Update: Persconferentie uitgesteld, 'Spaanse spelers gaan voor ontslag liggen'

    Update: Persconferentie uitgesteld, 'Spaanse spelers gaan voor ontslag liggen'

    woensdag 13 juni 2018 om 11:43

    Het is hommeles in de Spaanse selectie. Julen Lopetegui wordt mogelijk nog vóór het WK vervangen als bondscoach. Hij heeft kwaad bloed gezet bij de Spaanse voetbalbond (RFEF) door kort voor het toernooi een akkoord te sluiten met Real Madrid.

    Dinsdag werd bekend dat Lopetegui bij Real de opvolger is van Zinedine Zidane. Woensdagochtend om 10.30 uur schuiven Lopetegui en RFEF-voorzitter Luis Rubiales aan voor een persconferentie, waarbij volgens verschillende Spaanse media mogelijk een direct vertrek wordt aangekondigd. Dat melden onder meer Marca en Sport.

    Spanje speelt vrijdag zijn eerste wedstrijd op het WK in Rusland. Portugal is de eerste tegenstander in groep B. Als Lopetegui vertrekt, is het nog niet duidelijk wie hem moet vervangen. Fernando Hierro en Albert Celades worden als kandidaten genoemd.

    Inmiddels is de persconferentie met een uur opgeschoven, naar 11.30 uur. 

    Update 11.41: De persconferentie is wederom uitgesteld. Onbekend is tot wanneer. Volgens Radio Marca is de kans aanwezig dat Lopetegui aanblijft als bondscoach van Spanje. De spelers van het Spaanse elftal zouden voor een ontslag zijn gaan liggen.

    Plaats een reactie

    woensdag 13 juni 2018 om 09:53
    We kunnen weer een favoriet afstrepen.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7644
    woensdag 13 juni 2018 om 09:56
    Onzin.
    Dit geeft juist een boost.
    Vind ik leuk
    Psssttttt +126
    woensdag 13 juni 2018 om 10:20
    Zou je denken?? Denk het niet. Dit verstoord het hele proces van de afgelopen 2 jaar
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4737
    woensdag 13 juni 2018 om 10:31
    Zo'n proces is ook maar relatief. Hoevaak ben je bijelkaar als nationale ploeg? Denk dat het weinig effect zal hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:47
    Verschil koeman en blind is anders groot hoor.. proces heeft wel degelijk effect denk ik.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1084
    woensdag 13 juni 2018 om 10:35
    Ze spelen vrijdag al dus ben benieuwd...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:41
    De wens is de vader van de gedachte
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7644
    woensdag 13 juni 2018 om 10:46
    Ze trekken de stoute schoenen aan en zetten iedereen met de mond vol tanden.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:50
    Ze hebben we een geweldig elftal maar schat Brazilië en Frankrijk na dit hoger in
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13343
    woensdag 13 juni 2018 om 10:52
    Daaaaag
    Vind ik leuk
    plein19 +1235
    woensdag 13 juni 2018 om 11:04
    Niet met de tweedeling die er in Spanje heerst
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13343
    woensdag 13 juni 2018 om 12:30
    Interessant
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18721
    woensdag 13 juni 2018 om 09:57
    Het wel heel slechte timing van een bondscoach inderdaad.. dit had gewoon over het WK heen getild moeten worden.

    Maar om nou te zeggen dat Spanje geen favoriet meer is.. dat land heeft nog steeds heel veel kwaliteit in de selectie. Ik dacht alleen toch al niet dat ze favoriet waren.. want qua spitsen hebben ze nog niet half zoveel kwaliteit als landen zoals Argentinië, Brazilië en Frankrijk. Eén van die drie gaat kampioen worden denk ik.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2723
    woensdag 13 juni 2018 om 10:12
    Ik ga voor Brazilië en Frankrijk. Ik vind Argentinië dan (vergeleken met die twee) verdedigend te kwetsbaar. Ze gaan echter wel ver komen verwacht ik
    Vind ik leuk
    Ale +3493
    woensdag 13 juni 2018 om 12:06
    Die kut fransen mogen er van mij meteen uit. Akelig volk is dat.
    Vind ik leuk
    Koeien +2077
    woensdag 13 juni 2018 om 14:26
    Het gaat om wereldkampioen worden met voetbal, niet het WK voorbeeldig gedrag tonen.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2723
    woensdag 13 juni 2018 om 18:35
    Haha precies
    Vind ik leuk
    Burton93 +104
    woensdag 13 juni 2018 om 13:24
    die bondscoach kan toch geen nee zeggen tegen real madrid? moet ie anderhalve maand wachten totdat ze iemand anders hebben gevonden.

    Nee als real langskomt dan teken je gewoon...dat is duidelijk... en laat die bond gewoon lekker de centen vangen en weer op zoek gaan... volgens mij is er ene zidane vrij...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:12
    Wie nog meer?
    Vind ik leuk
    Psssttttt +126
    woensdag 13 juni 2018 om 12:06
    Hij is ontslagen hoor ik net
    Vind ik leuk
    Darter 876 +190
    woensdag 13 juni 2018 om 09:55
    Elke trainer kan met die selectie ver in het tournooi komen.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7644
    woensdag 13 juni 2018 om 09:57
    Niet elke trainer had deze selectie geselecteerd.
    Vind ik leuk
    Darter 876 +190
    woensdag 13 juni 2018 om 10:12
    Als je niet ver komt met deze selectie,of je hem nou zelf heb samengesteld of niet.

    Dan mag je niet aan t roer staan bij het Spaans elftal!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8208
    woensdag 13 juni 2018 om 10:04
    Kan Van Gaal dit niet snel even doen voor hij aan zijn niet te weigeren kans begint?
    Vind ik leuk
    Darter 876 +190
    woensdag 13 juni 2018 om 10:14
    Ik hoop eigenlijk dat hij niet naar Fener gaat..
    En hier in Amsterdam V.D. Sar gaat vervangen.
    En zo Edje klaarstoomt..
    Want die is nog niet waar hij moet zijn!
    Vind ik leuk
    Psssttttt +126
    woensdag 13 juni 2018 om 11:40
    Denk je dat ze van gaal willen??? Er lopen daar genoeg toptrainers rond
    Vind ik leuk
    isnake +1948
    woensdag 13 juni 2018 om 10:05
    Dat hebben we 4 jaar geleden ook wel gezien.
    Vind ik leuk
    El Lobo +1549
    woensdag 13 juni 2018 om 10:15
    Robert Maaskant? Gertjan Verbeek?
    Vind ik leuk
    Darter 876 +190
    woensdag 13 juni 2018 om 10:16
    Doe dan maar Streppel...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:18
    Al was er geen trainer komt spanje ver
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +364
    woensdag 13 juni 2018 om 11:45
    Ho,ho,ho er bestaat ook nog een Danny Blind he! Die krijgt alles vernaggeld,zelfs Spanje!
    Vind ik leuk
    Wazzupp +303
    woensdag 13 juni 2018 om 09:56
    Patrick Kluivert is beschikbaarheid
    Vind ik leuk
    SimonSays +3519
    woensdag 13 juni 2018 om 11:06
    Één en al beschikbaarheid.
    Vind ik leuk
    base +1307
    woensdag 13 juni 2018 om 09:57
    Wat is nu echt het probleem voor de Spaanse bond?
    Denken ze nu echt dat hij niet wil winnen nu hij bij Real getekend heeft ?
    Vind ik leuk
    goekie4 +1613
    woensdag 13 juni 2018 om 10:11
    Denk dat het de bond meer om de focus gaat. Hij heeft lopen onderhandelen met Real, terwijl hij zich had moeten richten op het WK. Denk dat het de spelers weinig uitmaakt.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:27
    ik denk dat er in de spaanse selectie ook spelers bezig zijn met een transfer , gaat de bond die nu ook naar huis sturen ???
    je kunt beter voor het WK een transfer gemaakt hebben zoals deze trainer denk ik , nu ligt de focus bij hem in ieder geval op het WK dat ze toch niet gaan winnen
    Vind ik leuk
    Vites1892 +354
    woensdag 13 juni 2018 om 11:15
    Welke spanjaard is er dan bezig met een transfer? Probeert millwall de spits van Formentera aan te trekken?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:37
    en jij denkt echt dat in heel de selectie van 25 man van spanje geen een speler met een transfer bezig is .....
    is dit het eerste eindtoernooi dat jij mee maakt ??
    de spitsen van Vitesse gaan in ieder geval niet naar Londen , die zouden daar niet eens op de bank zitten
    Vind ik leuk
    Vites1892 +354
    woensdag 13 juni 2018 om 11:49
    Bla bla bla
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:50
    heb jij nergens een trein waar je voor kan springen arnepse kneus
    Vind ik leuk
    Vites1892 +354
    woensdag 13 juni 2018 om 11:51
    Dag knulletje fijne dag poepie
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:01
    daaag arneppertje , veel succes volgend jaar
    en wat er ook gebeurt jullie blijven altijd de nummer 2 van gelderland
    Vind ik leuk
    Ryan82 +854
    woensdag 13 juni 2018 om 10:00
    Wat van winst behaalt de spaanse bond om hem vlak voor het WK hem te ontslaan?
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7870
    woensdag 13 juni 2018 om 10:01
    Wat is het probleem dan?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8208
    woensdag 13 juni 2018 om 10:03
    Haha, dat kon je toch zien aankomen. De strijd tussen de Barcelona spelers en de Real Madrid spelers woedt al jaren in de Spaanse selectie.
    Vind ik leuk
    pos +7524
    woensdag 13 juni 2018 om 10:07
    Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Ik denk de spelers ook niet.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19626
    woensdag 13 juni 2018 om 10:10
    Het is een vreemde move van Lopetegui. Waarom niet gewacht met het nieuws tot na het WK? Nu krijg je de situatie tijdens het WK dat de spelers denken dat de RM-spelers worden voorgetrokken met het starten in de basisselectie. Dat zullen andere spelers niet leuk vinden, maar de trainer die het overneemt ook niet. Maar vervanging is niet meer te voorkomen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:40
    Inderdaad mcmodd dat ga je nu ook krijgen , voorkeurs behandeling voor de real spelers ... is ook menselijk als je weet dat je de komende jaren van hun afhankelijk bent
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:12
    Ken heel die gast niet.wie is hij?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:28
    bondscoach van een of ander c land ;-)
    Vind ik leuk
    Psssttttt +126
    woensdag 13 juni 2018 om 11:42
    Coach van Roemenië dacht ik
    Vind ik leuk
    mcmodd +19626
    woensdag 13 juni 2018 om 11:49
    Pruik, deze trainer is als speler is in het verleden heel erg goed geweest. Toen kende iedereen hem, als trainer is dat duidelijk mindere.
    Vind ik leuk
    Arbee +1642
    woensdag 13 juni 2018 om 10:36
    Toch knap, dat er met zoveel mensen binnen Real Madrid en het kamp Lopetegui er niet ééntje bij is die het verstand heeft om die aankondiging over het WK heen te tillen.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2723
    woensdag 13 juni 2018 om 11:04
    Voor Real zou het alleen maar fijn zijn als hij op straat wordt gezet nu. Kan hij zich meteen richten op Real.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:44
    Nou lekker begin vooor spanje dat slaat er wel ff in dus daar gaat het wk
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:46
    Dan halen ze del bosque toch van stal
    Vind ik leuk
    Streaker +2758
    woensdag 13 juni 2018 om 10:47
    Titel: Spaanse bondscoach weg. Artikel: geruchten.

    Kansloos.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +610
    woensdag 13 juni 2018 om 10:47
    Woon bijna in België... kan je vertellen het maakt allemaal niets uit. Toernooi hoeft eigenlijk niet gespeeld te worden. Belgen zijn al wereldkampioen hoor ik hier vrijwel constant! Ontopic is dit natuurlijk bijzonder lomp!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Mr. O +565
    woensdag 13 juni 2018 om 11:41
    Jij woont bijna in Belgie?
    Nog voor de 1e wedstrijd neem ik aan. Wat dacht je? NL heeft zich niet geplaatst, dus ik ga maar verhuizen?




    Ooo! Je woont vlakbij de grens?
    Zeg dat dan!
    Vind ik leuk
    j-roen11 +610
    woensdag 13 juni 2018 om 11:52
    Iets met het neuken van mieren....
    Vind ik leuk
    Quareck +5954
    woensdag 13 juni 2018 om 12:00
    Bij mij hetzelfde! Ik las
    Gisteren het laatste nieuws en daarin stond dat de wedstrijd van maandag ongeveer de beste was uit de geschiedenis van het voetbal.
    Vind ik leuk
    fr0do +666
    woensdag 13 juni 2018 om 10:55
    Nu al een top WK, orgies en naaistreken. heerlijk!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    SimonSays +3519
    woensdag 13 juni 2018 om 11:10
    Er wordt wat af genaaid inderdaad! En ik voel me genaaid omdat we er niet bij zijn.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +379
    woensdag 13 juni 2018 om 10:59
    Wat een onzin.
    Net of zijn toekomstige positie bij Real invloed heeft op de prestaties van Spanje.

    Misschien iets voor Louis als ze deze man Onnodig de laan uitsturen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:05
    haha Real Madrid verziekt het voor het spaanse volk....wat een egocentrische kut club...in plaats ze wachten tot na het wk
    Vind ik leuk
    Nikos85 +837
    woensdag 13 juni 2018 om 11:49
    Yep maja das niet in hun belang, ze zien liever de spelers eerder terugkeren bij de club dan dat ze de voorbereidingen missen wegens ver komen op het wk.
    Vind ik leuk
    De Haan +114
    woensdag 13 juni 2018 om 11:07
    Spanje gewoon kampioen
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:11
    Kom d'r maar in Louis van Gaal :-)
    Vind ik leuk
    kwartje50 +202
    woensdag 13 juni 2018 om 11:21
    louis van gaal yayaya
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9506
    woensdag 13 juni 2018 om 11:26
    Louis zijn droombaan
    Vind ik leuk
    buddha +7679
    woensdag 13 juni 2018 om 11:52
    deze soap is nog gekker dan de mensen die utopia kijken.
    Vind ik leuk
    pos +7524
    woensdag 13 juni 2018 om 11:53
    Klusje voor Dickie.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:02
    ....
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1385
    woensdag 13 juni 2018 om 12:03
    España será otra vez campeona mundial!

    Laat del Bosque gelijk maar weer terugkomen. Spanje wordt weer kampioen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:55
    Chaos bij Spanje? Bij Italie ook in 2006, iets met omkoping, nou we hebben het gezien!
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    woensdag 13 juni 2018 om 13:38
    Spanje lijkt Nederland wel... er was altijd gelazer rond Oranje.
    Maar dit gelazer kan wel eens slecht aflopen.
    Elke keuze die de coach nu doet zal op een weegschaal komen.
    Dit moet je niet willen... Ik zou zeggen Advocaat kom er maar in.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7410
    woensdag 13 juni 2018 om 13:44
    De schade is reeds aangericht.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:02
    ik las ergens anders dat dat deze bondscoach al een ontslag heeft gekregen klikt hier maar op de link dan zul het vanzelf lezen

    https://sportnieuws.nl/voetbal/buitenland/pleuris-spanje-bond-knikkert-bondscoach-lopetegui-nog-wk-eruit/

    als ik de spelers was zou ik zeggen ga achter de bondscoach staan en dreig de Spaanse bond om dit belachelijke akkerfeitje terug te draaien,want deze bondscoach heeft jullie wel na de WK geloosd. En als de Spaanse bond niet van gedachten veranderd dan zou ik zeggen als ik het Spaanse elftal, van draai jullie het niet terug dan stappen we zelf uit het toernooi. En als het niet meer kan dan zal ik als het Spaanse elftal was.

    Gewoon alle wedstrijden met opzettelijk verliezen gewoon om te laten zien dat dit gewoon een schande is voor zowel het Spaanse elftal als voor de supporters/volk

    Want het is gewoon een schande dat de bond het op zo een manier flikt net 1 dag voor de WK begint.
    De Spaanse bond moet zich schamen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Farmer +8922
    woensdag 13 juni 2018 om 16:05
    Snap ergens de commotie niet. Lopetegui's contract liep toch af, na het WK? Dan mág hij toch gewoon een andere baan aannemen ná zijn huidige verbintenis?

    En wáárom zou het slecht moeten zijn voor het Spaanse elftal, als deze nú al weten dat de coach, volgend seizoen, de trainer van Real is?(zga de helft van de Spaanse basis-selectie komt bij Real weg?.. andere helft bij Barca, wat aanvullkjes van Atletico... en klaar?)

    De selectiespelers weten ook waar ze volgend seizoen uitkomen(kan altijd een transfer komen natuurlijk, helemaal met een WK), waarom zou de coach dat niet mogen?

    Gewoon weer een slecht staaltje bobo-beleid in Spanje. Men voelt zich benadeelt omdat er ergens een regeltje schijnt te zijn overtreden?

    Als Lopetegui's contract, na het WK afloopt, hebben ze eigenlijk geen poot om op te staan, vind ik.
    "Het getuigt van professionaliteit als hij het voor zich houdt..."
    Onzin, de hedendaagse media publiceert elke poep of scheet, in 100-voud tegenwoordig, hoe moet men zó iets stil houden dan? Helemaal nadat Real nu voor de 3e(historische/legendarische) keer op de die CL gewonnen heeft en Zidane daar weggaat...

    erhm.. DUH!?? Alle schijnwerpers zijn daar op gericht nu.. En elke MIER die ook maar onder de deur van het hoofdgebouw doorkruipt, wordt 10x geinterviewd, 10 persoonsanalyses van gepubliceerd, 20 experts die een mening hebben over hoe die mier bij Real Madrid past bv...

    Maar he is de schuld van Lopetegui nu....

    Onzin.. Dikke onzin. De hoge heren kunnnen ZELF 'hun' media-monsters al niet meer beheersen, puur uit commercieel belang(sensatie!, verkoop->$$$)

    En dat gebrek aan beheersing wordt nu op een individu, die daar weinig sturing overheeft, afgeschoven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Persconferentie uitgesteld, 'Spaanse spelers gaan voor ontslag liggen'