scout. (beide zijn nu dus terug alleen Rutten in mindere mate).
    Echter nadat we (te vroeg eigenlijk) kampioen werden, sloeg Munsterman door.
    Hij wilde Twente in de top houden en europa "veroveren".
    Investeerde veel te veel geld en ging ervan uit weer kampioen te worden met CL inkomsten.
    Je weet de geschiedenis, Twente verloor op de laatste speeldag het kampioenschap aan Ajax.
    Ruiz en Jansen vertrokken. Fer, Tadic werden voor veel geld en hoge salarissen aangekocht. Idem dito Castaignos die er niets van bakte.
    Co Adriaanse werd halverwege ontslagen. etc etc etc
    Tja, intussen moest Munsterman de ene foefje na de ander maken om rond te komen.
    Sjoemelen zeg maar.
    "Wij" Twente supporters hadden gewoon niks in de gaten totdat alles uitkwam.
    Achteraf hadden we dus liever weer een stapje terug gedaan ipv om weer de top te bereiken.
    Maar op dat moment waren we gewoon verwend met 3x 2de plaatsen en een kampioenschap en 2x bekerfinale waarvan we er 1x van wonnen (alles nog zonder fraude).
    Hilarisch genoeg: Met het gesjoemel werden we 3x 6de met tussendoor 1x derde.
    Met uitschakelingen voor de play offs tegen RKC! en Utrecht.
    Dus het had ook nog niets geholpen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    donderdag 14 juni 2018 om 17:23
    Ja, Munster gokte op succes... en met succes zou hij extra geld krijgen om succes door te zetten, maar Ajax won... onvoorstelbaar dat de man dacht ermee weg te komen.
    Daarom zeg ik ook, we moeten scherp op die types zijn.

    "hadden niks door"
    Ik snap dat ook wel want als supporter, wil je ook geloven dat het kan.
    Ik zag Munsterman bij VI zitten en Genee zei, net als ik; je telt het stadion op bij je eigendommen, en dat noem je dan onderpand, maar dat is van geleend geld.. Derksen werd heel kwaad op Genee en zei dat Munsterman gelijk had - en ik snapte niet dat hij ermee wegkwam.

    Hij wist dat de gemeente in een spagaat kwam als het fout zou gaan, dan moest men de club wel steunen omdat anders het geld van de investering weg zou zijn.

    Het is omgekeerde logica.
    Ik denk met normaal beleid moet je straks weer 5e kunnen zijn.
    Het is triest maar die Tob-3 zit vast in het zadel, daarom is er ook geen ruk aan die ED, alleen onderin gaat het ergens om.
    PSV is nu de beste maar kan in 180 minuten helemaal niks hebben zelfs geen EL. En Ajax kan als het gunstig loot juist wel verdergaan... dat heeft toch niks met klassering meer te maken? De nr5 van Engeland kan de Kampioenen-League winnen..... raar.

    Maar komt er bij jullie al een beetje zin in het seizoen boven?
    Of is de kater nog aanwezig?
    Cambuur hoef je niet bang voor te zijn, die lijken zich op 'ontwikkel-spelers' te storten. Al weet je het nooit in de 1e Div. Weet je al wie de 1e tegenstander is?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3682
    donderdag 14 juni 2018 om 20:34
    Ik heb er heel veel zin in.
    Sparta is de eerste tegenstander thuis, daarna uit Helmond en daarna thuis Roda.
    Zit ons nog steeds niet mee, want we kunnen niet "wennen" of inspelen met een nieuw elftal maar moeten gelijk aan de bak.
    Enigste voordeel is dat we ze thuis krijgen, maar gelijk ook weer een nadeel want als je eindelijk je elftal "op de rails" heb moet je uit naar hun.
    Maar ik denk dat er bij Sparta ook veel vertrekken.
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    vrijdag 15 juni 2018 om 12:21
    Ook Zware tegenstanders dus, zou de Knvb dat met opzet doen?
    Meestal eindigen die eerste potjes in 0-0 en dan zit je na 2 wedstrijden al 4 pts achterop.
    Maar moet lekker voor je zijn dat het weer begint, dan is praten over financiele zaken niet meer hot.
    Bij Cambuur komen er 10 nieuwe spelers, de laatste jaren duurde het een half jaar voor ze dat aan de kook kregen pas voor de Winterstop meestal. Hoop dat Hake nu wat meer de teugels in handen neemt. Moet voor hem heel raar zijn.... straks de Grolschveste binnen te lopen en te hopen dat die in Geel-blauw winnen hehe.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3682
    vrijdag 15 juni 2018 om 12:31
    Hopen mag..............;-)


    Ik zou niet weten hoeveel Twente moet inpassen.
    Alleen Brama staat vast als "nieuw", terwijl er toch al redelijk veel vertrokken zijn.
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    vrijdag 15 juni 2018 om 12:48
    Haha, we hebben rond die tijd wel even contact.
    Probleem is dat jullie alles te verliezen hebben dit seizoen en de tegenstanders niks... op zich kan cambuur naar jullie toe gaan en de tas met de punten afgeven... of sneaky weer meepikken.

    "Nog niks vast"
    Foeke Booij doet het bij Cambuur en die zegt ook, niets overhaasten op laatste moment komt er nog wel wat... das wel een risico, als je ziet hoeveel grote clubs nu in die vijver vissen. Het is maar net wie heeft er stalen zenuwen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14343
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:54
    Twente kan wél investeerders vinden omdat die club veel groter is dan Haarlem ooit was. Er zit in verschil tussen het hebben van een aanhang van 3000 of 30000, Twente zal door dit bedrag nooit failliet gaan.
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    woensdag 13 juni 2018 om 12:41
    Je hebt een punt maar, je weet ook dat voor die 3000 man de club net zo in het hart zit als bij Twente. Voor dit nieuwe stadion zaten daar ook geen 30.000 man.
    En bij failissement is het stadion niks meer waard, dus de gemeente zat in een onmogelijke spagaat.
    Maar Wageningen ging failliet op 100.000, Veendam ook, Vlaardingen, Haarlem.... voor die supporters is dat wel wrang en dan kom je samen aardig richting een respectabel aantal mensen, maar kwa bedrag kom je niet aan 30 miljoen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23600
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:30
    Ik kan me de houding van de nieuwe aandeelhouders goed voorstellen. Het geld wordt ook van hen gevraagd om te steunen bij het op poten zetten van de nieuwe structuur, een nieuw team en een terugkeerplan.
    Oude schulden betalen? Dat willen ze niet. FC Twente had derhalve beter een andere insteek kunnen maken, alvorens deze steun te vragen. Bijvoorbeeld: wie kan ons uit de schuld helpen, zodat we met hopelijk nog meer investeringsgeld een nieuwe toekomst kunnen bouwen. Daarvoor zal het nu te laat zijn. Ik vind dit niet leuk, komen de supporters weer in de knel met hun loyaliteit voor de club.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4373
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:30
    je zal in Enschede wonen en de aanslag gemeente belasting valt op de deurmat. dan weet je dat je mee mag betalen voor speeltje van de heer munsterman omdat hij hoogmoedswaanzin had.

    Wat een drama daar zeg
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:34
    Penarie is echt weer zo'n Amsterdamse uitdrukking. Maar Voetbalprimeur zit ergens in Amstelveen gevestigd, dus het verbaasd niks. De woordkeuze had wat anders gekund. FC Twente: club kan aflossing van 2,1 miljoen niet betalen' is een veel rustgevende titel. De kogel betreft de mindeheidsbelang van aandelen is nog niet door de kerk. Dus het is nog even wikken en wegen betreft de toekomst van FC Twente.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 15:35]
    Vind ik leuk
    jochempje +2809
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:36
    Penarie komt van het Latijnse woord penuria, wat armoede betekent. Volgens mij heb jij je school niet helemaal afgemaakt, want Amsterdam heeft vrij weinig met de Latijnse taal te maken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 15:50]
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:43
    Beteken(t)!!!
    Vind ik leuk
    jochempje +2809
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:50
    Ik zie niets :D
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:39
    Voetbalprimeur is onderdeel van SportsWeb International B.V. zoals onderaan de site te lezen is en is gevestigd in Gedempt Hamerkanaal 159, 1018 RJ Amsterdam
    Vind ik leuk
    stratumseind +166216
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:37
    Gewoon onderduiken , heeft joop ook gedaan...
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:45
    Waar hangt ie eigenlijk uit tegenwoordig?
    Voetbalt zn dochter nog bij Twente eigenlijk?
    Staatsen? Even een update alsjeblieft?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3682
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:23
    Geloof het of niet, maar ze voetbald nu bij de dames van Ajax
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:57
    Grapje zeker? Echt waar?!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:40
    Gewoon opdoeken dat clubje, ze leven al tientallen jaren op gemeentelijke leningen en luchtkastelen. En kunnen ze gelijk die engnekken Munsterman en Kessler bedanken voor het gekochte kampioenschap wat ze nu dus hopelijk de kop gaat kosten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:43
    Zullen we dan alle clubjes opdoeken die steun van de gemeente krijgen...PSV, Feyenoord, en de rest.... dan nog alleen amateurvoetbal in Nederland.....
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1349
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:52
    Worden we eindelijk weer eens kampioen in Amsterdam strak plan!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:42
    Kampioen afdeling amateurs West 3
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:32
    Die hebben ruim 37mln van de gemeente Amsterdam gekregen, de enige club in Nederland die niks gekregen heeft maar juist een eigendom verkocht heeft is PSV. Elke andere club heeft via een wazige constructie van de gemeente geld gekregen, bij Ajax heeft de gemeente veel te dure fopaandelen gekocht die een jaar later niks meer waard waren. Bij feyenoord is het geschonken in een nieuw opgerichte stichting om het stadion te verbouwen. Twente heeft al diverse malen aangeklopt bij de gemeente voor een lening van zo'n 20mln , met een vrijwel renteloze aflossing. ADO en Groningen hebben beide zo'n 70mln gekregen en staan daarmee bovenaan het lijstje.
    Vind ik leuk
    Molshoop +110
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:11
    2010 zit nog diep zo te zien. Gelukkig heb je dit forum waarop je je gal kunt spuwen. Misschien bevordert dit je verwerkingsproces.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:42
    Weer iemand die die klok heeft horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.... zo toch goed zijn om dan het hele bericht te lezen ...
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11925
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:42
    Je kunt je geld beter in de Bitcoin steken dan in FC Twente.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:44
    Je kunt je geld beter in een put gooien dan in FC Twente stoppen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:46
    Ik heb nog wel een rekeningnr waar het naartoe mag anders.
    Bijna vakantie nl.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11925
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:47
    In de put gooien of in de Bitcoin steken, daar zit tegenwoordig weinig verschil tussen toch? :-)
    Vind ik leuk
    Simonsopa +417
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:48
    Haarlem ging voor minder failliet
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 15:48]
    Vind ik leuk
    Horas +580
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:59
    Gewoon betalen. Geen genade voor fraudeurs.
    Vind ik leuk
    El Lobo +1995
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:00
    Ach ja! Twente heb zat cente
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4785
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:03
    Achilles '29
    AFC
    Barendrecht
    De Dijk
    De Treffers
    Excelsior Maassluis
    GVVV
    HFC
    HHC
    HV & CV Quick
    IJsselmeervogels
    Jong Almere City
    Jong Sparta Rotterdam
    Jong Volendam
    JVC '31 Cuijk
    Katwijk
    Kozakken Boys
    Lienden
    Lisse
    Rijnsburgse Boys
    Scheveningen
    TEC
    UNA
    VVSB

    Dit worden de nieuwe tegenstanders van Twente.
    Vind ik leuk
    Peterselie +111
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:17
    Achilles, TEC en Lienden zijn gedegradeerd hoor ;)
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4785
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:19
    Weet ik maar kon geen recentere lijst vinden en deze is net zo droevig.
    Vind ik leuk
    Molshoop +110
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:13
    Net zoals je post. Maar goed het zal de wens zijn die de vader van deze gedachte is...
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4785
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:26
    Nee hoor, ik mag graag op tenen staan en het liefst met likdoorns.
    Vind ik leuk
    Molshoop +110
    woensdag 13 juni 2018 om 01:14
    ach ja. Ieder z’n meug. Als jij daar blij van wordt...
    Vind ik leuk
    Cootje I +256
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:09
    Toen ik pasgeleden stelde waar haalt Twente het geld vandaan om spelers als Brama, Van der Eijden (interesse) en Bel Hassani (interesse) te kunnen halen was half Twente weer in de pen gedoken om te melden dat ik duidelijk niet zat op te letten en dat het er helemaal niet zo slecht voorstond...

    Nou, de enigen hier die niet zitten op te letten (en structureel oogkleppen op hebben) zijn de FC Twente supporters.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:14
    Failliet laten verklaren, opnieuw vergunning aanvragen,en opnieuw opbouwen
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:07
    Dat kan best een scenario zijn. De echte zakenlieden die Twente wil overnemen, azen op een faillesement van de club. Ik zou daar geen problemen mee hebben.
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +557
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:17
    Er gaat niets onder twente
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9068
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:18
    Staatsen kom er eens in, hoe ziet het?
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:22
    Gewoon kijken als je in aanmerking komt voor een eventuele betalingsregeling toch?
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:24
    Opdoeken die handel
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1947
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:25
    Jaja, je schuld niet kunnen aflossen maar wel een spelersbudget van 7 tot 8 miljoen in de Jupiler League? Het houdt niet op. Niet vanzelf.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:14
    Hoe kom je erbij.....Het spelersbudget voor aankomend seizoen is nog niet eens precies bekend, zal waarschijnlijk zo tussen de 2 en 2,5M liggen
    Vind ik leuk
    Ron777 +78