Kritiek op Van Halst: 'Als je dan analist blijft, ben je niet goed wakker'

    Kritiek op Van Halst: 'Als je dan analist blijft, ben je niet goed wakker'

    woensdag 13 juni 2018 om 20:59

    De degradatie van FC Twente komt allerminst uit de lucht vallen, betoogt Henk Kesler. Volgens de oud-directeur van de KNVB én van de Tukkers heeft de club in alle opzichten steken laten vallen.

    Kesler meent dat de Enschedeërs Jan van Halst hebben 'laten spartelen'. Van Halst was gedurende een groot deel van het seizoen technisch én commercieel directeur. "De dubbele taak van Jan was natuurlijk al niet handig", vertelt Kesler aan fanmagazine De Twaalfde Man, geciteerd door Twentefans. De oud-bestuurder vindt het bovendien vreemd dat Van Halst zo vaak op tv te zien was. "Als je dan in beroerde tijden ook nog eens analyticus blijft, ben je niet goed wakker. Slecht was ook dat Ted van Leeuwen niet werd vervangen, waardoor Jan zijn werk erbij moest doen."

    Van Halst was verantwoordelijk voor het samenstellen van de selectie, maar heeft er in dat opzicht weinig van gebakken, stelt Kesler. "Het elftal had geen leider, het middenveld was los zand en achterin was het niet voor elkaar. Het was een terechte degradatie, waarop FC Twente zich lang kon voorbereiden. Twente moet het maar als mannen nemen en zorgen dat het snel terug komt."

    Poll

    Gaat FC Twente meteen weer promoveren?

    (7226 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bdog +4791
    woensdag 13 juni 2018 om 21:03
    Jan was niet goed wakker. Een echte tukker.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Aal +20047
    woensdag 13 juni 2018 om 21:08
    Jan is een Rukker
    Vind ik leuk
    Panenka +5095
    woensdag 13 juni 2018 om 21:14
    Hoe weet jij dat Aal? ;)
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +14054
    woensdag 13 juni 2018 om 21:09
    Van Halst moest puin ruimen van eerdere bestuurders,zijn er velen die daar gefaald hebben.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +2941
    donderdag 14 juni 2018 om 01:14
    Kesler deelt klappen uit aan de verkeerde personen maar ik had ook niets anders verwacht van iemand met een kilo boter op z'n hoofd.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12322
    donderdag 14 juni 2018 om 03:35
    Helaas voor Twente kon Kesler dit advies alleen achteraf geven. Heeft nog wel zo zijn best gedaan als KNVB directeur om zijn clubje omhoog te helpen, maar nu het f wat minder gaat trekt hij zijn handen er van af.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7157
    woensdag 13 juni 2018 om 21:10
    Ik vind hem wél leuk.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9728
    woensdag 13 juni 2018 om 21:04
    Wisten we al, al heel lang Henk. Als je deze open deuren niet in kunt trappen heb je echt niet opgelet.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5002
    woensdag 13 juni 2018 om 21:05
    Zal Jan wel lekker geboerd hebben dat jaar. Maar denk wel dat Twente direct terugkeert
    Vind ik leuk
    Panenka +5095
    woensdag 13 juni 2018 om 21:08
    Twente en Roda meteen weer terug Paus? Die horen beide eigenlijk wel in de Eredivisie
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11000
    woensdag 13 juni 2018 om 21:21
    NEC zal nu wel achter de oren krabben.
    Vind ik leuk
    Panenka +5095
    woensdag 13 juni 2018 om 21:24
    Word lastig voor hun ja. Normaal waren ze favoriet in de JL, nu heb je Twente, Roda en Sparta ook weer daar.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11000
    woensdag 13 juni 2018 om 21:25
    Ik zet ze op nr 3, maar denk niet dat die nr 3 meteen promoveert... Ik hoop cambuur roda twente
    Vind ik leuk
    Panenka +5095
    woensdag 13 juni 2018 om 21:26
    Ik zou Cambuur inruilen voor Nec, met de rest ben ik het wel eens :)
    Vind ik leuk
    FSCeara +7623
    woensdag 13 juni 2018 om 22:15
    Er is ook elk jaar een verassing en er is 1 directe promotie de rest speelt nacompetitie.ik denk zelf dat de club van deze die niet promoveert het moeilijk krijgt het hoofd boven water te houden
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12322
    donderdag 14 juni 2018 om 03:42
    waarom iedereen denkt dat dit al de bodem van de put is voor twente is mij een raadsel. Die club is gewoon door en door ziek. Eerst met fraude een kampioenschap kopen en dan met je nek in de schulden die club achter laten als Munsterman zijnde en blijkbaar is daarmee ook de structuur weg gevallen. Belangrijke mensen als ted van leeuwen en de gehele scouting werd weg gesaneerd om toch maar te kunnen kopen. Het bestuur moet bij zichzelf te raden gaan of hun beleid, dat alleen maar op papier gevoerd wordt, wellicht de oorzaak is, want de poppetjes vervangen blijft alleen maar geld kosten. Twente kan nog dieper zinken dan enkel degradatie.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +3959
    donderdag 14 juni 2018 om 06:59
    Fraude ? Na meerdere onderzoeken blijft er weinig over.

    De doyen deals mogen gewoon van zowel het Europese hof als het CAS (internationaal sporttribunaal) . Blijft staan de Tadic deal. Daarvan is gebleken dat Twente is gechanteerd door zaakwaarnemer pavlovic.

    2010- tot 2012 ging alles goed wees onderzoek uit.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5002
    woensdag 13 juni 2018 om 21:33
    Roda moet ik nog maar eens zien, er is voor zover ik weet totaal geen geld en met de spelers die we nu nog hebben word je ook niet echt warm van. De geruchten dat een overname door die rus aanstaande is worden wel steeds erger, maarja hoe het er dan uit gaat zien geen idee. Ik zie liever sparta terug, maar twente lijkt me realistischer. En wie weet doet een andere juup club wel mee bovenin. Word in ieder geval wel lekker spannend!
    Vind ik leuk
    Panenka +5095
    woensdag 13 juni 2018 om 21:34
    Ik zie jullie ook graag terugkeren hoor. Leuke club, en jullie maken het Psv ook vaak lastig :)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 22:19
    Jij bedoeld denk ik de graafschap
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 22:50
    Dat is meestal NAC. Komt door de zelfde kleuren gast
    Vind ik leuk
    Panenka +5095
    donderdag 14 juni 2018 om 08:34
    Nee hoor. http://www.soccernews.nl/news/351752/roda-blijkt-heuse-angstgegner-voor-psv-opvallende-statistiek-duikt-op
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:07
    Niks nieuws,dit wisten we al jaren dat het los zand was
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:18
    Makkelijk praten achteraf
    Vind ik leuk
    Panenka +5095
    woensdag 13 juni 2018 om 21:19
    Dat is altijd zo.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:58
    Ik voorspel dat ...... kampioen wordt en .... degradeert
    Vind ik leuk
    jari_ +581
    woensdag 13 juni 2018 om 21:22
    Lekker makkelijk zo achteraf. Hopelijk snel weer terug in de Eredivisie FC Twente, die horen niet in de JL thuis.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7623
    woensdag 13 juni 2018 om 22:17
    Dat zeiden ze 20 jaar geleden ook over Sittard en kijk hoe lang dat heeft geduurd.word elk jaar dat je eerste divisie speelt moeilijker om terug te komen
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:22
    fc Twente heeft te maken met nog lopende onderzoeken... fiod meld vandaag dat na deze naheffing dr nog onderzoeken naar ze lopen. Het OM onderzoek loopt ook nog... en als je alles bij elkaar optelt is het vrij duidelijk dat fc Twente zal vallen. Het is jammer dat het de belasting betaler een 25 mil extra gaat kosten was niet nodig.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Jesper60 +54
    woensdag 13 juni 2018 om 21:34
    Wie zegt dat deze onderzoeken ook geld gaan kosten voor Twente??
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:46
    De fiod zegt dat ze meer feiten van belasting ontduiking en strafbare feiten onederzorken in de NRC... en als je naar de jurisprudentie kijkt zal het OM ook geld boetes opleggen. Die volgde op titel van medewerkers met celstraffen en op titel van de club.

    Ik denk niet dat er maar een Twente supporter zich realiseert hoe ernstig dit nog is. Las hier dat ach we hebben 5,9 gereserveerd deze na heffing betalen we wel... maar dr komt nog meer aan. En ook heeft de zaakwaarnemer van tadic gelogen hij zegt dat hij het geld in zijn zak wou stoppen. De Fiod meld dat ze in bezit zijn van mail verkeer war uit blijkt dat dit niet zo is. Als blijkt dat hij Twente probeerde te beschermen met samenspraak van...

    Ik ga nog wat popcorn pakken
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +3959
    donderdag 14 juni 2018 om 07:07
    Het onderzoek is afgerond.
    Alleen over de zaak Tadic een naheffing , waarvan eerder al was vastgesteld dat fc Twente door zaakwaarnemer pavlovic is gechanteerd. Helaas moet je daar dan vreems genoeg nog wel belasting over betalen.

    Maar gelukkig niemand opgepakt of strafrechtelijke vervolgd ,zoals bij Ajax,Feyenoord, Vitesse, Groningen, NAC, Utrecht , Sparta, gae en MVV bijvoorbeeld wel het.geval was.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:46
    Help ... Kessler gaat over voetbal praten.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 22:00
    jan weet veel helaas niets van voetbal
    Vind ik leuk
    deltiaan +1060
    woensdag 13 juni 2018 om 22:48
    Van Halst is gewoon een grote geldwolf
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 22:48
    Kesler heeft wel een punt. Toen hij FC Twente nog bestuurde, werden ze gewoon kampioen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 23:34
    Kunnen zo mooi de gemeente aflossen
    Vind ik leuk
    Marco S +4162
    donderdag 14 juni 2018 om 00:56
    Ach wat makkelijk zeg, daar is gekke henkie weer..
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 01:04
    Ze hadden Ted van leeuwen nooit moeten weg sturen ten favure van Jan van Halst.
    Ted heeft het super gedaan
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kritiek op Van Halst: 'Als je dan analist blijft, ben je niet goed wakker'