'Van Gaal was onze eerste keuze, maar hij wilde niets meer in voetballerij doen'

'Van Gaal was onze eerste keuze, maar hij wilde niets meer in voetballerij doen'

Gepubliceerd: dinsdag 12 juni 2018 om 20:51di 12-06-2018 om 20:51

Hans van Breukelen staat achter de beslissing van de KNVB om voor Ronald Koeman te kiezen als bondscoach. Van Breukelen stapte in augustus vorig jaar op als technisch directeur van de voetbalbond, nadat hij lange tijd bekritiseerd werd door de buitenwacht.

Na het vertrek van Van Breukelen werd Koeman aangesteld. "Ronald Koeman is op dit moment de juiste man op de juiste plek", vertelt Van Breukelen in een interview met Helden Magazine. "Hij is ook realistisch. Het gaat bij hem om winnen, ten koste van alles. Bovendien stapt hij op een gunstig moment in: hij kan rustig bouwen aan een nieuw team."

Van Breukelen had Koeman ook al in het vizier. Koeman was echter niet de eerste optie van de KNVB. "Ik heb hem benaderd toen hij nog coach was van Everton. Louis van Gaal was onze eerste keuze, maar hij wilde niets meer in de voetballerij doen."

Toen kwam Koeman in beeld. "Daarna heb ik Ronald gebeld en zei: ik hoef het eigenlijk niet te vragen, weet het antwoord al, maar zou je het bondscoachschap niet kunnen combineren? Hij antwoordde: Ik eis honderd procent commitment van m'n spelers, dan moet ik die zelf ook geven."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Foebele +53739
dinsdag 12 juni 2018 om 20:56
Deze man kan ik echt niet serieus nemen, hij werd terecht geslacht, niet de juiste man voor de job.
Vind ik leuk
dinsdag 12 juni 2018 om 21:10
Volgens mij dacht hij vooral in duo’s.
Vind ik leuk
Foebele +53739
dinsdag 12 juni 2018 om 21:15
Blijf die opmerking van Gijp geniaal vinden, wil hem niet stelen! ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 12 juni 2018 om 21:25
Ik zeg doen!
Vind ik leuk
haarlemx +431
dinsdag 12 juni 2018 om 21:00
En?
Vind ik leuk
stollie38 +17378
dinsdag 12 juni 2018 om 21:00
En Hans moet even laten weten dat hij de man is, maar toch was het van Oostveen die toen Hiddink naar voren bracht en Koeman passeerde. En leuk voor Koeman dat hij niet de eerste keuze was, maar een ervaren coach. En misschien had je toen wel naar het WK gegaan.
Vind ik leuk
Nuance +10044
dinsdag 12 juni 2018 om 21:16
Van Oostveen heeft een paar hele slechte beslissingen op zijn conto. Dit was er een van. Hij wilde terug naar een Ajax georienteerd Oranje. Zonder wedstrijden in de Kuip en met een 433. We weten waar dat toe geleid heeft. Ajaxspel is prima, als je er de spelers voor hebt. Zoniet dan speel je naar je mogelijkheden. Zoals IJsland. Van derde op de WK tot thuis voor de buis. Bert en Danny, bedankt.
Vind ik leuk
j-roen11 +1852
dinsdag 12 juni 2018 om 21:03
Als je niets met voetbal te maken wou hebben dan kon je een tijdje terug juist prima bij de KNVB en oranje beginnen.
Vind ik leuk
MiloZandt +1987
dinsdag 12 juni 2018 om 21:05
Bondscoachschap combineren... dat je dat aan iemand vraagt. Zegt alles over hoe ongeschikt Van Breukelen was.
Vind ik leuk
dinsdag 12 juni 2018 om 21:07
Van Breukelen had eerst Anton Geesink willen vragen,maar die kon niet
Vind ik leuk
dinsdag 12 juni 2018 om 21:10
Breuk wat een lachertje
Vind ik leuk
Mari +10797
dinsdag 12 juni 2018 om 21:11
De nummer 4
Endt, Mos, Spaan, Breukelen
Gijp heeft het toch te druk met lachen
Vind ik leuk
dinsdag 12 juni 2018 om 21:21
He meneer van de sekte
Vind ik leuk
jayjay49 +72
dinsdag 12 juni 2018 om 21:47
Schandaal dat zo'n clown nog geinterviewd wordt. Deze incompetente zelfverrijker was een aanfluiting in zijn KNVB-positie!! NOOIT meer deze profiteur!!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 21:48]
Vind ik leuk
jayjay49 +72
dinsdag 12 juni 2018 om 21:50
Een aanfluiting was deze charlatan!!!!
Vind ik leuk
Smithsonian +38043
dinsdag 12 juni 2018 om 22:02
Blij dat hansje weg is.
Vind ik leuk
Hansi H +103
dinsdag 12 juni 2018 om 22:22
Met Van Gaal hebben we ons ooit niet gekwalificeerd.
Bij Barcelona heeft hij het internationaal niet goed gedaan.
Met Van Gaal hadden we heel veel geluk in Brazilie.
Dus niet overdrijven.
Daarentegen wordt Van Marwijk onderschat!!
Vind ik leuk
hassel +805
woensdag 13 juni 2018 om 00:10
Zoalng er niet teveel overschatte gehypte neuzen worden opgesteld redt Koeman het wel.
Vind ik leuk
pinkelman +4115
woensdag 13 juni 2018 om 09:05
Nou het draait geweldig onder Koeman. Ook zijn spelerskeuze valt niets op af te dwingen met Depay als de grote dirigent die het verschil moet gaan maken.
Had Louitje toch maar ja gezegd want ik vrees dat we wederom een toernooi gaan mislopen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 09:06]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws