Bosz over moeizame start met harde kern Ajax: 'Dat was zweten kan ik je vertellen'

    Bosz over moeizame start met harde kern Ajax: 'Dat was zweten kan ik je vertellen'

    Gepubliceerd: donderdag 14 juni 2018 om 10:39do 14-06-2018 om 10:39

    Peter Bosz veroverde in het seizoen 2016/'17 de harten van de Ajax-fans met aanvallend voetbal. De trainer herinnert zich echter dat de start moeizaam was. De harde kern uitte kritiek.

    "Ik zat aan het begin van het seizoen tegenover de F-Side en 410 en die waren niet zo gelukkig met mij", vertelde Bosz tijdens een bijeenkomst in De Balie. "In de competitie begonnen we niet zo goed en in de Champions League werden we uitgeschakeld. Daarna hadden we die bespreking. Dat was zweten kan ik je vertellen. We hadden een lange tafel in het spelershome. De spelersraad en de trainer zouden in gesprek gaan met 410 en de F-Side."

    "Wij waren als eerste binnen en Klaassen zei dat we verdeeld moesten gaan zitten. Naast mij waren twee plekken leeg en die bleven leeg. En dat is niet fijn", grijnst Bosz, die de opinie wist te keren met de succesvolle Europese campagne én aanvallend voetbal. "Dat heb ik meegekregen van Johan Cruijff. Ik speel om te winnen, maar het liefst ook op een hele leuke manier. Dat is in het DNA van Ajax verankerd. Winnen is niet voldoende, het moet ook met goed voetbal gepaard gaan."

    Dat laatste is iets wat Bosz ook 'heel logisch' noemt. "Mensen betalen heel veel geld voor een kaartje. Als ze naar huis gaan, dan moeten ze het nog over de wedstrijd hebben. Schalke en Lyon-thuis, dat waren wedstrijden waar mensen het na afloop onderweg naar huis in de auto nog over hadden. De oeh's en de ah's waren niet alleen achter de goal te horen, maar in het hele stadion."

    Poll

    Stelling: Ajax had Bosz nooit moeten laten gaan

    (10354 stemmen)

    Plaats een reactie

    henkvlis +3981
    donderdag 14 juni 2018 om 10:50
    Ik ben geen Ajax-fan, maar Bosz heeft in elk geval met het elftal van toen een hele puike prestatie geleverd.
    Terugkijken is altijd goed, maar je moet er enkel je leermomenten uithalen om in de toekomst een nog beter resultaat te kunnen neerzetten
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +16162
    donderdag 14 juni 2018 om 10:53
    Ik ben ook geen Ajax fan.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17250
    donderdag 14 juni 2018 om 10:56
    Ik moet eerlijk zeggen dat de wc blinkt als nooit tevoren!
    Vind ik leuk
    Gizmo +3882
    vrijdag 15 juni 2018 om 18:13
    Wat gebruik je daar als favo ?
    Vind ik leuk
    Drs. P. +131
    donderdag 14 juni 2018 om 10:56
    Ik ben ook geen Ajax fan.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +20002
    donderdag 14 juni 2018 om 10:59
    Ikke wel
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    donderdag 14 juni 2018 om 11:30
    Als het verder maar goed met je gaat
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +20002
    donderdag 14 juni 2018 om 13:01
    Altijd :)
    Vind ik leuk
    Jozef +39914
    donderdag 14 juni 2018 om 13:54
    Jij was toch voor Telstar, Janzijnvader?

    ;-)
    Vind ik leuk
    popiejopie +2784
    donderdag 14 juni 2018 om 10:56
    De enige trainer waar ik positief aan terug denk zonder dat hij ook maar iets gewonnen heeft. Komt nog eens bij dat het een Feyenoorder is... Bizar als er goed over nadenk.
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    donderdag 14 juni 2018 om 11:31
    En kinderhand is g gauw gevuld in Amsterdam
    Vind ik leuk
    popiejopie +2784
    donderdag 14 juni 2018 om 13:35
    Als je goed begrijpend leest (en blijkbaar wordt dit als moeilijk ervaren in Eindhoven e.o.) is juist het tegenovergestelde waar.
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    donderdag 14 juni 2018 om 18:07
    je hebt het over de slimste regio ter wereld, knaap. Ik denk dat wij hier beter lezen dan jij.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2784
    vrijdag 15 juni 2018 om 09:20
    Klopt, ik had het anders moeten verwoorden, de regio is best slim inderdaad. Wat ik bedoelde is dat begrijpend lezen blijkbaar moeilijk bevonden door de echte Eindhovenaren.

    Eindhoven is weliswaar de slimste regio maar dit ondanks de Eindhovenaren. De kennis in de regio bestaat namelijk voor 95% uit mensen van buiten Eindhoven en met name de buitenlandse inbrengt op de HTC en bij Philips en ASML (en alle sub-leveranciers).
    Vind ik leuk
    Gizmo +3882
    vrijdag 15 juni 2018 om 18:15
    En de directie van Philips is nog slimmer .... die zitten in Amsterdam.

    Vast een soort van ontwikkelingshulp .. maar toch
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:53
    toen Petertje hoorde dat er drie grote spelers gingen vertrekken dacht hij wacht even ik moet ook weg ,win weer niks volgend jaar !!!!! En dat kwam uit ! geen spelers dan wordt een trainer ook een Jan Klaasens ,henkvlis
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17250
    donderdag 14 juni 2018 om 10:50
    Goed verhaal, lekker kort.
    Vind ik leuk
    soplul +3473
    donderdag 14 juni 2018 om 10:53
    "De spelersraad en de trainer zouden in gesprek gaan met 410 en de F-Side"

    Omdat??
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33017
    donderdag 14 juni 2018 om 11:04
    Omdat er onrust was.
    Vind ik leuk
    Quareck +7213
    donderdag 14 juni 2018 om 11:11
    Omdat die soms moeten laten zien dat ze ook iets te vertellen willen hebben, als je ze dan een lolly geeft breken ze niet alles af. Is bij elke club zo trouwens hoor, leeghoofden willen hun zin doordrijven en dreigen dan met geweld, want meer kunnen ze niet.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2014
    donderdag 14 juni 2018 om 12:11
    Lekker makkelijk weer. Lekker genraliseren en leeghoofden noemen. Hij zegt t zelf al, supporters betalen een hoop voor kaartjes, merchandise etc. Dan vind ik dat supporters, en zeker in dit geval vertegenwoordigers van de verschillende supportersgroepen best wel betrokken mogen worden bij de spelers en technische staf. Dreigen met geweld keur ik dan wel af, maar voor de rest vind ik als er onrust is moet je uitleg kunnen geven.
    Vind ik leuk
    Quareck +7213
    donderdag 14 juni 2018 om 12:55
    Deels mee eens, maar als er dan gesproken moet worden komt er aan afvaardiging die absoluut niet representatief is voor de gemiddelde supporter. Je leest het al, de trainer wordt alleen gezet om een of ander zielig statement te maken. En natuurlijk hebben de supporters recht van spreken, maar je hebt het over de supporters die geld uitgeven aan merchandise, dit zijn de mensen die met een zwarte trui, of met ontbloot bovenlijf staan te huppelen met de rug naar het veld. Die hoeven mij niet te vertegenwoordigen hoor.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2014
    donderdag 14 juni 2018 om 17:30
    Daar kan ik weinig tegenin brengen. Dat zijn wel lui die voornamelijk leven voor een club, en daarnaast vaak niks hebben. Geen excuus natuurlijk, maar die gasten volgen hun club wel overal ter wereld.
    Vind ik leuk
    Metal +2735
    donderdag 14 juni 2018 om 12:11
    Hardroepende droeftoeters die ook nog een podium krijgen. Alsof zij met hun inbreng aan tafel een mindere periode kunnen omdraaien. Het enige wat ze moeten doen is de club onvoorwaardelijk steunen. En dan vooral met gezang om het eigen team te helpen ipv de (supporters van de) tegenpartij te bestoken met nare teksten.
    Vind ik leuk
    soplul +3473
    donderdag 14 juni 2018 om 13:33
    Precies dit!!

    Kan die neuzekneus hierboven wel roepen dat hij veel geld betaald, maar hij wordt niet gedwongen.

    Sjaak en Mien uit abcoude zitten ook elke thuiswedstrijd in het stadion maar die hebben niet de drang om de trainer en aanvoerder eens face to face aan de tand te gaan voelen waarom het hen niet lukt.

    Je moet zulke lui juist geen podium geven.
    Nu denken ze dat ze nog meer macht hebben.
    Het is de schreeuwende minderheid.
    Eigenlijk typisch Nederlands dus om de schreeuwende minderheid maar altijd hun zin te geven.
    Vind ik leuk
    Ale +5049
    donderdag 14 juni 2018 om 10:54
    Zo zonde dat hij weg moest!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29220
    donderdag 14 juni 2018 om 10:54
    "Winnen is niet voldoende, het moet ook met goed voetbal gepaard gaan."

    Jammer genoeg is de prioritering hiervan in Amsterdam al jaren in de verkeerde volgorde. Eerst mooi voetbal, dan pas prijzen winnen. Romantische gedachte, maar koop je niks voor. Benieuwd wat er komend seizoen overblijft als Kluivert, De Ligt en De Jong weg zouden gaan. Ten Hag gaat einde seizoen iig niet overleven denk ik.
    Vind ik leuk
    Hyena +30623
    donderdag 14 juni 2018 om 11:06
    En Ziyech, ook Onana misschien nog wel. Het wordt weer een jaar zonder prijzen.

    Maar we zijn wel de rijkste!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29220
    donderdag 14 juni 2018 om 11:16
    Ach... het wordt voor zowel Ten Hag, als ook voor Overmars en v.d. Sar wel echt HET Seizoen van de waarheid. Geen prijs is exit voor alle drie. Zeker met alle investeringen die ze doen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:39
    Wanneer je objectief kunt kijken zou Overmars mogen blijven zoveel doet hij niet verkeerd haalt het maximale uit uitgaande transfers en werd regelmatig tegengehouden met binnenkomende transfers door de raad of het technisch gebroken hart. Ajax moet de spelerssalarisen omhoog doen dan wordt t allemaal makkelijker om spelers te behouden en te halen
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29220
    donderdag 14 juni 2018 om 12:56
    Klopt, maar ook Overmars is verantwoordelijk voor een kampioenswaardige selectie en de prijzen die het pakt.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 13:00
    Richarlison had bij ons gevoetbald wanneer Marc Netto niet werd tegengehouden bijvoorbeeld. En een geval Davidson Sanchez kun je hoog en laag vliegen wat je wilt dan gaan ze daarom salarisplafond omhoog dat is de enige oplossing
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:58
    een seizoen zonder prijzen Hyena wat denk je van de beursbengels die pakken de prijzen , die houden de hand op de knip heel dat Ajax bestuur zij ja knikkers of te wel meelopers Marc heeft een op dracht geld verdienen ,en dat doet hij heel goed , dat zijn de regels van de beurs boys ,de Bazen van Ajax hebben niks te zeggen !!!!!
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1123
    donderdag 14 juni 2018 om 13:49
    'Ben helemaal met je eens,en ik heb weer een nieuw woord geleerd:'prioritering'........
    Vind ik leuk
    RtdDub +13556
    donderdag 14 juni 2018 om 10:54
    6 weken goed gevoetbald in dat seizoen maar het is al een jaar lang minimaal 1x per week een reden om "die mooie tijd" weer even op te halen hier.
    Je zou haast denken dat ie wat gewonnen had.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2368
    donderdag 14 juni 2018 om 10:58
    zo geweldig als men in de pers doet was het spel tot maart ook niet onder deze trainer en in Europa erg er veel geluk gehad
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:03
    Waarom in Europa veel geluk?

    Als ze thuis de kansen hadden afgemaakt tegen Shalke en tegen Lyon, dan had de uitwedstrijd op papier afgedaan kunnen worden!

    Dus nee, geluk was het absoluut niet!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33017
    donderdag 14 juni 2018 om 11:07
    Het duurde even, maar dat komt ook omdat Frank de Boer ze had geleerd dat alles eerst terug naar de keeper moest.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:08
    Weten we dat ook weer over de stoere weglopers
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:16
    De enige die nooit had mogen vertrekken!
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6276
    donderdag 14 juni 2018 om 11:31
    waarom niet gewoon Ten Hag er uit, en Bosz terug halen
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34229
    donderdag 14 juni 2018 om 12:14
    Nou succes erik...
    Vind ik leuk
    Sanuk +3262
    donderdag 14 juni 2018 om 12:55
    Leggen ze bij ajax verantwoording af aan wat laffe hooligans? :-)) Hoe diep kan een club zakken.
    Vind ik leuk
    heur es +777
    donderdag 14 juni 2018 om 13:41
    Ajax heeft liever L’ami!
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5210
    donderdag 14 juni 2018 om 13:48
    Het zou een goede zaak zijn als de F-Side en 410 eens hun bek opentrekken als het echt moet... NU dus. Van der Sar en Ten Hag oprotten en Peter Bosz terug.Geen concessies meer.
    Vind ik leuk
    Hansi H +105
    vrijdag 15 juni 2018 om 00:47
    Op zeker moment moet je ophouden met het praten over je oude glorie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws