KNVB reageert op keuze Amerikaans WK-bid: 'Jammer voor Marokko'

    KNVB reageert op keuze Amerikaans WK-bid: 'Jammer voor Marokko'

    woensdag 13 juni 2018 om 14:50

    De KNVB vindt het 'jammer' dat het WK van 2026 niet naar Marokko gaat, maar accepteert de uitslag. Dat staat te lezen op het digitale huis van de voetbalbond.

    Direct nadat de uitslag bekend was, hebben bondsvoorzitter Michael van Praag en secretaris-generaal Gijs de Jong de winnaars gefeliciteerd. "En zonder hard feelings", benadrukt Van Praag. "Deze verkiezing kwam tot stand in een democratisch en vooral zeer transparant proces. Daar ben ik blij om."

    De KNVB kondigde eerder al aan op het bid van Marokko te stemmen, maar het land kreeg de organisatie van het WK uiteindelijk niet toegewezen. "Jammer voor Marokko, maar de voetbalwereld heeft gesproken. Zo gaat dat", aldus Van Praag.

    De voorzitter heeft er geen spijt van dat de KNVB de voorkeur heeft uitgesproken voor Marokko. "De FIFA, en wij ook, vonden dat ook Marokko een goed en betrouwbaar bid had uitgebracht. Daarnaast wilden we als KNVB loyaliteit tonen met de vele voetballers van Marokkaanse origine die een belangrijke rol spelen in onze competities. Ik heb daarop veel goede reacties gekregen. Dat deed me goed."

    De VS, Canada en Mexico vergaarden met hun bid uiteindelijk meer stemmen dan Marokko; 134 tegenover 65. Daarmee is het voor de tweede keer dat een gecombineerd bid de voorkeur krijgt. Eerder gebeurde dat in 2002, toen het toernooi naar Zuid-Korea en Japan ging.

    Plaats een reactie

    Barry Engels +31406
    woensdag 13 juni 2018 om 14:55
    134 tegen 65.... lijkt me duidelijk.....

    Ben benieuwd waar de finale gespeeld wordt.... ben wel een voorstander van dat stadion in Mexico City.
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    woensdag 13 juni 2018 om 14:58
    Zal wel het land worden wat met de meeste poen bijdraagt en de voortrekkersrol heeft. Verenigde Staten dus waarschijnlijk.

    Hoop wel dat de veiligheid in Mexico een beetje fatsoenlijk is. Met die drugsoorlogen moet je nog aardig oppassen. Maar dat was in Zuid-Afrika op zich niet veel anders.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31406
    woensdag 13 juni 2018 om 14:59
    Die druglords willen vast ook naar de WK.... dat hele land is voetbalgek!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23849
    woensdag 13 juni 2018 om 15:11
    En in Brazilië...
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    woensdag 13 juni 2018 om 15:15
    Klopt ja. Tegenwoordig mag je overal wel oppassen. Normaal met elkaar omgaan lijkt niet zo normaal te zijn.
    Vind ik leuk
    Chaimae +5
    woensdag 13 juni 2018 om 17:30
    Marokko ligt in Noord-Afrika. Je vind daar echt geen drugsoorlogen hoor.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 17:32]
    Vind ik leuk
    Kevinho +568
    woensdag 13 juni 2018 om 18:38
    Nee, alleen figuren die spontaan exploderen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:10
    Schaam je !!!
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    donderdag 14 juni 2018 om 09:04
    Ehh, misschien mijn posting nog eens lezen?!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:59
    De finale wordt gespeeld in het MetLife stadion in New York.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31406
    woensdag 13 juni 2018 om 15:00
    Mmmm.... da's nou jammer..... maar goed, ik blijf toch thuis ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:16
    Ik vind het anders een prima plek, echt een gigantisch stadion is het.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:53
    Ja en ook vrij nieuw :)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31406
    woensdag 13 juni 2018 om 16:06
    In Mexico zijn ze veel gekker van het spelletje....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:16
    Oke? Wat heeft dat voor invloed op het stadion?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31406
    woensdag 13 juni 2018 om 16:37
    3x de helft en dan vier bananen
    Vind ik leuk
    Cookee +9989
    woensdag 13 juni 2018 om 16:35
    Je blijft thuis omdat Oranje niet gaat?
    Of je hebt niks met Engels? :)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31406
    woensdag 13 juni 2018 om 16:36
    Ik ga niet naar de andere kant van de plas vliegen om een paar wedstrijdjes te kijken.... kan ik niet aan m'n kinderen verkopen....
    Vind ik leuk
    Cookee +9989
    woensdag 13 juni 2018 om 17:10
    Ik hoop dat je kinderen later net zo begaan zijn met jou.
    Zelf ga ik ook niet hoor, het gevaar van teleursteling is me te groot, ik kijk op TV... in het stadion kan je het beeld niet uitzetten he? :)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31406
    woensdag 13 juni 2018 om 17:16
    Dat hoop ik ook voor mijn kids..... ;-))
    Vind ik leuk
    Cookee +9989
    woensdag 13 juni 2018 om 17:45
    Haha, zal vast goed komen.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5227
    woensdag 13 juni 2018 om 15:39
    Zal ongetewijfeld Estadio Azteca of The Rose Bowl worden.
    De een de finale en de ander de openingswedstrijd. De troostfinale
    in Canada. Het nationale team speelt er normaliter in BMO Field in Toronto. Alleen kunnen daar maar 20.000 mensen in en dat is niet des FIFA's.
    Vind ik leuk
    wbakker1 +122
    woensdag 13 juni 2018 om 16:13
    Metlife in NY is de finale
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +4831
    woensdag 13 juni 2018 om 14:57
    Zie ons eens deugen bij de KNVB.......triest
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:13
    Michael en Gijsje moeten vanavond nog ergens opduiken bij een Iftar ;-)
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +4831
    woensdag 13 juni 2018 om 15:14
    Precies, dat niveau
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:27
    De bips omhoog en likken naar het oosten ;)
    Vind ik leuk
    Corse996 +1258
    woensdag 13 juni 2018 om 15:32
    Inderdaad, even een wit voetje halen bij onze Marokkaanse vrienden. Lijkt de NOS wel, die gaan extra aandacht besteden aan het Marokkaanse elftal. Nederland is verrot.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:00
    Heel goed gezeg t kerel in ons mooie landje sluiten ze graag hun ogen
    Vind ik leuk
    Maan88 +3521
    woensdag 13 juni 2018 om 16:29
    Helemaal mee eens. Als die Marokkanen hun elftal willen zien zetten ze maar al jazira op de schotel. En als je zo erg Marokkaan voelt en het hier allemaal niet goed genoeg is dan weten ze de weg terug hopelijk nog wel!
    Vind ik leuk
    Chaimae +5
    woensdag 13 juni 2018 om 17:37
    Dus we mogen wel negatieve aandacht krijgen binnen de politiek maar positieve aandacht bij het WK Is ons niet gegunt? Serieus, we vinden het allemaal jammer dat NL niet meedoet maar dat is geen reden om gelijk met zulke domme opmerkingen te komen.
    Vind ik leuk
    Cookee +9989
    woensdag 13 juni 2018 om 16:38
    Als in de CL een spelertje van Ajax of PSV ergens in Europa speelt dan zendt de NOS die wedstrijd ook uit.
    Nu zitten er een paar van 'onze' jongens bij Marokko dan laten ze dat zien mooi toch? Ik denk dat Marokko in de tijd van Afellay ook graag Oranje zag spelen.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1258
    woensdag 13 juni 2018 om 16:43
    Maar als een speler van Ajax of PSV in de CL speelt, dan speelt het hele team toch in die zelfde wedstrijd? Lijkt me logisch dat ze die dan uitzenden.
    Vind ik leuk
    Cookee +9989
    woensdag 13 juni 2018 om 17:14
    Haha, ja alleen die met NL-paspoort laten zien zou raar zijn.
    Vooral als het Cilissen is, die staat daar de koukleumen, geen bal in de buurt.
    Gaat me gewoon om, dat er zoveel kribbige reacties zijn.
    Vind het wel leuk, dat Marokko nu beter kan voetballen dan wij/ons.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 17:15]
    Vind ik leuk
    PRICE +33666
    woensdag 13 juni 2018 om 14:58
    Veel meer mogelijkheden deze 3 landen samen,perfecte keus
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:29
    Maar wel weer wedstrijden op rot tijden. Was marokko beter geweest.
    Vind ik leuk
    Deck010 +4990
    woensdag 13 juni 2018 om 15:36
    Marokko had nooit niet beter geweest......ga liever midden in de nacht mijn nest uit als wedstrijden kijken waar alleen maar gegild en gefloten wordt. Bovendien is er niet 1 stadion te vinden in Marokko dat WK waardig is.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:22
    Maar dat zou juist mooi voor de sport en de verbroedering van de maatschappij zijn geweest. Die stadions zouden juist vernieuwd/gebouwd gaan worden.
    Vind ik leuk
    Deck010 +4990
    woensdag 13 juni 2018 om 16:24
    Vernieuwd weet ik niet....verbouwd worden ben ik wel bang voor. Maar dan waarschijnlijk niet door bouwvakkers.
    Overigens ben ik het wel eens met de verbroedering, zolang het maar daar is.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3521
    woensdag 13 juni 2018 om 16:27
    Moeten ze maar lekker van hun coke geld die stadions gaan verbouwen of vragen of de koning van Marokko dat even investeerd. Mogen ze over 20 jaar nog een keer proberen met een nieuw bid.
    Vind ik leuk
    Cookee +9989
    woensdag 13 juni 2018 om 16:47
    Je doet me denken aan dat Sinterklaas-liedje...
    Eerlijk zullen we vooroordelen,
    ik pik alles in voor mij.
    Of denk je ook dat Hollanders op klompen lopen en kaasdragen? Ik vind dat Marokaanse team leuk om mee te maken, het is voor het eerst, ze zullen genieten en zo zijn ook wij er toch een beetje bij.
    En bij elke Nederlandse club zijn toch vaak de Marokanen de beste voetballers, misschien kan onze jeugd er iets van leren?
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1180
    woensdag 13 juni 2018 om 15:00
    geloof je het zelf
    Vind ik leuk
    stratumseind +156660
    woensdag 13 juni 2018 om 15:01
    Haha humor “ een democraties en transparant” proces .... ok een mooie omschrijving voor die hebben het meeste geld geschoven
    Vind ik leuk
    Quareck +7056
    woensdag 13 juni 2018 om 15:26
    Tja lastig, als je stemmen koopt, krijg je ze daarna wel, toch een vorm van democratie :)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:29
    Doe de finale maar in New York, s`avonds laat Finale kijken, in L.A. wordt het s`nachts kijken (10uur tijdsverschil)
    Vind ik leuk
    Maan88 +3521
    woensdag 13 juni 2018 om 16:26
    Beter dan naar een wedstrijd te gaan en verrast te worden door een bommenlegger in marokko
    Vind ik leuk
    munkikiii +1650
    woensdag 13 juni 2018 om 15:31
    Gelukkig ! Mooiere landen om naartoe te reizen
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:47
    In een juiste wereld zouden de VS als voortdurende agressor en schurkenstaat niet eens mogen meedoen.
    Vind ik leuk
    Cookee +9989
    woensdag 13 juni 2018 om 16:54
    Pittige mening maar wel raak.
    Vlak onze jarenlange steun aan dictators in het Midden-oosten ook niet uit en de miljoenen die we verdienen aan wapens en chemie.
    Goed en kwaad is niet zo makkelijk meer te scheiden hoor?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:59
    Is niet jammer heerlijk en die neus van van Praag is een hork
    Vind ik leuk
    poklane +4716
    woensdag 13 juni 2018 om 16:11
    En nu hoe het stemmen werkt zo snel mogelijk aanpassen. Het is belachelijk dat een of ander kut landje met 100.000 inwoners evenveel stemrecht heeft als een land als Brazilië, Duitsland of Spanje.
    Vind ik leuk
    Cookee +9989
    woensdag 13 juni 2018 om 16:58
    In jouw wereld geloof je niet in eerlijk stemrecht?
    Als je een WK kiest dan is ieder land belanghebbend.
    Dan vind ik 1 stem prima.
    Anders was het het ene jaar in Rusland
    en 4 jaar later opnieuw in Amerika.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3521
    woensdag 13 juni 2018 om 16:24
    Donder op met je Marokko man. Daar ga je toch ook geen toernooi houden.
    Vind ik leuk
    Cookee +9989
    woensdag 13 juni 2018 om 16:31
    Jammer... de VS heeft het al een keer gehad en Mexico ook.
    Canada is een beetje het Nederland van dat werelddeel, dat snap ik niet zo.
    Marokko is booming in het voetbal.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 16:33]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:07
    Derde schurkenstaat op rij
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20473
    woensdag 13 juni 2018 om 17:48
    Nu nog plaatsen als land.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:59
    Nou in iedergeval gefelicteerd voor ze maar het wk winnen das natuurlijk onmogelijk voor ze allemaal . Jammer dat het wk niet bij een top favoriet gehouden kan worden .
    Vind ik leuk
    remakil +5558
    woensdag 13 juni 2018 om 20:54
    Ik snap de keuze van de KNVB voor Marokko wel. Met zoveel “Nederlandse” spelers in de selectie wil je toch een WK in “eigen” land. Zie je toch iets terug van die uitkeringsfraude...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 20:55]
    Vind ik leuk
    Pol Ploog +23
    woensdag 13 juni 2018 om 21:29
    Nederlandse spelers. ? Die spelen toch voor oranje of mis ik iets
    Vind ik leuk
    remakil +5558
    woensdag 13 juni 2018 om 21:45
    Denk het...
    Vind ik leuk
    Counterattack +10594
    donderdag 14 juni 2018 om 02:14
    Vorige combi bid wilde van Gaal ons, na 1/2-finale Euro2000, kwalificeren. Niet gelukt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws