Feyenoord niet blij met 12.15-duels: 'Aan ons verzoek is geen gehoor gegeven'

    Feyenoord niet blij met 12.15-duels: 'Aan ons verzoek is geen gehoor gegeven'

    donderdag 14 juni 2018 om 07:32

    Feyenoord is niet te spreken over het conceptprogramma voor komend seizoen. De Rotterdammers zijn het niet eens met de beslissing van de KNVB en FOX Sports om het aanvangstijdstip van de voetbalzondag te vervroegen.

    Waar de eerste Eredivisie-wedstrijd op zondag voorheen om 12.30 uur begon, zal dat vanaf komend seizoen vervroegd worden naar 12.15 uur. De aanwezigheid van de videoarbitrage kan ervoor zorgen dat wedstrijden uitlopen en FOX Sports wil voorkomen dat er overlap ontstaat met de wedstrijd van 14.30 uur.

    Feyenoord is echter niet blij met het vervroegde aanvangstijdstip. De bekerwinnaar trekt supporters uit het hele land aan, die vanaf komend seizoen op zondag iets vroeger van huis moeten. Men heeft de KNVB verzocht om vast te houden aan het aanvangstijdstip van 12.30 uur, bevestigt een woordvoerder aan het Algemeen Dagblad. "Aan ons verzoek is helaas geen gehoor gegeven."

    De stadionclub speelt komend seizoen overigens drie keer om 12.15 uur. De uitwedstrijden tegen AZ (16 september) en Excelsior (3 februari) en de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht (23 september) beginnen volgens het dinsdag gepresenteerde conceptprogramma vroeg op de zondag.

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Beginnen om 12.15 uur: goed idee?

    (5205 stemmen)

    Plaats een reactie

    BartBroos +243
    donderdag 14 juni 2018 om 07:36
    Ja ze willen voorkopen.... of komt er nog een edit?

    En een ochtend verder nog geen edit?

    "De aanwezigheid van de videoarbitrage kan ervoor zorgen dat wedstrijden uitlopen en FOX Sports wil voorkopen dat er overlap ontstaat met de wedstrijd van 14.30."
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 11:39]
    Vind ik leuk
    PRICE +33674
    donderdag 14 juni 2018 om 07:49
    Belachelijke tijden voortaan
    Vind ik leuk
    Baijiu +1208
    donderdag 14 juni 2018 om 07:37
    Hadden ze dan niet beter de wedstrijden in de middag naar 1445 of 1500 kunnen zetten? Of nog een wedstrijd als toetje rond een uur of 8. De hele dag voetbal
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 07:43
    We praten over 1 kwartier. Die hardwerkende supporters van Feyenoord zullen daar toch geen last van hebben. Die staan elke dag om 6 uur op.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12632
    donderdag 14 juni 2018 om 07:46
    Kan je een voorbeeld aan nemen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 07:58]
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:13
    Niet alleen Feyenoorders zijn zo vroeg wakker hoor. Dan ben ik ook altijd al op, en dat voor een Ajacied! ;-)
    Vind ik leuk
    Deck010 +4992
    donderdag 14 juni 2018 om 09:29
    Hard werken doordeweeks is niks mis mee......maar op zondagmorgen vroeg je nest uit komen om, met je brakke kop van zaterdagavond, naar de Kuip te rijden is ellendig. Dan is dat kwartier blijven liggen ineens heel lang. Ik ben bang dat ik dan zelfs nog drinken ben van de avond ervoor.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7427
    donderdag 14 juni 2018 om 09:37
    Dan kan je gewoon in één keer door. Scheelt je een kwartier na de wedstrijd. Lig je eerder op je nest. Ik zie alleen maar voordelen ;-)
    Vind ik leuk
    Deck010 +4992
    donderdag 14 juni 2018 om 09:39
    Hahahah, ja als je het zo bekijkt heb je een punt. Alleen moeten er dan wel voldoende kroegen open blijven anders moet je tussendoor naar huis.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18019
    donderdag 14 juni 2018 om 07:43
    Vond 12.30 al niks en 12.15 ook niet.
    Ook jammer dat het tegen Az & Utrecht is. Zijn juist wedstrijden die eerder zaterdagavond of later id middag horen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25505
    donderdag 14 juni 2018 om 07:49
    Avondwedstrijden hebben altijd de meeste sfeer. Jammer dit.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18019
    donderdag 14 juni 2018 om 07:53
    Ja jammer hè? Wedstrijden tegen Utrecht zijn ook altijd spannend.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6326
    donderdag 14 juni 2018 om 09:24
    Dat kwartiertje maakt dan ook echt verschil :)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25505
    donderdag 14 juni 2018 om 10:04
    Kwartiertje is niet zo erg.. Heb liever helemaal geen lunchwedstrijden meer!
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8371
    donderdag 14 juni 2018 om 08:01
    Vind ik ook.

    Sfeer is minder en ik vind het persoonlijk prettig om zondag met het gezin te ontbijten. Dan de kids in bad en dan weg. Dat is om 1230 ook knap lastig.

    Mensen als binnenkant buitenkant gaan waarschijnlijk nooit naar het stadion of hebben geen prive leven. De fox-supporters.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18019
    donderdag 14 juni 2018 om 08:05
    Ja en je weet nu al dat er die dag geen treinen rijden naar het stadion. Maar de tram is ook leuk ;-)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15376
    donderdag 14 juni 2018 om 09:08
    Altijd zo lekker rustig in de trams als je vanaf CS komt. Man, wat een drama als de stadion trein niet gaat.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18019
    donderdag 14 juni 2018 om 09:44
    Vooral de terugweg......
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15376
    donderdag 14 juni 2018 om 09:46
    Mannen en bier eerst!
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18019
    donderdag 14 juni 2018 om 10:31
    Haha
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:56
    Of hebben juist wel een priveleven en gaan daarom niet naar het stadion.
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2241
    donderdag 14 juni 2018 om 09:01
    Ontbijten op een matchday doe je toch vloeibaar in een kroeg??
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15376
    donderdag 14 juni 2018 om 09:13
    *trein
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1942
    donderdag 14 juni 2018 om 07:43
    Als nummer 4 heb je geen recht van spreken..
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6049
    donderdag 14 juni 2018 om 07:53
    Als prijzenpakker wel ;)
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8408
    donderdag 14 juni 2018 om 08:32
    Gelukkig nog altijd meer dan een broodje gyros:)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 07:48
    We hebben het over 15 minuten. Wat doen ze moeilijk daar. Krijgen ze dan het stadion niet vol ofzo. Omdat de helft nog hun roes aan het uitslapen is.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6049
    donderdag 14 juni 2018 om 07:54
    Zal in de Arena geen verschil maken ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 07:58
    Hebben jullie ervaring mee he, stadion niet vol krijgen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 07:59
    kijk jij nou maar naar laatste uitwedstrijd, de graafschap altijd lastig
    Vind ik leuk
    Pvm9 +783
    donderdag 14 juni 2018 om 08:04
    Stiekem voor ajax of geen leven dat je dat weet?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:25
    Hahaha is niet de laatste wedstrijd. Mislukt je grapje.

    Is de laatste uitwedstrijd.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 19:37
    volgens mij schreef ik dat ook knul
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15376
    donderdag 14 juni 2018 om 09:10
    Zoals in het artikel al staat komen er supporters vanuit heel NL. Weet je hoe lang (zeker met onze fijne NS) je er over doet vanuit Apeldoorn?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 09:10]
    Vind ik leuk
    Corse996 +1259
    donderdag 14 juni 2018 om 09:20
    Met de auto vanuit Grunn is ook wat hoor kan ik je melden.....
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15376
    donderdag 14 juni 2018 om 09:27
    Hahaha!
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9155
    donderdag 14 juni 2018 om 07:53
    Of ze moeten op zondag 1 avond wedstrijd houden na de wedstrijd van half 5 maar daar zijn zeker ook geen genoeg agenten voor 😎
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 07:59
    Dat is zeker een goed idee. Gewoon de topper om 20:45 laten starten.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15376
    donderdag 14 juni 2018 om 09:11
    Nee, dat heeft er mee te maken dat de samenvattingen op een open net moeten worden uitgezonden vanaf uiterlijk 19:00 uur ;-)
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9155
    donderdag 14 juni 2018 om 10:16
    Ik zou het niet eens zo erg vinden als het kon hoor de sfeer in de avond wedstrijden vind ik persoonlijk ook wel goed ;0)
    Vind ik leuk
    Pvm9 +783
    donderdag 14 juni 2018 om 07:58
    Je kan toch makkelijk naar een later tijdstip opschuiven. Zondagavond om 19 uur nog een potje. Heerlijk toch.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8371
    donderdag 14 juni 2018 om 08:09
    Lekker man. Aldus gijp. :)
    Vind ik leuk
    Cappie +6975
    donderdag 14 juni 2018 om 08:08
    Wat boeit dat kwartiertje nou?
    Vind ik leuk
    WTSGD +1339
    donderdag 14 juni 2018 om 08:09
    Omdat als je met OV komt dat zo een dik half uur eerder weg kan betekenen. 1230 is al kut, 1215 al helemaal.
    Vind ik leuk
    Cappie +6975
    donderdag 14 juni 2018 om 09:04
    Tuurlijk kan dat. Maar het zou ook kunnen betekenen dat je niet zo lang meer hoeft te wachten. Dat weet je niet en is voor iedereen anders.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1339
    donderdag 14 juni 2018 om 08:08
    Mensen die 1215 een goed idee vinden gaan nooit naar het stadion. Dat is wel duidelijk.
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2241
    donderdag 14 juni 2018 om 09:04
    Idd, om 08:00 smaken die bacotjes toch anders.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29990
    donderdag 14 juni 2018 om 08:29
    Sowieso een slecht idee.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:38
    Dit is belachlijk het gaat niet om de sport maar welgeld hoe ver moeten wij hier in mee gaan de fans zal eerder weg moeten gaan om na hun club te gaan .
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20473
    donderdag 14 juni 2018 om 08:39
    Sluwe Fox....iedereen buigt voor dat zooitje..
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6556
    donderdag 14 juni 2018 om 08:45
    Zeikerds

    Huilie huilie doen
    Is maar een kwartiertje
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 08:45]
    Vind ik leuk
    Deck010 +4992
    donderdag 14 juni 2018 om 09:34
    Nee jij staat lekker op als je op zaterdagavond ben doorgezakt?
    Dan lijkt een kwartier wel een uur als je op moet staan.
    Zeker zelf weinig in het stadion?
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6556
    donderdag 14 juni 2018 om 10:37
    Haha
    Je bent er zelf bij toch als je je vol loopt te gieten?
    Ben regelmatig in het stadion

    Zo moeilijk is het toch niet om je in te houden met zuipen?

    Nu drink ik helemaal niet dus makkelijk praten misschien :-)

    Maar je bent er zelf verantwoordelijk voor
    Vind ik leuk
    Deck010 +4992
    donderdag 14 juni 2018 om 10:57
    Ach je kent het wel Argento, drank in de man, verstand in de kan. Ik denk ieder weekend weer; dat had ik beter niet kunnen doen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2467
    donderdag 14 juni 2018 om 17:34
    Se spelers hebben dat probleem niet als het goed is
    Vind ik leuk
    base +2082
    donderdag 14 juni 2018 om 08:46
    Was die niet waar de Feyenoord supporters AJAX supporters van beschuldigde?
    Dat de supporters overal vandaan kwamen?
    Vind ik leuk
    Sytz +3142
    donderdag 14 juni 2018 om 10:38
    Waarom zou dat in godsnaam een beschuldiging zijn?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:47
    Weten ze bij Feyenoord zelf ook eens wat het is, als er niet naar je wordt geluisterd..... #stopfeyenoordcity
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2031
    donderdag 14 juni 2018 om 08:54
    Toch wel 3 wedstrijden om 12.15 in een heel seizoen pfff wat een gezeik weer.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:56
    Het is nu al zo ver dat de sportzender uitmaakt hoe een programma er uit moet zien.
    Het moet niet gekker worden, nog even en ze gaan het wedstrijd programma vorm geven.
    Vind ik leuk
    Bhj +1252
    donderdag 14 juni 2018 om 09:10
    Terecht ook, ik vind alle 12:15 wedstrijden belachelijk, maar waarom zou er een uitzondering voor Feyenoord gemaakt moeten worden.

    niet janken, kein geloel, fussbal spielen.
    Vind ik leuk
    plein19 +1710
    donderdag 14 juni 2018 om 09:12
    Ik vind 12.15 uur geen leuke tijd om te kijken. Maar het argument dat mensen overal vandaan komen is gelul. Als je 2 uren wil rijden dan is een kwartiertje vroeger geen drama
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15376
    donderdag 14 juni 2018 om 09:15
    Ik ga meestal met de NS. Maar kom, laten we dan zondagmorgen 8:30 ontbijtwedstrijden introduceren.
    Vind ik leuk
    plein19 +1710
    donderdag 14 juni 2018 om 09:22
    Maar dan nog ga je.Te grote fan om je club daarvoor te laten schieten.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 09:29
    Waar zijn de tijden gebleven, gewoon zondagmiddag 14:30.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15376
    donderdag 14 juni 2018 om 09:38
    Die tijden zijn nog steeds terug te vinden om 14:30.......
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 09:42
    Vroeger speelde bijna alle clubd tegelijk op zondagmiddag, tegenwoordig op de gekste dagen ,kost me heelveel vakantie uren aangezien ik vaak tot laat moet werken
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    donderdag 14 juni 2018 om 09:54
    En jij denkt dat het voetbal er voor de voetballiefhebber en\of fans is?
    Vind ik leuk
    Bhj +1252
    vrijdag 15 juni 2018 om 10:12
    Niet gaan is gewoon een optie hoor. Laat het voetbal niet je leven beheersen, het is maar een spelletje. Het is het niet waard, geloof me.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6101
    donderdag 14 juni 2018 om 09:49
    beginnen nu al een excuus te zoeken voor hun verlies partijen
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    donderdag 14 juni 2018 om 09:50
    Die vroege potjes gewoon helemaal schrappen en 1 pot op zondagavond gooien, bij voorkeur een ploeg die op donderdag EL heeft gespeeld.

    Ik heb om 1115 zondagochtend minder behoefte aan een potje voetbal dan 's avonds om 7\7.30

    KNVB weer als vanouds alle klassiekers in EL\CL weken gepropt?
    Was vorig seizoen ook zo'n succes toen er maar 1 van de 3 europees in actie kwam.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 09:53]
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 09:51
    maar 1 thuiswedstrijd gelukkig
    Vind ik leuk
    Muscles +718
    donderdag 14 juni 2018 om 09:56
    Wat een zeurpieten, gewoon professioneel voorbereiden en gaan. Mentale weerbaarheid gevraagd. In Engeland spelen ze zelfs op tweede kerstdag
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:00
    Fuck fox ,en de commercie
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:39
    Ja oprotten wij hadden het ook.. haat die tijd ook maar wij moesten ook gewoon slikken of stikken
    Vind ik leuk
    El Lobo +1890
    donderdag 14 juni 2018 om 10:41
    Concept seizoen 2021/2022
    1e wedstrijd zondag om 07.30
    2e wedstrijd zondag om 11.30
    3e wedstrijd zondag om 14.30
    4e wedstrijd zondag om 17.30
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:50
    Lekker belangrijk, die junkies zijn allemaal toch nog wel wakker rond die tijd.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +655
    donderdag 14 juni 2018 om 10:53
    Die mannen staan om 10uur al snuivend en drinkend op varkenoord en in de kroeg, die 15 minuutjes maken geen zak uit
    Vind ik leuk
    meinema +1310
    donderdag 14 juni 2018 om 10:57
    Zaterdag:
    19:00 1 wedstrijd
    20:00 1 wedstrijd
    21:00 1 wedstrijd

    12:30 1 wedstrijd
    14:45 3 wedstrijden
    18:00 1 wedstrijd
    20:00 1 wedstrijd

    Weg met die vrijdag dan is er wel jupiler league.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11952
    donderdag 14 juni 2018 om 11:35
    Als het maar 1 keer voorkomt tijdens een thuiswedstrijd, dan valt het ook heel erg mee en moet je niet zeuren.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:39
    Waar hebben we het over Feyenoord; dat kwartiertje eerder beginnen. PSV heeft er twee 20.45u wedstrijden voor. Heb je PSV horen klagen soms
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:44
    Waar heb je her over.....” dat kwartiertje eerder beginnen. Als je nou om 11.30u moet beginnen dat je daarover zeuren bij de KNVB. Voor dit kwartiertje druk maken is spijkers zoeken op laag water
    Vind ik leuk
    mchollie +3430
    donderdag 14 juni 2018 om 12:05
    Jezus, 3 wedstrijden maar, wat een jankerts daar.......
    Vind ik leuk
    Pur Sang +356
    donderdag 14 juni 2018 om 12:20
    Een kwartier eerder vind ik wat anders dan een uur...
    Bovendien speelt Feyenoord "uit" bij Excelsior, dat is natuurlijk een halve thuiswedstrijd. Alleen naar Alkmaar is wat anders, maar dat is "slechts" een uur rijden. Het zou wat anders zijn als je naar Groningen, Heerenveen, Emmen of Sittard moet.
    Vind ik leuk
    soksa +1496
    donderdag 14 juni 2018 om 15:43
    Iemand die mij uit kan leggen wat 3 x dat kwartiertje eerder nou voor verschil maakt? Oprecht benieuwd.
    Vind ik leuk
    fer65 +232
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:55
    Alleen als ajaks het niet goed vind dan pas gaan alle deuren open voor de rest kan nederland afbranden voor ze.Ik hoor het die kessel ex voorzitter mig zeggen wij hoeven geen wereld kampioen te worden en het volk dan ?wat vinden zij er dan van als we maar reclame inkomsten krijgen etc etc .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Feyenoord niet blij met 12.15-duels: 'Aan ons verzoek is geen gehoor gegeven'