Lopetegui loopt journalist tegen het lijf na ontslag: 'Ik ben heel teleurgesteld'

    Lopetegui loopt journalist tegen het lijf na ontslag: 'Ik ben heel teleurgesteld'

    woensdag 13 juni 2018 om 18:34

    Julen Lopetegui heeft kort gereageerd op zijn ontslag als bondscoach van Spanje. De Spaanse voetbalbond was verbolgen over het feit dat hij kort voor de start van het WK een akkoord bereikte met Real Madrid en moest vertrekken.

    Lopetegui bevond zich al op het vliegveld van Krasnodar voor de terugreis toen hij een journalist van Marca tegenkwam. "Ik ben heel teleurgesteld, maar ik hoop dat we een geweldig WK gaan spelen en het toernooi winnen. We hebben een geweldig team", liet de ontslagen bondscoach en kersvers oefenmeester van Real Madrid weten.

    Technisch directeur Fernando Hierro is aangesteld als interim-coach en moet de Spanjaarden nu aan succes helpen. Vrijdag wacht al het eerste groepsduel met Portugal. "De omstandigheden zijn zoals ze zijn en ik accepteer de verantwoordelijkheid die ik nu heb gekregen", vertelde de oud-verdediger op een persconferentie. "We moeten accepteren wat er in de afgelopen twee dagen is gebeurd, maar het mag ons doel om het WK te winnen niet veranderen."

    "Het zijn geen gemakkelijke dagen geweest voor de spelers, maar ze weten waar ze voor spelen. Ik weet zeker dat ze alles zullen geven", vervolgt Hierro, die geen ervaring heeft als trainer. "Maar ik heb natuurlijk wel al dertig jaar in de voetballerij rondgelopen", counterde hij. "Hoe ik wil dat mijn ploegen voetballen? Gewoon, goed. En het zou leuk zijn als we dan twee of drie keer meer scoren dan de tegenstander."

    Plaats een reactie

    Arvin +2426
    woensdag 13 juni 2018 om 18:48
    Nou. Dat belooft veel goeds...
    Vind ik leuk
    Aal +21360
    woensdag 13 juni 2018 om 18:51
    Wat een gezeik van die Spaanse bond zeg. Okey.. tis onhandige timing, maar je gaat dit nu toch niet veranderen. Allemaal ego's en bobo's!
    Vind ik leuk
    kerel +1819
    woensdag 13 juni 2018 om 19:06
    Domme reactie dit.. wat voor wereld leven we in als je dit gezeik noemt.. waardeloze actie toch van die gast.. ook van real btw..
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:32
    Hij heeft gewoon gelijk, als real langs komt kun je niet zeggen dat ze na het wk terug moeten komen. Dan mist hij de halve voorbereiding. Dom van de Spaanse bond, zo vlak voor een wk. Een kandidaat minder voor de beker
    Vind ik leuk
    kerel +1819
    woensdag 13 juni 2018 om 19:41
    Hoezo kun je niet zeggen ik richt me eerst op het WK.. ??
    En real kan daar dan toch juist respect voor hebben? Wil je niet afrekenen op 1 vreemde opvatting, maar jouw denkwijze vind ik respectloos.. dit soort dingen doe je niet.. ook real speelt een negatieve rol in deze..
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:43
    Je moet is leren, dat je niemand kunt vertrouwen. Real wilde snel handelen en dan is het aan de coach om daar medewerking aan te verlenen. Hij kon het wk alsnog doen. Maar die Spanjaarden zijn jankerts. Een stel zacht gekoken eitjes
    Vind ik leuk
    kerel +1819
    woensdag 13 juni 2018 om 19:59
    Dus we moeten zulk gedrag maar accepteren en ons er bij neerleggen dat er oneerlijke mensen zijn die worden beloond voor hun gedrag?? Ik blijf dit veroordelen, zouden meer mensen moeten doen..
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 20:44
    Ik veroordeel het allebei niet.
    Ik snap de keus van de bondscoach en ik snap de keus van de Spaanse bond.
    Allebei niks mis mee.
    De bondscoach vond dat die contractafhandeling prioriteit heeft en de Spaanse bond vond van niet. Klaar.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2007
    woensdag 13 juni 2018 om 21:24
    Je maakt de denkfout dat het zo zijn dat hij zich dan niet meer op Spanje richt als hij zou gaan tekenen, dat lijkt mij heel erg sterk. Voor de rest vind ik het vooral gezeur van een deel van de spelersgroep, die blijkbaar (volgens de bronnen op deze site) in opstand kwamen tegen aanstelling.
    Vind ik leuk
    Suomi71 +885
    woensdag 13 juni 2018 om 21:19
    De timing voor een contract bij Real is uiterst ongelukkig cq onhandig te noemen. En er zijn ook duidelijke regels na het schijnt wat deze zaak betreft. Toch is een ontslag naar mijn inziens zo kort voor de WK niet slim te noemen want je creeert onrust en tweestrijd in het team. Nieuwe coach waarvan niemand weet hoe hij is als trainer. Er is geen tijd om elkaar te wennen. Dit gaat Spanje punten kosten ben ik bang.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:16
    Verlengde net zn contract met tekengelden en komt 2dagen voor wk met dit nieuws.


    Snap de woede zeker of dit de slimste zet is moet nog blijken.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 20:45
    O ja die vergat ik ff.
    Vind ik leuk
    Simonsopa +412
    woensdag 13 juni 2018 om 19:32
    Lijkt de KNVB wel
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29194
    woensdag 13 juni 2018 om 18:50
    Nou Fernando.... dat weten we dan ook weer....

    Muchos gracias por tu contribución
    Vind ik leuk
    PRICE +25835
    woensdag 13 juni 2018 om 18:54
    De spelers moeten het doen,Spanje komt dit te boven.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 20:50
    Iedereen kan coachen als het goed loopt, maar niet iedereen kan goed coachen als het niet loopt.
    Nou was Hierro dacht ik vroeger ook aanvoerder bij het nationale team en destijds topscorer van het nationale elftal geweest.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 18:54
    Hij heeft gewoon een koemannetje gedaan , en op de trein gesprongen die voorbij kwam.
    Maar daar maak je je eigen niet overal geliefd mee !
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 20:51
    Wel bij Real Madrid
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:01
    Domme spanjaarden
    Vind ik leuk
    G.Kopf +931
    woensdag 13 juni 2018 om 19:02
    Nou benieuwd naar het shock effect of Hierro effect, gok op 0 punten voor Spanje.
    Vind ik leuk
    kerel +1819
    woensdag 13 juni 2018 om 19:04
    Hoop dat hij binnen 10 weken wordt ontslagen.. respectloos mannetje..
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:49
    Wat een haastige en belachlijke beslissing van de bond om de coach nu al naar huis te sturen voor het wk uberhaut al is begonnen . Dit kan alleen maar in het nadeel werken van het elftal want een stuurloos schip straks met een Hiero nog wel aan het roer
    die zonder eenig ervaring en wat nog eens ook een Madrileen is in hart en nieren valt nog te bezien of hij de boel heel kan houden .
    Die hele voetbalbond ontslaan als het bij de groepsfase blijft straks zou ik zeggen . Het lijkt erop dat ze straks weer op het oude verscheurde spanje begint te lijken die wonnen nooit wat haha
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 20:35]
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1556