Update: Real Madrid blijft onverstoorbaar en kondigt presentatie Lopetegui aan

    Update: Real Madrid blijft onverstoorbaar en kondigt presentatie Lopetegui aan

    donderdag 14 juni 2018 om 12:50

    Real Madrid heeft een opvolger voor Zinedine Zidane gevonden. Julen Lopetegui, momenteel bondscoach van Spanje, wordt na het WK trainer van De Koninklijke.

    De Champions League-winnaar heeft dit dinsdag bekendgemaakt via de officiële kanalen. Lopetegui heeft voor twee seizoenen getekend in de Spaanse hoofdstad, laat Real Madrid weten in een bondig statement. De 51-jarige Bask had bij de Spaanse bond een contract tot de zomer van 2020.

    Lopetegui is geen onbekende voor De Koninklijke. Als doelman doorliep hij de jeugdopleding van de Madrilenen en keepte hij één wedstrijd in het eerste elftal. Tijdens het seizoen 2008/2009 was hij trainer van Real Madrid Castilla. Lopetegui was later trainer van FC Porto en volgde in 2016 Vicente del Bosque op als bondscoach van Spanje.

    Update 14/6 12.50: Alle ophef rond Julen Lopetegui laat Real Madrid koud: de club heeft de perspresentatie van de nieuwe coach aangekondigd. Donderdagavond om 19.00 uur wordt Lopetegui aan pers en fans voorgesteld. Woensdag werd de kersvers Real-trainer nog ontslagen als bondscoach van Spanje. 

    Plaats een reactie

    dinsdag 12 juni 2018 om 16:57
    Geen verkeerde keus. Als speler nooit uit de verf gekomen maar als trainer toch een redelijke staat van dienst. In twee jaar dienstverband bij de nationale ploeg nog nooit verloren. Knap zat.
    Vind ik leuk
    Springbok +878
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:59
    Tegen wie hebben ze allemaal gespeeld dan? Armenië en Liechtenstein? Volgens mij blijft elke Spaanse bondscoach ongeslagen met de huidige generatie.
    Vind ik leuk
    Adje80 +4735
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:03
    Clubtrainer is iets heel anders. Voor een land heb je meer een coach nodig en niet echt een trainer...ik ben benieuwd
    Vind ik leuk
    Rodajc +9728
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:12
    Ach bij Real hebben ze ook meer een coach dan trainer nodig, spelers zijn toch al op de toppen van hun kunnen.
    Vind ik leuk
    Adje80 +4735
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:06
    Dat is inderdaad ook zo alleen ben je dan een heel jaar met een team samen en veel meer media etc
    Vind ik leuk
    Rodajc +9728
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:12
    Klopt, maar dan blijft het alsnog meer coachen dan echt actief spelers beter te maken.
    Vind ik leuk
    Den Daats +3231
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:13
    Bij Real heb je ook meer een coach nodig dan een trainer!

    Een en al elitespelers, als je Modric en Kroos hebt lopen op het middenveld dan sta je tactisch sowieso sterk.

    Persoonlijk vind ik dit een aparte keuze en had ik stiekem op Van Gaaltje gehoopt.

    Haha!
    Vind ik leuk
    The Iceman +4774
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:15
    Haha van Gaal en een team vol vedettes. What could go wrong? ;-)
    Vind ik leuk
    Den Daats +3231
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:18
    Juist! Geweldig had ik dat gevonden!

    Een groot gemis dat het niet uitkomt. Waarschijnlijk niet eens zozeer voor Real maar voor mij!

    Haha
    Vind ik leuk
    The Iceman +4774
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:20
    Ja we missen een hoop spektakel. En nog een keer "Amigos de la prensa, yo me voy. Felicidades."
    Vind ik leuk
    Den Daats +3231
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:22
    Wat het ook mag betekenen...

    Insgelijks, pik!
    Vind ik leuk
    The Iceman +4774
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:24
    Was toen hij bij Barca vertrok: "Vrienden van de pers, ik vertrek. Gefeliciteerd."
    Vind ik leuk
    Den Daats +3231
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:28
    Haha! Typisch inderdaad!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21610
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:16
    LvG als bondscoach van Belgie was briljant geweest. En dan volle bak trainen na een zwaar seizoen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8943
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:25
    Ik hoor het hem al zeggen:
    "Ronaldo you play left-back today,
    because I am the Manager".
    Vind ik leuk
    The Iceman +4774
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:28
    Maar dan wel in steenkolen-Spaans ipv Engels. Hij spreekt z'n talen wel, maar wel altijd gemixt met Nederlands :p
    Vind ik leuk
    Cookee +8943
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:30
    Was zijn Spaans ook zo apart?
    Moet er zelf niet aan denken hoor op late leeftijd nog even Spaans leren dus alle respect voor de poging.
    Vind ik leuk
    The Iceman +4774
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:33
    Volgens mij viel het qua woordkeuze bij nader inzien wel mee als je het vergelijkt met z'n Engels en Duits, maar die talen zijn ook wat makkelijker met Nederlands te verwarren. Een accent blijf je natuurlijk houden, maar idd alle respect.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:15
    Ik vind de keuze helemaal niet zo apart. Heeft een blauwe maandag voor Madrid gespeeld en kent een deel van het eerste elftal al goed via het nationale elftal.
    Vind ik leuk
    Den Daats +3231
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:16
    Daar maak je inderdaad een punt!
    Vind ik leuk
    Cookee +8943
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:28
    Zidane opvolgen... ik zou nog 1x nadenken.
    Er komen een paar op leeftijd die je niet tegen de haren wil instrijken... en bij Ronaldo's haren was dat al geen goed idee.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Koeroe +9003
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:03
    Onder andere, verder ook Argentinie, italie 2x en Duitsland.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:14
    Duitsland (1-1) en Argentinië (6-1) voor het gemak even vergeten?
    Vind ik leuk
    Koeroe +9003
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:02
    Niet verkeerd inderdaad, ik ben er blij mee
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +14054
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:02
    Prima keus,bekend met zo'n beetje alles
    Vind ik leuk
    Morris +20216
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:58
    Waarom geen Seedorf?
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:04
    Seedorf is geen coach. Is zelfs ongeschikt als coach. Hij zou wel bij Nederlandse elftal kunnen passen zoals eerdere coaches als Danny blind en Hiddink
    Vind ik leuk
    Morris +20216
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:10
    nee joh gekkie
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +2548
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:21
    Wat een gelul. Seedorf heeft nog nooit ergens langer dan een paar maanden de kans gehad om zich te bewijzen. Niet dat hij trainer van Real moet worden, maar om nou al te zeggen dat hij geen coach is vind k ook beetje overdreven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:44
    Gezien de niveau van Seedorf is hij wel geschikt voor oranje.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8198
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:59
    Konden ze misschien beter na het WK bekend maken. Nu zullen er ongetwijfelt verhalen komen, dat hij Real spelers voortrekt.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:01
    Meestal heeft een niet goede speler toch een betere kijk.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1443
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:01
    Niet verkeerd want er waren nou niet echt veel opties...
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:02
    Het is een goede bondscoach en goede keuze van real madrid. Alleen erg jammer dat hij Spaanse ploeg inde steek laat. Laten we hopen dat hij wereld kampioen word met Spanje
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:48
    Hoop het lekker zelf.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:46
    Niemand heeft je wat gevraagd. Oranje is voorlopig niet bij de komende 10 en 15 jaar .dus niet lullen boere stampot
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:15
    ... laten we hopen. Dat zeg jezelf.
    Ik hoop van niet, terwijl jij mij daar dus wel in betrekt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:03
    Zeer goede keus wat mij betreft! :)
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1443
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:06
    Haha Sil nou kan je naam aanmaken met Pochettino blijft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:09
    Sil? En nee, ik heb de kans altijd zeer klein geacht dat Poch deze zomer zou vertrekken, maar vanaf nu is het dus ook klaar met de geruchten en allerlei onzin.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8243
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:10
    Wat Een Eer is dat dat hij de mooiste club van Spanje wil trainen 😎
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Bartho +160
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:10
    Hopelijk blijft de sfeer nu goed in het Spaanse kamp...
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21645
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:10
    Nou veel succes meneer.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8907
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:11
    Om dit voor het WK kenbaar te maken is best apart. De discussie over Barcelona spelers of Madrid spelers op te stellen werk je wel in de hand zo.
    Vind ik leuk
    Meester +2
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:30
    Ik zou toch denken dat mauricio pochettino beter uitpakt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:50
    En dan moet Pochetino uitleggen, hoe Ramos moet voetballen ... die lacht hem uit.
    De man met 6 CL titels, moet naar een nobody luisteren? Hij is niet gek.
    Vind ik leuk
    Meester +2
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:54
    We zullen zien
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:46
    Lijkt me een goeie trainer, doet t goed bij Spanje en kent de club
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1618
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:48
    Lijkt me redelijk risicovol om dat nu al bekend te maken. Maar goed.
    Hij heeft in ieder geval lef, want er zullen er weinig zijn die op dit (slechtst mogelijke) moment bij Real in willen stappen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:52
    Na het wk is wel heel kort dag. En tijdens het wk kan ook niet. Dan houdt hij zich daar niet mee bezig.

    Maar voor de Barca spelers moet dit een raar gevoel geven.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Mari +5341
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:20
    Wat nu als hij faalt op het WK. Spanje in de kwartfinale eruit

    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:35
    Prima keuze! Zal met name Isco blij mee zijn
    Vind ik leuk
    stratumseind +135772
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:44
    Fijne timing.............
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1443
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:05
    Isco zal blij met hem zijn onder hem rendeert Isco het beste.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:47
    Eeuwig zonde dat ze Streppel niet gekozen hebben
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:01
    Gaan we nou echt net doen of Zidane een goede trainer is?
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1443
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:07
    Ja want 3 C.L winnen achter elkaar doe je zomaar
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 18:28
    Heeft geen ruk met Zidane te maken man
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25951
    donderdag 14 juni 2018 om 13:30
    Niet? Die zat daar de afgelopen jaren voor Jan Tat langs de lijn een beetje te appen in zijn vriendengroep....
    Vind ik leuk
    Dorzon +3927
    donderdag 14 juni 2018 om 13:10
    real wou niet dat spanje wereldkampioen werd en heeft dat zo opgelost.

    De spaanse bond over de zeik, ik verwacht wat discutabele beslissingen komend seizoen in het nadeel van Real. Iets met schorsingen en bizarre penaltys
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25951
    donderdag 14 juni 2018 om 13:30
    Verder is er niks aan de hand..... Madrid als splijtzwam in de Spaanse selectie? De geschiedenis zou zich weer eens herhalen als het zo is....
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 13:54
    Had iemand iets anders verwacht van deze ‘koninklijke’ aso-club?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:03
    Sterk van Real, hoppa gelijk aan de slag.
    Mané binnenhalen moet de volgende stap worden
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Real Madrid blijft onverstoorbaar en kondigt presentatie Lopetegui aan