'Hoe De Boer mij inzicht gaf in het spelletje, ongelooflijk. Een geweldige coach'

    'Hoe De Boer mij inzicht gaf in het spelletje, ongelooflijk. Een geweldige coach'

    donderdag 14 juni 2018 om 07:50

    Toby Alderweireld werkte in zijn loopbaan samen met trainers als Marco van Basten, Diego Simeone, Ronald Koeman en Mauricio Pochettino, maar van niemand stak hij meer op dan van Frank de Boer. Dat vertelt de Belg in Het Laatste Nieuws.

    "Hij is een geweldige coach. En ik vind het spijtig dat zijn passages bij Inter en Crystal Palace geen succes waren", zegt de verdediger van Tottenham Hotspur. "Hoe De Boer mij inzicht gaf in het spelletje... ongelooflijk. Ik heb zó ontzettend veel opgestoken over positiespel. De Boer leerde hoe je moest staan om toch telkens een seconde extra te hebben om na te denken over je volgende actie."

    Op het defensieve vlak leerde Alderweireld het meeste van Simeone. "Als je mij vraagt van wie ik het meest heb opgestoken puur naar verdedigen, dan zeg ik Simeone", aldus de oud-Ajacied. "Bijvoorbeeld: in de zestienmeter mag je een bal nooit wegkoppen richting de grond, maar altijd in de lucht. Simeone redeneerde dat bij een bal naar de grond de verdediging minder tijd heeft om zich te herorganiseren."

    "Of nog: nooit een bal aannemen in je eigen strafschopgebied. Er kon veel te veel fout gaan, vond hij", vervolgt Alderweireld. "Simeone werd hélemaal gek als je een bal doodlegde in je eigen box", lacht de Rode Duivel.

    Plaats een reactie

    Patrickj3 +2161
    donderdag 14 juni 2018 om 07:58
    Ten hag out de boer in
    Vind ik leuk
    kaazelien +2377
    donderdag 14 juni 2018 om 08:02
    Brom out de Boer in.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3737
    donderdag 14 juni 2018 om 08:50
    Haha brombeertje
    Vind ik leuk
    kaazelien +2377
    donderdag 14 juni 2018 om 10:12
    Ja Boss,ik vang echt steeds meer signalen op dat de houdbaarheid van Brom op is.Kun jij mij 1 speler noemen bij Az die je positief over hem hoort? Ook denk ik dat de leiding na de beker vernedering spijt heeft van de verlenging.Publiek geheim is ook dat Vlaar hem helemaal niet pruimt.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3737
    donderdag 14 juni 2018 om 10:21
    Zijn contract loopt af. Ik denk dat het zijn laatste wordt, Lientje.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2377
    donderdag 14 juni 2018 om 10:35
    Weet ik.Ben alleen benieuwd en hoopvol dat het niet zover gaat komen.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3737
    donderdag 14 juni 2018 om 13:00
    Verwacht het niet...

    Maar ze moeten hem ook niet verlengen.
    Vind ik leuk
    Jajaja +188
    donderdag 14 juni 2018 om 08:06
    Ja lijkt mij mooi, weer tikkie breed tikkie terug. Wat werden de fans getrakteerd op aantrekkelijk voetbal week in week uit onder de boer....
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:15
    Nu is het ook niet om aan te gluren en winnen we niets meer.
    Vind ik leuk
    PSVFU +2539
    donderdag 14 juni 2018 om 08:38
    Tja dus je bent tevreden over de afgelopen 4 seizoenen??
    Vind ik leuk
    Jozef +32776
    donderdag 14 juni 2018 om 09:21
    Zelf was ik er ook geen fan van, maar eerlijk is eerlijk : pas na de Boer ging Ajax een beetje fatsoenlijk inkopen nadat het hart weer eens uit de selectie gekocht was....

    De Boer kreeg niveau Zimling en Sanogo als versterkingen. Toch even wat anders dan wat erna ineens mogelijk was.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6194
    donderdag 14 juni 2018 om 09:29
    Dat waren toch toppers?
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9564
    donderdag 14 juni 2018 om 09:31
    Hij roeide behoorlijk goed met de riemen die hij had. In tegenstelling tot zijn opvolgers.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:00
    Ja geweldig daarom zit ie nu thuis
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10479
    donderdag 14 juni 2018 om 08:05
    Precies en daarom reageer jij hier (-:
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:19
    Zoals jij ook reageer
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10479
    donderdag 14 juni 2018 om 10:05
    Alleen ik heb de tijd en ben financieel onafhankelijk (-;
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:13
    Kunnen we elkaar de hand schudden
    Vind ik leuk
    bra-m-s +230
    donderdag 14 juni 2018 om 08:07
    Gelukkig moeten we jou beredenering op waarde schatten als we zojuist de professionele mening van een ander hebben gehoord. Ik geloof best dat door het positiespel van de Boer sommige spelers op een andere manier naar het voetbal zullen kijken. Jij en ik zouden ook veel kunnen leren van de Boer op voetbalgebied, ondanks zijn huidige carriere verloop.

    En daarnaast, ik zou ook graag thuis kunnen blijven zitten maar helaas gaan stumpers zoals jij en ik gewoon naar het werk op woensdagochtend. Lucky Frankie.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:14
    Dan heb jij geluk Brams dat je aleen maar op woensdagochtend hoeft, ik moet namelijk helaas iedere maandag tot vrijdagochtend gaan werken...
    Vind ik leuk
    bra-m-s +230
    donderdag 14 juni 2018 om 09:35

    Ookal zeg ik nergens dat ik alleen op woensdag moet werken
    , krijg je een pluim omdat je het welgeteld 5 dagen volhoudt. Je baas zal maar wat blij zijn met je! Ga zo door👍
    Vind ik leuk
    Gizmo +3807
    donderdag 14 juni 2018 om 18:15
    Ik durf het bijna niet te zeggen .. maar ik moet zaterdagochtend ook nog !
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:04
    Het is niet alleen de Boer Toby, het is de volledige club Ajax!

    Ze zijn de beste, de grootste, de mooiste, maar vooral de warmste club van Nederland en heel ver daar buiten!
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10479
    donderdag 14 juni 2018 om 08:05
    Doe maar normaal
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:07
    Of Jovink en de Voederbietels, ook goed?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:11
    Hebben ze je meergranenbrood gevoerd?
    Vind ik leuk
    coci +269
    donderdag 14 juni 2018 om 08:12
    In het gulden tijdperk zeer zeker ja😁
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:20
    Behalve de clubarts
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:23
    Ik heb liever dat jij dat zegt dan iemand met zijn volle verstand eikel.

    Mocht het met jou ooit zover komen, hoop ik dat er geen een arts is wat je wil helpen
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 09:01
    Doet me niks
    Vind ik leuk
    PSVFU +2539
    donderdag 14 juni 2018 om 08:39
    Niet meer doen dit. Grappen maken over andermans zware ellende is nergens voor nodig.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:10
    En iedereen vind Pochetino zo goed?
    Vind ik leuk
    Afcajaxxx +89
    donderdag 14 juni 2018 om 08:12
    Toby 😍
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:34
    Toby terug naar de Arena?
    Vind ik leuk
    Muscles +237
    donderdag 14 juni 2018 om 09:07
    Simeone is een geweldige coach met groot aura. Winnaar in hart en ziel en in staat een team te smeden dat vecht. Had zo’n type graag bij Ajax gezien.
    Vind ik leuk
    De Belsj +896
    donderdag 14 juni 2018 om 09:21
    TOBY, CAMPIONE DEL MUNDO 2018 !
    Vind ik leuk
    mba4u2c +1836
    donderdag 14 juni 2018 om 11:10
    Een bal dood leggen in je eigen box... Ik vraag me echt af waar die vent het over heeft... ;-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Hoe De Boer mij inzicht gaf in het spelletje, ongelooflijk. Een geweldige coach'