KNVB stemt op Marokko: 'We willen iets terug doen voor wat ze ons gebracht hebben'

    KNVB stemt op Marokko: 'We willen iets terug doen voor wat ze ons gebracht hebben'

    Gepubliceerd: dinsdag 12 juni 2018 om 18:10di 12-06-2018 om 18:10

    In de keuze voor de organisatie van het WK 2026 heeft de KNVB besloten om op Marokko te stemmen. Woensdag 13 juni vindt er in Moskou een FIFA Congres plaats. Het gecombineerde bid van de Verenigde Staten, Canada en Mexico is de concurrent van de Marokkanen.

    KNVB maakt via de officiële kanalen bekend dat er op Marokko gestemd zal gaan worden. "We voelen ons verbonden met Afrika en Marokko", laat voorzitter Michael van Praag (foto) weten op de site van de voetbalbond.

    "We willen iets terug doen voor al het mooie wat Afrika en Marokko ons Nederlandse voetbal in de afgelopen jaren gebracht hebben. We tonen hiermee dankbaarheid voor wat Mike Obiku, Nwankwo Kanu, Kalusha Bwalya, Karim El Ahmadi, Hakim Ziyech, Ibrahim Afellay en alle andere spelers met Afrikaanse roots in ons voetbal hebben laten zien."

    Een WK in de Verenigde Staten lijkt de meeste kans te hebben, onder meer omdat er garanties, meer beoogde winst, een verfijnde logistiek en optimale verblijfslocaties geboden zouden kunnen worden, meldt de KNVB. Toch wordt er voor Marokko gekozen. "We kiezen hiermee ook voor loyaliteit aan een belangrijk deel van onze Nederlandse samenleving, namelijk aan de in Marokko wortelende gemeenschap", zegt secretaris-generaal Gijs de Jong.

    "Die loyaliteit is een logisch gevolg van het streven van de KNVB naar diversiteit op alle fronten in onze samenleving. We zien het daarom naast een sportieve ook als een morele verplichting om voor Marokko te stemmen."

    Poll

    Een mooi gebaar van de KNVB?

    (1340 stemmen)

    Plaats een reactie

    The Iceman +11418
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:12
    Prima, maar wel een bijzondere argumentatie. Je moet gewoon stemmen op het bid dat je het beste vindt. Anders zou je ook op Amerika en Canada kunnen stemmen omdat zij ons in WWII bevrijd hebben.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 18:14]
    Vind ik leuk
    mo26 +409
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:14
    Dan zou het WK om de 4 jaar alleen in westerse ontwikkelde landen plaatsvinden, of rijke niet voetballanden zoals qatar. Marokko is een echt voetballand waar iedereen nog op straat en op pleintjes voetbalt.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11418
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:20
    Ik weet niet hoe goed het Marokkaanse bid was tov het andere bid, maar het lijkt mij dat Marokko in staat moet zijn om een goed WK af te leveren. Zeg dat dan gewoon ipv zonder enige schaamte te zeggen dat je aan vriendjespolitiek doet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 18:38]
    Vind ik leuk
    mo26 +409
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:22
    Hier kun je het bidbook van Marokko zien: http://resources.fifa.com/image/upload/executive-summary-morocco-2026-bid.pdf?cloudid=vhx8kn2dipelr3vhwyki
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:03
    Het tijdsverschil is watt mij betreft een goede reden om voor Marokko te kiezen.
    Vind ik leuk
    5697956 +3725
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:40
    Maakt niet uit. Wedstrijd om 03.00 's nachts. Dan zit je toch al in de kroeg.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10907
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:15
    Mexico is ook echt voetballand. Marokko kan WK gebruiken om infrastructuur en stadions op orde te krijgen. We'll see.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 20:16]
    Vind ik leuk
    Counterattack +10907
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:58
    En bovendien samen met Mexico meer spelers aan de eredivisie hebben geschonken dan Marokko. Earnest Stewart, zoon van amerikaans militair van vliegbasis Volkel was een vd eersten die via amateurs UDI'19 in eredivisie en later Team USA kwam.
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    woensdag 13 juni 2018 om 08:51
    Ook toen heeft Marokko bijgedragen aan hulp, uiteraard niet zo veel als Amerika. Marokko heeft wel duizenden Joden gered van Hitler, door ze niet aan Hitler uit te leveren. Daarnaast behoorden Marokkaanse soldaten tot de geallieerden die tegen Duitsland vocht (wel onder Franse vlag volgens mij).
    Vind ik leuk
    The Iceman +11418
    woensdag 13 juni 2018 om 09:18
    Indirect hebben Marokkaanse soldaten wel bijgedragen ja. Koning Mohammed V beschermde idd specifiek sefardische en gearabiseerde joden, maar zowel voor als na de oorlog hebben in Marokko pogroms plaatsgevonden. De bescherming gold trouwens niet voor Europese joden.
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    woensdag 13 juni 2018 om 11:45
    De Europese Joden waren in Europa. Wat de pogroms betreft, ik kan me dat haast niet voorstellen, althans tot zover mijn kennis reikt. Mocht dat echt zo zijn, dan schaam ik me als Marokkaan dat mijn voorouders daar wat mee te maken hadden.

    Hoe dan ook, dit is van de KNVB een mooi gebaar en ik hoop dat het alleen maar meer wordt van beide kampen.
    Vind ik leuk
    mo26 +409
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:12
    Mooi zo. je gaat toch niet stemmen op een land dat football gewoon soccer noemt en waar 90% van het voetbal door vrouwen wordt beoefend. Sjappo voor de KNVB voor dit besluit. Frankrijk, Belgie etc stemmen ook voor Marokko by the way!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19149
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:42
    En toch is het WK van 1994 in de USA het best bezochte ooit!
    Dus beetje onzin argument..
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 01:38
    Ja en daarom moet je nu een ander de kans geven.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13870
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:09
    Frankrijk en België zijn ook bang voor rellen dan denk ik.....
    Bij het Marokkaanse elftal spelen misschien 2 echte Marokkanen, de rest komt uit Nederland, België, Frankrijk en Spanje. Daar zijn ze niet goed genoeg gevonden en hebben ze uiteindelijk gekozen voor Marokko.
    Deze spelers zijn in Europese landen opgeleid en doordat ze hier zijn opgeleid heeft Marokko nu een sterk elftal dat het WK heeft bereikt, dus in principe hebben we ze al een WK bezorgd. Laat ze maar eens wat terug doen voor ons ;-p


    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:15
    Hahaha 🙈🙈🙈
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 01:44
    Hahaha voetbal is meer dan een paar individuele spelers. Als Guus Hiddink met zuid Korea ver komt op een wk is t zijn verdienste. Als een paar Nederlandse Marokkanen die bijna op hun bek geslagen worden en bij hun club weg gestuurd worden omdat ze Zogenaamd moeilijk zijn, of in een boxer douchen is t ook weer de Nederlanders die t allemaal hebben voor elkaar gekregen. Een ding is een feit Marokko is op t wk aanwezig met mindere spelers dan Nederland. Dus helemaal aan de spelers ligt t niet. Al moet ik eerlijk zeggen dat Nederland zeker zijn steentje heeft bijgedragen. Al die afkeer heeft ze een team gemaakt die vee voor elkaar over hebben.
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    donderdag 14 juni 2018 om 09:26
    Marokko zal dan voor ons de WK Cup bezorgen :P
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:26
    USA, 10x op een WK, beste resultaat halve finale. Marokko, 5x op een WK, beste resultaat tweede ronde. Pleintjesvoetbal is leuk naar toch net wat anders.
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    donderdag 14 juni 2018 om 09:34
    USA heeft dan ook natuurlijk hele sterke tegenstanders bestaande uit eilandspetters. USA was heel lang geen echte voetballand geweest en eigenlijk nu nog steeds niet, hoe goed ze ook hun best doen. Het is een basketbal- en honkbalnatie.

    Marokko is als voetballand veel verder dan USA. Het is alleen slecht georganiseerd, helaas. Maar tijden veranderen :)
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    donderdag 14 juni 2018 om 20:11
    Nee, Marokko heeft altijd sterke tegenstanders gehad inderdaad. Tijden zullen veranderen, ooit wint de USA het WK ;-)
    Vind ik leuk
    BS +1185
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:30
    Ben in 1994 bij de WK geweest, was gewoon top, denk dat Marokko dat niet na kan doen
    Vind ik leuk
    Sossa030 +292
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:13
    Dank voor jullie steun, en nu maar hopen dat alle europese landen voor marokko zullen stemmen en afrikaanse landen. Want dan gaat het wk naar marokko🇲🇦🇲🇦
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19455
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:13
    Wat een kul argumenten.
    Vind ik leuk
    mo26 +409
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:15
    Wat zou jouw nummer 1 argument dan zijn? Hoe rijk je bent en hoe groot en mooi je stadions etc zijn of of je een echt voetballand bent?
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:40
    Mijn argument voor Marokko is dat ze het dan voor de eerste keer krijgen Amerika heeft het al een keer gehad.
    Canada zou om die reden ook mogen van mij.
    Maar de Marokaanse voetballers zorgen ervoor de de Eredivisie leuk is, want zij zijn leuke voetballers in Nederland dus dan vind ik de stem op Marokko Ok.
    Vind ik leuk
    RWB013 +2014
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:17
    Dat rijk is niet nodig, maar het is natuurlijk wel handig dat de stadions er al staan enzo. Je kan landen niet kwalijk nemen dat ze daarom voor dat bid gaan.

    Overigens zou ik ook voor Marokko gaan. Vooral omdat ik de combinatie Canada/Amerika/Mexico nog al vreemd vind. Moet je dadelijk opeens een paar duizend kilometer reizen voor je volgende potje voetbal. Ik heb verder ook geen argumenten om tegen het bid van Marokko te zijn.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31508
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:49
    Precies..... noem het dan een mooi afscheidscadeau of zo...
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1436
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:14
    Deel meteen enkele reisjes hier uit voor de trouwe supporters
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5601
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:36
    *bevriende bobo's
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31508
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:49
    En ze mogen allemaal een moskee uitkiezen om mee te nemen.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:17
    Een moskee is niet gebonden aan de Marokkaanse nationaliteit. Klinkt meer alsof jij een probleem heb met de islam.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31508
    woensdag 13 juni 2018 om 14:44
    Komt op mij over alsof jij een probleem hebt met alles en iedereen die een geintje maakt.... beetje droevig.... maar met jouw beperkte belevingswereld eigenlijk ook wel te verwachten.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    woensdag 13 juni 2018 om 15:36
    Ja leuk geintje, lekker discriminerend grapje. Haha....
    Vind ik leuk
    HupHolland +2853
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:14
    Wat een mafkezen. Marrokkanen steken een mes in je rug. Het zijn geboren Nederlanders maar hebben geen hart voor nederland. Helaas maar waar.
    Vind ik leuk
    mo26 +409
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:16
    sukkel
    Vind ik leuk
    HupHolland +2853
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:33
    Dat was een zwakke reactie.
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi1 +1275
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:48
    Sukkel
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:17
    Hahaha 🙈🙈🙈
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    donderdag 14 juni 2018 om 09:42
    Ze waren niet goed genoeg bevonden voor Oranje. El Ahmadi of Amrabat hebben nooit een uitnodiging gekregen. Ziyech werd door Blind bedankt... moet ik doorgaan?

    Trouwens, El Ghazi, Affelay, Maher, Boulahrouz, Boussabo, Bousata enz... hebben allen voor oranje gekozen. Dus om ze gelijk landverraders te noemen is een beetje kort door de bocht.

    Daarnaast heb je een populistische sukkel met witte schaamhaar op zijn hoofd die zowat openlijk laat blijken dat hij de Marokkanen het liefst het land uit schopt. Dan kun je de keuze van die jongens wel begrijpen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:15
    Armoede troef als dit de keuzes zijn.. Verder natuurlijk een beschamende Grachtengordel-argumentatie van bobo Van Praag.
    Vind ik leuk
    davidben +5322
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:38
    Hoe noemen ze de evenknie vd grachtengordel in London eigenlijk?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 18:39]
    Vind ik leuk
    harrie v. +694
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:15
    Usa kiezen!
    Was destijds een prima wk!
    Toch niet in die criminele bananen republiek een wk gaan houden??
    Vind ik leuk
    mo26 +409
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:22
    De racisten komen weer uit hun holen bah
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 13 juni 2018 om 12:41
    de antifatjes ook
    Vind ik leuk
    Sossa030 +292
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:35
    Wuahhah en dat durf jij te zeggen!! Nl is een schurkenland opgebouwd voornamelijk door hun roof verleden hebben landen kapot gemaakt in azie schaam je daarvoor!! En this in 2018 doorvoerhaven voor elke drugs die maar kan wensen! Trek niet zoo snel je oordeel rasist!! Plunderen de wereld noemen het de gouden eeuw!!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:39
    Dat is weer jammer en bevestigt helaas veel vooroordelen.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:44
    Klopt helemaal, alleen zijn we daarna door ontwikkeld en dat kunnen er veel helaas niet zeggen
    Vind ik leuk
    Sossa030 +292
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:54
    Kijk ik koester geen wrok of wat dan ook het boeit me echt. Maar waar ik last van heb is altijd die marokkanen gezeik waar het ook maar over gaat!! Altijd rasistische opmerkingen ofwat dan ook!! Daar irriteer ik mij aan!! Terwijl niet alle nls lieverdjes zijn hoor
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:00
    Snap dat je je daar aan irriteert. Ik irriteer me aan de slachtoffer rol die aangenomen wordt. Ik ken genoeg Marokkanen die actief zijn in het bedrijfsleven, die goed gelovig zijn, maar zich ook distantiëren van hun landgenoten die de zaak hier regelmatig vergrammen helaas. Een aantal verpesten het voor de rest. Je haalt het verre verleden erbij en daar zijn slechte dingen gebeurd, maar om dat nu aan te halen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 13 juni 2018 om 11:09
    ik irriteer me aan die marokkanen die hele wijken terroriseren en maar roepen dat marokko zo goed is en ze voelen zich ook marrokaan en geen nederlander ook al zijn ze hier geboren.
    alles is kut in nederland en die nederlanders roofde honderden jaren terug de wereld en niets is goed maar vertrekken na marokko ho maar daarvoor hebben ze het te goed hier gratis geld en maar klagen
    Vind ik leuk
    Sossa030 +292
    donderdag 14 juni 2018 om 03:41
    Ik zal pas me nederlander voelen!! Als ik ook als nederlander behandeld word hier!!! En tot op de dag van vandaag word ik nog steeds gezien als marokkaan dusjaa
    Vind ik leuk
    Aistern +347
    donderdag 14 juni 2018 om 16:30
    Misschien als je stopt met Nederland zo kapot te maken en Marokko zo te verheelijken. Je past je aan aan het land en de cultuur waar je gaat wonen, en niet andersom!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 13 juni 2018 om 12:30
    80% vd gevangenen in nederland heeft marrokaanse roots zegt genoeg toch?
    Vind ik leuk
    Sossa030 +292
    donderdag 14 juni 2018 om 03:41
    Kom met cijfers want nu praat je bullshit want this 3 tot 5% dus kom niet uit je nek kletsen!!!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    donderdag 14 juni 2018 om 06:43
    googlen en waarom je een nederlander voelen van mij hoeft dat niet hoor aanpassen en zo niet oprotten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 06:46]
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:56
    Dat is Marokko ook dan. Die bezetten nu zelfs nog land. De Westelijke Sahara.
    Vind ik leuk
    Sossa030 +292
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:17
    Vriend de westelijk sahara behoorde aan marokko voor de spanjaarden daar waren 100jaar geleden. Spanje heeft het in 1975 overgedragen aan marokko!! Spanje bezet nog steeds 2 steden in het noorden van marokko ceuta en melilla
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 20:00
    Ja maar Marokko heeft weer Andalusie bezet vroeger. Bedoel bijna elk land is in het verleden aan het veroveren geslagen niet alleen Nederland. En ook Arabieren hadden slaven en niet alleen blanken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:01
    En waar komt die hasj ook alweer vandaan;)
    Vind ik leuk
    Sossa030 +292
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:16
    Marokko🇲🇦 dat klopt!!
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1436
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:02
    Ik kom zelf uit Finland maar de Marokkaanse bevolking hier
    Gedraagt zich echt verschrikkelijk niet alleen de hang jeugd
    Maar ik heb het ook over de mensen die hier al dertig jaar wonen en drie woorden Nederlands kennen gratis , racist , uitkering
    Waarom spreken mensen van de derde en vierde generatie nog steeds Marokkaans met elkaar en niet gewoon Nederlands?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31508
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:10
    Ja niin se onkin!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 13 juni 2018 om 11:13
    precies maar nu zal je wel racist genoemd worden klagen,terroriseren en hun hand op houden is het enigste wat ze kunnen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31508
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:08
    Als je je daar zo aan stoort dan ga je toch lekker weg!

    Voor mij is het een Gouden Dag als volk zoals jij een keer de mond gesnoerd wordt. Stelletje aandachtshoeren....
    Vind ik leuk
    Sossa030 +292
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:21
    wij gaan nog lang niet pik. Ik heb er ook niet voor gekozen om hier geboren te worden! Maar ik zal en kies marokko altijd boven nl!! Of je dat nou leuk vind of niet
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31508
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:22
    Dan moet je ook niet zo zeiken over het verre verleden.
    Vind ik leuk
    Sossa030 +292
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:28
    Doe ik ook niet, jullie moeten niet zo scheinheillig zijn, jullie zijn geen haar beter dan de mocros dat je dat weet.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 13 juni 2018 om 11:15
    nee geen haar maar een bos haar beter
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 13 juni 2018 om 11:15
    moet je lekker doen misschien ook in marokko gaan wonen?
    en wij gaan nog lang niet? nou de tijd zal het leren zou ik zo zeggen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 13 juni 2018 om 11:02
    ga over drugs beginnen moet je vooral doen met zo een naam maar goed je zal je hersenpan wel weggesnoven hebben.
    overigens deden alle landen aan roof en waarom begin je daar over dat is 500 jaar geleden wat kunnen wij daaran doen gochem
    Vind ik leuk
    HupHolland +2853
    woensdag 13 juni 2018 om 18:00
    Handel is handel , denk je nou echt dat geen land zich daar schuldig aan heeft gemaakt? Denk aan olie bijvoorbeeld.

    Nederland geeft jou alles, denk je nou echt dat 'jouw' land iets aan Nederlanders geeft? Ze geven niet eens iets aan hun eigen volk.

    Lees dit vijf keer voordat je reageert. Als je het hier niet mee eens bent, dan is het schijnbaar beter voor jou om terug te gaan naar je 'eigen' land.

    Veel geluk bij het zoeken naar je eigen indentiteit!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 02:01
    Eerst een muur bouwen om Mexico en daarna samen een wk organiseren mooi land dat usa
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:15
    Verbonden met Afrika? Tja de helft zit hier al
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31508
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:11
    Moet je voor de gein een dagje door de voorsteden van Parijs trekken..... als je het overleeft dan piep je wel anders!
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1436
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:18
    En dan heel politiek correct zeggen het zijn er maar een paar die het verpesten voor de rest
    Het is gewoon simpel hun cultuur en kijk op het leven is niet te combineren met de westerse samenleving
    Ik zat op de middelbare school met veel Marokkanen waaronder broers en zussen,de meisjes praten perfect abn en hun broers alsof ze hier drie weken wonen
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31508
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:20
    Je weet toch!

    En zonnepanelen kopen doen ze ook al niet ;-))
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 13 juni 2018 om 11:17
    hoeft niet hoor kijk maar ff in overvecht of kanaaleiland.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:31
    Lekker overdrijven!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:15
    Liever niet ……..
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13222
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:16
    Lekker politiek correct zeg.. Maar toch kansloos, die andere optie wint zeker..
    Vind ik leuk
    mo26 +409
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:18
    op dit moment is alleen zeker dat 20 landen zich voor usa en 20 voor Marokko hebben uitgesproken.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12544
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:17
    Niks mis met de keuze maar wat te denken wat legendes als : Jonathan de guzman, Earnie Stewart, John O brian, Salcido, Moreno en guardado ons land wel niet hebben gebracht. Om maar te zwijgen over Jacob Lensky!
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1123
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:17
    Wat een raar argument man. Is de politieke correctheid nu ook al doorgedrongen tot de burelen in Zeist!!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:18
    belachelijk
    Vind ik leuk
    mo26 +409
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:20
    stemmen op een land waar alleen vrouwen voetballen is wel logisch?
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:40
    Is een vrouw minderwaardig dan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:58
    In sommige culturen wel.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1436
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:20
    Nee stemmen op een land waar vrouwen zich in een gordijn moeten rollen voor ze de straat op gaan is veel beter
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:35
    Dat hoeft in Marokko ook niet dus wat lul je?
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1436
    woensdag 13 juni 2018 om 06:56
    Oké dus dat moet alleen wanneer ze in Europa wonen?
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    woensdag 13 juni 2018 om 07:50
    Haha nee ook niet. !??!??!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:19
    Hopen dat het welgemeend is.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22083
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:32
    Even corrupt als de KNVB en de FIFA....Michael is in zijn element.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:37
    Kan jij mij is uitleggen hoe zijn redenering zoals je die heb gelezen corrupt is?
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:36
    Meester demagoog en de corrupte Michaël van Praag laat weer eens van zich horen. Wat een non argumenten van de immer partijdige M. Praag die louter en alleen met zijn eigen carrière bezig is / was en vervolgens er een grote puinhoop van de KNVB van gemaakt heeft.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:37
    🙈
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:38
    Fatsoenlijke tijden om voor de buis een potje voetbal te kijken. In tegenstelling tot een WK in de Amerika's.
    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:39
    WK 94 was anders zeer gezellig hoor!
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:41
    Wat hebben ze gedaan dan? In Nederland geboren voetballers er van overtuigd voor Marokko uit te komen. Ben geen Ziyech fan maar die hadden we goed kunnen gebruiken nu
    Vind ik leuk
    Donnygo +2962
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:41
    Logische keuze, in Nederland is er ook gewoon meer binding met Marokko dan USA, Mexico en Canada. Verder zou het als je het bod leest ook veel meer voor Marokko doen dan het voor AMC zou betekenen.
    Marokko is ook een voetbal land ( meer dan in USA en Canada).

    Voordelen voor UMC is wel dat daar alles eigenlijk zo goed als gereed is voor een WK waar Marokko erg veel moet gaan ontwikkelen, al maakte dat ook niks uit want als het WK naar Quatar kan gaan is alles mogelijk.

    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:45
    Prima dat het WK in Afrika gehouden wordt. Dat continent ademt voetbal en kan dit prima organiseren. Het is bovendien qua afstand redelijk te bereizen allemaal, mits de infrastructuur op orde is. Bovendien hebben we dan Europese speeltijden, ook niét onbelangrijk.
    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:38
    Juist organisatie is niet een grote kwaliteit in Afrika
    Vind ik leuk
    hassel +812
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:47
    Wat ze ons gebracht hebben? De agressie op de amateurvelden ja.
    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:37
    Sporting Maroc was altijd feest!
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:39
    Wow lekker selectief zeg! En vooral generaliserend! Wat heb jij ooit gedaan voor Nederland? Juist, alleen maar onzin uitkramen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:52
    Wat geslijm zeg.... Zeker goodwill kweken en dan hopen dat Afrikanen voor Oranje kiezen. Beetje misselijkmakend in dat geval.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:40
    Hoe kom je op die gedachten? Ergens gelezen? Bron?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:56
    Dat heb ik zelf geconstateerd
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    woensdag 13 juni 2018 om 20:06
    Zegt genoeg dan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 juni 2018 om 19:06
    Want ik kan niks constateren ofzo?
    Vind ik leuk
    Hupfean +4235
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:06
    Belachelijk knvb! Wat marokkanen ons gebracht hebben? Niks dan ellende. Met die schietende bendes in Amsterdam etc.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:41
    Het Nederlands onderwijs en onze cultuur van fatsoen janken om jou. 😭
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:06
    Wat ze voor ons gedaan hebben? Een veelvoud aan arrogante stinkleiers binnengebracht!
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:41
    Gerapporteerd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:44
    Hahahahaha en dus? Its the fucking truth!
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:49
    Haha sowieso niet. Zet je racisten bril af. Je praat over mensen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 20:49]
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:52
    Racist? Wat wil je er tegen doen? Kijk TV, lees de krant, loop door je wijk. Tel dan eens even wie er voor problemen zorgt..... niets racistisch. Gewoon simpele feiten.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:58
    Kijk tv, lees de krant en observeren wat in je wijk gebeurt zijn waarnemingen, geen feiten. Maar als je vandaag wil kijken, las dat P. een vrouw heeft vermoord (blank), op tv zag ik hoe Trump de Canadese PM zwak en triest noemde en vandaag in mijn wijk was het rustig. Maar met jouw waarnemingen zijn de blanke dus die voor problemen zorgen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:05
    Kijk eens opsporing verzocht.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:08
    Ohja dat is ook de beste peilingshow voor de Nederlandsd samenleving 🙈🙈🙈😂😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:13
    Nee. Maar goed, kom.eens met cijfers. In Nederland is 48% van de gevangene van Marokkaanse afkomst.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:37
    Oh zo! Dan is het helemaal gerechtvaardigt om Marokkanen zo neer te zetten!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:38
    Zeker. 80% daarvan is een zogenaamde vluchteling.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:13
    Haha ik heb net voor de lol cbs gecheckt en al jaren zijn +\- 10% van de gevangenen van Marokkaans afkomst. Waar haal jij 48? De PVV CBS?
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:28
    al 20 jaar werkzaam in de koepel..... Waar haalt het cbs het vandaan dacht je? CBS is nog linkser dan de SP.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:33
    Hahahahaha 😂 Hoofd —> plaat
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 22:35]
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:39
    Heb je hem al weggehaald voor je. Ff hvn kijken stumperdje
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:05
    Ah de beledigingen beginnen, hierna volgt toch de bedreigingen? Altijd zelfde verhaal met die extreem-rechtse.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4235
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:04
    marokkanen zijn geen ras drol.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4235
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:01
    Het is facebook niet waar alleen maar moslim knuffelaars zitten? Sukkeltje met je gerapporteerd.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:07
    Ruustaghhh! Hoever terug in de tijd zou jij gaan als je een tijdmachine had?
    Vind ik leuk
    Hupfean +4235
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:57
    Tot aan Noach, om die ene zoon of allemaal te doden. Dan was jij er niet geweest. Wie is jouw voorvader? Sem, Cham of Jafeth? T lijken allemaal wel marokkaanse namen.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:05
    Ik vind het wel ouwe Christelijken namen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 13 juni 2018 om 12:37
    waarom omdat hij zegt zoals het is?
    ja ja rapporteer maar hoor.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    woensdag 13 juni 2018 om 12:41
    “Zoals het is”. Ja alleen wat jij zie en meemaak is precies hoe de rest vd wereld eruit ziet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:14
    Trump houdt niet van voetballen ......................
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1365
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:14
    Dit is precies de reden dat Oranje al tweemaal op rij niet op een eindtoernooi is. Eén of andere bobo krijgt een brainfart en doet een idioot voorstel. De overige ja-knikkers stemmen in zodat de incestueuze bende de rijen gesloten houden en ze allemaal lekker op het pluche kunnen blijven zitten.
    De KNVB is net zo ziek als de FIFA, men gaat voor vriendjespolitiek in plaats van heldere logische criteria volgen. Dit werkt corruptie in de hand.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:42
    🙈
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2509
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:28
    Mooi gebaar, Nederland is een multiculturele samenleving en daar ben ik trots op! Hier stonden we vroeger al om bekend, dit is helaas met trieste figuren als Fortuin en Wilders iets minder geworden, maar laat dit ons land alleen maar sterker maken en de verschillende culturen verenigen!
    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:37
    Zijn juist de nieuwkomers die zich niet als gasten gedragen! Anders zouden Fortuin en Wilders geen steun hebben!
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:46
    Inderdaad! Mensen zijn bang geworden van mensen die anders zijn. En de politiek heeft daar op ingespeeld met onzin argumenten zoals “we verliezen ons land, ons cultuur en blijkbaar ons voetbal”. Hitler deed hetzelfde.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:59
    Rot toch op joh door types zoals jou barst het van de moskeeën en is er geen kerk meer open
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2509
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:08
    Er komen nog altijd kerken, moskeeën etc bij en voor mij hoeft dat niet maar voor een heleboel andere mensen wel en dan respecteer ik dat.. Ik ben niet gelovig maar sta wel achter het heb je medemens lief.. Daar staat nooit bij dat de medemens jou ook lief moet hebben.. Als je jezelf maar gedraagt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:28
    Gaan we ook een kerk bouwen in marokko
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2509
    woensdag 13 juni 2018 om 07:55
    Precies wat ik zeg.. Jij bent nog in staat om je nier pas af te staan aan je partner als je er ook een voor terug krijgt..
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:54
    Jij bent gewoon een Marokkaans sletje
    Vind ik leuk
    Sucrates +251
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:30
    Oftewel, we vinden eigenlijk dat de VS een superieur bod hebben maar we stemmen op Marokko omdat dat PR technisch beter uitkomt en onze stem verder toch geen reet uitmaakt. OK.

    Ben ik cynisch? Ja ik ben cynisch.

    Daarnaast vind ik het ook niet slim en zelfs een beetje zelfdestructief. Als WK echt gehouden wordt in Marokko, is er dikke kans dat dat een enorme impuls geeft aan het voetbal daar. Kun je als NL helemaal die Nederlanders vergeten die ook voor Marokko mogen kiezen doordat hun ouders daar vandaan kwamen. En juist de combinatie van Hollandse degelijkheid en buitenlands atletisch vermogen en venijn gaf het NL-elftal jarenlang wat extra's.

    Maargoed, huidige top van de KNVB is al langer HET probleem in het Nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    robson81 +2048
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:31
    Een land waar de christen word onderdrukt never nooit.maar dat maakt de knvb niet uit.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:47
    Hahaha 🙈🙈🙈🙈
    Vind ik leuk
    BS +1185
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:46
    Wat een verschrikkelijk geslijm weer van de KNVB. Ze kiezen allemaal voor Marokko omdat ze niets met Nederland hebben. Gelukkig met het armzalig materiaal wat nederland heeft hoeven we ons niet zo druk te maken, we plaatsen ons toch niet.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2016
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:47
    De reden om te kiezen is dan wat raar, maar verder zou ik ook voor Marokko kiezen.

    Azië 2002, Europa 2006, Afrika 2010, Zuid-Amerika 2014, Europa 2018,
    Azië 2022, Afrika 2026, Noord-Amerika 2030 lijkt me prima.

    En zo'n toernooi is niet alleen ff-tjes leuk omdat er wat landen op bezoek komen om te spelen voor een beker. Het is mooi als het WK ook decennia lang een positief voetbaleffect blijft hebben op het land.

    Portugal en Brazilië zijn daar een mooi voorbeeld van. Inwoners van beiden landen hebben destijds geprotesteerd, maar mede dankzij die stadions is er veel ruimte ontstaan voor de clubs om te groeien in alle opzichten. Met die Noord-Amerikaanse bid zie ik dat eigenlijk alleen in Mexico gebeuren.

    Het kan net als Zuid-Afrika en waarschijnlijk ook Qatar fout uitpakken natuurlijk, maar bij Marokko leeft het voetbal al enorm en zitten de stadions bomvol hele fanatieke supporters. Weet zeker dat die passievolle fans eventuele nieuwe stadions goed gaan gebruiken.
    Vind ik leuk
    haarlemx +437
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:48
    Het stomste argument ooit, ready voor het Guiness book of Records. Moest natuurlijk weer vanuit de professionele organisatie van de KNVB komen. 2 spelers per topclub noemen onder het mom van de KNVB weer, gelijkheid. Obiku in plaats van Kalou hahahahaha. Stomheid alom.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:50
    Sterkte argumenten. Hierdoor wordt de KNVB vast weer een beetje serieus genomen.... hahahaha🤣
    Vind ik leuk
    Counterattack +10907
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:55
    Earnie Stewart, Hirving Lozano, Hector Moreno, Andres Guardado, Carlos Salcido, Maza Rodriguez, en spelers uit Canada en VS waar ik nu niet direct op naam kan komen hebben dat ook gedaan, dus dat argument kan voor beide kandidaturen gebruikt worden. Niets ten nadele van Marokka overigens, dus lees goed. Argumentatie is flinterdun.
    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:36
    Hmm in Nederland hebben we asielzoekers uit Marokko.. Lijkt me dan geen geschikt land om daar een WK te houden.

    Ze kunnen die miljoenen vast wel in iets anders investeren!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:57
    Vooral doen leuk voor de supporters zou zeggen pas vooral goed op jullie spullen
    Vind ik leuk
    Wazzupp +639
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:42
    Terug doen.....en die ladingen kinderbijslag dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 01:52
    Op is op weg is weg
    En je doet er helemaal niet aan.
    Vind ik leuk
    gerras +79
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:10
    Marokko helpen en er niets voor terug krijgen
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:18
    Mooi gebaar van KNVB
    Vind ik leuk
    Hansi H +105
    woensdag 13 juni 2018 om 00:09
    Heel goed gedaan!!!
    Van Praag!!!
    Vind ik leuk
    De Haan +352
    woensdag 13 juni 2018 om 01:34
    Wat een onzin. maar prima keuze,westkust Amerika is al gauw 9u tijdverschil. Dat gaat nooit lekker uitkomen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 03:39
    Ik vind het een zeer mooi gebaar van de KNVB richting de Marokkaanse voetbalbond. Hier zit natuurlijk ook een beetje een commerciële belang achter. Aanbestedingen etc.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 04:51
    Het land Marokko zou het WK prima kunnen organiseren, mits de Marokkaanse bond ervoor kan zorgen dat er voldoende stadions staan die veilig zijn en al het comfort kunnen bieden aan een toeschouwer. Bovendien denk ik als Marokkaan, dat Marokko er dan ook echt goed aan doet om de infrastructuur hierop aan te passen/pakken. Dit zal voor een land als Marokko een goede reden zijn om te groeien als land en het vertrouwen van de burgers terug te winnen.
    Vind ik leuk
    Peter12345 +253
    woensdag 13 juni 2018 om 08:11
    Is dit waar de term vriendjespolitiek vandaan komt?
    Volgens mij doet Nederland al behoorlijk veel voor de marrokanen hier in NL.
    Daar hoeft de KNVB toch niet aan mee te doen, die moeten voor het beste bid gaan.
    Wat een geklets zeg....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 08:11]
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    woensdag 13 juni 2018 om 08:53
    Het grappige is, dat Trump eerst riep om een ijzeren muur tussen Amerika en Mexico te bouwen en vervolgens wil Amerika samen met Mexico (en Canada) een WK organiseren. Als het aan de voetbalfans ligt, dan zou Marokko zeker winnen.
    Vind ik leuk
    5by5 +1340
    woensdag 13 juni 2018 om 12:30
    Haha wat voor moois heeft Marokko, Nederland gebracht? Hun voetballers spelen voor Marokko en de rest berooft je of kijken je aan alsof je vuilnis bent.
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    woensdag 13 juni 2018 om 15:19
    Dus weer eens op het verkeerde paard gewed KNVB!. Gelukkig hoeven we niet (en dus NOOIT) naar Marokko!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws