'Als ik puur voor het geld ging, zou ik wel naar China in plaats van Turkije gaan'

    'Als ik puur voor het geld ging, zou ik wel naar China in plaats van Turkije gaan'

    woensdag 13 juni 2018 om 20:31

    Mustafa Saymak is niet alleen vanwege financiële motieven vertrokken bij PEC Zwolle, benadrukt hij in gesprek met De Stentor. De 25-jarige middenvelder tekende dinsdag voor drie seizoenen bij het Turkse Rizespor.

    De PEC-topscorer van het voorbije seizoen heeft altijd al eens in Turkije, het geboorteland van zijn ouders, willen voetballen. "Het is de combinatie van de goede aanbieding, maar vooral spelen in mijn vaderland, bij een ambitieuze club, in een prachtige stad en in een belangrijke rol. Dat maakt dit voor mij het prachtige avontuur waar ik op hoopte", vertelt Saymak. De in Deventer geboren spelmaker gaat er financieel op vooruit, maar benadrukt dat dit niet zijn belangrijkste drijfveer is. "Als ik puur voor het geld ging, was ik wel naar China vertrokken."

    Saymak heeft hectische weken achter de rug: voordat zijn transfer naar Turkije afgerond kon worden, ging hij op vakantie naar Rusland, bezocht hij de bruiloft van oud-ploeggenoot Athanasios Karagounis in Athene en bezocht hij familie in Turkije. "Ik kan geen vliegtuig meer zien. Ik heb er de afgelopen weken langer in gezeten dan in de auto", blikt Saymak terug. Net toen hij zijn rust dacht te pakken, belde zijn zaakwaarnemer. "Ik moest me langzaamaan klaarmaken. Rizespor had het gas erop gezet. Ze wilden het snel rondmaken en mij aan het begin van de week presenteren. Vlieg maar deze kant op, zei mijn zaakwaarnemer."

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +89635
    woensdag 13 juni 2018 om 20:36
    Halve wereld? Hahaha, Rusland, Turkije en Griekenland is goed te doen. Is bijna een driehoek.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29990
    woensdag 13 juni 2018 om 20:39
    Het zijn wel zeikerds geworden he...
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872
    woensdag 13 juni 2018 om 20:58
    Tussendoor natuurlijk wel steeds terug naar Nederland. Heb er zelf geen problemen mee, maar bij mij zit er ook wel steeds een paar weken tussen retourtjes in. Kan me voorstellen dat 4 retourtjes binnen 3/4 weken aardig vermoeiend kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 22:17
    Rusland Australië Chili is ook bijna een driehoek. Overigens heb je gelijk hoor;)
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +4831
    woensdag 13 juni 2018 om 20:36
    Zo vaak in een vliegtuig, pfffff ik geef het je te doen. Afzien Mustafa! Dapper dat je je er zo doorheen hebt geslagen......
    Vind ik leuk
    Maxidi +3716
    woensdag 13 juni 2018 om 20:36
    Leuk ventje, Ik hoop dat hij het gaat redden in Turkije.
    Vind ik leuk
    Srbija +201
    woensdag 13 juni 2018 om 20:37
    Vlieguren maakt deze jongen zeg.
    Badum tsss
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 20:39
    Mooi zo'n tiernertour
    Vind ik leuk
    Maxidi +3716
    woensdag 13 juni 2018 om 20:41
    ... voor een 25 jarige !!!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29990
    woensdag 13 juni 2018 om 20:39
    Aah zeurpiet.

    Je wordt betaald om tegen een bal te trappen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 20:41
    Ik zag hem nog op de kermis hier in deventer met zn vrouw en zn kindje zondag.
    Vind ik leuk
    Mr. O +961
    donderdag 14 juni 2018 om 00:33
    O
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 20:43
    Een turk is altijd een graag geziene gast op een griekse bruiloft
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872
    woensdag 13 juni 2018 om 21:00
    Zo erg is die haat niet meer hoor. Geef een Griek de keuze tussen een Turk en een Albanees of (nu Noord-)Macedoniër en de keuze is erg snel gemaakt.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:02
    Dan kennen wij heel andere Grieken...
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872
    woensdag 13 juni 2018 om 21:05
    Dat denk ik dan ook, ken er ook meer van de jongere generaties.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:14
    Ik ook, en die HATEN turken
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872
    woensdag 13 juni 2018 om 21:22
    Heb toch echt een halfjaartje in Athene gewoond, en ik heb vooral geklaag gehoord over met name Albanezen en ook wel Macedoniërs, en echt een stuk minder over Turken. Wat voor Grieken ken jij dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:29
    Slimme en goeie..
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20891
    woensdag 13 juni 2018 om 21:41
    Slimme en goede mensen zijn niet rancuneus.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 21:42]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:49
    Daarin verschillen wij dan van mening
    Vind ik leuk
    remakil +5558
    woensdag 13 juni 2018 om 20:49
    In zijn vaderland? Tuurlijk jong, vlieg lekker op zeg...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:10
    Het is toch ook het land waar zijn ouders vandaan komen en waar hij zich het beste bij voelt. Als jij in een laten we zeggen mozambique zou wonen voelde je je toch ook geen mozambiquaan?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 07:35
    Wel als ik er geboren zou zijn.
    Vind ik leuk
    Pol Ploog +23
    woensdag 13 juni 2018 om 21:03
    Wie kan mij vertellen welke club uit China hem een contract heeft aangeboden ?
    Vind ik leuk
    Mr. O +961
    donderdag 14 juni 2018 om 00:35
    Spleetoog United
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3043