Nederlandse dopingzondaar is terug: Ik had helemaal geen zin meer in voetbal

Nederlandse dopingzondaar is terug: "Ik had helemaal geen zin meer in voetbal"

Gepubliceerd: donderdag 14 juni 2018 om 13:08do 14-06-2018 om 13:08

Kevin van Essen gaat weer aan de slag als voetballer. In december 2015 werd Van Essen als speler van SC Telstar geschorst omdat hij de dopingregels zou hebben overtreden. Komend seizoen speelt hij bij hoofdklasser NSC Nijkerk.

"Ik heb er heel veel zin in", zegt Van Essen over zijn rentree tegen NH Sport. "Mijn dopingschorsing is nu 2,5 jaar geleden. Eigenlijk was ik er eerst klaar mee. Ik had helemaal geen zin meer in voetbal. Maar het begon steeds meer te kriebelen, dus ik sta nu te springen."

In 2015 gebruikte hij de verboden stof furosemide en sinds zijn schorsing voetbalde Van Essen enkel recreatief. "Meer kon ik niet doen. Wel ben ik zelf bezig gebleven met hardlopen. Nu heb ik een personal trainer om weer langzaam fit te worden. Als ik de voorbereiding meeloop, dan verwacht ik snel weer op niveau te kunnen zijn. Het zal iets pittiger worden dan normaal, maar als ik alles geef, ben ik zo weer fit."

"Ik keek zelfs geen voetbal meer op tv. Ook ben ik nog niet in een stadion geweest om te gaan kijken. Telstar heb ik wel gevolgd via internet en vrienden, maar het was te moeilijk om echt voetbal te gaan kijken. Toch kwam er moment dat ik besefte dat voetbal toch iets is wat ik echt leuk vind. Het begon toen weer te kriebelen. Het is eigenlijk niet uit te leggen."

Plaats een reactie

donderdag 14 juni 2018 om 13:13
Nu kriebelde het voetbal..pas maar op het volgende dat kriebelt is dadelijk die ene keer toch nog even aan de poeder
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 13:14]
Vind ik leuk
Barry Engels +32298
donderdag 14 juni 2018 om 13:27
Furosemide is een maskeringsmiddel.... wat ie wel op had... geen idee...
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 13:30
Het zal vast lekker zijn geweest...maar lijkt eerder op iets Als hormonen als je het echt gaat maskeren
Vind ik leuk
Barry Engels +32298
donderdag 14 juni 2018 om 13:31
Had vast een lijntje of trekje puf op....
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 13:34
Dat maskeren met de weinige controlles die er zijn lijkt onnodig
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 13:57
Ach, nu kan hij mooi puntjes gaan pakken bij NSC Nijkerk. 😉
Vind ik leuk
HansVites +6429
donderdag 14 juni 2018 om 15:18
Furosemide is een plas tablet voor mensen die teveel vocht vasthouden
Vind ik leuk
Dorzon +4788
donderdag 14 juni 2018 om 13:13
doping bij telstar, dat moet een grap zijn
Vind ik leuk
haarlemx +435
donderdag 14 juni 2018 om 13:14
Who the heck is van essen, so who cares.
Vind ik leuk
Rodajc +18656
donderdag 14 juni 2018 om 13:34
Doping in het voetbal is toch wel een interessant onderwerp vind ik.
Vind ik leuk
Schaar +1524
donderdag 14 juni 2018 om 13:49
Ja je gaat er veel harder van lopen en kunt het langer volhouden maar je gaat er geen bal beter van raken of opeen een tactisch wonder worden
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 15:25
Concentratie ect... en dopamine heeft wel degelijk effect daarop. Je hersenen gaan de sneller van werken. Dus het helpt wel degelijk je beter te voetballen.
Vind ik leuk
Schaar +1524
donderdag 14 juni 2018 om 16:00
Maar techniek of het trappen van de bal kan doping niet voor je doen, daar is toch echt aanleg en training voor nodig
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 15:27
Exact en voetbal is één van de weinige sporten waar dit niet streng gecontroleerd wordt. Mensen zouden schrikken als ze wisten dat de redbull clubs oud stasi doping artsen in dienst hebben!
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 13:14
Ik vond hem destijds al zo ijzersterk spelen bij Telstar, maar hij had dus furosemide gebruikt.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 14:26
Ik had ook geen idee, maar hierboven had Barry Engels getypt dat het een maskeringsmiddel is, dus we weten niet wat hij heeft gebruikt.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 13:14
Het is zeker niet uit te leggen waarom er zo,n bericht komt terwijl de WK zo dadelijk gaat beginnen.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
donderdag 14 juni 2018 om 13:16
Furosemide... Een soort van overdosis fluoride gekregen bij de tandarts?

Waar denkt ‘ie nu aan de bak te gaan trouwens?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 13:17]
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 13:18
Heb je niet meegekregen dat hij bij NSC Nijkerk aan de slag gaat?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
donderdag 14 juni 2018 om 13:19
Ojeej, lees weer eens te snel... ;)
Vind ik leuk
HanV +5461
donderdag 14 juni 2018 om 13:33
Het is een plaspil, of tegen te hoge bloeddruk. Zijn arts heeft niet opgelet of hij is zelf wezen shoppen.
Vind ik leuk
˩ens1999 +48
donderdag 14 juni 2018 om 13:22
Doping hoeft niet perse slecht te zijn voor je prestaties. Als Bazoer tegen de Graafschap een flinke lijn gesnoven had waren we in dat seizoen gewoon kampioen geworden. Het ligt er maar net aan in welke context er gesproken wordt.
Vind ik leuk
★Timmio★ +24932
donderdag 14 juni 2018 om 13:24
Doping wordt ook zelden gezien als iets dat slecht is voor je prestaties....
Vind ik leuk
LarsNL16 +3611
donderdag 14 juni 2018 om 13:31
Zat Bazoer niet op de bank tegen De Graafschap? Daarom was hij toch ook zo lijp na de wedstrijd?
Vind ik leuk
RDAMREBEL +1119
donderdag 14 juni 2018 om 13:39
BREAKING NEWS: Kevin van Essen,de befaamde ex-Telstar speler, gaat weer voetballen op niveau!!! De gelukkige club die ,na lange onderhandelingen, met hem aan de haal gaat is de internationale topclub NSC!!
Vind ik leuk
hassel +794
donderdag 14 juni 2018 om 13:50
Wie?
Vind ik leuk
Nozem +235
donderdag 14 juni 2018 om 14:16
Word zeker wel weer wat pittiger zonder doping !
Vind ik leuk
Wimke +18
donderdag 14 juni 2018 om 16:47
Misschien is er bij sky nog plek in de ploeg
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws