Verbeek over 'teleurstellende' FCTwente-periode: 'Trekken aan een dood paard'

    Verbeek over 'teleurstellende' FCTwente-periode: 'Trekken aan een dood paard'

    woensdag 13 juni 2018 om 23:22

    Gertjan Verbeek maakt zichzelf weinig verwijten wanneer hij terugdenkt aan zijn weinig succesvolle periode bij FC Twente. De trainer volgde eind oktober de ontslagen René Hake op, maar werd vijf maanden later uiteindelijk zelf ontslagen.

    Volgens Verbeek was hij niet in staat om de neerwaartse spiraal waarin de Enschedeërs al zaten, te doorbreken. "Wat de belangrijkste les uit deze periode is geweest? Dat trekken aan een dood paard niet zo veel zin heeft", laat hij woensdagavond weten bij VI Oranje blijft thuis. "Ik ben vijf maanden lang onderdeel van een FC Twente geweest dat langzaam wegzakte. En ik heb vijf maanden lang geprobeerd om daarin verandering aan te brengen. Dat is me niet gelukt en dat is een teleurstelling."

    Verbeek wist vooraf al dat hij veel moest veranderen en vindt het jammer dat hij niet langer de tijd heeft gekregen. "Wat kun je in vijf maanden betekenen? Die veranderingen gaan niet van vandaag op morgen", stelt hij. "En als de resultaten dan tegenvallen... Dan is er, mede gestuurd door de social media, geen houden meer aan."

    Plaats een reactie

    woensdag 13 juni 2018 om 23:26
    Wat kan je betekenen in 10 jaar twente...
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 05:47
    Volgens mij 2010 landskampioen. Ook niet misselijk. Maar je standpunt is duidelijk. Ook Verbeek moet hand in eigen boezem steken. Hij had nooit aan deze klus moeten beginnen.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2421
    woensdag 13 juni 2018 om 23:28
    Verbeek heeft 5 maanden FC Twente getraind. , 1x gewonnen.
    Stop met het modder gooien en zeg waar het op staat als een echte tukker: Ik heb er geen kloten van gebakken
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 01:06
    Was het met een andere coach wel gelukt dan?
    Antwoord: nee

    Enige wat hem te verwijten valt is dat hij erin gestapt is en dacht het wel effetjes te veranderen.
    Maar dat denken ze allemaal, inclusief Pusic.
    Dat elftal was niet zo goed als men dacht en door het vele verliezen dachten ze dat ze er helemaal geen zak meer van konden.
    Dan heb je een harde reset nodig, en helaas is dat in de Jupiler League.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 07:50
    'Was het met een andere coach wel gelukt dan?
    Antwoord: Nee'

    Mooi dat je dat weet.
    Hij is wel iemand die de ballen heeft gehad om het te proberen. Natuurlijk geld speelt ook een rol.

    Met het materiaal dat hij had, moest hij het eigenlijk halen. Het is voor mensen met in jullie woorden 'ruggengraat' moeilijk om te zeggen sorry ook mijn fout.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 07:51]
    Vind ik leuk
    frankn27 +5467
    donderdag 14 juni 2018 om 08:19
    Hake moest ook nokken want dat liep ook niet meer, maar die zou niet gedegradeerd zijn. En Pusic had geen ervaring maar deed zodra Verbeek weg was meteen het enige juiste: weg met dat belachelijke 5-3-2 en 4-3-3.... en die pakte toen al meteen meer puntjes dan Verbeek in 20 duels... met hetzelfde materiaal maar met spelers die NOG minder vertrouwen hadden.
    Verbeek is voor mij de hoofdschuldige.
    Vind ik leuk
    PRICE +33779
    woensdag 13 juni 2018 om 23:29
    Verbeek,is met voetbal pensioen,geen enkele club neemt hem nog als trainer,overal tegen aan schoppen,terwijl hij zelf er gewoon niks van maakt
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:18
    Door de totaal onsympathieke Verbeek werd het leedvermaak veel groter. Ik vond het ergens wel sneu voor de supporters, maar Verbeek gunde ik al die nederlagen van harte.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 23:30
    5 maanden Schijtbakvoetbal soort van
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 23:35]
    Vind ik leuk
    twentegoal +500
    woensdag 13 juni 2018 om 23:40
    iets meer zelfkritiek mag wel , je had best een paar keer mogen winnen
    Vind ik leuk
    Hans Worst +768
    woensdag 13 juni 2018 om 23:50
    Gelukkig is dat niet gebeurd
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 00:12
    Hoezo dood paard? Hij had gewoon prima spelers zoals assaidi en jensen waarmee je gewoon 13de ofzo kan worden, maar zijn taak is om er een goed team van te maken en dat heeft hij niet gedaan.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3264
    donderdag 14 juni 2018 om 07:58
    Noem je net de verkeerde spelers op.
    Assaidi was meer geblesseerd dan fit.
    Jensen had het hele seizoen (van begin af aan) een enorme terugval (vormdip)
    Vind ik leuk
    frankn27 +5467
    donderdag 14 juni 2018 om 08:24
    En hoe komt dat laatste?
    Voor een voetballer is zelfvertrouwen het allerbelangrijkste....
    Je had een zwakke/onzekere verdediging maar met Assaidi, Boere, Jensen en Maher best een leuke voorhoede... Dan moet je die onzekere verdediging ontlasten ipv er een extra man bij te zetten (die er ook geen hout van kon) en dat de tegenstander de druk juist zou opvoeren op die kwetsbare verdediging. En de fout zouden ze toch wel gaan maken dat was dus onzin. Met 5 verdedigers kregen we nog steeds knullig doelpunten tegen en nog meer dan ervoor maar het aanpassen? natuurlijk niet, gewoon eigenwijs volharden.
    En wat kwam er nog bij? Dat je aanvallend ook nog eens onmachtig werd. Boere stond op een eiland moest naar de flank uitwijken om een voorzet op zichzelf te geven. Maher stond rechtshalf en had geen rechtsbuiten voor zich om mee te combineren dus moest zelf gaan pingelen.
    Assaidi kwam tegenover 3 man te staan ipv als je 4-3-3 staat dan zou hij 1 op 1 komen te staan.
    Jensen is een nummer 10 die heeft ook overal gestaan behalve op 10....

    Verbeek heeft er (wederom) een potje van gemaakt
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3264
    donderdag 14 juni 2018 om 09:14
    Ook onder Hake was Jensen niet die voetballer van een seizoen terug.
    En om alleen Verbeek de schuld te geven gaat mij te ver.
    Alle Factoren zat Twente tegen.
    Een paar voorbeelden.
    Bijna alle dubieuze scheidsrechterlijke beslissingen vielen in het nadeel van Twente.
    Twente - ADO bij een 2-2 stand, vlak voor tijd (88?min) kreeg Twente geen strafschop wat er wel één was. ADO scoorde de 2-3.
    Ajax kreeg thuis wel een strafschop terwijl de overtreding erbuiten was bij 1-1 stand.
    Twente verliest 2-1.

    Bijna alles zat tegen:
    NAC was binnen hand bereik, NAC won van Feyenoord, Willem II idem dito, ze walsten met 5-0 over PSV heen, Roda JC ook, zij gaven Vitesse uit voetballes (0-3).
    Alle schoten van Twente op de paal/lat gingen eruit, tot tegenstelling: alle ballen van de tegenstander op de paal/lat gingen er, soms in de kluts, erin.

    Dit mag natuurlijk nooit een excuus zijn voor de degradatie maar Twente kreeg gewoon te maken met de wet van Murphy.
    Alles wat tegen kon zitten, zat ook tegen.

    En ja, ik ben er wel met je eens dat Verbeek toch niet bracht wat verwacht werd.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5467
    donderdag 14 juni 2018 om 11:59
    Hake heeft 4 potjes gespeeld ofzo in het begin, en toen speelde je met jongens als George en Trajkovski omdat je selectie nog niet compleet was vanwege de transfermarkt.
    Ik geef ook niet Verbeek als enige de schuld, ik zeg dat hij voor mij de hoofdschuldige is geweest. Daar bedoel ik mee dat er genoeg fout ging, maar dat met Verbeek in zee was de definitieve doodsteek was.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5467
    donderdag 14 juni 2018 om 12:01
    alles zat ook tegen... dat is zo.... en wat te denken van dat de beste speler van de tegenstander tegen Twente altijd weer mee kon doen en tegen onze concurrenten afwezig waren? Matavz... Mahi noem ze maar op... maakt in de Mickey Mouse league net het verschil vaak...
    Dan krijgt Nac op een cruciaal moment in de competitie nog 4 punten cadeau van de scheidsrechters (Nijhuis met zijn zelfbedachte pingel tegen Feyenoord en dat zuivere goal dat Excelsior scoort en die om onbegrijpelijke redenen wordt afgekeurd) op dat vlak ben ik het met je eens dat alles tegen zat. Qua zelf balletje op paal en lat enzo niet, we speelden echt slecht.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5467
    donderdag 14 juni 2018 om 08:21
    juist.... met zijn 5-3-2 wist hij te presteren dat werkelijk waar geen enkele speler nog zelfvertrouwen had werd alleen maar slechter en slechter
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 00:27
    Hij heeft een punt maar dat hij de boel niet iets meer op de rit heeft gekregen zegt ook veel. Ik denk dat Verbeek dacht dat hij het wel even zou klaren bij Twente, kwam op mij vrij nonchalant over vanaf dag 1.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 05:58
    Dat is juist het probleem. Verbeek zelf. De hele houding van de man is Nonchalant. Alsof hij een top trainer is. En zoveel heeft hij niet op zijn erelijst staan. Ik geloof met AZ en keer de beker gepakt. En dan alles maar lekker op een ander afschuiven. Calimero
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 07:51]
    Vind ik leuk
    Counterattack +10675
    donderdag 14 juni 2018 om 00:54
    Kop is wenkbrauwen fronsend. Verhaal is realistiser en genuanceerder.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 00:55
    Niet alleem bij twente maar in duitsland heeft hij er ook een zooitje van gemaakt
    Vind ik leuk
    Markus80 +2144
    donderdag 14 juni 2018 om 00:59
    Ja goed, die vijf maanden hebben wellicht ook te maken met je eigen presteren?

    Trekken aan een dood paard, maar wel met spelers die beter zijn dan die van Nac, Roda, Excelsior, Sparta en Willem II.

    Altijd zijn evangelie prevelen op tv, maar in de praktijk toch vrij treurig. Ik begrijp ook echt niet dat hij terug komt op tv bij VI (misschien hadden ze echt niemand), maar deze man kan toch niet serieus met analyses en adviezen komen? Het is gewoon enorm slecht wat hij heeft gepresteerd en niet voor het eerst.

    Geloofwaardigheid 0.0, ga lekker een club trainen in de Jupiler League of zelfs daaronder. Zijn carrière als analyticus is voorbij in mijn beleving. Evenals die van van Halst overigens. Je kunt geen adviezen geven als je er zelf een enorme puinhoop van maakt in de praktijk. Makkelijk lullen in een studiootje, maar dan moet je er ook staan als je zelf verantwoordelijk bent.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:41
    Klopt maar goed als de trainer niet de juiste spelers op de kuiste positie opstelt wordt het al gauw lastig en niet het beste vam de spelers omhoog haalt wordt het zwaar en dit is niet de 1e club die hij (kapot) maakt
    Vind ik leuk
    Markus80 +2144
    maandag 18 juni 2018 om 16:11
    Nee dat klopt, maar ik denk dat Verbeek wel genoeg ervaring heeft om de juiste spelers op de juiste positie neer te zetten. Dat maakt het eigenlijk nog treuriger. De professor die weer niet in staat is om een elftal neer te zetten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 00:44]
    Vind ik leuk
    Maan88 +3521
    donderdag 14 juni 2018 om 01:58
    Schijtbakken trainer met schijtbakken voetbal!
    Vind ik leuk
    Pimman +2916
    donderdag 14 juni 2018 om 05:54
    Rene Haake deed het sowieso een stuk beter.. het ligt nóóit aan Gert-Jan?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 06:03
    Dit is precies gertjan zijn probleem. Die denkt dat alles wat hem overkomt de schuld van anderen is terwijl, zolang je leert van je fouten moest alles zo zijn
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5637
    donderdag 14 juni 2018 om 06:51
    Hij had het zelf over het linkerrijtje bij zijn aantreden. Daarnaast had hij in de winterstop gewoon 2 ervaren verdedigers moeten halen . Vreemd dat juist Verbeek dat niet zag .
    Vind ik leuk
    Kuip +7007
    donderdag 14 juni 2018 om 07:33
    Juist, met twee ervaren verdedigers waren ze niet gedegradeerd. Maar met el Hamdaoui, die altijd geblesseerd was/is en de speeltuinvoetballer Maher wist ik op voorhand al dat dat niks zou worden. Ik heb dat nooit begrepen. Ben ervan overtuigt dat met wat creatief speurwerk en kennis van zaken er twee jongens gehaald hadden kunnen worden die het elftal op sleeptouw hadden kunnen nemen. Het elftal was al na een paar wedstrijden angstig en onzeker aan het worden. Met een paar echte leiders erbij in de winterstop had de schade na de winterstop nog gemakkelijk gerepareerd kunnen worden. Helaas....en daar is de gehele technische staf verantwoordelijk voor.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +30014
    donderdag 14 juni 2018 om 07:22
    Ja gertjan,jij moet de hele clubgeschiedenis veranderen 😂.

    Kappen met trainen. Lekker bij de gamma gaan werken of zo...
    Vind ik leuk
    frankn27 +5467
    donderdag 14 juni 2018 om 08:18
    Nou gelukkig kan je weer doen waar je hart ligt Gert-Jan geld verdienen op tv, in het Oosten nemen we je niet serieus meer.
    Met je belachelijke 5-3-2 systeem en 1 overwinning in 20 duels heb je er een zooitje van gemaakt en ben je voor mij de hoofdschuldige. De hele club kotst je ook uit maar nee het lag natuurlijk niet aan Gert-Jan
    Vind ik leuk
    Deltacraft +179
    donderdag 14 juni 2018 om 08:58
    Deze man begrijpt het nog steeds niet......waar hij komt, laat hij een spoor van ellende na.....bezoek aan een psychiater is misschien zijn laatste redding.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5807
    donderdag 14 juni 2018 om 09:55
    Gert-Jan komt echt wel weer aan de bak, hij verstaat zijn vak goed!!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 22:36
    Ze hadden Rene Hake nooit moeten ontslaan.
    Zo hadden ze de rust een beetje kunnen bewaren.

    Ik denk dat ze dan net boven de streep waren geëindigd.

    Als je in geval van Verbeek zo weinig punten pakt....dan heb je het gewoon niet goed gedaan. Dan mag je even in de spiegel kijken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Verbeek over 'teleurstellende' FCTwente-periode: 'Trekken aan een dood paard'