Hiddink verbijsterd: 'Lekt altijd uit en dan heb je onrust tijdens het toernooi'

    Hiddink verbijsterd: 'Lekt altijd uit en dan heb je onrust tijdens het toernooi'

    donderdag 14 juni 2018 om 08:29

    Guus Hiddink heeft de WK-rel in het Spaanse kamp met verbijstering gevolgd. De oud-bondscoach, die als tv-analyticus voor FOX Sports Amerika in Rusland aanwezig is, snapt niet dat Julen Lopetegui kort voor het toernooi is ontslagen.

    "Het zijn allemaal volwassen profs in de Spaanse selectie die moeten kunnen omgaan met de situatie, die was ontstaan doordat hij bij Real Madrid heeft getekend", zegt Hiddink in het Algemeen Dagblad. "Ik denk dat de spelers dat ook gedaan zouden hebben als de bond rustig was gebleven. Voor veel jongens is het de laatste kans om nog een WK te winnen."

    "Ik vraag me ook af hoe Lopetegui dit anders had moeten doen", vervolgt de Varssevelder. "Zoiets stilhouden tijdens een toernooi is ook geen optie, want het lekt altijd uit en dan heb je onrust tijdens het toernooi. Bovendien ken ik Lopetegui persoonlijk en dat is zeker niet iemand die zich bij de nationale ploeg ineens anders was gaan opstellen, omdat hij een contract bij Real Madrid had getekend."

    Hiddink werkte bij Real Madrid samen met opvolger Fernando Hierro. Hij denkt dat de oud-international ondanks zijn gebrekkige ervaring de klus kan klaren. "Hij was centrale verdediger in het team van Real Madrid, toen ik daar trainer was. Hierro is een jongen met veel persoonlijkheid, die ik in staat acht om de groep bij elkaar te houden en ervoor te zorgen, dat het WK niet verder ontspoort voor de Spanjaarden na deze ingreep."

    "Als hij erin slaagt om de jongens van Real Madrid en Barcelona op één lijn te krijgen, kan Spanje nog steeds heel ver komen, want ze hebben enorm veel kwaliteit in de selectie", besluit Hiddink.

    Poll

    Is Spanje nog steeds een van de favorieten op het WK?

    (1054 stemmen)

    Plaats een reactie

    henkvlis +3853
    donderdag 14 juni 2018 om 08:36
    Spanje kan ver komen, maar heeft, door toedoen van de eigen bond, wel een behoorlijke knauw opgelopen !
    Vind ik leuk
    Jozef +36016
    donderdag 14 juni 2018 om 09:15
    Ach, misschien vergroot het wel de eensgezindheid onder de spelers.
    Vind ik leuk
    Deck010 +5073
    donderdag 14 juni 2018 om 09:52
    Nou eensgezindheid is ver te zoeken. Vooral als je leest dat de spelers van Real al op de hoogte waren. Volgens mij krijg je dan toch 2 kampen.
    Enige team dat eensgezind lijkt te zijn is Mexico......lekker met zijn allen met 30 hoertjes in bad. Lijkt toch te helpen voor de moraal.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:08
    Leg is uit hoe je eensgezind kan worden door met zn allen 30 hoertjes te palen? Want ik zie niet 1,2,3 het verband
    Vind ik leuk
    Deck010 +5073
    donderdag 14 juni 2018 om 11:03
    Je hebt duidelijk het filmpje niet gezien? Alle neuzen stonden in ieder geval dezelfde kant op.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:05
    Ik heb geen filmpje gezien. En hoop ook niet voor hun echtgenotes
    Vind ik leuk
    PSVFU +4864
    donderdag 14 juni 2018 om 08:37
    Ik vrees dat het de doodsteek voor de eenheid is binnen de spaanse selectie als die er al was na de catalonie rel van afgelopen jaar.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11308
    donderdag 14 juni 2018 om 08:49
    Feit blijft sowieso, ook zonder die rel, dat bepaalde spelers ontzettend kinderachtig kunnen reageren.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:48
    Daar ging het allemaal niet om. Het ging om het feit dat er niemand op de hoogte was bij de bond tot 5 minuten voor de bekendmaking. Daarnaast is het m.i. funest voor de teambuilding dat een aantal spelers, met name van Real Madrid, al voor langere tijd op de hoogte waren.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11308
    donderdag 14 juni 2018 om 08:53
    Wat voor last heeft zo'n team er nou van? Hij zou ná het WK pas afscheid hebben genomen, zoals meerdere coaches en spelers ook bij hun club doen. Ik zie het probleem niet. Wat maakt het voor het team nou uit dat hij na het WK vertrekt? En wat maakt het uit dat sommige spelers het al wisten? Wat niet onlogisch is aangezien het hun club is. Zijn die andere spelers nou echt zo onvolwassen dat ze hier niet mee om kunnen gaan?
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1160
    donderdag 14 juni 2018 om 10:39
    Je vorige reactie over die kinderachtige reacties bij spelers klopt. Dat Real - Barca splijt die groep, daarom snap ik deze reactie niet. De voorzitter moest wel. De bondscoach had een pas verlengd contract. Maand later wordt je overvallen doordat je 5 minuten voor de persconferentie ingelicht wordt. Een werknemer heeft ook plichten richting werkgever. Ik vind nog dat de bond dit netjes doet. En om de hele groep bij elkaar te houden moesten ze wel.
    Als dit netjes gemeld hadden zowel Real als de coach dan had het inderdaad gewoon gekund tijdens het WK. Maar niet op deze wijze. Volgens de FIFA regels kun je Real ook nog flink aanpakken. Benaderen met doorlopend contract staan sancties op. Ik neem aan dat dat ook voor de trainers geldt. Real flikt dit vaker.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5712
    donderdag 14 juni 2018 om 09:00
    Je had hem op zn vingers kunnen tikken dat hij het niet een paar minuten van tevoren pas aangaf maar rustig een gesprek met de bond had moeten aangaan maar je hebt niet alles in de hand.
    Die man heeft geen enkel motief om het bewust op deze manier te doen en het risico te lopen dat hij het WK niet mee mocht doen.
    En als je de niet Madrid spelers had gevraagd of ze het idee hadden dat deze coach Real Madrid spelers voortrok en ze dus een andere coach eiste had ik het nog kunnen begrijpen maar de spelers waren allemaal zeer tevreden. Het is alleen de bond die zich zo opstelt en zichzelf nu benadeelt...
    Vind ik leuk
    Jeroen84 +63
    donderdag 14 juni 2018 om 09:22
    Denk dat de spelers nu hechter worden en er als een team gaan knokken voor de finale
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 02:56
    Dat zou zomaar kunnen dat ze door knokken tot de finale. Maar als de het niet rustig is in de ploeg dan vrees ik dat het geen finale word voor Spanje. We gaan nog zien. Want zelfs de poule overleven is niet zekker meer. Iran heeft 3 punten en Spanje 1 punt..
    Nou stel dat Iran verdedigend gaat spelen tegen spanje en ze versieren gelijk spel dan heeft Spanje een groot probleem. . Het zou zomaar kunnen Portugal en Iran die door gaan
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1160
    donderdag 14 juni 2018 om 10:31
    Snapt Hiddink dit niet?? Ook niet raar, hij is medeverantwoordelijk voor de chaos van Oranje. Ook nu nog dat we er niet bij zijn is deels zijn schuld. Hij vond het ook een goed idee om na 2 jaar zijn assistent Blind door te schuiven.

    De Spaanse bond moest wel. 5 minuten voor de persconferentie ingelicht worden dat de coach die pas zijn contract verlengd heeft tot 2020 vertrekt naar Real dat is schandalig van die coach. De bondsvoorzitter was heel realistisch, sterker nog ik denk dat hij gewoon bondscoach was gebleven als ze netjes gemeld hadden wat er speelde. Ook laf van Real. Zo creëer je ellende, mochten ze snel uitgeschakeld zijn dan denk ik dat Real nogal wat over zich heen gaat krijgen. En terecht ook. Maar misschien valt het mee onder Hierro, op dezelfde voet doorgaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 02:50
    Spanje kan wereld kampioen worden alleen als de spellers rustig zijn in hun hoofd en ook in de ploeg zelf en ook als de sfeer gewoon goed is in de Spaanse ploeg dan kunnen ze de titel winnen wel moeten ze beter gaan voetballen dan wat ze tegen Portugezen lieten zien. .
    Maar goed ergens heb ik er opeens minder vertrouwen in het begon bij trainers wisselen en toen kwam het gelijk spel 3-3 ..hoe kan een kampioenswaardige ploeg 3 doelpunten door laten. Daar heb ik ook mijn twijfels. Tuurlijk is Portugal ook een goede ploeg. Maar 3 tegen doelpunten is Érg veel ..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Hiddink verbijsterd: 'Lekt altijd uit en dan heb je onrust tijdens het toernooi'