Belangrijke slag voor Atlético: verdediger verlengt; transferclausule fors omhoog

    Belangrijke slag voor Atlético: verdediger verlengt; transferclausule fors omhoog

    woensdag 13 juni 2018 om 19:37

    Atlético Madrid heeft een akkoord bereikt met José María Giménez over een nieuw contract tot medio 2023. De nummer twee van Spanje is er bovendien in geslaagd om de transferclausule fors te verhogen.

    De Uruguayaanse verdediger had een gelimiteerde afkoopsom van zestig miljoen euro in zijn verbintenis staan. Die bedraagt onder de nieuwe voorwaarden liefst 120 miljoen. Atlético kan daardoor opgelucht ademhalen, aangezien Giménez naar verluidt in de belangstelling stond van Real Madrid en Manchester United.

    De 23-jarige Giménez veroverde het voorbije seizoen een basisplaats in de equipe van trainer Diego Simeone. Hij vormde in de Spaanse hoofdstad een duo met Diego Godín, die hij tijdens het WK ook in het Uruguayaanse team aan zijn zijde weet. Voor Atlético is de verlenging de volgende slag. Eerder bereikte de club al een akkoord met de Franse vleugelspeler Thomas Lemar en middenvelder Rodri komt over van Villarreal.

    Wel is er nog onduidelijkheid over de toekomst van Antoine Griezmann. De Franse sterspeler wordt begeerd door FC Barcelona en heeft een transferclausule van honderd miljoen euro, waardoor de Catalanen hem onder zijn marktwaarde kunnen overnemen. Vorige zomer raakte Atlético op die manier al Theo Hernandez voor 24 miljoen kwijt aan stadgenoot Real Madrid. Met Giménez wordt dat scenario nu voorkomen.

    Plaats een reactie

    Verratti +1500
    woensdag 13 juni 2018 om 19:56
    Atletico gaat lekker door. Krijger Gimenez heeft bijgetekend.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:57
    Wel jammer had graag gezien dat overmars actie had ondernomen
    Vind ik leuk
    Verratti +1500
    woensdag 13 juni 2018 om 19:59
    Nou ja, de Nederlandse competitie kan hij er als bijbaan wel bij doen.
    Vind ik leuk
    Panenka +3356
    woensdag 13 juni 2018 om 20:01
    In de Eredivisie kun je hem alleen achterin zetten haha.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 20:03
    Ja dat zou ook nog wel een mogelijkheid zijn. Dat wandeltempo is voor hem een day after training
    Vind ik leuk
    Verratti +1500
    woensdag 13 juni 2018 om 20:13
    Ja toch. Samen met Godin wat bij beunen in Nederland. Ik zou direct een seizoenkaart aanvragen.
    Vind ik leuk
    Panenka +3356
    woensdag 13 juni 2018 om 20:00
    Goede speler! Daar doen ze echt goede zaken mee ja.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 20:04
    Veels te goede zaken, zag hem graag naar real komen
    Vind ik leuk
    Maxidi +3423
    woensdag 13 juni 2018 om 20:40
    Wat een gruwelijke ploeg is dat... Smullen
    Vind ik leuk
    Bdog +4773
    woensdag 13 juni 2018 om 20:57
    Uruguay bedoel je?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:08
    Inderdaad uruguay ook goede spelers
    Vind ik leuk
    Verratti +1500
    woensdag 13 juni 2018 om 21:29
    Met een ijzersterke achterhoede en spitsen (Suarez en Cavani). En een gunstige poule.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:32
    1
    Vind ik leuk