Twente schikt met fiscus: club krijgt naheffing van 4,4 miljoen euro

    Twente schikt met fiscus: club krijgt naheffing van 4,4 miljoen euro

    woensdag 13 juni 2018 om 14:34

    Een meevaller voor FC Twente: de claim van de ficus valt anderhalf miljoen lager uit dan de Tukkers vreesden. Twente heeft met de belastingdienst een schikking van 4,4 miljoen euro getroffen, zo meldt de club op de website.

    De Belastingdienst startte begin 2016 een onderzoek naar alle in- en uitgaande transfers bij FC Twente in de periode 2011 tot en met 2015, zo meldt de club. Het ging om een loonbelasting- en omzetbelastingonderzoek. Daarbij lag de focus vooral op mogelijke betalingen aan spelers via derden.

    Vooral de transfer van Dusan Tadic naar Southampton in 2014 werd uitgebreid bekeken. Tadic leverde Twente 13 miljoen euro op. De manager van Tadic kreeg een beloning van 3,6 miljoen euro. Dat bedrag wist Twente deels via false facturen weg te moffelen in de boekhouding. Een bedrag van 2,9 miljoen euro heeft betrekking op de transfers van Tadic.

    Volgens Twente heeft de club haar volledige medewerking verleend aan de Belastingdienst en is over de verschillen van inzicht 'langdurig en in goede harmonie gesproken'.

    Twente kreeg eerder al een vergrijpboete van € 250.000 opgelegd van de Belastingdienst.

    Plaats een reactie

    woensdag 13 juni 2018 om 14:38
    Kunnen ze mooi de compensatie naar de andere eredivisieclubs van betalen
    Vind ik leuk
    stratumseind +156795
    woensdag 13 juni 2018 om 14:40
    Ik heb zo n donkerbruin vermoeden dat dat niet prio nr 1 is in Enschede ....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 14:44]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31404
    woensdag 13 juni 2018 om 14:48
    Van mij hoeft het niet....
    Vind ik leuk
    Aal +21702
    woensdag 13 juni 2018 om 17:48
    FC Fraude
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31404
    woensdag 13 juni 2018 om 18:46
    Ze zijn nu wel genoeg bestraft.

    Als iedereen zo haatdragend bezig blijft dan houdt deze club, die een belangrijk deel is van onze voetbalgeschiedenis, op te bestaan.
    Vind ik leuk
    Molshoop +98
    woensdag 13 juni 2018 om 19:34
    Jemig man! Moest het weer? Weet je niets beters te brengen dan deze, mede door jou, uitgemolken post? Ontbreekt het je aan creativiteit of zit er een dwangmatige reden achter.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31404
    woensdag 13 juni 2018 om 14:47
    Waarvan? Van geld dat ze moeten betalen aan de fiscus?

    En jij je maar afvragen waarom je steeds een halve maand over hebt aan het einde van je geld..... tijd voor een agenda en een telraam!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:08
    Ze hebben jarenlang op veel te grote voet geleefd. Een degradatie is terecht vanwege het wanbeleid. Je kan niet meer geld uitgeven dan je hebt. Eigen schuld, dikke bult. Ik plan mijn uitgaven en geef niet meer uit dan er binnenkomt.
    Vind ik leuk
    Neutraal +615
    woensdag 13 juni 2018 om 16:59
    Jij huurt neem ik aan?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:59
    ik ben het helemaal met je eens , wel is het raar dat engelse en spaanse topclubs op de manier van Twente jarenlang de CL hebben gewonnen en daar kraait geen haan naar
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4314
    donderdag 14 juni 2018 om 01:19
    Wat hebben wij met buitenlandse competities te maken, of redeneer je zo van zei doen het dus mogen wij dat ook.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5637
    woensdag 13 juni 2018 om 14:40
    Een relatief lage boete. Wel een redelijk hoge schikking uiteindelijk.
    Gelukkig zijn er behalve de Tadic deal niet of nauwelijks andere onregelmatigheden voorgekomen.
    Weer een bewijs dat het allemaal wel meeviel en dat vooral de knvb wel heel graag fc Twente zag vallen .
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +4829
    woensdag 13 juni 2018 om 14:43
    Er is wel een verschil of onregelmatigheden niet zijn voorgekomen of dat ze niet (voldoende) bewezen konden worden. Ze zullen echt wel vaker de boel hebben opgelicht.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5637
    woensdag 13 juni 2018 om 14:47
    Na een onafhankelijk onderzoek van de KNVB en nu de fiod is er uiteindelijk vrij weinig aan het licht gekomen.
    Ik denk als ze alle clubs helemaal doorlichten zoals bij Twente is gedaan , dan zal ook wel het 1 en ander aan het licht komt. Die zaakwaarnemer van Tadic heeft bijvoorbeeld bij meer clubs in NL zaken gedaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:08
    Precies. Dat zeg ik al tijden maar de KNVB steekt de kop in het zand er is niet een club waar zoveel geld omgaat dan in de eredivisie voetbal als die allemaal en dan vooral de grote namen in een fiod onderzoek terecht komen ( wat zeer aan te bevelen zou zijn voor de Ned. Belastingbetaler) dan komt er heel wat bovendrijven. Want iedere speler heeft een zaakwaarnemer en die moeten ook grof verdienen en meerderen hebben zaken gedaan met Doyen dussss?? 1en 1 is bij mij nog altijd 2 maar laten we er maar over ophouden want KNMB
    Wilde gewoon van Twente af. En iedereen die hier een grote bek heeft over Twente moet zijn hersens maar een aan het werk zetten. En naar zijn/haar eigen club kijken. Ik denk dat dan het gras er bij menigeen goed verrot bij ligt.
    Vind ik leuk
    Caniggia +841
    woensdag 13 juni 2018 om 18:51
    Ik heb geen eigen club ,dus kan hier met een gerust hart Twente veroordelen.Wat een stelletje oplichters liepen en lopen daar nog steeds zeg.
    Vind ik leuk
    Post +195
    woensdag 13 juni 2018 om 16:21
    En bij al die andere clubs waar geen onderzoek heeft plaats gevonden of zijn de meesten op dit forum zo blind als een paard Twente is gestraft we zijn gedegradeerd nu kunnen we echt opnieuw beginnen en we zullen terug komen en wel heel spoedig.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25502
    woensdag 13 juni 2018 om 14:45
    Ojee.. Daar is 'onze' man van de complot theorie weer.. Nog steeds van mening dat de hele wereld tegen Twente is??
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    woensdag 13 juni 2018 om 14:50
    Stop eens met je Calimero gedrag man!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:58
    Hahhahahha dat het allemaal we meeviel. Ja joh, je hebt alleen maar fraude gepleegd voor een x-bedrag. Was het niet jij die verkondigde dat al lang en breed bekend was dat er bij de tadic transfer niks raars gebeurd was? Jij bent echt de de domste supporter ooit. Dat kan niet anders.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:03
    Het gaat hier om een schikking he. Dat betekent dat er dus geen rechtszaak over komt. Dus je weet helemaal niet of het allemaal wel meeviel. 4,4 miljoen is een behoorlijk forse narekening. FC Twente mag van geluk spreken dat ze er zo genadig van af komen.

    Jij verwachte enkele weken geleden nog een schikking van 1,5 miljoen. 4,4 miljoen ligt toch echt een stuk hoger dan dat.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 15:04]
    Vind ik leuk
    frankn27 +5467
    woensdag 13 juni 2018 om 15:22
    gaat erom waar Twente vanuit ging... en dat was 5,9 miljoen dus.... dat vind ik belangrijker
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:34
    Een club die bij degradatie een eventueel faillissement tegemoet kan zien, houdt inderdaad rekening met het ergste. Dat hebben ze daar goed gedaan, dus ja, wat dat betreft valt deze schikking mee. Maar het blijkt ook dat Twente dit geld niet in kas heeft en dus manieren zal moeten bedenken hoe ze dit kunnen gaan betalen. Twente staat er simpelweg héél slecht voor.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5467
    donderdag 14 juni 2018 om 08:26
    Heb je de laatste berichten mee gekregen? Als dat rondkomt dan uiteraard hebben ze nog flinke schulden maar dan zie ik het wel weer rooskleurig in persoonlijk.. zal uiteraard wel pittig zijn
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 08:26]
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5637
    woensdag 13 juni 2018 om 15:24
    "Bij de resterende anderhalf miljoen die Twente nog moet betalen gaat het om naheffingen op aan spelers en makelaars betaald tekengeld, bonussen e.d. "
    Tct
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:35
    Dat is niet wat je destijds zei. Je zei dat Twente er met een 'relatief milde straf' vanaf zou komen omdat het 'allemaal wel mee viel'. 4,4 miljoen is niet mild, maar ja, het had veel slechter kunnen aflopen.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5227
    woensdag 13 juni 2018 om 15:18
    De KNVB heeft hele andere belangen dan de fiscus. Het zal de fiscus een zorg zijn dat door misleiding FC Twente structureel hoger eindigde en zodoende de clubs die onder hen eindigde daarmee financieel benadeelden.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5467
    woensdag 13 juni 2018 om 15:21
    Zou er bij de Tadic deal naar Grunn ook zoiets hebben plaatsgevonden? geen onderzoek waardig he ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:59
    Dat is toch dezelfde KNVB die jullie niet drie niveaus liet degraderen?
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5637
    woensdag 13 juni 2018 om 16:53
    De KNVB pakte de licentie af.
    De onafhankelijke beroepscommissie liet Twente haar licentie behouden, omdat de KNVB Twente had misleid.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 17:14]
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8371
    woensdag 13 juni 2018 om 17:10
    Misleid. Voltooid deelwoorden krijgen nooit dt aan eind.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5637
    woensdag 13 juni 2018 om 17:15
    Wel bij iPhone;)
    Vind ik leuk
    4everfcu +2347
    woensdag 13 juni 2018 om 17:13
    nee omdat ze er een vormfoutje van maakte om twente te redden.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:30
    Haha grappig, de knvb had Twente misleid. Lopen ze allebei tegen de lamp :)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 18:20
    Josje, ouwe chagrijn. Twente heeft gefraudeerd en jij vind het wel meevallen. Dat is precies de reden waarom er zoveel haat is richting jullie schijtclub.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5637
    woensdag 13 juni 2018 om 18:29
    Gefraudeerd ? Dat is wel heel zwaar. Er is niemand opgepakt of strafrechtelijk vervolgd,zoals bijvoorbeeld bij NAC het geval was.....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 22:57
    Valse facturen wegmoffelen is geen fraude? Ik denk dat ik in het oosten ga wonen.. Wat een kolder. Hoe lang blijf jij met je rode brilletje geloven in de zeepbel die FC twente heet?
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5637
    donderdag 14 juni 2018 om 06:46
    Dat is het enige waar ze nu opgepakt zijn. Maar vp is niet volledig. Want Twente is in de zaak tadic gechanteerd door de zaakwaarnemer. Vreemd genoeg moet je in NL ook belasting betalen over chantage.

    Weg gelaten stuk vp :
    De arbitragecommissie van de KNVB bepaalde onlangs, dat Twente de 1,1 miljoen euro van de 3,6 miljoen waarop Pavlovic nog recht meende te hebben niet meer hoeft te betalen, omdat de Servische manager misbruik had gemaakt van de omstandigheden.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:27
    Josje, zullen wij de strijdbijl begraven. Wij hebben allebei een andere mening en hebben (zonder resultaat) elkaar proberen te overtuigen. Ja, NAC heeft gefraudeerd in het verleden net als FC Twente.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5637
    donderdag 14 juni 2018 om 08:31
    Succes volgend seizoen parel !
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31404
    woensdag 13 juni 2018 om 18:46
    Het is in ieder geval een teken aan de wand.
    Vind ik leuk
    Caniggia +841
    woensdag 13 juni 2018 om 18:48
    Andere Onregelmatigheden zijn niet aangetroffen,dat wil niet zeggen dat ze er ook niet waren.Jij zou je Twente bril eens moeten afzetten.Nu betalen ze de huur niet en ze gaan het geld niet betalen wat de andere Eredivisieclubs van hun tegoed hebben.Kortom ze gaan nog steeds op dezelfde voet door.En halen weer te dure spelers.
    Die straks weer drukken op de begroting.De fiscus heeft hun nu weer gematst.Das wel heel jammer,Fc fraude moet eens goed op de snufferd gaan.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8382
    woensdag 13 juni 2018 om 14:41
    Ik ga ook mijn wegenbelasting niet meer betalen denk ik, komt vanzelf wel een schikking.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +4829
    woensdag 13 juni 2018 om 14:44
    Die komt zeker en ligt in het algemeen een stuk hoger dan de wegenbelasting van jouw Panda
    Vind ik leuk
    frankn27 +5467
    woensdag 13 juni 2018 om 15:22
    Niet te hopen dat je ook rijd als een oald wief :)
    Vind ik leuk
    HanV +4020
    woensdag 13 juni 2018 om 17:14
    Ik betaalde vroeger de wegenbelasting per jaar, dat was iets goedkoper. Maar dat hebben ze opeens zonder dat ik het wist afgeschaft, je moet nu per kwartaal betalen. De eerste keer dat je te laat bent krijg je een herinnering, zonder boete. Toch maar omgezet naar automatisch betalen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:42
    Is het FC twente nieuws uitverkoop ofzo? Ik hoef voorlopig geen nieuws over ze te zien behalve als het de complete opdoeking van de club is.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 14:43]
    Vind ik leuk
    twentegoal +500
    woensdag 13 juni 2018 om 14:45
    Uitverkoop van grond bedoel je?😎
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:46
    Goeie, gelukkig is onze deal onderzocht en legaal bevonden. Volgens mij weten ze in Enschede niet wat dat betekent.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 14:47]
    Vind ik leuk
    twentegoal +500
    woensdag 13 juni 2018 om 14:45
    tegenvaller voor de primeur leden☺️
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5536
    woensdag 13 juni 2018 om 14:47
    Geef maar aan Roda wij kunnen t goed gebruiken
    Vind ik leuk
    HanV +4020
    woensdag 13 juni 2018 om 17:24
    Op teletekst is het bericht wat langer, de naheffing valt dan wel mee en de club heeft er rekening mee gehouden, maar dat betekent niet dat de club het geld beschikbaar heeft. Er zal ook wel een betalingsregeling met de fiscus zijn afgesproken.
    Vind ik leuk
    Dybala10 +74
    woensdag 13 juni 2018 om 14:48
    Wat een wanbeleid destijds van Joop Munsterman, blijft mij verbazen dat hij al die tijd zijn eigen gang heeft kunnen gaan en de club langzaam in financiële problemen geholpen heeft.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:50
    belachelijk dat ze korting krijgen bij de belastingdienst ik moet ook gewoon alles betalen en krijg ook geen korting.
    Vind ik leuk
    QPK1985 +553
    woensdag 13 juni 2018 om 14:58
    Jij bent een individu. Een club wordt geleid door verschillende mensen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 15:01]
    Vind ik leuk
    La Luz +550
    woensdag 13 juni 2018 om 15:04
    Nu Real en Barca nog schikken met de fiscus en alle plooien zijn weer gladgestreken
    Vind ik leuk
    FSCeara +8562
    woensdag 13 juni 2018 om 22:30
    Daar heeft de fiscus al flink geoncasseerd bij de spelers zelf.verschil is dat die geld hebben
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1537
    woensdag 13 juni 2018 om 15:14
    blijkbaar loont het ook nog al die misdragingen. En wij maar alles tot de laatste euro betalen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:14
    Hoppa nou meneer knip en plak dat is 4x zo grotere straf dan Ajax kreeg... voor fraude hahahaha


    Nu nog effe het OM onderzoek afwachten... spannend he?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 15:16]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +30011
    woensdag 13 juni 2018 om 15:36
    Lucky lucky...
    Vind ik leuk
    MokumXXX +725
    woensdag 13 juni 2018 om 15:37
    "false" facturen?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:40
    Zo volgens mij hebben nu alle betaalde clubs een regeling getroffen met de fiscus in al die jaren...
    Vind ik leuk
    mchollie +3430
    woensdag 13 juni 2018 om 15:42
    Ik hoop dat nu alle lijken uit de kast zijn voor de Twente fans zodat ze weer van het voetbal kunnen genieten. Al geloof ik niet dat Twente de komende jaren snel zal promoveren.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:51
    En Joop?.......die kan het nog steeds niet geloven.....
    Vind ik leuk
    mchollie +3430
    woensdag 13 juni 2018 om 22:13
    Die vraagt zich nog steeds af hoe het zo mis heeft kunnen gaan
    Vind ik leuk
    Bert +343
    woensdag 13 juni 2018 om 15:49
    Zo dat was weer handje klap,ongelooflijk hoeveel mensen medelijden hebben met een club die maar alles deed wat verboden is.nou ik hoop dat ze zo gauw mogelijk naar de derde divisie degraderen,en hopenlijk nog lager.en hoop ook dat alle clubs van de Jl extra hard tekeer gaan tegen dat op lager wal geraakte clubje
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:55
    De gewone burger kan ook geen schikking treffen met de belastingdienst schandalig dit
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    woensdag 13 juni 2018 om 16:15
    " false facturen"

    Maak er dan gewoon helemaal een teringzooi van en type "false vacture"
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23909
    woensdag 13 juni 2018 om 16:18
    de claim van de ficus valt anderhalf miljoen lager uit dan de Tukkers vreesden... dat is nog steeds een verrekte hoge claim voor een kamerplant!
    Vind ik leuk
    koppig +491
    woensdag 13 juni 2018 om 17:10
    makkelijker kunnen ze het niet maken
    Vind ik leuk
    4everfcu +2347
    woensdag 13 juni 2018 om 17:13
    nou staatsen kom er maar in om te melden dat er niets aan de hand is
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20408
    woensdag 13 juni 2018 om 17:31
    False facturen?
    Vind ik leuk
    Wally g +478
    woensdag 13 juni 2018 om 21:08
    Paar jaar Jupiler , overleven ze dat en komen ze dan terug dan verdienen ze mijn respect ! Elke club kan kampioen worden met meer geld dan dat ze te besteden hebben ... maar voor nu exit ff fraude
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3926
    donderdag 14 juni 2018 om 14:37
    Ja! Tot op den bodem! Betalu bliksum!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Twente schikt met fiscus: club krijgt naheffing van 4,4 miljoen euro