Update: Real Madrid blijft onverstoorbaar en kondigt presentatie Lopetegui aan

    Update: Real Madrid blijft onverstoorbaar en kondigt presentatie Lopetegui aan

    Gepubliceerd: donderdag 14 juni 2018 om 12:50do 14-06-2018 om 12:50

    Real Madrid heeft een opvolger voor Zinedine Zidane gevonden. Julen Lopetegui, momenteel bondscoach van Spanje, wordt na het WK trainer van De Koninklijke.

    De Champions League-winnaar heeft dit dinsdag bekendgemaakt via de officiële kanalen. Lopetegui heeft voor twee seizoenen getekend in de Spaanse hoofdstad, laat Real Madrid weten in een bondig statement. De 51-jarige Bask had bij de Spaanse bond een contract tot de zomer van 2020.

    Lopetegui is geen onbekende voor De Koninklijke. Als doelman doorliep hij de jeugdopleding van de Madrilenen en keepte hij één wedstrijd in het eerste elftal. Tijdens het seizoen 2008/2009 was hij trainer van Real Madrid Castilla. Lopetegui was later trainer van FC Porto en volgde in 2016 Vicente del Bosque op als bondscoach van Spanje.

    Update 14/6 12.50: Alle ophef rond Julen Lopetegui laat Real Madrid koud: de club heeft de perspresentatie van de nieuwe coach aangekondigd. Donderdagavond om 19.00 uur wordt Lopetegui aan pers en fans voorgesteld. Woensdag werd de kersvers Real-trainer nog ontslagen als bondscoach van Spanje. 

    Plaats een reactie

    dinsdag 12 juni 2018 om 16:57
    Geen verkeerde keus. Als speler nooit uit de verf gekomen maar als trainer toch een redelijke staat van dienst. In twee jaar dienstverband bij de nationale ploeg nog nooit verloren. Knap zat.
    Vind ik leuk
    Springbok +1272
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:59
    Tegen wie hebben ze allemaal gespeeld dan? Armenië en Liechtenstein? Volgens mij blijft elke Spaanse bondscoach ongeslagen met de huidige generatie.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8996
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:03
    Clubtrainer is iets heel anders. Voor een land heb je meer een coach nodig en niet echt een trainer...ik ben benieuwd
    Vind ik leuk
    Rodajc +15763
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:12
    Ach bij Real hebben ze ook meer een coach dan trainer nodig, spelers zijn toch al op de toppen van hun kunnen.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8996
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:06
    Dat is inderdaad ook zo alleen ben je dan een heel jaar met een team samen en veel meer media etc
    Vind ik leuk
    Rodajc +15763
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:12
    Klopt, maar dan blijft het alsnog meer coachen dan echt actief spelers beter te maken.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12544
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:03
    Onder andere, verder ook Argentinie, italie 2x en Duitsland.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:14
    Duitsland (1-1) en Argentinië (6-1) voor het gemak even vergeten?
    Vind ik leuk
    Koeroe +12544
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:02
    Niet verkeerd inderdaad, ik ben er blij mee
    Vind ik leuk
    Morris +23237
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:58
    Waarom geen Seedorf?
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:04
    Seedorf is geen coach. Is zelfs ongeschikt als coach. Hij zou wel bij Nederlandse elftal kunnen passen zoals eerdere coaches als Danny blind en Hiddink
    Vind ik leuk
    Morris +23237
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:10
    nee joh gekkie
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7053
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:21
    Wat een gelul. Seedorf heeft nog nooit ergens langer dan een paar maanden de kans gehad om zich te bewijzen. Niet dat hij trainer van Real moet worden, maar om nou al te zeggen dat hij geen coach is vind k ook beetje overdreven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:44
    Gezien de niveau van Seedorf is hij wel geschikt voor oranje.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8970
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:59
    Konden ze misschien beter na het WK bekend maken. Nu zullen er ongetwijfelt verhalen komen, dat hij Real spelers voortrekt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 17:00]
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:01
    Meestal heeft een niet goede speler toch een betere kijk.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5149
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:01
    Niet verkeerd want er waren nou niet echt veel opties...
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:02
    Het is een goede bondscoach en goede keuze van real madrid. Alleen erg jammer dat hij Spaanse ploeg inde steek laat. Laten we hopen dat hij wereld kampioen word met Spanje
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:03
    Zeer goede keus wat mij betreft! :)
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5149
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:06
    Haha Sil nou kan je naam aanmaken met Pochettino blijft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:09
    Sil? En nee, ik heb de kans altijd zeer klein geacht dat Poch deze zomer zou vertrekken, maar vanaf nu is het dus ook klaar met de geruchten en allerlei onzin.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10219
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:10
    Wat Een Eer is dat dat hij de mooiste club van Spanje wil trainen 😎
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 17:21]
    Vind ik leuk
    Bartho +240
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:10
    Hopelijk blijft de sfeer nu goed in het Spaanse kamp...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34233
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:10
    Nou veel succes meneer.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19455
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:11
    Om dit voor het WK kenbaar te maken is best apart. De discussie over Barcelona spelers of Madrid spelers op te stellen werk je wel in de hand zo.
    Vind ik leuk
    Meester +0
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:30
    Ik zou toch denken dat mauricio pochettino beter uitpakt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:46
    Lijkt me een goeie trainer, doet t goed bij Spanje en kent de club
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2185
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:48
    Lijkt me redelijk risicovol om dat nu al bekend te maken. Maar goed.
    Hij heeft in ieder geval lef, want er zullen er weinig zijn die op dit (slechtst mogelijke) moment bij Real in willen stappen.
    Vind ik leuk
    Mari +10207
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:20
    Wat nu als hij faalt op het WK. Spanje in de kwartfinale eruit

    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:35
    Prima keuze! Zal met name Isco blij mee zijn
    Vind ik leuk
    stratumseind +173976
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:44
    Fijne timing.............
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5149
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:05
    Isco zal blij met hem zijn onder hem rendeert Isco het beste.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:47
    Eeuwig zonde dat ze Streppel niet gekozen hebben
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:01
    Gaan we nou echt net doen of Zidane een goede trainer is?
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5149
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:07
    Ja want 3 C.L winnen achter elkaar doe je zomaar
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 18:28
    Heeft geen ruk met Zidane te maken man
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31509
    donderdag 14 juni 2018 om 13:30
    Niet? Die zat daar de afgelopen jaren voor Jan Tat langs de lijn een beetje te appen in zijn vriendengroep....
    Vind ik leuk
    Dorzon +4445
    donderdag 14 juni 2018 om 13:10
    real wou niet dat spanje wereldkampioen werd en heeft dat zo opgelost.

    De spaanse bond over de zeik, ik verwacht wat discutabele beslissingen komend seizoen in het nadeel van Real. Iets met schorsingen en bizarre penaltys
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31509
    donderdag 14 juni 2018 om 13:30
    Verder is er niks aan de hand..... Madrid als splijtzwam in de Spaanse selectie? De geschiedenis zou zich weer eens herhalen als het zo is....
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:03
    Sterk van Real, hoppa gelijk aan de slag.
    Mané binnenhalen moet de volgende stap worden
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws