Gall schrijft melige column over WK: 'Hoe heet die Argentijn ook alweer? Me...'

    Gall schrijft melige column over WK: 'Hoe heet die Argentijn ook alweer? Me...'

    donderdag 14 juni 2018 om 08:19

    Joop Gall heeft de soap rondom Julen Lopetegui met veel plezier gevolgd. De Spaanse bondscoach werd vlak voor het WK ontslagen en vervangen door Fernando Hierro, nadat bleek dat hij komend seizoen bij Real Madrid aan de slag gaat.

    Gall laat met een knipoog weten dat hij zich gepasseerd voelt. 'Hoewel ik zeker weet dat mijn telefoonnummer bekend is bij de Spaanse bond', schrijft de oud-trainer van onder meer Veendam en FC Emmen in zijn, nogal melige, column voor het Dagblad van het Noorden. 'Als je sec naar het alfabet kijkt, zou Gall ook eerder aan de beurt moeten komen dan Hierro. Maar goed, ik heb het aardig druk met de verhuizing van mijn dochter. Zo slecht komt het dus ook weer niet uit.'

    'Ik geloof niet dat ik zelf een WK-ganger onder mijn hoede heb gehad', gaat de momenteel clubloze Groninger verder. 'Oh nee, wacht. Die kleine Argentijn van FC Barcelona. Hoe heet die jongen ook alweer? Me... Kom nou, ik weet het niet meer. Ach, wat zou het. Nooit meer wat van gehoord ook.'

    Gall besteedt echter ook aandacht aan een serieuze voorbeschouwing op het WK. De columnist vindt het spijtig dat Oranje niet van de partij is in Rusland, maar gaat aandachtig naar de wedstrijden van Marokko kijken. 'Daar lopen aardig wat in Nederland opgegroeide jongens rond die mij toch weer een licht chauvinistisch gevoel geven', stelt Gall. 'Bovendien zitten er geweldige voetballers tussen. Creatieve jongens, Hakim Ziyech voorop. Ik hoop dat we in Nederland een beetje trots kunnen zijn als Marokko het goed doet in Rusland.

    Lees meer over:WK 2018

    Plaats een reactie

    donderdag 14 juni 2018 om 08:24
    Waarom is er zoveel druk uit de media om als Nederlander het Marokko te gunnen? Pleur op, ik hoop dat ze de eerste ronde eruit gaan en dat heeft alles te maken met het feit dat er geen respect voor Nederland is vanuit die regionen..
    Vind ik leuk
    Sanuk +2088
    donderdag 14 juni 2018 om 08:30
    De groenlinkse grachtengordel.
    Vind ik leuk
    xcountx +407
    donderdag 14 juni 2018 om 08:45
    Gaaaaap...
    Vind ik leuk
    Sanuk +2088
    donderdag 14 juni 2018 om 09:45
    Te laat naar bed jochie?
    Vind ik leuk
    xcountx +407
    donderdag 14 juni 2018 om 09:48
    Nooit, mannetje. Maar die donkergrijze plaat van jou over de groenlinkse grachtengordel is wel een perfect slaapmiddel. Typisch bozewittemannenonderbuikdiarree
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18872
    donderdag 14 juni 2018 om 10:50
    bozewittemannenonderbuikdiarree... hoe veel keer woordwaarde zou dat zijn?
    Vind ik leuk
    xcountx +407
    donderdag 14 juni 2018 om 10:53
    😀
    Vind ik leuk
    Panenka +5095
    donderdag 14 juni 2018 om 08:42
    Druk uitoefenen vin ik wel meevallen, er zijn gewoon veel Nederlanders die het onze Nederlandse Marokkanen gunnen. Ook zijn er een aantal Eredivisie spelers bij dat team aanwezig.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:46
    Ik heb weinig met het team, maar wanneer gaan mensen beseffen dat haat (vaak van 2 kanten) niks oplost, maar verergert. Een probleem lost pas op als je er wat aan doet. Samen iets mooier en beter maken. Afzeiken maakt het erger.
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2423
    donderdag 14 juni 2018 om 08:50
    Wat jij voelt voor Marokko voel ik voor Belgie :)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:43
    Inderdaad... erg goed verwoord..Eerste ronde lekker terug naar Marrakesh met zijn allen...en daar blijven natuurlijk..
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:28
    Het is maar een mening. Gelukkig mag jezelf kiezen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:27
    Leuk van die meeliggen-grappen.
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +14054
    donderdag 14 juni 2018 om 08:33
    Gall,mag wel weer eens een club vinden
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:49
    Dat zal dan een amateurclub moeten worden. Als profclub heb je zoveel keuze dat je natuurlijk niet Joop Gall gaat aanstellen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:16
    Op basis van wat heb je deze constatering? Heeft bij bijvoorbeeld BV Veendam met zeer bescheiden middelen het optimale gepresteerd!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:28
    Nou dan neem jij hem toch lekker. Ik neem een ander. Iemand die denkt dat dit soort columns grappig is, mag bij mij helemaal achteraan aansluiten.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:44
    Misschien moet je het woord humor eens opzoeken in je woordenboek. Oh ja wacht je bent een veldwachter! Neem niet alles te serieus in het leven man relativeer een beetje!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:50
    Ik neem het helemaal niet serieus hoor. Ik heb Joop Gall nooit serieus genomen namelijk. Je hebt verschillende soorten humor wist je dat? En mensen kunnen de ene soort wel waarderen en de andere niet, Stef Buikema.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 18:31
    Daar heb je helemaal gelijk in veldwachter. Smaken verschillen!
    Vind ik leuk
    allround +1497
    donderdag 14 juni 2018 om 08:33
    Ik denk dat iedereen het zou willen, dat de Marokkanen het goed in Nederland zouden doen.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +599
    donderdag 14 juni 2018 om 08:43
    Zal ik dan maar mijn Gall spugen
    Vind ik leuk
    DrJ +819
    donderdag 14 juni 2018 om 09:34
    Nee, dan vergall je alles.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:44
    Echt enorm grappig.....
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21645
    donderdag 14 juni 2018 om 09:02
    Als marokko het goed doet prima,als niet ja dan pech..
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 09:09
    Nou voor mij mogen die Marokanen er al in de eerste ronde uitvliegen. Waarom? Zijn we hier verlost van die achterlijke toeterende auto,s tot diep in de nacht.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7950
    donderdag 14 juni 2018 om 09:21
    het zijn de Turken die tûûteren, niet de Marokkanen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 09:22
    Dacht het niet, ik zou zeggen kom eens naar Rotterdam als die Marokanen een wedstrijd zouden winnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:20
    Toen Marokko zich kwalificeerde zijn er in den haag en Rotterdam aardig wat Marokkanen opgepakt omdat ze "feest" aan het vieren waren tot rellen aan toe. Denk dat hij dat bedoelt.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 14:17
    Klopt, Turken toeteren, Marokkanen slopen en rellen. Wij zijn trots, je weet wel.
    Vind ik leuk
    Mari +5341
    donderdag 14 juni 2018 om 09:28
    Los van mijn mening.
    Wat heb je liever:
    Toeterende auto's of Marokkanen die voor de tv zitten en niet buiten met hun auto's rijden
    Bovendien zijn ze vrolijk ipv chagrijnig.
    Aan jou de keuze
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 09:31
    Marokanen die voor de tv zitten natuurlijk, en het liefst 24 uur per dag.
    Vind ik leuk
    Mari +5341
    donderdag 14 juni 2018 om 09:26
    Deze man heeft echt wat te vertellen
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4820
    donderdag 14 juni 2018 om 11:34
    Als je eigen land niet meedoet,dan maakt t niet uit wie er doorgaat of er uit vliegt.Heb t weleens geprobeerd, maar kreeg geen speciale gevoelens bij een ander land.
    Vind ik leuk
    Yass +30
    donderdag 14 juni 2018 om 14:10
    Hahaha NIKSGUNNERS
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 14:15
    Eens kijken of er na het vieren van de eerste overwinning of verwerken van het verlies (daar zit bij Marokkanen niet zoveel verschil in) , nog zoveel empathie is met dat elftal. Ik denk het niet, eerlijk gezegd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Gall schrijft melige column over WK: 'Hoe heet die Argentijn ook alweer? Me...'