Mertens zorgt voor relletje in Belgische kamp: Iedereen staat vrij dat te doen

    Mertens zorgt voor relletje in Belgische kamp: "Iedereen staat vrij dat te doen"

    Gepubliceerd: donderdag 14 juni 2018 om 15:02do 14-06-2018 om 15:02

    Dries Mertens heeft voor een klein relletje gezorgd in het Belgische kamp. Afgelopen vrijdag tekende alle Rode Duivels een contracten inzake portretrechten, behalve de aanvaller van Napoli.

    Dat meldt Het Laatste Nieuws. Mertens heeft al een contract over portretrechten bij zijn club Napoli. Daarin zou, volgens het kamp-Mertens, geen ruimte zijn om ook afbeeldingsrechten buiten de sponsors van Napoli om te ondertekenen.

    De situatie zorgt volgens Het Laatste Nieuws, dat zich baseert op bronnen binnen de KBVB, voor irritaties. Mertens wordt verweten veel te koppig te zijn en zou zijn voorgesteld om dan ook maar niet te poseren voor de officiële teamfoto. Mertens liet het niet zover komen.

    Bart Verhaeghe, vice-voorzitter van de Belgische voetbalbond, wil de boel niet opblazen. "Iedereen staat vrij dat te doen of niet te doen. Dus helemaal geen blaam. Wij leven in een vrije wereld en hebben er als federatie ook geen enkel probleem mee", reageert Verhaeghe bij VTM Nieuws.

    Plaats een reactie

    buddha +9064
    donderdag 14 juni 2018 om 15:05
    en waar gaat het weer over GELD. en ze hebben nog niet zo veel :)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:08
    Het gaat niet direct over geld (Wel indirect) het gaat over twee contracten die met elkaar in conflict zouden komen en daarom tekent hij niet.
    Hij is ten minste niet zo dom als een Armin Youness of een Emre Can.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:05
    "Iedereen staat vrij dat te doen of niet te doen. Dus helemaal geen blaam. Wij leven in een vrije wereld en hebben er als federatie ook geen enkel probleem mee", 

    Dus helemaal geen relletje.

    Oké, en door.
    Vind ik leuk
    Jozef +39915
    donderdag 14 juni 2018 om 15:31
    Zo is het.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19455
    donderdag 14 juni 2018 om 15:10
    Napoli heeft al zoveel problemen veroorzaakt met hun opstelling in de portret rechten. Ze zouden echt het beleid eens moeten aanpassen.
    Ik meende dat Daley Blind om die reden geen overstap maakte.

    Zo blijven goede spelers misschien wel weg en die wil ik juist wel graag zien. Een andere winnaar in de Serie A zou een verademing zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:13
    Het is algemeen bekend dat Napoli over de portretrechten van haar spelers beschikt. In feite is Mertens in overtreding van de overeenkomst met Napoli als hij deze overeenkomst zou tekenen. Logisch dus dat hij niet tekent. Wel vreemd dat dit nieuws alleen bij de Belgische bond naar buiten komt, aangezien er meer Napoli spelers actief zijn op het WK.
    Vind ik leuk
    5by5 +1341
    donderdag 14 juni 2018 om 15:15
    Snap het punt niet, hij heeft die rechten al bij Napoli liggen als die hier zijn handtekening onder zou zetten zou dat dubbel en niet rechtsgeldig zijn. Wat is het probleem hiermee? Of zoeken die Belgen nu gewoon een reden waarom ze zo meteen na de eerste ronde er al uit liggen? Storm in een glas water lijkt mij dit.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:27
    Naingolan niet mee, Mertens met z'n portretrecht, ontevreden spelers, allemaal ingrediënten die garant staan voor mislukking, gun het die Belgen maar Martinez zal vooral op het mentale vlak veel werk moeten verrichten, voetballen kunnen ze wel.
    Vind ik leuk
    Jozef +39915
    donderdag 14 juni 2018 om 15:33
    Persoonlijk denk ik dat die Martinez het juist heel erg voor elkaar aan het krijgen is. Hij komt van buitenaf en smeedt de juiste teamgeest bij de doorgaans wat verdeelde Belgen. Ik gun het ze juist niet eigenlijk...;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 16:06
    Laat ik dit zeggen,ze zijn outsider want zo'n lichting krijgen ze nooit meer.En als ze echt goed voetbal laten zien gun ik het ze wel.
    Vind ik leuk
    haarlemx +437
    donderdag 14 juni 2018 om 15:39
    Mertens heeft gelijk maar in lands belang moet je soms wel water bij de wijn doen ookal smaakt de wijn daarna erg smerig.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:41
    Ben benieuwd of mertens ook net zo makkelijk niet zou tekenen als nike of adidas met een dik miljoenen contract zou komen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4236
    donderdag 14 juni 2018 om 16:08
    Ik heb getwijfeld over België, maar het wordt niks.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8130
    donderdag 14 juni 2018 om 16:08
    Waar wil je de foto van Mertens dan voor gebruiken?
    Als hij rechtop staat past ie net op een postzegel.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2479
    donderdag 14 juni 2018 om 16:45
    Liever foto’s van z’n vrouw.
    Vind ik leuk
    Arvin +5634
    donderdag 14 juni 2018 om 21:19
    Afgelopen vrijdag tekende alle Rode Duivels een contracten inzake portretrechten

    Verleden tijd dus tekenden,
    En "een contracten"?

    En dit in de lead.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws