Kritiek op Van Halst: 'Als je dan analist blijft, ben je niet goed wakker'

Kritiek op Van Halst: 'Als je dan analist blijft, ben je niet goed wakker'

Gepubliceerd: woensdag 13 juni 2018 om 20:59wo 13-06-2018 om 20:59

De degradatie van FC Twente komt allerminst uit de lucht vallen, betoogt Henk Kesler. Volgens de oud-directeur van de KNVB én van de Tukkers heeft de club in alle opzichten steken laten vallen.

Kesler meent dat de Enschedeërs Jan van Halst hebben 'laten spartelen'. Van Halst was gedurende een groot deel van het seizoen technisch én commercieel directeur. "De dubbele taak van Jan was natuurlijk al niet handig", vertelt Kesler aan fanmagazine De Twaalfde Man, geciteerd door Twentefans. De oud-bestuurder vindt het bovendien vreemd dat Van Halst zo vaak op tv te zien was. "Als je dan in beroerde tijden ook nog eens analyticus blijft, ben je niet goed wakker. Slecht was ook dat Ted van Leeuwen niet werd vervangen, waardoor Jan zijn werk erbij moest doen."

Van Halst was verantwoordelijk voor het samenstellen van de selectie, maar heeft er in dat opzicht weinig van gebakken, stelt Kesler. "Het elftal had geen leider, het middenveld was los zand en achterin was het niet voor elkaar. Het was een terechte degradatie, waarop FC Twente zich lang kon voorbereiden. Twente moet het maar als mannen nemen en zorgen dat het snel terug komt."

Poll

Gaat FC Twente meteen weer promoveren?

(10218 stemmen)

Plaats een reactie

Bdog +6694
woensdag 13 juni 2018 om 21:03
Jan was niet goed wakker. Een echte tukker.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 21:04]
Vind ik leuk
Aal +22896
woensdag 13 juni 2018 om 21:08
Jan is een Rukker
Vind ik leuk
Blindsy +15926
woensdag 13 juni 2018 om 21:10
Ik vind hem wél leuk.
Vind ik leuk
Rodajc +17419
woensdag 13 juni 2018 om 21:04
Wisten we al, al heel lang Henk. Als je deze open deuren niet in kunt trappen heb je echt niet opgelet.
Vind ik leuk
Rodapaus +5923
woensdag 13 juni 2018 om 21:05
Zal Jan wel lekker geboerd hebben dat jaar. Maar denk wel dat Twente direct terugkeert
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 21:07
Niks nieuws,dit wisten we al jaren dat het los zand was
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 21:18
Makkelijk praten achteraf
Vind ik leuk
jari_ +890
woensdag 13 juni 2018 om 21:22
Lekker makkelijk zo achteraf. Hopelijk snel weer terug in de Eredivisie FC Twente, die horen niet in de JL thuis.
Vind ik leuk
FSCeara +8759
woensdag 13 juni 2018 om 22:17
Dat zeiden ze 20 jaar geleden ook over Sittard en kijk hoe lang dat heeft geduurd.word elk jaar dat je eerste divisie speelt moeilijker om terug te komen
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 21:22
fc Twente heeft te maken met nog lopende onderzoeken... fiod meld vandaag dat na deze naheffing dr nog onderzoeken naar ze lopen. Het OM onderzoek loopt ook nog... en als je alles bij elkaar optelt is het vrij duidelijk dat fc Twente zal vallen. Het is jammer dat het de belasting betaler een 25 mil extra gaat kosten was niet nodig.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 21:22]
Vind ik leuk
Jesper60 +84
woensdag 13 juni 2018 om 21:34
Wie zegt dat deze onderzoeken ook geld gaan kosten voor Twente??
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 21:46
De fiod zegt dat ze meer feiten van belasting ontduiking en strafbare feiten onederzorken in de NRC... en als je naar de jurisprudentie kijkt zal het OM ook geld boetes opleggen. Die volgde op titel van medewerkers met celstraffen en op titel van de club.

Ik denk niet dat er maar een Twente supporter zich realiseert hoe ernstig dit nog is. Las hier dat ach we hebben 5,9 gereserveerd deze na heffing betalen we wel... maar dr komt nog meer aan. En ook heeft de zaakwaarnemer van tadic gelogen hij zegt dat hij het geld in zijn zak wou stoppen. De Fiod meld dat ze in bezit zijn van mail verkeer war uit blijkt dat dit niet zo is. Als blijkt dat hij Twente probeerde te beschermen met samenspraak van...

Ik ga nog wat popcorn pakken
Vind ik leuk
J. Staatsen +6368
donderdag 14 juni 2018 om 07:07
Het onderzoek is afgerond.
Alleen over de zaak Tadic een naheffing , waarvan eerder al was vastgesteld dat fc Twente door zaakwaarnemer pavlovic is gechanteerd. Helaas moet je daar dan vreems genoeg nog wel belasting over betalen.

Maar gelukkig niemand opgepakt of strafrechtelijke vervolgd ,zoals bij Ajax,Feyenoord, Vitesse, Groningen, NAC, Utrecht , Sparta, gae en MVV bijvoorbeeld wel het.geval was.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 22:00
jan weet veel helaas niets van voetbal
Vind ik leuk
deltiaan +1339
woensdag 13 juni 2018 om 22:48
Van Halst is gewoon een grote geldwolf
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 22:48
Kesler heeft wel een punt. Toen hij FC Twente nog bestuurde, werden ze gewoon kampioen.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 23:34
Kunnen zo mooi de gemeente aflossen
Vind ik leuk
Marco S +6555
donderdag 14 juni 2018 om 00:56
Ach wat makkelijk zeg, daar is gekke henkie weer..
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 01:04
Ze hadden Ted van leeuwen nooit moeten weg sturen ten favure van Jan van Halst.
Ted heeft het super gedaan
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws