Jansma over Van Gaal: Typisch iets voor Van Gaal om Amerika uit te dagen

    Jansma over Van Gaal: "Typisch iets voor Van Gaal om Amerika uit te dagen"

    woensdag 13 juni 2018 om 10:17

    Kees Jansma sluit niet uit dat Louis van Gaal aan de slag gaat in de Verenigde Staten. De 66-jarige Amsterdammer werd de afgelopen week vooral aan Fenerbahçe gelinkt, maar mogelijk is dat zijn bestemming niet.

    Van Gaal werd gespot op Schiphol, waar hij het vliegtuig naar Turkije zou hebben gepakt. Turkse media waren er als de kippen bij om de link met Fenerbahçe te leggen. Jansma denkt wat anders. "Ik denk Amerika", zei hij dinsdagavond bij VI Oranje. "Ik hoorde Richard van Iterson (sportverslaggever, red.) dat van de week zeggen bij Ziggo Sport."

    Jansma sluit niet uit dat het dus Amerika gaat worden voor Van Gaal. "Dat zou heel goed kunnen. Earnest Stewart (voormalig technisch directeur AZ, red.) zit daar. Die kent hij heel goed (van AZ-periode, red.). Hij gaat daar het voetbal omhoog brengen. Van Gaal zei: ik ga iets nieuws doen, wat ik nog niet eerder gedaan heb."

    "Nou, misschien is het wel Amerika, een land met een enorm potentieel. Het is typisch iets voor Van Gaal om Amerika uit te dagen. Hoeveel mensen wonen daar? Er wordt al heel veel gevoetbald, het moet alleen nog in goede banen worden geleid en dat gaat Louis natuurlijk doen."

    Plaats een reactie

    woensdag 13 juni 2018 om 10:22
    Yes I can!!!!

    I make America great again...


    ...zou Louis zeggen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 10:27]
    Vind ik leuk
    mcmodd +21486
    woensdag 13 juni 2018 om 11:29
    Louis zegt voorlopig nog helemaal niets, zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2217
    woensdag 13 juni 2018 om 10:22
    Na Trump krijgen ze nu ook nog Van Gaal.
    Zal hij ook in zijn contract laten zetten dat hij dan ook in het witte huis mag wonen.
    Vind ik leuk
    Stack5 +2527
    woensdag 13 juni 2018 om 12:54
    Sterker nog, Trump wordt zijn chauffeur.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:23
    Voordat het echt in goede banen is geleid daar en je er mogelijk de vruchten van kunt plukken, ben je jaren en jaren verder, waarom zou dat aantrekkelijk zijn voor de bijna 67-jarige Van Gaal?
    Vind ik leuk
    mcmodd +21486
    woensdag 13 juni 2018 om 11:30
    Omdat hij hiermee in het land van zijn dromen kan en mag wonen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24904
    woensdag 13 juni 2018 om 10:24
    Je hoopt toch dat hij bij zijn presentatie zegt "Let's make America great again"
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 10:24]
    Vind ik leuk
    Darter 876 +401
    woensdag 13 juni 2018 om 10:27
    Zou Truus naar Amerika willen?
    Vind ik leuk
    Zultkop +3513
    woensdag 13 juni 2018 om 11:03
    Vast wel, Truus gaat lekker lingerie shoppen in B.H.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1644
    woensdag 13 juni 2018 om 10:27
    Lowietje for president
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:29
    Nu dachten we dat Amerika al een leider had met een te groot ego....komt Louis even daar de boel op stelten zetten
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:31
    Ik ga iets doen wat ik nog niet eerder gedaan heb,De pers misschien fatsoenlijk te woord staan
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:38
    Turkije niet, Amerika ook niet.. Ik zie Louis meer met zn steenkool mandarijn in China banjeren :))
    Vind ik leuk
    fr1963 +2459
    woensdag 13 juni 2018 om 10:46
    Voetbal is eerste stap. Daarna volgt hij Trump op.....heeft hij ook nog niet eerder gedaan.
    Van Gaal for president!
    Vind ik leuk
    Pur Sang +295
    woensdag 13 juni 2018 om 10:51
    "Ik ga iets nieuws doen, wat ik nog niet eerder gedaan heb."

    Fantastisch, Van Gaal wordt dus de opvolger van dhr. Trump?
    Vind ik leuk
    haarlemx +422
    woensdag 13 juni 2018 om 13:18
    Tuurlijk Louis gaat dat ff doen. Hij weet de helft niet. Elke competitie heeft zijn wigen eigenaren die allemaal MLS willen worden en nooit rond 1 tafel kunnen zitten. Daarnaast bestaat de bond uit zakkenvullers en elke staat zijn eigen gangetje gaat. Daarnaast moeten de hoogste jeugd teams ontzettend ver reizen en velen kunnen dit niet betalen. Dus wordt de ouder van de middelmatige speler de dupe omdat die 6,000 euries neer moet leggen zodat zijn kind in de omgeving kan spelen en het geld zo naar dat ene team gaat. En Louis lost dit op, Kees? Of heb je je weer eens niet verdiept in de materie.
    Vind ik leuk
    Cookee +9642
    woensdag 13 juni 2018 om 14:08
    Denk dat Louis alleen kijkt naar het podium waarop hij zich kan tillen.
    Als er zulke problemen zijn in Amerika dan is een dictatoriaal opstellende man misschien wel een goed idee?
    Vind ik leuk
    Cookee +9642
    woensdag 13 juni 2018 om 13:59
    Met Trump in het land zullen ze niet raar opkijken van nog een dictator.
    Verheug me nu al op de handshake met Trump, wiens ego is groter.
    Ik heb mijn keuze al gemaakt.
    Vind ik leuk
    haarlemx +422
    woensdag 13 juni 2018 om 16:15
    Als Trump dan ook maar iets over het voetbal wil zeggen denk ik dat Louis dan gewoon tegen Trump zegt. HEY! HEY! LISTEN TO THE MANAGER......
    Vind ik leuk
    Cookee +9642
    woensdag 13 juni 2018 om 17:01
    Steeds als ik Louis in de media zie dan verwacht ik elk moment Ralph Inbar van Banana-split te zien.... DIT was een grap mensen... ha ha.
    Maar inmiddels begrijp ik dat Louis zich zeer serieus neemt.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 18:00
    Louis slaagt overal.....Al gaat hij de pinguïns trainen op Antarctica.....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 18:41
    Van gaal v.s amerikaanse pers. Dat wordt smullen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Jansma over Van Gaal: "Typisch iets voor Van Gaal om Amerika uit te dagen"