Loodzware start Emery: Arsenal eerst tegen City, daarna wacht Chelsea

    Loodzware start Emery: Arsenal eerst tegen City, daarna wacht Chelsea

    Gepubliceerd: donderdag 14 juni 2018 om 10:15do 14-06-2018 om 10:15

    De nieuwe Arsenal-manager Unai Emery wacht een loodzware start in de Premier League. The Gunners beginnen met een thuiswedstrijd tegen Manchester City, heeft de Engelse voetbalbond FA bekendgemaakt.

    In de tweede speelronde gaat Arsenal op bezoek bij stadgenoot Chelsea. Manchester City werd het afgelopen seizoen met overmacht kampioen. De ploeg van manager Pep Guardiola pakte 100 punten en scoorde 106 keer in 38 wedstrijden. Nummer twee United haalde negentien punten minder dan de winnaar.

    The Red Devils beginnen het seizoen tegen Leicester City, Liverpool ontvangt West Ham United en Chelsea wacht een uitduel met Huddersfield Town. Het Everton van Marcel Brands mag eerst naar promovendus Wolverhampton Wanderers. Het Premier League-seizoen gaat op zaterdag 11 augustus van start.

    Interessante affiches in de eerste maanden van het seizoen zijn onder meer Manchester United - Tottenham Hotspur (25 augustus), Tottenham Hotspur - Liverpool (15 september), Chelsea - Liverpool (29 september), Liverpool - Manchester City (6 oktober), Chelsea - Manchester United (20 oktober) en Tottenham Hotspur - Manchester City (27 oktober).

    Bekijk het volledige speelschema hier.

    Plaats een reactie

    Excelsior +1339
    donderdag 14 juni 2018 om 10:29
    Emery kan maar beter meteen weten dat hij voor de 5e plek speelt.
    Vind ik leuk
    Jalapeno +976
    donderdag 14 juni 2018 om 10:59
    Wel een lekker begin, eerste twee wedstrijden zonder verre reizen. Lol.

    Maar kan ook zomaar eens een Frank de Boer start kunnen worden..
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1123
    donderdag 14 juni 2018 om 13:54
    Naaaah, 8 wedstrijden 0 punten en 0 doelpunten?????Dat record wordt nooit meer verbroken!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 13:55]
    Vind ik leuk
    Jalapeno +976
    donderdag 14 juni 2018 om 14:22
    Vijf wedstrijden, waarvan vier in de competitie volgens mij.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1123
    donderdag 14 juni 2018 om 14:30
    Volgens mij 7 in de PL en 1 in de beker,maar misschien zit ik mis.
    NB Ik heb het ff opgezocht,je hebt helemaal gelijk.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 14:40]
    Vind ik leuk
    Jalapeno +976
    donderdag 14 juni 2018 om 14:42
    Volgens de diverse sites zit je inderdaad mis. Maar ik denk dat je wel gelijk hebt dat het niet snel geëvenaard of zelfs verbeterd wordt...
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1123
    donderdag 14 juni 2018 om 14:41
    Je hebt gelijk maat!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:30
    Da's toch effe anders als Excelsior-Fortuna Sittard.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:30
    Als een team bang is dan winnen ze niet.

    Het is een nieuwe seizoen met nieuwe kansen en een vernieuwde team en coach.

    Manchester City heeft niet altijd geluk.📉
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 10:33]
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:32
    Kan niet wachten tot dat de PL weer begint.
    Vind ik leuk
    henkvlis +3981
    donderdag 14 juni 2018 om 10:32
    Als je kampioen wil worden, moet je er gelijk staan.
    Uiteindelijk moet je toch uit en thuis tegen elke club.

    Volgorde waarin hoeft niet per se bepalend te zijn voor het uiteindelijke resultaat
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6759
    donderdag 14 juni 2018 om 10:35
    Hoppa
    Meteen een kraker
    Lekker hoor
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29189
    donderdag 14 juni 2018 om 10:44
    Mwa, Arsenal City vind ik geen kraker, daarvoor is het verschil tussen beide ploegen echt te groot. Gaat City makkelijk winnen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29189
    donderdag 14 juni 2018 om 10:44
    Zeker City mogen ze verliezen. Als je moet bouwen aan een nieuwe ploeg dan moet je minstens een half jaar de tijd krijgen om een stabiele goede ploeg te krijgen. Chelsea zit in hetzelfde schuitje als Arsenal, dus dat is stuivertje wissel.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:49
    Tot nu buiten leno 0 echte versterkingen arsenal word weer niks
    Vind ik leuk
    Springbok +1272
    donderdag 14 juni 2018 om 11:17
    Is toch niet erg?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:20
    Voor arsenal wel
    Vind ik leuk
    Springbok +1272
    donderdag 14 juni 2018 om 11:30
    Arsenal is toch niet boeiend :-)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34178
    donderdag 14 juni 2018 om 11:39
    Lang leve de 6 plek of zo.

    Arsenal is een subtopper geworden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws