Marokko in plaats van Nederland: Geen technisch directeur, Advocaat zou weggaan

    Marokko in plaats van Nederland: "Geen technisch directeur, Advocaat zou weggaan"

    woensdag 13 juni 2018 om 11:53

    De keuze voor Marokko was geen moeilijke voor Sofyan Amrabat. De Feyenoorder kon voor Oranje uitkomen, maar koos voor zijn geboorteland. Onder meer vanwege de 'stabiliteit' in Marokko. Die ontbrak volgens hem in Nederland.

    "De bond liet mijn hele familie naar Marokko overkomen voor een wedstrijd tegen Gabon", vertelt Amrabat in een interview met NRC. "Alles was top geregeld. Je voelt warmte, zelfs bijna liefde, hoe graag ze willen dat je voor Marokko speelt. Bij de KNVB was dat wat minder."

    "Het was op dat moment ook niet duidelijk wie verantwoordelijk was. Er was geen technisch directeur, Advocaat zou weggaan. Bij Marokko had de trainer net verlengd, de bondsvoorzitter zit daar waarschijnlijk nog tien jaar, er was stabiliteit."

    Marokko-voorzitter Fouzi Lekjaa zei in een interview dat de Marokkaanse gemeenschap de persoon Amrabat wilde hebben in plaats van de voetballer. "Ik snap wat hij bedoelt. Met andere woorden zegt hij: Je bent een Marokkaan, wij zijn Marokkanen, we houden echt van je, zij (Nederlanders, red.) zien je als Marokkaan, zij willen je alleen omdat je goed kan voetballen. Maar, zo voel ik het niet. Het is niet zo dat ik dacht: ik word hier als Marokkaan gezien."

    Plaats een reactie

    buddha +8034
    woensdag 13 juni 2018 om 11:57
    beste mensen. vandaag ga ik voor het eerst in mn leven MET HEEL VEEL ZIN naar amsterdam. ff concertje mee pikken van PEARL JAM. weet er iemand in de buurt van de ziggo een leuke tent met een lekker hap en een lekkere Bacardi ?
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12786
    woensdag 13 juni 2018 om 12:01
    Op Arena Boulevard zijn leuke tentjes waar je lekker kunt eten en baco's kunt drinken.
    Veel plezier!
    Vind ik leuk
    Thilo +2831
    woensdag 13 juni 2018 om 12:01
    Ja een hele leuke en warme tent. De Johan Cruijff Arena.
    Vind ik leuk
    buddha +8034
    woensdag 13 juni 2018 om 12:07
    niet leuk kan ik niet geven he ;)
    Vind ik leuk
    mcmodd +21486
    woensdag 13 juni 2018 om 12:04
    Pas op buddha, ze sturen je gewoon naar een rottent als je uit Rotterdam komt ;-)
    Vind ik leuk
    buddha +8034
    woensdag 13 juni 2018 om 12:08
    maak niet uit. als het eten en drinken maar lekker is ;)
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12786
    woensdag 13 juni 2018 om 13:55
    Arena Boulevard is vlakbij Ziggo, als ik naar Ziggo ga dan eet/drink ik altijd in een tentje daar..
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12786
    woensdag 13 juni 2018 om 13:52
    Hahahaa, zo erg ben ik ook weer niet..
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:59
    Niet te geloven dat Amrabat is geselecteerd voor het WK, bij Feyenoord bakte hij er afgelopen seizoen niks van.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21486
    woensdag 13 juni 2018 om 12:05
    Lever jij je seizoenskaart even in, het afgelopen jaar bakte je er als supporter ook niks van.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:07
    Graag even een uitleg want ik heb helemaal geen seizoenskaart wegens prive omstandig heden maar heb wel alle wedstrijden op Fox Sport gezien.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21486
    woensdag 13 juni 2018 om 12:12
    Ik zal je het uitleggen: Een fan blijft altijd achter zijn ploeg staan, ook achter spelers waar hij wat minder gelukkig over is. Je hebt als supporter medesupporters die het op prijs stellen dat je als 1 supportersgroep achter alle spelers staat. Dat is het uitgangspunt van echte supporters. Nu jij door prive omstandigheden geen seizoenskaart hebt vind ik dat laatste naar voor je. Dat kon ik natuurlijk niet weten. Toch moet je wel als ‘fan voor altijd’ voor altijd achter je hele ploeg, inclusief je trainer bliijven staan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 12:13]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24905
    woensdag 13 juni 2018 om 12:25
    Op de laatste zin na helemaal met je eens ;)
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +798
    woensdag 13 juni 2018 om 13:55
    Dat is ook een beetje hypocriet Keizerout. Dus je mag de trainer wel afzeiken,maar de spelers niet? Ik vind dat je de trainer en de spelers mag afzeiken,als ze structureel niet functioneren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24905
    woensdag 13 juni 2018 om 14:01
    Ik vind dat niet hypocriet.
    Ik vind dat je spelers niet moet uitfluiten, want daarmee haal je ze uit hun spel. Als iemand niet functioneert gaat hij alleen maar slechter spelen.
    Volgens mij heeft een trainer daar geen last van.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +798
    woensdag 13 juni 2018 om 14:23
    Dat klopt gedeeltelijk, want wij( het publiek!) kunnen een trainer ook helemaal kapotmaken door hem week in en week uit te verketteren op de tribunes. Voorbeelden te over: Rutten,Keizer,De Mos,Been,Pastoor en zo kan ik nog wel even doorgaan.
    NB:Serieuze vraag aan jou: Ben je tevreden over ten Hag of had je dan toch liever Keizer gezien?
    Keizer was wat warrig in zijn keuzes,maar de spelers 'geloofden' wel in hem. Onder deze trainer is het nog steeds warrig en de spelers (meerderheid dan) lijken ook wel klaar met hem. Hoe zie jij dat??









    Vind ik leuk
    #Keizerout +24905
    woensdag 13 juni 2018 om 14:31
    Er is inderdaad kritiek op die trainers, maar ik heb niet het gevoel dat ze daardoor minder gingen functioneren.
    Ik ben ook niet tegen kritiek, maar als het gevolg is dat de prestaties minder worden kun je het beter niet doen.

    Er is geen moment geweest dat ik Keizer de geschikte trainer vond.
    Dus dat hij werd ontslagen vond en vind ik een uitstekend besluit.

    Ten Hag kwam op een raar moment binnen en heeft volgens mij geprobeerd niet veel te veranderen en toch achterin meer zekerheid te creëren.
    Op basis van zijn prestaties voor hij bij Ajax kwam en alle lovende verhalen van zijn oud-spelers heb ik er nog wel vertrouwen in.

    Volgens mij komen de verhalen over ontevreden spelers allemaal van De Telegraaf en die kan ik dan moeilijk serieus nemen. Die schrijven werkelijk alles als het ze aandacht oplevert.
    Veltman zei het laatst wel goed denk ik. Vorig seizoen was de sfeer beter, maar de sfeer is altijd beter als je vaak wint.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:25
    Bedankt voor je uitleg, maar ik mag wel zeggen dat ik een echte Feyenoord fan ben. Je zou eens in mijn flat moeten komen kijken wat er van Feyenoord allemaal hangt en bovendien heb ik ook 2 tatoeage,s van Feyenoord. Oke, ik doe die tv wel eens uit als het voetbal niet om aan te zien is van Feyenoord, maar dat is geen reden dat ik geen ECHTE Feyenoord fan ben en dat al heel wat jaren.
    Vind ik leuk
    FCKip +510
    woensdag 13 juni 2018 om 12:54
    Dan heb je afgelopen jaar veel naar een zwart scherm zitten kijken, spaart je ook weer elektriciteit. Dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    Laliga +1827
    woensdag 13 juni 2018 om 12:56
    Dus als fan mag je niet kritisch zijn op je eigen spelers? Je moet altijd achter je ploeg staan helemaal met je eens , maar ik vind dat je als fan ook best mag zeggen als een speler niks heeft laten zien
    Vind ik leuk
    mcmodd +21486
    woensdag 13 juni 2018 om 12:59
    OK, maar je moet er wel altijd achter blijven staan, is mijn mening. Een speler die niks heeft laten zien heeft niet meegedaan, die tel ik voor het gemak gewoon echt niet mee. Die bedoelde ik dus niet.
    Vind ik leuk
    Koeien +2238
    woensdag 13 juni 2018 om 14:58
    Onzin, als mijn club kut speelt (en dat deden ze afgelopen seizoen), dan gaan ze van mij stuk voor stuk horen wat ik er mis aan vind.

    Als je je perceptie van dingen gaat aanpassen omdat je je bij een groep schaart ben je ongezond bezig.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21486
    woensdag 13 juni 2018 om 16:29
    Je zou ook je ongezonde verwachtingen kunnen bijstellen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:19
    Bij Marokko speelt hij op zijn positie.. en hij was de beste op het veld. Misschien ligt het probleem dus bij jullie trainer.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:27
    Hou maar op over onze trainer, ondanks de beker winst heeft hij veel fout gedaan maar we hopen maar dat hij ervan geleerd heeft.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:28
    Ik hoop het... Marokko is gek op hem.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +798
    woensdag 13 juni 2018 om 14:26
    Ik vind het nog steeds ongelooflijk dat we 4 prijzen gewonnen hebben in 3 jaar onder van Bronckhorst. Ik weet,het is vloeken in eigen kerk,maar ik ben niet onder de indruk van zijn trainerskwaliteiten. Dat laat onverlet dat hij voor mij een echte Feyenoordheld blijft!!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15700
    woensdag 13 juni 2018 om 11:59
    Prima. Nederlands paspoort inleveren dan maar.
    Vind ik leuk
    NvC +2333
    woensdag 13 juni 2018 om 12:02
    Waarom?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:20
    Laten we met die van jouw beginnen dan
    Vind ik leuk
    Stom +123
    woensdag 13 juni 2018 om 12:51
    Pas op wat je zegt. Met zo'n basale taalfout zit je zelf ook al snel in de gevarenzone ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:01
    Dus taalfouten zijn een criterium (zie je m?).

    Dan ben ik bang dat hier op VP bijna geen enkele 'Nederlander' zit.

    ;-)

    (zelfs niet in de redactie)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 15:02]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:01
    Liefde is als morokaan liefde voor Nederland hebben als Moslim en voetballer.voeld als Indo/Nederlander als veraad.

    Wel de sociale inkomens ontvangen maar zodra men op eigen benen staat dan uit komen voor je land waar je niet geboren bent.Je bent gewoon een moroc profiteur
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 12:02]
    Vind ik leuk
    NvC +2333
    woensdag 13 juni 2018 om 12:07
    Wat heeft het jouw gekost dat Amrabat nu voor Marokko uitkomt?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:48
    Mijn belasting geld toen hij nog een uitkering had
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 15:49]
    Vind ik leuk
    NvC +2333
    woensdag 13 juni 2018 om 15:58
    Haha! Hoe weet je dat hij een uitkering heeft gehad?!? Trouwens hoe zou je redeneren als iemand geboren in Nederland een uitkering krijgt maar dan plots kan gaan werken in duitsland, belgie of frankrijk. Is het dan ook een landverrader? Oh en klein detail, deze persoon is blank.
    Vind ik leuk
    Redouan +294
    woensdag 13 juni 2018 om 14:38
    Grammatica
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:03
    Rustig ademhalen en probeer het nog een keer.

    :-)
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5213
    woensdag 13 juni 2018 om 12:01
    Marokkanen houden alleen van Nederland als ze weer ergens geld uit kunnen peuren
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:04
    Sociale uitkering uitbuiten
    Vind ik leuk
    NvC +2333
    woensdag 13 juni 2018 om 12:06
    Bron?
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5213
    woensdag 13 juni 2018 om 12:11
    De sociale dienst
    Vind ik leuk
    NvC +2333
    woensdag 13 juni 2018 om 12:16
    Dat is geen bron naar je verwijt. Hoe weet je dat alle Marokkanen alleen een emotionele band ontwikkelen als ze er geld voor krijgen?
    Vind ik leuk
    Garinsha +4322
    woensdag 13 juni 2018 om 12:11
    oh jij denkt alleen marokanen? surinamers turken en ook nederlanders . dus waar maak je je druk om?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:17
    Volgens mijn jij moslim zijn.gaan gelijk in de verdediging🤔
    Vind ik leuk
    Garinsha +4322
    woensdag 13 juni 2018 om 12:34
    verre van.

    heeft niets met verdedigen te maken. het gebeurd gewoon.

    en doe de volgende keer niet als een achterlijke. bvd.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:51
    Zo spreekt de kip tegen een adelaar die niet hoger kan vliegen dan een adelaar
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 15:51]
    Vind ik leuk
    Garinsha +4322
    woensdag 13 juni 2018 om 16:33
    prima jochie.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:14
    .
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 12:15]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24905
    woensdag 13 juni 2018 om 12:27
    Als je het hier zo kut vindt ga je toch lekker ergens anders wonen?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:05
    Dat zou hen dus "T.N.ers" maken.

    Dan klopt het plaatje toch?

    :-)
    :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:02
    Amrabat kiest voor een stabiel land en geeft daarom de voorkeur aan Marokko boven Nederland. Begrijpelijk toch?!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:03
    Veraad
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:04
    Aad De Mos?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:15
    Haha dacht precies het zelfde
    Vind ik leuk
    meinema +1171
    woensdag 13 juni 2018 om 12:02
    Polen mag 3 wedstrijden spelen en dan daaag polen. Scheit land
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:02
    Zijn omgeving had al lang voor hem beslist, de houding van de KNVB of de situatie daar speelde helemaal geen rol.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 12:05]
    Vind ik leuk
    NvC +2333
    woensdag 13 juni 2018 om 12:21
    Bron?
    Vind ik leuk
    NvC +2333
    woensdag 13 juni 2018 om 12:06
    Laat de arbarmelijke reacties maar weer komen. VP doet dit echt voor de clicks en aandacht. Je weet gewoon dat de discriminerende typetjes weer dezelfde argumenten gaan gebruiken als in andere topics (zie V Praag en zijn steun voor Marokko in het WK bod).
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 12:06]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24905
    woensdag 13 juni 2018 om 12:31
    Elke keer hetzelfde liedje.
    Het ironische is dat het het verhaal van die voorzitter bevestigt
    Vind ik leuk
    NvC +2333
    woensdag 13 juni 2018 om 12:39
    Voor die mensen wel ja. Die zien het woordje Marokko in een artikel en zien het woordje Marokkaans ergens anders en 1+1=ik wordt benadeeld dus ga maar discrimineren ook al kan geen constructieve oplossing of argumentatie leveren hoe ik nou echt benadeeld wordt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24905
    woensdag 13 juni 2018 om 12:48
    Volledig mee eens.
    "Het is gewoon zo, want sommige mensen hebben dat gezegd dus nu vind ik dat ook."
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:06
    Als ze dat allemaal doen is het prima Nederland is voor echte nederlanders
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:11
    Als ze nou ook eens allemaal lekker in Marokko gaan wonen!! Zou toch super zijn...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:12
    Heerlijk kunnen ze opsporing verzocht afschaffen
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:13
    Dat is rasistisch!! Je biedt nu je excuses aan!!
    Vind ik leuk
    NvC +2333
    woensdag 13 juni 2018 om 12:22
    Hadden we maar een plek waar we de aller gekste van het land konden opsluiten. 🤨
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 12:22]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:56
    Die plek is er:)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:08
    Jij woont er kennelijk al.

    :-)
    Vind ik leuk
    NvC +2333
    woensdag 13 juni 2018 om 15:38
    Ja? Hoe kom je bij die redenering?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:30
    :-)

    Comment was voor de naamgenoot hierboven. Niet voor jou.

    my bad
    Vind ik leuk
    NvC +2333
    woensdag 13 juni 2018 om 12:51
    Waar kan ik de definitie vinden van wat een “echte nederlander” is?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:52
    Rot toch op clown buitenlander likker
    Vind ik leuk
    NvC +2333
    woensdag 13 juni 2018 om 13:10
    Ik had moeten weten dat fatsoen er bij jou niet in zat gezien je eerste post.
    Vind ik leuk
    soccer02 +492
    woensdag 13 juni 2018 om 12:11
    Dat hij marokkaan is wil niet zeggen. Dat hij ook een keuze moest maken. Tegenwoordig wordt elke marokkaan gevraagd of hij voor marokko of nederland gaat kiezen. Volgens mij moet je eerst gevraagd worden door beiden landen. Om een keuze te kunnen maken. Amrabat is niet eens goed genoeg voor feyenoord en dan zeker wel voor het nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    NvC +2333
    woensdag 13 juni 2018 om 12:29
    Ik vraag me af wat die mensen hierboven nou echt missen aan een Amrabat, El Ahmadi etc. Ze roepen dat het over landverraad gaat, dat ze ons voetbalopleidingen misbruiken, maar wat hadden ze gewild? Dat Amrabat die niet goed genoeg is voor Oranje (misschien nooit goed genoeg) maar thuis blijft zitten en dankbaar mag zijn? Wat Amrabat zegt geloof ik ook, in Nederland wordt hij en anderen gezien als Marokkaan en niet als Nederlander (alleen als ze goed kunnen voetballen, bijv Ziyech) en daar hebben we anderen waaronder die hier posten voor te danken.
    Vind ik leuk
    Mistered +214
    woensdag 13 juni 2018 om 12:32
    Stabiliteit...........
    Vind ik leuk
    Wazzupp +601
    woensdag 13 juni 2018 om 12:48
    Heb je toch niks aan, middelmaat
    Vind ik leuk
    HansVites +4617
    woensdag 13 juni 2018 om 12:49
    De Feyenoorder kon voor Oranje uitkomen?

    Wanneer was dat dan?
    Dus een bankzitter bij Feyenoord zou wel voor Oranje in aanmerking komen, dacht het toch niet.
    Vind het trouwens te gek voor woorden dat je 2 nationaliteiten kan hebben je bent Nederlander of Marokkaan maak een keuze als je 18 bent.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:08
    Was het maar zo simpel.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19446
    woensdag 13 juni 2018 om 12:52
    Geboorteland? Is toch Nederland?
    Vind ik leuk
    Hupfean +3581
    woensdag 13 juni 2018 om 12:56
    We hebben liever ook geen spelers met dubbele paspoorten in het Nederlands 11tal, dat zijn nl geen Nederlanders.
    Vind ik leuk
    FCKip +510
    woensdag 13 juni 2018 om 12:58
    Discussie is niet zo moeilijk:
    Marokko: wel wk, kans op veel speelminuten.
    Nederland: geen wk, weinig kans op speelminuten.

    Daar hoef je geen Einstein voor te zijn om dit dilemma op te lossen.
    Vind ik leuk
    kees ee +505
    woensdag 13 juni 2018 om 16:06
    daar moeten ze bij de knvb maar eens naar kijken, . . in nederland minder stabiliteit dan in marokko !!?? de kleine "bananen-republiek" aan de noordzee.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1496
    woensdag 13 juni 2018 om 18:39
    .