Marokko grijpt naast WK 2026: VS, Canada en Mexico krijgen organisatie

    Marokko grijpt naast WK 2026: VS, Canada en Mexico krijgen organisatie

    woensdag 13 juni 2018 om 12:52

    Het WK 2026 wordt georganiseerd door de VS, Canada en Mexico. Daarmee grijpt Marokko naast de organisatie van het toernooi. 

    De drie landen kregen meer stemmen dan Marokko: 134 tegenover 65. Het is daarmee voor de tweede keer dat een gecombineerd bid de voorkeur krijgt. Eerder gebeurde dat in 2002, toen het toernooi naar Zuid-Korea en Japan ging.

    In 2026 wordt het eindtoernooi zelfs in drie landen gespeeld: Verenigde Staten, Canada en Mexico. Daarmee grijpt Marokko naast het WK. De KNVB gaf eerder nog te kennen dat het voor het Marokkaanse bid zou kiezen.

    Het grootste deel van de wedstrijden zal in de Verenigde Staten worden afgewerkt. De finale zal worden gespeeld in het MetLife Stadion in de buurt van New York. Waar de openingswedstrijd wordt gespeeld, is nog niet bekend. Kandidaten zijn het Aztekenstadion in Mexico-Stad en de Rose Bowl in Los Angeles. 

    Plaats een reactie

    pro +200
    woensdag 13 juni 2018 om 12:55
    Ironisch genoeg moest Canada een Afrikaan gebruiken om hun bid kracht bij te zetten haha en Amerikanen noemen het nou opeens football ipv soccer.
    Vind ik leuk
    henkvlis +3853
    woensdag 13 juni 2018 om 13:00
    Dat worden dan vermoedelijk nachtwedstrijden,.....
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    woensdag 13 juni 2018 om 14:09
    Als ze een vergelijkbaar schema aanhouden als in 1994, heb je amper wedstrijden 's nachts.

    http://www.worldfootball.net/all_matches/wm-1994-in-den-usa/
    Vind ik leuk
    Sossa030 +209
    woensdag 13 juni 2018 om 13:01
    Maar marokko gebruikte ook een zuid amerikaan, roberto carlos haha
    Vind ik leuk
    pro +200
    woensdag 13 juni 2018 om 13:06
    Haha dat is me ontgaan.. :D
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31406
    woensdag 13 juni 2018 om 16:59
    "Als je alleen kijkt naar het geld dan is het geen verrassing. De opbrengst van het evenement in Noord-Amerika is twee keer zo hoog als die van het evenement in Marokko. Ik heb wel het idee dat men inderdaad voor het geld is gegaan", oordeelde Van Praag over het stemresultaat.

    Same shit, different day
    Vind ik leuk
    035 +5143
    woensdag 13 juni 2018 om 12:56
    Dat wordt dan flinke afstanden reizen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 12:56]
    Vind ik leuk
    abraksas +1171
    vrijdag 15 juni 2018 om 11:44
    Zeg dat wel. Je zou maar een wedstrijd in Montreal moeten spelen en vervolgens in Mexico City ofzo. Voor de spelers vervelend al dat gereis maar voor de fans ook lastig, Binnen de EU tussen landen heen en weer reisen valt nog mee maar tussen vooral de VS en Mexico wordt het echt leuk. Voor de spelers zullen ze het vast wel makkelijk maken maar voor de fans niet bevrees ik.
    Vind ik leuk
    Psssttttt +196
    woensdag 13 juni 2018 om 12:57
    Stelletjes hypocrieten bij de FIFA, de Amerikanen en Mexicanen. Hoe kan je in godsnaam de FIFA nog serieus nemen die zelf een voorkeur hebben. Amerika en Mexico mogen elkaar niet maar willen samen een wk organiseren. Amerika dreigt bondgenoten als ze niet op Amerika stemmen. Ongelofelijk
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3636
    woensdag 13 juni 2018 om 13:00
    Een combinatie met alleen Canada was ook niks. Het was beter geweest om individueel een bid aan te bieden.
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    woensdag 13 juni 2018 om 13:02
    Wat een lulverhaal. Er is door de bonden van alle landen gestemd hoor en dit was by far de meerderheid. Misschien eerst eens kijken hoe zo'n beslissing tot stand gekomen is.
    Vind ik leuk
    Psssttttt +196
    woensdag 13 juni 2018 om 13:08
    Misschien moet jij eerst even goed het nieuws volgen en dan reageren met je lulverhaal
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    woensdag 13 juni 2018 om 13:10
    Flink wat aluhoedjes ingeslagen?
    Vind ik leuk
    jochempje +2488
    woensdag 13 juni 2018 om 14:33
    Wat een gelul. Het gecombineerde bod had 4 van de 5 sterren van de FIFA gehad, terwijl het Marokkaanse bid er net aan 2 gehad heeft.

    Mensen die op Marokko gestemd hebben, hebben dus moedwillig voor een inferieur bid gestemd, wat dus alleen maar politieke redenen kan hebben. Zo heeft de KNVB voor Marokko gestemd, en die hebben zelf gezegd dat ze niet om inhoudelijke redenen op Marokko gestemd hebben.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31406
    woensdag 13 juni 2018 om 13:11
    Typisch geval van jezelf veel te serieus nemen.

    Helemaal niks van wat je schrijft is een substantieel argument.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3303
    woensdag 13 juni 2018 om 13:22
    Voor europeanen in het ook erg... Al die wedstrijden zijn om een uur of 4 in de nacht...
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    woensdag 13 juni 2018 om 13:34
    Dat was in 1994 ook niet zo. Was toen prima te volgen, slechts een enkele wedstrijd voor in de nacht. Liever dat, dan zoals nu in Rusland dat de helft van de wedstrijden 's middags al is en de meeste mensen nog aan het werk zijn.

    Hier de wedstrijden met (Europese) tijden van toen:
    http://www.worldfootball.net/all_matches/wm-1994-in-den-usa/
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:36
    Je bedoelt die verschrikkelijk muur die dictator Trump langs de grens laat bouwen ? Ja, hoe moeten supporters en spelers de oversteek vanuit de VS naar Mexico maken ?
    Vind ik leuk
    The Iceman +7950
    woensdag 13 juni 2018 om 14:06
    Gewoon een visum aanvragen, zoals het hoort.
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    woensdag 13 juni 2018 om 14:23
    Marokko heeft ook een muur. Dus die kun je tegen elkaar wegstrepen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:52
    In Amerika is het de regel dat een gekozen president maximaal 2 termijnen van 4 jaar mag uitzitten. Voor trump betekend dat dat hij maximaal tot 2024 president mag zijn. Aangezien dan wk in 2026 pas plaats vind daar, is er vgm niet heel veel aan de hand.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 09:56
    Maar de muur zal er toch tegen die tijd er wel staan hoor
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 juni 2018 om 08:16
    Dat die muur er dan nog zal staan is niet eens zo zeer het probleem, het probleem is Trump. Zodra hij in 2024 (hopelijk in 2020) t witte huis verlaat en er een andere president komt die wel open staat voor Mexico, dan kunnen beide landen bij de tijd dat t wk begint tenminste weer door 1 deur.
    Vind ik leuk
    Sossa030 +209
    woensdag 13 juni 2018 om 14:09
    Jaah man, zie je het voor de israeliers samen met de Palestijnen een wk organiseren😉
    Zo zie je maar dat alles politiek is! Kut trump met zn bedreigingen..
    Vind ik leuk
    Sebasje +322
    woensdag 13 juni 2018 om 14:31
    Ach ja...dat is natuurlijk veel nationalistische retoriek en geeft ook de mening weer van een deel van de bevolking. In de praktijk wonen er zo'n 30 miljoen 1e en 2e generatie Mexicanen in de VS, in de VS (zeker Californie etc.) eet men veel Mexicaans en gaat men al decennia naar het zuiden om daar op vakantie te gaan. Er is denk ik meer vriendschap, waardering en contact dan vijandelijkheid, hoewel dat laatste natuurlijk meer aandacht krijgt.

    De VS hebben bewondering voor de Mexicaanse cultuur en de (arme) Mexicanen krijgen in de VS per uur meer dan in Mexico per dag betaald. Verder worden ze ook minder genaaid door hun baas en gewoon netjes uitbetaald. Dat is dan de praktijk en dat heb ik zelf gezien.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:58
    Jammer, had graag Marokko zien winnen
    Vind ik leuk
    Toppert +1584
    woensdag 13 juni 2018 om 13:07
    Ja ik ook. Prachtig land en politiek stabiel. Economisch is het daar ook redelijk voor mekaar. 3 weekjes Marokko zijn zeker geen straf.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22820
    woensdag 13 juni 2018 om 12:58
    Jammer, ik had het Marokko erg graag gegund. Het is een land dat met nog meer ambitie hogerop wil op de internationale ladder, van de States mag je verwachten dat het puur om imago gaat van het land zelf. Voor Canada en Mexico geldt dit minder, die gun ik het wel.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:10
    Het gaat volgens mij bij elk land om imago..
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:58
    Fijn die groote afstanden! Ga je als supporter die kant op, kan je onnozel veel geld neerleggen voor de vliegtickets.
    Maarja het toernooi is niet meer van de supporters, maar van het grote geld van de rijke!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:02
    EDIT: My bad
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 14:11]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:12
    Ik bedoel niet voor de lokale bevolking. Maar echt voor de supporters die er zijn.
    Je hebt bijvoorbeeld 2 poulewedstrijden in Canada, 1 in Mexico. 16e finale in Amerika, kwartfinale weer in Mexico. Halve finale in Canada en de finale in Amerika.

    Dan moet je als daarheen gereisde supporter ontzettend veel vliegtickets boeken om te gaan kijken. Had liever gezien dat het in 1 land was. (Al heb je in de VS mogelijk alsnog hetzelfde probleem.)

    Bedoelde dus niet dat het aan de andere kant van de wereld is, want dat is juist het mooie aan een WK!
    Vind ik leuk
    035 +5143
    woensdag 13 juni 2018 om 13:26
    Precies wat ik ook bedoelde met mijn opmerking. :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:11
    Ja ohh dan heb je inderdaad wel een punt ja. Door de VS, Mexico en Canada reizen lijkt me ook wel vermoeiend. Excuses!

    Vind ik leuk
    jochempje +2488
    woensdag 13 juni 2018 om 14:34
    Onzin. Poulewedstrijden zijn altijd bij elkaar in de buurt.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:59
    Terecht!!! Dat wordt dus weer 20 jaar wachten voor die bontkraagjes, aangezien het gastland standaard geplaatst is
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 13:01]
    Vind ik leuk
    Psssttttt +196
    woensdag 13 juni 2018 om 13:04
    Hahahaha jullie maken er eerder kans op om 20 jaar niet mee te doen. Jullie zijn namelijk al 4 jaar onderweg😉
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10714
    woensdag 13 juni 2018 om 13:39
    Jullie?
    Vind ik leuk
    pro +200
    woensdag 13 juni 2018 om 13:07
    Ik heb per ongeluk op je gestemd. Kutracist.
    Vind ik leuk
    035 +5143
    woensdag 13 juni 2018 om 13:27
    Eigen schuld dikke bult. :-)))))
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:17
    Dat noemen ze vrijheid van meningsuiting, tja ik snap dat je dat niet begrijpt, want dat kennen ze in Marokko niet
    Vind ik leuk
    pro +200
    woensdag 13 juni 2018 om 14:49
    Fuck jou man. Je bent gewoon een sneue Hollander die het niet kan hebben dat 1) Marokko mee doet aan het WK, 2) Marokko een redelijke kans maakte op het organiseren van het WK en 3) jij waarschijnlijk je dochter kwijt bent geraakt aan een Marokkaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:23
    Dat jij het woord bontkraag al racistisch vindt zegt genoeg over jou 0.0 % incasseringsvermogen, te snel op je kleine besneden pikkie getrapt
    Vind ik leuk
    pro +200
    donderdag 14 juni 2018 om 10:14
    Je dochter vind 'm anders heerlijk!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:07
    Dus toch pedo..dacht dat jullie 11 september gasten het alleen met geiten deden
    Vind ik leuk
    pro +200
    donderdag 14 juni 2018 om 12:00
    Haha...
    Vind het geweldig dat je er blind van uit gaat dat ik een buitenlander/Marokkaan/Moslim ben. Zegt heel veel over jouw soort die de rest van ons belachelijk maakt.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:43
    Je zegt het zelf al ,ons....je staat alleen op een eiland troeftoeter,
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:57
    viva Marokko
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:59
    Goede poging Michaël van Praag! Mooi dat deze corrupte en demagogische bestuurder met zijn te grote ego niet zijn zin heeft gekregen. Volgende keer beter Michaël!
    Vind ik leuk
    Sossa030 +209
    woensdag 13 juni 2018 om 12:59
    Helaas, komt ooit nog wel ben er van overtuigd! Eerste volgende wk in africa gaat naar marokko🇲🇦
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    woensdag 13 juni 2018 om 13:00
    Mooi. Alle wedstrijden buiten werktijd om. Heerlijk lange avonden voetbal kijken.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5193
    woensdag 13 juni 2018 om 13:00
    Nederland ging met Van Praag voor het bid van Marokko.
    Zelfs hierin konden we niet winnen.
    Vind ik leuk
    haarlemx +432
    woensdag 13 juni 2018 om 13:00
    Mooi man, dichtbij huis voor mij.
    Vind ik leuk
    5by5 +1275
    woensdag 13 juni 2018 om 13:00
    Kijk liever naar een wk in de VS Canada of Mexico dan naar 1 in Marokko, waarom weet ik niet is gewoon zo.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8548
    woensdag 13 juni 2018 om 13:20
    In de VS, Canada en Mexico heb je volle stadions in tegestelling tot Marokko.

    Misschien daarom?:-)
    Vind ik leuk
    5by5 +1275
    woensdag 13 juni 2018 om 13:28
    Mogelijk, maar de sfeer lijkt mij in de VS enz.. beter dan in Marokko
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8548
    woensdag 13 juni 2018 om 13:01
    Echt belachelijk. Een WK over een geheel continent. Alsof één van die landen dit WK niet in hun eentje kan organiseren.
    Vind ik leuk
    5by5 +1275
    woensdag 13 juni 2018 om 13:09
    Op de verkeerd persoon gereageerd, nu verwijderd
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 13:10]
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8548
    woensdag 13 juni 2018 om 13:12
    Daar heb ik het nog geen eens over. Als je als fan achter je land aanreist, betaal je, je suf aan vliegtickets. Een WK in 1 of 2 landen is meer dan genoeg.

    Marokko vond ik overigens ook geen hele goede optie, want dan krijg je waarschijnlijk weer lege stadions...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:26
    en na elke wedstrijd 3 uur lang Opsporing Verzocht..."man gezocht met noord Afrikaans uiterlijk en lichte tropische tint"
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 14:47]
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    woensdag 13 juni 2018 om 13:36
    Misschien kunnen ze het WK nog jatten...
    Vind ik leuk
    davidben +4598
    woensdag 13 juni 2018 om 14:08
    'Na elke wedstrijd en niet naar'. Waar heb jij Nederlands geleerd Gorkigoeloe
    Vind ik leuk
    Leffe +1075
    woensdag 13 juni 2018 om 14:26
    Voetball!!!-Dat niet alleen met lege stadions, maar ook alleen maar met mannen,want zodra ze daar een vrouw zien,zeker ongesluierd, worden ze geil en kunnen ze zich zgn niet meer beheersen.Kijk idd maar eens naar voetbal daar,of mensen op straat die bv-voor -Marroco zijn.Je ziet alleen maar mannetjes die geilen op hun geweldige gedrag.
    Vind ik leuk
    Toppert +1584
    woensdag 13 juni 2018 om 13:04
    Wat is het nut van een WK is 3 landen, terwijl deze landen ook in hun eentje een dergelijk evenement kunnen organiseren?
    Vind ik leuk
    5by5 +1275
    woensdag 13 juni 2018 om 13:10
    Dat ze alle 3 gelijk naar het WK gaan zonder een kwalificatie te hoeven spelen?
    Vind ik leuk
    Toppert +1584
    woensdag 13 juni 2018 om 13:19
    Zou zo maar kunnen. Maar betekent dat nu ook dat de rest ook geen kwalificatie hoeft te spelen aangezien er maar drie CONCACAF landen naar het WK mogen? Of maakt Curaçao nu opeens een realitische kans :)


    Vind ik leuk
    5by5 +1275
    woensdag 13 juni 2018 om 13:22
    Zou het niet weten.
    Vind ik leuk
    Thilo +2812
    woensdag 13 juni 2018 om 13:05
    Amerikanen geven geen fuck om ‘soccer’
    Vind ik leuk
    5by5 +1275
    woensdag 13 juni 2018 om 13:24
    En wij geven geen fuck om Amerikaans Footbal, ook al denkt Fox daar anders over, wat maakt het uit. Iedereen heeft zijn of haar voorkeur. Nu laat je het ene land organiseren en de kosten maken die niet van voetbal houdt tevens heb je daar mooie grote stadiums, die verwacht ik niet in Marokko.
    Vind ik leuk
    Arbee +2117
    woensdag 13 juni 2018 om 13:06
    Mooi! Het WK 2014 vond ik echt geweldig doordat je dankzij het tijdsverschil de hele avond voetbal kon kijken en eigenlijk niks hoefde te missen door school/werk. Dat zal in 2026 ook wel weer zo zijn, dus laat maar komen!
    Vind ik leuk
    Zultkop +4282
    woensdag 13 juni 2018 om 13:06
    Trump zal balen, America first!

    nu moet de usa het WK samen met zijn Canadese en Mexicaanse 'vrinden' organiseren.....
    Vind ik leuk
    SanKev +541
    woensdag 13 juni 2018 om 13:07
    Wordt dit de World Cup Football of World Cup Soccer?
    Vind ik leuk
    RedNas +3499
    woensdag 13 juni 2018 om 13:12
    Ik mag toch hopen dat niet alle drie de organiserende landen dan ook automatisch geplaatst zijn..
    Of gaat de CONCACAF gewoon geen kwalificatietoernooi meer organiseren? (oftewel, landen als Costa Rica, Panama, Jamaica en Honduras hebben verder pech).
    Vind ik leuk
    CityBarca +23
    woensdag 13 juni 2018 om 13:13
    Welk land is nu automatisch geplaatst? Alledrie?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 13:13]
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11952
    woensdag 13 juni 2018 om 13:19
    Misschien kan Nederland het WK 2030 gaan organiseren samen met België, Luxemburg, Duitsland en Denemarken ...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:21
    Hopelijk kunnen de supporters goed klimmen als ze van Mexico naar de VS moeten straks over die muur van Trump.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:23
    Beide candidaturen zijn niet perfect, toch vind ik dit een terechte keuze.
    Vind ik leuk
    JanNL +73
    woensdag 13 juni 2018 om 13:28
    Super! Drie geweldige landen die het WK gaan organiseren. Jammer dat Trump over hoopt ligt met Mexico maar dat moeten ze maar even aan de kant schuiven.
    Vind ik leuk
    RedNas +3499
    woensdag 13 juni 2018 om 13:39
    Het is nog maar de vraag of Trump volgend jaar nog president is, maar in 2026 is hij het zeker niet meer.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:49
    Gelukkig zit Ome Donald nog 7 jaar aan de top....Een land schoonmaken lukt hem niet in 1 jaar
    Vind ik leuk
    RedNas +3499
    woensdag 13 juni 2018 om 13:51
    Dat lukt hem ook niet in 100 jaar.
    Sterker nog, als hij het land wil schoonmaken kan hij beter gisteren opstappen.
    Vind ik leuk
    JanNL +73
    woensdag 13 juni 2018 om 14:01
    Zou me niets verbazen als hij er voorlopig nog wel even zit.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:40
    Dus 3 landen zijn al automatisch geplaatst....wanneer kom een bid van 10 landen gezamenlijk....kunnen we de kwalificatie reeks ook gelijk afschaffen..
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    woensdag 13 juni 2018 om 15:48
    EK 2020 in zo'n beetje heel Europa :)
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4051
    woensdag 13 juni 2018 om 13:47
    De minst slechte twee mogelijkheden lijkt mij. De afstanden zijn enorm met deze drie landen en buiten Mexico zijn die andere twee landen totaal niet voetbal minded. Ik vraag me af, dit sou betekenen dat er drie landen automatisch geplaatst zijn?
    Vind ik leuk
    8mei2016 +72
    woensdag 13 juni 2018 om 13:47
    Nu Trump handjes schud met Kim, hoopt fifa dat hij dat ook met Mexico en Canada doet. Word weinig muur bouwen trumpie
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 13:47]
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    woensdag 13 juni 2018 om 15:47
    Marokko heeft ook een muur, daar hoor je alleen nooit iemand over.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3950
    woensdag 13 juni 2018 om 13:55
    Pffff gelukkig na qatar niet weer een zandbak met die achterlijke ideologie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 juni 2018 om 07:40
    Zandbak hahahahahahaha kom achter dat schermpje vandaan zielig stuk verdriet jij weet werkelijk niks over deze wereld ga cyberen man
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:22
    Vindt Trump dat wel goed.??? Al die buitenlandse teams die komen???
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    woensdag 13 juni 2018 om 15:44
    In 2026 is Trump toch echt geen president meer.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16563
    woensdag 13 juni 2018 om 14:55
    KNVB maakt wel vaker de verkeerde keuzes.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:59
    Haha wow deze beslissing maakt wel veel los bij de Hollandse voetballiefhebbers! Wat een haat jegens Marokko. Als ik hier de reacties lees lijkt het wel alsof ik die afschuwelijke comments lees welke dagelijks op paginas zoals AD (bijvoorbeeld op f-book) te zien zijn. Altijd maar geouwehoer dat het slecht is in Marokko en dat soort landen. Laten we gewoon eerlijk zijn, dit WK is gewoon door mister Trump geregeld via hoger hand. Marokko is al jaren bezig om zo'n organisatie te regelen, komt Trump er tussendoor fietsen en pakt zo dat WK. Zelfde probleem met Turkije. Ze hebben de nieuwste stadions laten bouwen en willen al jaren een EK maar telkens afgewezen. Kan me herinneren dat het vorige EK met 1 stem meer naar Frankrijk ging. Heel toevallig weer . Nu zal Erdogan er ook wel weer bij gehaald worden. Triest allemaal.
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    woensdag 13 juni 2018 om 15:51
    Kan hetzelfde verhaal typen als reactie maar dan met haat tegen Trump.

    Trump pakt hier niks zomaar af, er hebben 134 landen op het Amerikaanse bid gestemd. Daar moet je zijn met je ongefundeerde kritiek.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:53
    Een al fraude. Denk je nou echt dat dat allemaal eerlijk verloopt chef? Fifa en Uefa allemaal corrupt. Alles draait om geld en macht.
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    woensdag 13 juni 2018 om 15:56
    Tuurlijk.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20891
    woensdag 13 juni 2018 om 15:56
    Het is groot corrupte bende bij de FIFA en laten we het daarbij houden.
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    woensdag 13 juni 2018 om 15:58
    Inderdaad. Anders had dat andere zandbakland Qatar nooit het WK 2022 gekregen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:09
    Dit geldt inderdaad ook voor Rusland als Qatar. Kan mij niet voorstellen dat een meerderheid op deze landen gaat stemmen. Dit noemen we het 'kopen' van een EK/WK.
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    woensdag 13 juni 2018 om 16:26
    Ach als Marokko het WK had gekregen hadden die het meeste geld geschoven. Of was het dan opeens allemaal wél goudeerlijk verlopen? Kennelijk hebben toch nog 65 landen een smak geld uit Marokko gekregen, of zijn dat opeens niet gekochte stemmen?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:23
    Nistel. Als je goed research had gedaan dan zou je weten dat Marokko al geruime tijd probeert om dit te bewerkstelligen. Het lukt maar niet.Waarom? Misschien omdat ze niet genoeg betalen? Dat is toch op zijn minst opmerkelijk? Opeens uit het niets komt de VS er tussendoor fietsen en hengelt zo een WK binnen. Maar goed, jouw standpunt is duidelijk. Ik wil je verder nergens van overtuigen. Prima zo.
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    donderdag 14 juni 2018 om 09:05
    Jouw vooringenomen standpunt is ook duidelijk hoor. Ook prima. Verandert toch niks aan de situatie.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20891
    woensdag 13 juni 2018 om 15:52
    Zonde had het liever naar Marokko zien gaan.
    Vind ik leuk
    Romo +628
    woensdag 13 juni 2018 om 18:13
    Nou dat zijn voor hun aardige afstanden.

    En voor ons nachtwerk
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Marokko grijpt naast WK 2026: VS, Canada en Mexico krijgen organisatie