'Absoluut horrorscenario' niet uitgesloten voor PSV: 'vertrek Brands kleine ramp'

    'Absoluut horrorscenario' niet uitgesloten voor PSV: 'vertrek Brands kleine ramp'

    woensdag 13 juni 2018 om 09:39

    De dreiging van een leegloop is bij PSV wel degelijk aanwezig. Volgens Voetbal International is het vertrek van een groot deel van het basisteam een 'absoluut horrorscenario' voor de Eredivisie-kampioen. Zeker nu Marcel Brands is vertrokken.

    Santiago Arias, Luuk de Jong, Gastón Pereiro, Jeroen Zoet, Nicolas Isimat-Mirin, Steven Bergwijn, Jorrit Hendrix en Hirving Lozano kunnen in het meest ongunstige geval allemaal een transfer maken. Zij zouden dan het voorbeeld volgen van Joshua Brenet, die naar Hoffenheim trok. Bovendien keerde Marco van Ginkel al terug naar Chelsea.

    Met het oog op het bereiken van de Champions League heeft PSV er veel baat bij om de selectie snel op orde te hebben. In augustus wacht de laatste voorronde van het miljardenbal. De Eindhovenaren hebben de financiën na de verkoop van Davy Pröpper, Jürgen Locadia en Brenet redelijk op orde. PSV wil echter zo snel mogelijk een potje van veertig miljoen euro creëren om te kunnen blijven concurreren met het financieel veel sterkere Ajax. Het bereiken van de zeer lucratieve groepsfase van de Champions League is dan een vereiste.

    In het transferspel dat kan losbarsten is een 'ervaren, vakkundig technisch manager met een groot netwerk dan eigenlijk onontbeerlijk', schrijft VI. Dat Brands is vertrokken wordt dan ook een kleine ramp genoemd voor PSV.

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    Henkings +508
    woensdag 13 juni 2018 om 09:49
    Ook nu Brands weg is, zal PSV écht niet al deze spelers laten gaan. Daarnaast zullen de spelers ook graag willen acteren in de CL!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:09
    spelers zitten aan hun stoelen vastgebonden...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:50
    Van Ginkel is grootste aderlating
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13343
    woensdag 13 juni 2018 om 09:50
    Geen paniek.
    Phillip smeed wel een kampioenselftal.
    :~)
    Vind ik leuk
    Darter 876 +596
    woensdag 13 juni 2018 om 09:50
    Brands heeft het goed gedaan! Verdiende deze baan bij Everton...
    Zijn opvolger kan natuurlijk niet hetzelfde als Brands.
    Maar een kleine ramp, ik denk het niet!
    Iedereen is vervangbaar....
    Vind ik leuk
    Psssttttt +212
    woensdag 13 juni 2018 om 10:13
    Er zal altijd weer een betere zijn dan brands en idd iedereen is vervangbaar
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    woensdag 13 juni 2018 om 09:50
    Ik denk dat dit bij PSV niet een realistisch scenario is. Natuurlijk kunnen er nog wat spelers verkocht worden, maar PSV zorgt echt wel op tijd voor goede vervangers. Het enige dat wel echt tegenzit is het vertrek van Brands. Misschien dat ze Louis van Gaal nog kunnen strikken? Die beschikt over een goed netwerk.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:04
    Louis van Gaal kunnen ze niet strikken bij PSV als zo wel bij alle ander clubs van de nl clubs.

    Gister avond bij VI zei Kees Jansma al dat van gaal een aanbod heeft gekregen die Van Gaal niet kan weigeren en volgens Kees Jansma zou het iets te maken hebben met Amerika.

    En afgelopen Vrijdag bij de aller laatste aflevering van RTL late Night althans voor (Huberto Tan) is Van Gaal zelf te gast geweest.

    En daar heeft hij zelf ook al wat laten door schemeren dat hij een aanbod heeft gekregen die hij absoluut niet kon weigeren, en dat het voor hem een hele nieuwe uitdaging is wat hij gaat doen.

    Alleen heeft Van gaal niet gezegd wat het is, maar dat hij die aanbod wel heeft aangenomen en dat het voor hem een heel compleet iets nieuws is wat hij nooit eerder heeft gedaan.

    En dat het ook wel zijn laatste is wat hij gaat doen en daar naar met pensioen zal gaan.

    Als hij dit aanbod heeft volbracht heeft zijn zijn eigen woorden die hij bij RTL LATE NIGHT zelf heeft gezegd.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    woensdag 13 juni 2018 om 16:31
    Dan denk ik dat hij gymleraar wordt op een Egyptische highschool.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:52
    Dit bericht kan nooit waar zijn. Ik lees hier dagelijks dat er nauwelijks of geen interesse is in spelers van PSV. De kenners c.q. papegaaien weten dit hier dagelijks te melden.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    woensdag 13 juni 2018 om 11:32
    Let nou niet op die papagaaien, gebruik gewoon je eigen verstand, daar is niks mis mee. De zgn kenners weten echt ook niet alles. Een beetje op gevoel kan ook he.
    Vind ik leuk
    uspsvkuh +31
    woensdag 13 juni 2018 om 09:52
    Komt allemaal goed !!:)
    Vind ik leuk
    Thilo +2800
    woensdag 13 juni 2018 om 09:53
    Het piept en het kraakt
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25064
    woensdag 13 juni 2018 om 10:01
    Nou niet in Eindhoven hoor. We hebben met het kampioensfeest alles nog eens goed doorgesmeerd!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:54
    Als als als als ....... nieuwsloos nieuws.
    Vind ik leuk
    Entombed +1133
    woensdag 13 juni 2018 om 10:00
    Dat denk ik dus ook. Het is niet alsof Brands zijn werk alleen deed en het is ook niet alsof er geen plan achter is gelaten. Ja, aderlating, nee geen doodsteek zoals dit bericht doet overkomen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:55
    Breng die plattekar was het toch hahaha
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    woensdag 13 juni 2018 om 09:57
    Wat een paniekartikel om niets. Met Cocu en Arnesen heb je prima internationale contacten die een rol kunnen spelen en De Jong heeft inmiddels jaren meegelopen met Brands. Heb je Gerbrands daar nog bij als ervaren man voor de supervisie. Er zullen in de voorgaande maanden meer dan genoeg voorbereidende werkzaamheden gepleegd zijn en lijstjes aangelegd, mensen voorzichtig gepolst, meerdere scenario's uitgewerkt. Dat is echt niet opeens verdwenen met het vertrek van Brands.
    Vind ik leuk
    Ale +4503
    woensdag 13 juni 2018 om 09:57
    Lol niet 1 topspeler in de selectie van psv. Ongelooflijk dat ze hier kampioen mee zijn geworden. Hele elftal is nog geen 40 miljoen waard.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25064
    woensdag 13 juni 2018 om 10:01
    Lozano en Bergwijn samen zullen al meer dan 40 miljoen opleveren Ale!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    woensdag 13 juni 2018 om 10:07
    In potentie wel. Maar dan moet je ze niet een jaar voordat ze uit het contract lopen pas laten gaan. En Lozano, dat blijft afwachten hoeveel PSV daar zelf van gaat overhouden.
    Vind ik leuk
    Afcajaxxx +484
    woensdag 13 juni 2018 om 10:08
    je hebt geen idee hoe je 40 miljoen schrijft of wel?
    in elk geval niet met Lozano en Bergwijn in diezelfde zin!
    maximaal 30 en dan heb je een hele gulle gever die niet ziet dat Cocu een potentie sloper is.
    Vind ik leuk
    JurreB +241
    woensdag 13 juni 2018 om 10:29
    Ach met die hele op hol geslagen makrt zou het niet eens een rare gedachte zijn hoor.
    Ook de bedragen die er voor Kluivert en Ziyech worden betaald zijn veel te hoog.
    Vind ik leuk
    Ale +4503
    woensdag 13 juni 2018 om 12:01
    Whahaha.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25064
    woensdag 13 juni 2018 om 10:00
    Ik had de journalisten van Voetbal International wel hoger ingeschat. Zoals ze weten zit Arnesen momenteel op de achtergrond mede op deze functie. En Arnesen heeft veel contacten in Engeland en Duitsland, en hij is onder meer degene die in het verleden spelers als Ronaldo en Robben heeft ontdekt/naar PSV heeft gehaald. Dus we moeten niet denken dat er nu een of andere vakkenvuller op de stoel van Marcel komt te zitten. Alle vertrouwen in de goede en stabiele organisatie die PSV al meerdere jaren heeft.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20708
    woensdag 13 juni 2018 om 10:10
    Het is weer komkommertijd bij VI. Ze lullen maar wat de ether in.
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1519
    woensdag 13 juni 2018 om 11:46
    Vakkenvuller bij psv. Cashiere bij ajax. Miss dat mijn ervaring bij de ah toch nog voor een goeie baan zorgt
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    woensdag 13 juni 2018 om 10:05
    Doom denken. Dat is wel vaak de beste manier om subsidie te krijgen in Nederland.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:22
    Ja wie wil er nu nog spelen in een competitie die er niet meer toe doet.
    En die nog minder zal worden als de ClubBobo's hun eigen belang boven dat van het Nederlandse voetbal stellen.
    Vind ik leuk
    alaaf +987
    woensdag 13 juni 2018 om 10:38
    Ach, uiteindelijk staat er altijd weer een team dat mee gaat doen om de titel. De onrust die ze in Amsterdam hebben kennen we hier niet. Rustig, berekenend en het geld op het veld! Op naar de volgende titel!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:38
    Stemmingmakerij! Al 2 jaar loopt VP te speculeren dat PSV gaat “leeglopen”..... VP blijft herhalen onder druk om iets te moeten plaatsen
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:45
    Een uit de lucht gegrepen sensatie verhaal... Komkommertijd! En PSV laat nooit een half basiselftal vertrekken, dat hebben ze nog nooit gedaan.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +652
    woensdag 13 juni 2018 om 11:00
    Die raken ze aan de straatstenen niet kwijt!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +164769
    woensdag 13 juni 2018 om 11:48
    hoeft ook niet , worden we in april 2019 gewoon weer kampioen
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:49
    Kom op Straat, een recordje, vooruit......
    Of gok je op het recordje meeste onverkoopbare spelers.....
    Nou, maak je een goede kans, ga er voor.......
    En vooruit, 2 wereldbekertjes.........
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:50
    Omdat straatstenen meestal te weinig geld hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:04
    Weer zo'n achterhaald onzin artikel.
    Al ruim vóór bekend werd dat Brands weg ging was duidelijk dat al deze spelers in transfers terecht zouden kunnen komen. De kans was bij sommigen (Arias, De Jong, Zoet, Brenet en Lozano) iets groter dan bij anderen (Pereiro, Isimat-Mirin, Bergwijn en Hendrix).

    Als je in Nederland wat laat zien, dan zijn er altijd clubs geïnteresseerd. En dat staat volledig los van het vertrek van Brands.
    Daar komt nog bij dat Brands een goede organisatie achter laat. Hij was geen man om alle kennis bij zichzelf te houden. Gerbrands, De Jong en Arnesen zijn ook niet gek en lopen al een tijdje mee. Natuurlijk is het beter om een ervaren man op die stoel te hebben, maar één zomer is best te overbruggen.
    Vind ik leuk
    Stom +283
    woensdag 13 juni 2018 om 11:16
    Overdrijven is ook een vak. Ja het is waar dat van de 12 spelers met de meeste minuten er 2 weg zijn (v Ginkel en Brenet), er 2 zeker blijven (Schwaab en Ramselaar) en de andere 8 onzeker zijn. Da's het lot van iedere eredivisie topploeg, zie ook de situatie bij Ajax.

    De doelman is geen grote zorg. Interesse in Zoet is nog niet concreet en op de bank zit misschien niet iemand die zoveel punten pakt als Zoet, maar het zijn ook geen grabbelaars.

    Met Schwaab, Luckassen, Obispo, Viergever en een nieuwe LV en RV bijna binnen is die laatste linie nog deze maand ook bij het vertrek van Arias en Isimat geen grootse zorg meer.

    Op het middenveld is Van Ginkel een verlies maar Ramselaar blijft wel en er zit veel talent op de bank. Bovendien moet ik nog maar eens zien dat zowel Hendrix als Pereiro beide weggaan. In het ergste geval haal je voor deze linie nog een oudere en ervaren kracht, om wisselvalligheid te voorkomen en die weet wanneer wat agressie nodig is. Een dertiger a la Nigel de Jong hoeft niet duur en moeilijk te vinden te zijn maar is wel heel nuttig.

    Voorin is binnenkort veel duidelijk als De Jong beslist wat hij gaat doen. Persoonlijk gun ik hem een mooi nieuw avontuur en zie ik liever een beweeglijkere spits, maar hij is tegelijkertijd op heel veel manieren nuttig en belangrijk. Blijft hij dan hangt Cocu daar het systeem aan op. Gaat hij weg dan heeft Cocu bewezen ideologisch flexibel genoeg te zijn om net zo goed de hele speelstijl om te gooien. Er zat in ieder geval voor deze linie ook al een hoop talent op de bank. Bovendien haalt een Nederlandse club geen nieuwe centrumspits voor 10 miljoen zonder een plan. Daarnaast moet ik nog maar zien dat er een top bod komt voor Bergwijn, aangezien niemand zich nog heeft gemeld en hij niet zichtbaar zal zijn op het WK.

    Komt wel goed. Ik verwacht dat we volgend jaar 6 of 7 van die 12 weer gewoon in de basis zien staan.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1455
    woensdag 13 juni 2018 om 11:16
    Wat een berichtgeving... ik kan het niet laten:

    "Absoluut rampscenario".

    PSV heeft met Mart van den Heuvel en Koos het Geld twee trouwe werknemers in dienst. Samen zijn ze al goed voor ruim 80 dienstjaren bij de Eindhovense eredivisionist. Laatstgenoemde kennen we nog niet zo goed. Wij van de redactie spraken met Het Geld.

    Koos (83 jaar) is al sinds zijn 21e buschauffeur. Hij vervoert niet alleen de selectie van PSV naar de stadions. Buiten het seizoen heeft Koos al menig keer de wereld rond gereden. "Ja, in de zomermaanden was het altijd feest. Dan zit de touringcar vol bezopen, handtastelijke jongeren. Geweldig!". Ervaring heeft Koos wel, maar toch vroegen wij hem naar de risico's en gevaren. "Vroeger was alles anders. Ik heb pas vier bussen total loss gereden, nee dat had niks met alcohol te maken. Dat was puur vermoeidheid. 72 uur op een bus achter elkaar, dan weet je dat het op een gegeven moment mis gaat, gelukkig zat ik niet achter het stuur toen de touringcar laatst bijna het ravijn in stortte".

    Tijdens het interview zei Koos dat hij een keer dronken achter het stuur zat tijdens de huldiging van het kampioenschap in 2007. "Ja dat was niet verantwoord, Patrick (red. Kluivert) kwam steeds nieuwe biertjes brengen, hij zei tegen mij: dat kan best wel. We reden niet zo heel hard, dat was dan ook weer zo. Ja gelukkig hebben we geen ravijnen in het centrum van Eindhoven, want een stuurfoutje is zo gemaakt".

    Phillip Cocu over Het Geld: "het is erg makkelijk als je zoiets hebt. Je kan er van op aan, je hoeft er nooit om te vragen en zeuren is niet aan de orde. Het brengt ons overal. Af en toe zit je wel wat krap, maar dan is het na een lange zit wel weer fijn om de benen te strekken en dat we het weer hebben overleefd".

    Koos hoopt nog jaren door te gaan. Echter heeft Koos last van staar en lijkt het er toch op dat hij binnenkort zijn sleutels van de bus in moet leveren."Staar, ja...ouderdom komt met gebreken. Bij de laatste keuring zag ik met rechts nog zestig procent. Links is al bijna niks meer, maar dat is nog goed genoeg om weer vijf jaar door te mogen".

    Zijn antwoord op onze laatste vraag, hoe zijn leven eruit zal zien zonder touringcar? "Een absoluut rampscenario". PSV hoopt nog lang geen afscheid te hoeven nemen van Het Geld.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5946
    woensdag 13 juni 2018 om 12:10
    Heb je dit zelf verzonnen? Chapeau.. Ik googlede 'PSV Koos het Geld' en toen moest ik lachen :p
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:28
    Jongens jongens, al dat commentaar hier, net een stel kleine kinderen, over gaystad hier en een boerenstad daar, laten we nou gewoon hopen dat zowel ajax als psv het hoofdtoernooi halen van de CL, zodat we weer iets kunnen laten zien aan de elite wat voor spelers er in nedrland rondlopen, en dat we op termijn weer als land kunen betekenen, want straks 3 toernooien er niet bij zijn, kan ik niet meer aan!!!!
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    woensdag 13 juni 2018 om 11:33
    Daar komt VI nu mee? Dat was toch al duidelijk toen er belangstelling was?
    Ik neem aan dat de database van talent in handen van PSV zelf is, dus de volgende kan daar gebruik van maken.
    Maar Brands heeft deze groep samengebracht, dus ik neem aan dat daar een idee achter zit. Een nieuwe man heeft andere ideeen, dat is dus kapitaal-vernietiging, want die laat prima spelers weggaan omdat hij anders wil gaan spelen.
    En elke sollicitant zal zeggen, ik doe het net zo als Brands maar dat is onzin, ieder maakt keuzes vanuit eigen optiek, dit is een ramp voor PSV.
    Maar ik heb niet het idee dat Ajax weet waar het mee bezig is en Feijenoord dwaalt ook nog wel eens, maar dit is wel een kans voor de clubs daaronder om iets aan te sluiten.
    Ik vind het ook idioot dat Everton niet intern iemand heeft die de club kent en die kijk op voetbal heeft, bizar, als je ziet om hoeveel geld dit gaat.
    Arnesen was ook bepaald geen succes bij Chelsea.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164769
    woensdag 13 juni 2018 om 11:44
    wat een trieste poging van vi

    alsof er in eindhoven eentje rondloopt met stress
    Vind ik leuk
    Leozao +1240
    woensdag 13 juni 2018 om 11:56
    Is dit nieuws??? Ajax heeft hier al sinds jaar en dag mee te maken.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:59
    Ik zie geen enkel probleem.
    Als jezus met je is,wie of wat is dan tegen.
    Psv wint de cl aankomend jaar.
    Vind ik leuk
    Bhj +1498
    woensdag 13 juni 2018 om 13:03
    Moeten er wel clubs zijn, interessanter dan PSV die ze wil hebben. Met alle respect, maar De Jong, Hendrix en Isimat kunnen misschien een stap opzij maken, maar niet omhoog. Opzij kan interessant zijn omdat je in een betere competitie komt te spelen (dat is natuurlijk al snel zo)

    Maar of dat nou zo interessant is, als ik zou als ik hen was dan ook lekker blijven zitten.
    Vind ik leuk
    8mei2016 +72
    woensdag 13 juni 2018 om 13:44
    Focussen op onze eigen club, fuck 020
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Absoluut horrorscenario' niet uitgesloten voor PSV: 'vertrek Brands kleine ramp'