Loodzware start Emery: Arsenal eerst tegen City, daarna wacht Chelsea

    Loodzware start Emery: Arsenal eerst tegen City, daarna wacht Chelsea

    donderdag 14 juni 2018 om 10:15

    De nieuwe Arsenal-manager Unai Emery wacht een loodzware start in de Premier League. The Gunners beginnen met een thuiswedstrijd tegen Manchester City, heeft de Engelse voetbalbond FA bekendgemaakt.

    In de tweede speelronde gaat Arsenal op bezoek bij stadgenoot Chelsea. Manchester City werd het afgelopen seizoen met overmacht kampioen. De ploeg van manager Pep Guardiola pakte 100 punten en scoorde 106 keer in 38 wedstrijden. Nummer twee United haalde negentien punten minder dan de winnaar.

    The Red Devils beginnen het seizoen tegen Leicester City, Liverpool ontvangt West Ham United en Chelsea wacht een uitduel met Huddersfield Town. Het Everton van Marcel Brands mag eerst naar promovendus Wolverhampton Wanderers. Het Premier League-seizoen gaat op zaterdag 11 augustus van start.

    Interessante affiches in de eerste maanden van het seizoen zijn onder meer Manchester United - Tottenham Hotspur (25 augustus), Tottenham Hotspur - Liverpool (15 september), Chelsea - Liverpool (29 september), Liverpool - Manchester City (6 oktober), Chelsea - Manchester United (20 oktober) en Tottenham Hotspur - Manchester City (27 oktober).

    Bekijk het volledige speelschema hier.

    Plaats een reactie

    donderdag 14 juni 2018 om 10:29
    Emery kan maar beter meteen weten dat hij voor de 5e plek speelt.
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +14054
    donderdag 14 juni 2018 om 10:47
    Geen probleem,kun je maar gehad hebben,weet je ook meteen waar je staat
    Vind ik leuk
    Jalapeno +724
    donderdag 14 juni 2018 om 10:59
    Wel een lekker begin, eerste twee wedstrijden zonder verre reizen. Lol.

    Maar kan ook zomaar eens een Frank de Boer start kunnen worden..
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +436
    donderdag 14 juni 2018 om 13:54
    Naaaah, 8 wedstrijden 0 punten en 0 doelpunten?????Dat record wordt nooit meer verbroken!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Jalapeno +724
    donderdag 14 juni 2018 om 14:22
    Vijf wedstrijden, waarvan vier in de competitie volgens mij.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +436
    donderdag 14 juni 2018 om 14:30
    Volgens mij 7 in de PL en 1 in de beker,maar misschien zit ik mis.
    NB Ik heb het ff opgezocht,je hebt helemaal gelijk.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Jalapeno +724
    donderdag 14 juni 2018 om 14:42
    Volgens de diverse sites zit je inderdaad mis. Maar ik denk dat je wel gelijk hebt dat het niet snel geëvenaard of zelfs verbeterd wordt...
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +436
    donderdag 14 juni 2018 om 14:41
    Je hebt gelijk maat!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:29
    De eerste klap is daalder waard.
    Een goed begin is het halve werk.
    Zomaar een paar spreuken om emery te motiveren
    Vind ik leuk
    Panenka +5095
    donderdag 14 juni 2018 om 10:41
    Hij kan dus alleen maar verassen.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7715
    donderdag 14 juni 2018 om 11:03
    Of de bietenbrug op.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:30
    Weet ie direct waar die staat.
    Vind ik leuk
    Metal +2333
    donderdag 14 juni 2018 om 10:46
    benieuwd of ze in de PL ook gaan zeuren over het schema. Geloof het niet hoor, want volgens mij is dat iets typisch Nederlands...over alles zeuren
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:54
    Mourinho klaagde er wel over. Heb klopp er ook wel eens over gehoord.
    Vind ik leuk
    Metal +2333
    donderdag 14 juni 2018 om 12:12
    Mourinho moet in Jeruzalem gaan coachen, kan hij elke dag naar de klaagmuur om te klagen.
    Die man zeurt altijd om zijn eigen falen te verdoezelen.
    En Klopp ging toch vooral in tegen de winterstop die er in Engeland niet is?
    Vind ik leuk
    bra-m-s +230
    donderdag 14 juni 2018 om 12:55
    Dat er soms geklaagd wordt over het speelschema kan ik best begrijpen. Als je bijvoorbeeld tussen twee championsleague finales nog op zaterdag een derby moet spelen (in het geval van Liverpool waar je op doelt) terwijl dat bijvoorbeeld ook in een FA cup weekend gespeeld zou kunnen worden. Soms zou er best wat creatiever omgegaan kunnen worden met bepaalde omstandigheden, wat helaas wel moeilijker is door bepaalde TV contracten.

    Je laat het hier wel heel snel klinken alsof er meteen gezeurd wordt zodra het speelschema bekend wordt gemaakt door Mourinho en Klopp, maar dat is natuurlijk niet zo. En dat in tegenstelling tot Nederland ( waar Metal op doelt).

    Neemt overigens niet weg dat er overal gezeken wordt over de kleinste dingen hoor, dat is niet iets puur Nederlands.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:30
    Da's toch effe anders als Excelsior-Fortuna Sittard.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:30
    Als een team bang is dan winnen ze niet.

    Het is een nieuwe seizoen met nieuwe kansen en een vernieuwde team en coach.

    Manchester City heeft niet altijd geluk.📉
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:32
    Kan niet wachten tot dat de PL weer begint.
    Vind ik leuk
    henkvlis +2986
    donderdag 14 juni 2018 om 10:32
    Als je kampioen wil worden, moet je er gelijk staan.
    Uiteindelijk moet je toch uit en thuis tegen elke club.

    Volgorde waarin hoeft niet per se bepalend te zijn voor het uiteindelijke resultaat
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6109
    donderdag 14 juni 2018 om 10:35
    Hoppa
    Meteen een kraker
    Lekker hoor
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18872
    donderdag 14 juni 2018 om 10:44
    Mwa, Arsenal City vind ik geen kraker, daarvoor is het verschil tussen beide ploegen echt te groot. Gaat City makkelijk winnen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18872
    donderdag 14 juni 2018 om 10:44
    Zeker City mogen ze verliezen. Als je moet bouwen aan een nieuwe ploeg dan moet je minstens een half jaar de tijd krijgen om een stabiele goede ploeg te krijgen. Chelsea zit in hetzelfde schuitje als Arsenal, dus dat is stuivertje wissel.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:49
    Tot nu buiten leno 0 echte versterkingen arsenal word weer niks
    Vind ik leuk
    Springbok +878
    donderdag 14 juni 2018 om 11:17
    Is toch niet erg?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:20
    Voor arsenal wel
    Vind ik leuk
    Springbok +878
    donderdag 14 juni 2018 om 11:30
    Arsenal is toch niet boeiend :-)
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21645
    donderdag 14 juni 2018 om 11:39
    Lang leve de 6 plek of zo.

    Arsenal is een subtopper geworden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Loodzware start Emery: Arsenal eerst tegen City, daarna wacht Chelsea