Gall schrijft melige column over WK: 'Hoe heet die Argentijn ook alweer? Me...'

Gall schrijft melige column over WK: 'Hoe heet die Argentijn ook alweer? Me...'

Gepubliceerd: donderdag 14 juni 2018 om 08:19do 14-06-2018 om 08:19

Joop Gall heeft de soap rondom Julen Lopetegui met veel plezier gevolgd. De Spaanse bondscoach werd vlak voor het WK ontslagen en vervangen door Fernando Hierro, nadat bleek dat hij komend seizoen bij Real Madrid aan de slag gaat.

Gall laat met een knipoog weten dat hij zich gepasseerd voelt. 'Hoewel ik zeker weet dat mijn telefoonnummer bekend is bij de Spaanse bond', schrijft de oud-trainer van onder meer Veendam en FC Emmen in zijn, nogal melige, column voor het Dagblad van het Noorden. 'Als je sec naar het alfabet kijkt, zou Gall ook eerder aan de beurt moeten komen dan Hierro. Maar goed, ik heb het aardig druk met de verhuizing van mijn dochter. Zo slecht komt het dus ook weer niet uit.'

'Ik geloof niet dat ik zelf een WK-ganger onder mijn hoede heb gehad', gaat de momenteel clubloze Groninger verder. 'Oh nee, wacht. Die kleine Argentijn van FC Barcelona. Hoe heet die jongen ook alweer? Me... Kom nou, ik weet het niet meer. Ach, wat zou het. Nooit meer wat van gehoord ook.'

Gall besteedt echter ook aandacht aan een serieuze voorbeschouwing op het WK. De columnist vindt het spijtig dat Oranje niet van de partij is in Rusland, maar gaat aandachtig naar de wedstrijden van Marokko kijken. 'Daar lopen aardig wat in Nederland opgegroeide jongens rond die mij toch weer een licht chauvinistisch gevoel geven', stelt Gall. 'Bovendien zitten er geweldige voetballers tussen. Creatieve jongens, Hakim Ziyech voorop. Ik hoop dat we in Nederland een beetje trots kunnen zijn als Marokko het goed doet in Rusland.

Lees meer over:WK 2018

Plaats een reactie

donderdag 14 juni 2018 om 08:24
Waarom is er zoveel druk uit de media om als Nederlander het Marokko te gunnen? Pleur op, ik hoop dat ze de eerste ronde eruit gaan en dat heeft alles te maken met het feit dat er geen respect voor Nederland is vanuit die regionen..
Vind ik leuk
Sanuk +3544
donderdag 14 juni 2018 om 08:30
De groenlinkse grachtengordel.
Vind ik leuk
Savicevic +422
donderdag 14 juni 2018 om 08:45
Gaaaaap...
Vind ik leuk
Sanuk +3544
donderdag 14 juni 2018 om 09:45
Te laat naar bed jochie?
Vind ik leuk
Savicevic +422
donderdag 14 juni 2018 om 09:48
Nooit, mannetje. Maar die donkergrijze plaat van jou over de groenlinkse grachtengordel is wel een perfect slaapmiddel. Typisch bozewittemannenonderbuikdiarree
Vind ik leuk
dhrwobo +43714
donderdag 14 juni 2018 om 10:50
bozewittemannenonderbuikdiarree... hoe veel keer woordwaarde zou dat zijn?
Vind ik leuk
Savicevic +422
donderdag 14 juni 2018 om 10:53
😀
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 08:46
Ik heb weinig met het team, maar wanneer gaan mensen beseffen dat haat (vaak van 2 kanten) niks oplost, maar verergert. Een probleem lost pas op als je er wat aan doet. Samen iets mooier en beter maken. Afzeiken maakt het erger.
Vind ik leuk
Klopper456 +3003
donderdag 14 juni 2018 om 08:50
Wat jij voelt voor Marokko voel ik voor Belgie :)
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 12:43
Inderdaad... erg goed verwoord..Eerste ronde lekker terug naar Marrakesh met zijn allen...en daar blijven natuurlijk..
Vind ik leuk
allround +1826
donderdag 14 juni 2018 om 08:33
Ik denk dat iedereen het zou willen, dat de Marokkanen het goed in Nederland zouden doen.
Vind ik leuk
WZPWZDB. +1413
donderdag 14 juni 2018 om 08:43
Zal ik dan maar mijn Gall spugen
Vind ik leuk
DrJ +1096
donderdag 14 juni 2018 om 09:34
Nee, dan vergall je alles.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 08:44
Echt enorm grappig.....
Vind ik leuk
Smithsonian +43226
donderdag 14 juni 2018 om 09:02
Als marokko het goed doet prima,als niet ja dan pech..
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 09:09
Nou voor mij mogen die Marokanen er al in de eerste ronde uitvliegen. Waarom? Zijn we hier verlost van die achterlijke toeterende auto,s tot diep in de nacht.
Vind ik leuk
Spiegel +11094
donderdag 14 juni 2018 om 09:21
het zijn de Turken die tûûteren, niet de Marokkanen.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 09:22
Dacht het niet, ik zou zeggen kom eens naar Rotterdam als die Marokanen een wedstrijd zouden winnen.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 10:20
Toen Marokko zich kwalificeerde zijn er in den haag en Rotterdam aardig wat Marokkanen opgepakt omdat ze "feest" aan het vieren waren tot rellen aan toe. Denk dat hij dat bedoelt.
Vind ik leuk
Mari +12429
donderdag 14 juni 2018 om 09:28
Los van mijn mening.
Wat heb je liever:
Toeterende auto's of Marokkanen die voor de tv zitten en niet buiten met hun auto's rijden
Bovendien zijn ze vrolijk ipv chagrijnig.
Aan jou de keuze
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 09:31
Marokanen die voor de tv zitten natuurlijk, en het liefst 24 uur per dag.
Vind ik leuk
Mari +12429
donderdag 14 juni 2018 om 09:26
Deze man heeft echt wat te vertellen
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
donderdag 14 juni 2018 om 11:34
Als je eigen land niet meedoet,dan maakt t niet uit wie er doorgaat of er uit vliegt.Heb t weleens geprobeerd, maar kreeg geen speciale gevoelens bij een ander land.
Vind ik leuk
Yass +138
donderdag 14 juni 2018 om 14:10
Hahaha NIKSGUNNERS
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws