Feyenoord niet blij met 12.15-duels: 'Aan ons verzoek is geen gehoor gegeven'

Feyenoord niet blij met 12.15-duels: 'Aan ons verzoek is geen gehoor gegeven'

Gepubliceerd: donderdag 14 juni 2018 om 07:32do 14-06-2018 om 07:32

Feyenoord is niet te spreken over het conceptprogramma voor komend seizoen. De Rotterdammers zijn het niet eens met de beslissing van de KNVB en FOX Sports om het aanvangstijdstip van de voetbalzondag te vervroegen.

Waar de eerste Eredivisie-wedstrijd op zondag voorheen om 12.30 uur begon, zal dat vanaf komend seizoen vervroegd worden naar 12.15 uur. De aanwezigheid van de videoarbitrage kan ervoor zorgen dat wedstrijden uitlopen en FOX Sports wil voorkomen dat er overlap ontstaat met de wedstrijd van 14.30 uur.

Feyenoord is echter niet blij met het vervroegde aanvangstijdstip. De bekerwinnaar trekt supporters uit het hele land aan, die vanaf komend seizoen op zondag iets vroeger van huis moeten. Men heeft de KNVB verzocht om vast te houden aan het aanvangstijdstip van 12.30 uur, bevestigt een woordvoerder aan het Algemeen Dagblad. "Aan ons verzoek is helaas geen gehoor gegeven."

De stadionclub speelt komend seizoen overigens drie keer om 12.15 uur. De uitwedstrijden tegen AZ (16 september) en Excelsior (3 februari) en de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht (23 september) beginnen volgens het dinsdag gepresenteerde conceptprogramma vroeg op de zondag.

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Beginnen om 12.15 uur: goed idee?

(5207 stemmen)

Plaats een reactie

BartBroos +267
donderdag 14 juni 2018 om 07:36
Ja ze willen voorkopen.... of komt er nog een edit?

En een ochtend verder nog geen edit?

"De aanwezigheid van de videoarbitrage kan ervoor zorgen dat wedstrijden uitlopen en FOX Sports wil voorkopen dat er overlap ontstaat met de wedstrijd van 14.30."
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 11:39]
Vind ik leuk
Baijiu +1668
donderdag 14 juni 2018 om 07:37
Hadden ze dan niet beter de wedstrijden in de middag naar 1445 of 1500 kunnen zetten? Of nog een wedstrijd als toetje rond een uur of 8. De hele dag voetbal
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 07:43
We praten over 1 kwartier. Die hardwerkende supporters van Feyenoord zullen daar toch geen last van hebben. Die staan elke dag om 6 uur op.
Vind ik leuk
Koeroe +12381
donderdag 14 juni 2018 om 07:46
Kan je een voorbeeld aan nemen
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 07:58]
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 08:13
Niet alleen Feyenoorders zijn zo vroeg wakker hoor. Dan ben ik ook altijd al op, en dat voor een Ajacied! ;-)
Vind ik leuk
Deck010 +9820
donderdag 14 juni 2018 om 09:29
Hard werken doordeweeks is niks mis mee......maar op zondagmorgen vroeg je nest uit komen om, met je brakke kop van zaterdagavond, naar de Kuip te rijden is ellendig. Dan is dat kwartier blijven liggen ineens heel lang. Ik ben bang dat ik dan zelfs nog drinken ben van de avond ervoor.
Vind ik leuk
Werner1913 +10625
donderdag 14 juni 2018 om 09:37
Dan kan je gewoon in één keer door. Scheelt je een kwartier na de wedstrijd. Lig je eerder op je nest. Ik zie alleen maar voordelen ;-)
Vind ik leuk
Deck010 +9820
donderdag 14 juni 2018 om 09:39
Hahahah, ja als je het zo bekijkt heb je een punt. Alleen moeten er dan wel voldoende kroegen open blijven anders moet je tussendoor naar huis.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2764
donderdag 14 juni 2018 om 07:43
Als nummer 4 heb je geen recht van spreken..
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10012
donderdag 14 juni 2018 om 08:32
Gelukkig nog altijd meer dan een broodje gyros:)
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 07:48
We hebben het over 15 minuten. Wat doen ze moeilijk daar. Krijgen ze dan het stadion niet vol ofzo. Omdat de helft nog hun roes aan het uitslapen is.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 07:58
Hebben jullie ervaring mee he, stadion niet vol krijgen.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 07:59
kijk jij nou maar naar laatste uitwedstrijd, de graafschap altijd lastig
Vind ik leuk
Pvm9 +912
donderdag 14 juni 2018 om 08:04
Stiekem voor ajax of geen leven dat je dat weet?
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 12:25
Hahaha is niet de laatste wedstrijd. Mislukt je grapje.

Is de laatste uitwedstrijd.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 19:37
volgens mij schreef ik dat ook knul
Vind ik leuk
J Kiprich +18990
donderdag 14 juni 2018 om 09:10
Zoals in het artikel al staat komen er supporters vanuit heel NL. Weet je hoe lang (zeker met onze fijne NS) je er over doet vanuit Apeldoorn?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 09:10]
Vind ik leuk
Corse996 +1660
donderdag 14 juni 2018 om 09:20
Met de auto vanuit Grunn is ook wat hoor kan ik je melden.....
Vind ik leuk
J Kiprich +18990
donderdag 14 juni 2018 om 09:27
Hahaha!
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11955
donderdag 14 juni 2018 om 07:53
Of ze moeten op zondag 1 avond wedstrijd houden na de wedstrijd van half 5 maar daar zijn zeker ook geen genoeg agenten voor 😎
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 07:59
Dat is zeker een goed idee. Gewoon de topper om 20:45 laten starten.
Vind ik leuk
J Kiprich +18990
donderdag 14 juni 2018 om 09:11
Nee, dat heeft er mee te maken dat de samenvattingen op een open net moeten worden uitgezonden vanaf uiterlijk 19:00 uur ;-)
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11955
donderdag 14 juni 2018 om 10:16
Ik zou het niet eens zo erg vinden als het kon hoor de sfeer in de avond wedstrijden vind ik persoonlijk ook wel goed ;0)
Vind ik leuk
Pvm9 +912
donderdag 14 juni 2018 om 07:58
Je kan toch makkelijk naar een later tijdstip opschuiven. Zondagavond om 19 uur nog een potje. Heerlijk toch.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10312
donderdag 14 juni 2018 om 08:09
Lekker man. Aldus gijp. :)
Vind ik leuk
Cappie +7772
donderdag 14 juni 2018 om 08:08
Wat boeit dat kwartiertje nou?
Vind ik leuk
WTSGD +1602
donderdag 14 juni 2018 om 08:09
Omdat als je met OV komt dat zo een dik half uur eerder weg kan betekenen. 1230 is al kut, 1215 al helemaal.
Vind ik leuk
Cappie +7772
donderdag 14 juni 2018 om 09:04
Tuurlijk kan dat. Maar het zou ook kunnen betekenen dat je niet zo lang meer hoeft te wachten. Dat weet je niet en is voor iedereen anders.
Vind ik leuk
WTSGD +1602
donderdag 14 juni 2018 om 08:08
Mensen die 1215 een goed idee vinden gaan nooit naar het stadion. Dat is wel duidelijk.
Vind ik leuk
Fce9091 +2985
donderdag 14 juni 2018 om 09:04
Idd, om 08:00 smaken die bacotjes toch anders.
Vind ik leuk
Smithsonian +43238
donderdag 14 juni 2018 om 08:29
Sowieso een slecht idee.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 08:38
Dit is belachlijk het gaat niet om de sport maar welgeld hoe ver moeten wij hier in mee gaan de fans zal eerder weg moeten gaan om na hun club te gaan .
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
donderdag 14 juni 2018 om 08:39
Sluwe Fox....iedereen buigt voor dat zooitje..
Vind ik leuk
Argento8523 +7269
donderdag 14 juni 2018 om 08:45
Zeikerds

Huilie huilie doen
Is maar een kwartiertje
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 08:45]
Vind ik leuk
Deck010 +9820
donderdag 14 juni 2018 om 09:34
Nee jij staat lekker op als je op zaterdagavond ben doorgezakt?
Dan lijkt een kwartier wel een uur als je op moet staan.
Zeker zelf weinig in het stadion?
Vind ik leuk
Argento8523 +7269
donderdag 14 juni 2018 om 10:37
Haha
Je bent er zelf bij toch als je je vol loopt te gieten?
Ben regelmatig in het stadion

Zo moeilijk is het toch niet om je in te houden met zuipen?

Nu drink ik helemaal niet dus makkelijk praten misschien :-)

Maar je bent er zelf verantwoordelijk voor
Vind ik leuk
Deck010 +9820
donderdag 14 juni 2018 om 10:57
Ach je kent het wel Argento, drank in de man, verstand in de kan. Ik denk ieder weekend weer; dat had ik beter niet kunnen doen.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3258
donderdag 14 juni 2018 om 17:34
Se spelers hebben dat probleem niet als het goed is
Vind ik leuk
base +2338
donderdag 14 juni 2018 om 08:46
Was die niet waar de Feyenoord supporters AJAX supporters van beschuldigde?
Dat de supporters overal vandaan kwamen?
Vind ik leuk
Sytz +4137
donderdag 14 juni 2018 om 10:38
Waarom zou dat in godsnaam een beschuldiging zijn?
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 08:47
Weten ze bij Feyenoord zelf ook eens wat het is, als er niet naar je wordt geluisterd..... #stopfeyenoordcity
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
donderdag 14 juni 2018 om 08:54
Toch wel 3 wedstrijden om 12.15 in een heel seizoen pfff wat een gezeik weer.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 08:56
Het is nu al zo ver dat de sportzender uitmaakt hoe een programma er uit moet zien.
Het moet niet gekker worden, nog even en ze gaan het wedstrijd programma vorm geven.
Vind ik leuk
Bhj +2280
donderdag 14 juni 2018 om 09:10
Terecht ook, ik vind alle 12:15 wedstrijden belachelijk, maar waarom zou er een uitzondering voor Feyenoord gemaakt moeten worden.

niet janken, kein geloel, fussbal spielen.
Vind ik leuk
plein19 +3107
donderdag 14 juni 2018 om 09:12
Ik vind 12.15 uur geen leuke tijd om te kijken. Maar het argument dat mensen overal vandaan komen is gelul. Als je 2 uren wil rijden dan is een kwartiertje vroeger geen drama
Vind ik leuk
J Kiprich +18990
donderdag 14 juni 2018 om 09:15
Ik ga meestal met de NS. Maar kom, laten we dan zondagmorgen 8:30 ontbijtwedstrijden introduceren.
Vind ik leuk
plein19 +3107
donderdag 14 juni 2018 om 09:22
Maar dan nog ga je.Te grote fan om je club daarvoor te laten schieten.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 09:29
Waar zijn de tijden gebleven, gewoon zondagmiddag 14:30.
Vind ik leuk
J Kiprich +18990
donderdag 14 juni 2018 om 09:38
Die tijden zijn nog steeds terug te vinden om 14:30.......
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 09:42
Vroeger speelde bijna alle clubd tegelijk op zondagmiddag, tegenwoordig op de gekste dagen ,kost me heelveel vakantie uren aangezien ik vaak tot laat moet werken
Vind ik leuk
RtdDub +13355
donderdag 14 juni 2018 om 09:54
En jij denkt dat het voetbal er voor de voetballiefhebber en\of fans is?
Vind ik leuk
Bhj +2280
vrijdag 15 juni 2018 om 10:12
Niet gaan is gewoon een optie hoor. Laat het voetbal niet je leven beheersen, het is maar een spelletje. Het is het niet waard, geloof me.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6529
donderdag 14 juni 2018 om 09:49
beginnen nu al een excuus te zoeken voor hun verlies partijen
Vind ik leuk
RtdDub +13355
donderdag 14 juni 2018 om 09:50
Die vroege potjes gewoon helemaal schrappen en 1 pot op zondagavond gooien, bij voorkeur een ploeg die op donderdag EL heeft gespeeld.

Ik heb om 1115 zondagochtend minder behoefte aan een potje voetbal dan 's avonds om 7\7.30

KNVB weer als vanouds alle klassiekers in EL\CL weken gepropt?
Was vorig seizoen ook zo'n succes toen er maar 1 van de 3 europees in actie kwam.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 09:53]
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 09:51
maar 1 thuiswedstrijd gelukkig
Vind ik leuk
Muscles +1732
donderdag 14 juni 2018 om 09:56
Wat een zeurpieten, gewoon professioneel voorbereiden en gaan. Mentale weerbaarheid gevraagd. In Engeland spelen ze zelfs op tweede kerstdag
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 10:00
Fuck fox ,en de commercie
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 10:39
Ja oprotten wij hadden het ook.. haat die tijd ook maar wij moesten ook gewoon slikken of stikken
Vind ik leuk
El Lobo +2225
donderdag 14 juni 2018 om 10:41
Concept seizoen 2021/2022
1e wedstrijd zondag om 07.30
2e wedstrijd zondag om 11.30
3e wedstrijd zondag om 14.30
4e wedstrijd zondag om 17.30
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 10:50
Lekker belangrijk, die junkies zijn allemaal toch nog wel wakker rond die tijd.
Vind ik leuk
Optelsom +665
donderdag 14 juni 2018 om 10:53
Die mannen staan om 10uur al snuivend en drinkend op varkenoord en in de kroeg, die 15 minuutjes maken geen zak uit
Vind ik leuk
meinema +1358
donderdag 14 juni 2018 om 10:57
Zaterdag:
19:00 1 wedstrijd
20:00 1 wedstrijd
21:00 1 wedstrijd

12:30 1 wedstrijd
14:45 3 wedstrijden
18:00 1 wedstrijd
20:00 1 wedstrijd

Weg met die vrijdag dan is er wel jupiler league.
Vind ik leuk
Paul1982 +12070
donderdag 14 juni 2018 om 11:35
Als het maar 1 keer voorkomt tijdens een thuiswedstrijd, dan valt het ook heel erg mee en moet je niet zeuren.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 11:39
Waar hebben we het over Feyenoord; dat kwartiertje eerder beginnen. PSV heeft er twee 20.45u wedstrijden voor. Heb je PSV horen klagen soms
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 11:44
Waar heb je her over.....” dat kwartiertje eerder beginnen. Als je nou om 11.30u moet beginnen dat je daarover zeuren bij de KNVB. Voor dit kwartiertje druk maken is spijkers zoeken op laag water
Vind ik leuk
mchollie +3610
donderdag 14 juni 2018 om 12:05
Jezus, 3 wedstrijden maar, wat een jankerts daar.......
Vind ik leuk
soksa +1761
donderdag 14 juni 2018 om 15:43
Iemand die mij uit kan leggen wat 3 x dat kwartiertje eerder nou voor verschil maakt? Oprecht benieuwd.
Vind ik leuk
fer65 +327
zaterdag 16 juni 2018 om 20:55
Alleen als ajaks het niet goed vind dan pas gaan alle deuren open voor de rest kan nederland afbranden voor ze.Ik hoor het die kessel ex voorzitter mig zeggen wij hoeven geen wereld kampioen te worden en het volk dan ?wat vinden zij er dan van als we maar reclame inkomsten krijgen etc etc .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws