Van Hanegem snapt Marokko-discussie niet: 'Dan vinden we Argentinië wel mooi'

Van Hanegem snapt Marokko-discussie niet: 'Dan vinden we Argentinië wel mooi'

Gepubliceerd: donderdag 14 juni 2018 om 07:12do 14-06-2018 om 07:12

Willem van Hanegem is verheugd dat het WK donderdag eindelijk begint. De Kromme is vooral benieuwd naar hoe Marokko voor de dag komt.

De Leeuwen van de Atlas treden vrijdag aan tegen Iran en Van Hanegem zal voor de televisie zitten. 'Ik snap de discussie in ons land of we ze succes moeten gunnen, totaal niet', schrijft hij in zijn column voor het Algemeen Dagblad. 'Waarom zouden we die spelers geen mooi toernooi wensen? Ja, dan gaan de supporters hier de straat op en ze springen in fonteinen. Nou en? Als ze niks slopen, vind ik het prima. En als we diezelfde beelden zien vanuit Argentinië of Peru, dan vinden we het opeens heerlijk gepassioneerd.'

Van Hanegem ziet Brazilië als grote favoriet, met Spanje, Frankrijk en België daar kort achter. Van Duitsland en Argentinië verwacht hij minder. 'De Duitsers laten Leroy Sané thuis. Dat noem ik maar een vlaag van verstandsverbijstering bij bondscoach Joachim Löw. En de Argentijnen? Coach Jorge Sampaoli wist zich in de kwalificatie geen raad met Paulo Dybala. Nee, ik reken de Argentijnen niet tot de favorieten.'

Lees meer over:WK 2018

Poll

Hoe ver gaat Marokko komen op het WK?

(4945 stemmen)

Plaats een reactie

J Kiprich +19002
donderdag 14 juni 2018 om 07:15
Fonteinen, oh jee....

Edit: Dat is nog eens snel op je wenken bedient worden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 07:16]
Vind ik leuk
Srbija +480
donderdag 14 juni 2018 om 07:16
Ik zie de Argenteinen ook niet als favoriet, hun verdediging is zo zwak.
Vind ik leuk
J Kiprich +19002
donderdag 14 juni 2018 om 07:23
Ik zie de Fontijnen ook verder komen ;-)
Vind ik leuk
Godin1 +1310
donderdag 14 juni 2018 om 09:20
Na een paar overwinningen van Marroko zien die fonteinen er qua vorm heel anders uit.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 09:21]
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 10:59
Ja dat logt niet aan de Marokkanen maar aan hun omgeving.... viel namelijk wel weer op in welke steden het misging bij de plaatsing haha
Vind ik leuk
ruuddevil +2989
donderdag 14 juni 2018 om 07:17
Van Hanegem snapt weer eens iets niet.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 07:18
Löw heeft een ‘goede’ reden gegeven voor de afwezigheid van Sané, bovendien hebben ze met Brandt exact zo’n type in huis. Is dat de enige reden waarom duitsland plots niet meer bij de favorieten behoort? Erg kortzichtig, kromme....
Vind ik leuk
Smithsonian +43420
donderdag 14 juni 2018 om 07:23
Van mij part springen ze in de maas. wat zij lekker vinden.

Wens ze in ieder geval veel succes.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 07:25
Ik ook niet.ik buitenlander🤔
Vind ik leuk
2cents +61635
donderdag 14 juni 2018 om 07:28
Is er in Nederland een discussie gaande of we Marokko succes mogen gunnen dan?

Of is dat weer zo’n typisch Van Hanegem “kijk mijn goede band met Marokkanen”-dingetje?
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 07:41
Zou Willem van Marrokaanse afkomst zijn?
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 08:39
crepeer
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 07:28
Discussie?!?!?
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5645
donderdag 14 juni 2018 om 07:29
En ik snap niet waarom Van Gaal en Van Hanegem zo openlijk voor Marokko supporten. Misschien meer een beeld dat gecreëerd wordt door de MSM media in Hilversum. Allemaal juichen voor onze medelanders...

Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 07:34
Wat zijn we toch allemaal op de hand van de Marokkanen kom laten we alle criminelen steunen
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 08:40
Alsof het Marokkaanse elftal ook criminelen zijn.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 09:00
Allemaal
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 09:39
De bekendste criminele die ik ken zijn Holleeder, Mieremet, van hout mink K. etc. Volgens mij zijn dit geen Marokkanen als het goed is...Of toch wel?
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 09:46
Die wonen in eigen land
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 09:51
Dit is ook MIJN land. Crepeer maar.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 10:01
Nee totaal niet
Vind ik leuk
tremere +730
donderdag 14 juni 2018 om 11:18
Mieremet woonde in Thailand -_-
Vind ik leuk
Ennou +92
donderdag 14 juni 2018 om 09:03
Homo
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 09:07
Zo zo jij durft
Vind ik leuk
Gudoeman +380
donderdag 14 juni 2018 om 07:41
Ooo VP hebben jullie geen betere nieuws dan dit?? Wat interesseert het mij wat die ouwe kromme lul van vindt... word steeds erger en erger hier.... zucht
Vind ik leuk
WTSGD +1601
donderdag 14 juni 2018 om 08:12
Hou even je gore muil over Willem aub.
Vind ik leuk
Gudoeman +380
donderdag 14 juni 2018 om 17:48
Neukt Willem jou moeder ofzo??
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 08:42
Houd je bek man. Laat willen met rust. Je kan nog veel leren van die kromme ja. Dombo.Als er iemand met het hart praat is hij weer fout. Fucking loser. Fucking misgunners. Nazi.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 08:42]
Vind ik leuk
Corse996 +1659
donderdag 14 juni 2018 om 09:13
Zou het daar niet aan liggen Smail? Iemand uit maken voor Nazi als die niet voor Marokko is? Vind zelf de aandacht voor Marokko ook overdone vanuit Hilversum. Ben ik nu ook een Nazi?
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 09:35
Het gaat mij meer om hoe hij onze Willem bejegend. Dat we in Nederland zijn dat weet ik. Dat hoef je mij niet te vertellen. Dat ik dan niet voor mijn land van herkomst mag juichen lijkt mij niet eerlijk. Ik maak mijn eigen keuzes. Ik heb namelijk ook altijd oprecht voor Nederland gejuichd. Dat blijf ik doen. Dat is mijn keus. Dat heeft niks met loyaliteit of wat dan ook te maken. Dat is mijn identiteit. Niemand hoeft mij wat op te leggen. Zolang ik meedoe in de maatschappij en een bijdrage lever kan mij jouw mening een worst zijn.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 09:35]
Vind ik leuk
aartstyle +1789
donderdag 14 juni 2018 om 07:46
Helemaal mee eens Willem. Helaas is de kans groot dat er een aanzienlijke groep is die wel dingen gaan slopen en het normale verkeer BEWUST gaan hinderen om te provoceren. Met die vlaggen uit de auto's zwaaien is prima, maar het liefst doen ze dat stilstaand op de Erasmusbrug zodat iedereen er last van heeft. En owee als je er wat van zegt. Voor de Marokkanen die van plan zijn om zich te gedragen zeg ik: "Heel veel succes gewenst en maak er een mooi feest van !"
Vind ik leuk
derksen +9160
donderdag 14 juni 2018 om 07:47
Marokko wordt grootste verrassing
Brazilië wordt deceptie
Spanje deceptie
Argentinië kan wel eens alles op stiekem 1-0 winnen
Frankrijk speelt pannen v het dak
Duitsland begin moeizaam maar beland uiteraard bij laatste 4
Topscorer wordt griezelman


O en tip vd dag Saoedi Arabië wint de openings wedstrijd
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 07:50
Ik ga niet met jou over Romario discussïeren, want die was ook altijd al zo moe ... ;)
Vind ik leuk
derksen +9160
donderdag 14 juni 2018 om 07:54
Romario
Dat waren nog eens tijden
Beste speler die ik ooit live heb gezien
Zo lui oogte zo langzaam
Maar bal in de voeten zo ongelooflijk snel
En een techniek niet normaal
Vind ik leuk
Pvm9 +928
donderdag 14 juni 2018 om 08:06
Nou wim. Ik weet niet waar jij woont maar waar ik woon word er altijd feest gevierd door allochtonen jongeren, waaronder veelal Marokkanen wanneer Nederland uit een tournooi vliegt. Dit keer is het onze beurt om vuurwerk af te steken en vlaggen te verbranden wanneer Marokko een pak op de broek krijgt.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 08:45
Nou bij ons niet. Wij hebben in onze wijk altijd gezamenlijk Oranje gesteund door dik en dun. Ook nu staan we achter Oranje. Het is ook mijn Oranje. Mogen we nu ook een keer voor Marokko juichen na 20 jaar?
Vind ik leuk
Corse996 +1659
donderdag 14 juni 2018 om 09:16
Nee, want we wonen in Nederland.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 09:30
Dus Nederlanders die in Spanje leven mogen niet voor Nederland juichen.
Vind ik leuk
Corse996 +1659
donderdag 14 juni 2018 om 10:34
Marokkanen mogen best voor Marokko juichen, maar het word nu een soort verplichting dat iedereen maar mee moet juichen. Want anders = Nazi/ Racist.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 10:40
Nee hoor. Je hoeft niks met Marokko te hebben. Maar vaak wordt het gebracht met een denegrerende ondertoon. Je hoeft mij niks te vertellen. Ik leef al decennia in Nederland.
Vind ik leuk
Corse996 +1659
donderdag 14 juni 2018 om 11:02
Nou laten we maar stoppen Smail, ik hoop voor jou en de Marokkaanse gemeenschap dat Marokko ver komt. Ik kijk gewoon voor het (hopelijk) mooie voetbal, en wie er wint, maakt mij in principe niet uit. Succes.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 11:06
Top. Na het WK ook weer Oranje steunen in de Nations Cup.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7308
donderdag 14 juni 2018 om 09:30
Natuurlijk mag jij en alle Nederlandse Marokkanen of Marokkaanse Nederlanders juichen als Marooko wint of scoort.
Deden de Italianen (hebben een sociaal Italiaans cafe) bij ons in de straat ook.
Ook toen Spanje europees/wereld kampioen werd, waren er toeterende auto's en feestvierende supporters bij ons.
Dus waarom zouden jullie het niet mogen.

Trouwens, ik juich voor geen enkel land want ik ben alleen voor Oranje en die doen helaas niet mee.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 09:31]
Vind ik leuk
Pvm9 +928
donderdag 14 juni 2018 om 10:49
Het mag zeker. En ik gun de Marokkaanse spelers uit Nederland zeker een sucesvol wk. Maar voor die klootzakjes die lopen te provoceren als Nederland het slecht doet hoop ik dat ze er meteen uitvliegen.
Vind ik leuk
bra-m-s +419
donderdag 14 juni 2018 om 08:09
“Willem is verheugd...”, dan haak ik al meteen af. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat die man opgewekt en verheugd kan zijn.
Vind ik leuk
j-roen11 +2132
donderdag 14 juni 2018 om 08:48
Argentijnen springen niet bij ons in de plomp en peperen ons niet om de vijf minuteren erin dat we er niets van kunnen.... dat scheelt nogal! Los daarvan heb ik er geen enkel probleem mee als ze hier los gaan.
Vind ik leuk
Mari +12539
donderdag 14 juni 2018 om 09:05
Hanegem verheugd zich en kan niet wachten.
Kan hij lekker weer gaan zeiken. Hij eindigt dan met de opmerking:
" of mag ik dat dan niet zeggen?"
Hahaha
Vind ik leuk
RtdDub +13354
donderdag 14 juni 2018 om 09:59
"Als ze niks slopen, vind ik het prima"

Ja... daar gaat het dus mis.

Ik gun die marokkanen net zo veel succes als dat zij ons gunnen.
Hetzelfde geldt ook voor de Belgen.

Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 10:39
8% zit al vroeg aan de fles
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 10:57
Willem heeft gesproken
Vind ik leuk
De Hout +2017
donderdag 14 juni 2018 om 11:14
Als die Maokkaantjes zich gedragen is er niks aan de hand. Daar balanceert de gunfactor op. Een maand niet naar Opsporing Verzocht kijken, helpt mogelijk ook mee aan die gunfactor..
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 11:36
Ook Van Hanegem naast Van Gaal een portret van nuchterheid. Vreemde snuiters lijken het in een land (zoals ik eerder zei) vol twee-gezichten. Vreemde vogels in een land waar 99% van de bewoners met twee tongen spreken. Waar de meeste bewoners liever een burgeroorlog zien uitbreken zodat ze kunnen wijzen naar de badguys. Een land waar alle problemen zoals huisvesting m, dividendbelasting, zorg, werkloosheid door de overheid verpest kan worden omdat propagandisten het belangrijker vinden dat Fatima ons laat zien wat er onder haar hoofddoek zit.

En dan zijn deze mannen die zo nuchter zijn als maar kan zeldzame snuiters.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 12:43
Jullie kunnen gwoon niet hebben dat nederland NIET MEEDOET VOOR DE TWEEDE KEER OP RIJ Dat zegt genoeg over de Nederlandse voetbal stelletje kk idioten kijk eens eerst in de spiegel. Ben geen Marokkaan maar gun ze van harte alleen gun ik het Nederland NIET HAHAHAHA en ik ben een Nederlander stelletje hielenlikkers HAHAHAHAHAHAHAHA
Vind ik leuk
Lucky Kes +7308
donderdag 14 juni 2018 om 14:22
???????????????
Moet ik 112 voor jou bellen?
Vind ik leuk
Raptor +195
donderdag 14 juni 2018 om 16:00
Ik wens Marokko veel succes.

Ik denk wel dat Frankrijk, Duitsland, Uruquay, Polen ver gaan komen.
Spanje, Argentinie, Brazilie net niet.
Ik hoop verder op Rusland.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws