Mertens zorgt voor relletje in Belgische kamp: Iedereen staat vrij dat te doen

    Mertens zorgt voor relletje in Belgische kamp: "Iedereen staat vrij dat te doen"

    donderdag 14 juni 2018 om 15:02

    Dries Mertens heeft voor een klein relletje gezorgd in het Belgische kamp. Afgelopen vrijdag tekende alle Rode Duivels een contracten inzake portretrechten, behalve de aanvaller van Napoli.

    Dat meldt Het Laatste Nieuws. Mertens heeft al een contract over portretrechten bij zijn club Napoli. Daarin zou, volgens het kamp-Mertens, geen ruimte zijn om ook afbeeldingsrechten buiten de sponsors van Napoli om te ondertekenen.

    De situatie zorgt volgens Het Laatste Nieuws, dat zich baseert op bronnen binnen de KBVB, voor irritaties. Mertens wordt verweten veel te koppig te zijn en zou zijn voorgesteld om dan ook maar niet te poseren voor de officiële teamfoto. Mertens liet het niet zover komen.

    Bart Verhaeghe, vice-voorzitter van de Belgische voetbalbond, wil de boel niet opblazen. "Iedereen staat vrij dat te doen of niet te doen. Dus helemaal geen blaam. Wij leven in een vrije wereld en hebben er als federatie ook geen enkel probleem mee", reageert Verhaeghe bij VTM Nieuws.

    Plaats een reactie

    buddha +8444
    donderdag 14 juni 2018 om 15:05
    en waar gaat het weer over GELD. en ze hebben nog niet zo veel :)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:08
    Het gaat niet direct over geld (Wel indirect) het gaat over twee contracten die met elkaar in conflict zouden komen en daarom tekent hij niet.
    Hij is ten minste niet zo dom als een Armin Youness of een Emre Can.
    Vind ik leuk
    JustH +14916
    donderdag 14 juni 2018 om 15:12
    Heeft Younes dan getekend?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:23
    Is nog niet bewezen inderdaad, maar aangezien Ajax zijn mond dicht houdt al vanaf het begin, denk ik dat er meer aan de hand is dan Youness wil toegeven.
    Daarnaast als Napoli echt, maar dan ook écht zo onveilig is, dan mag hij zijn contract toch proberen op te zeggen, zoals bij Sporting nu aan de hand is.

    En het ging in mijn vorige post om voorbeelden. Ook al suggereer ik dat Youness een domoor is (nog onbewezen dat hij fout zit), bij Emre Çan duurde het ook langer dan een jaar voordat een rechter uitspraak had gedaan
    Vind ik leuk
    JustH +14916
    donderdag 14 juni 2018 om 15:51
    In principe staat Ajax er nu toch buiten, hij is transfervrij.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:04
    Ook toen hij terug kwam vonden ze het de normaalste zaak vam de wereld en haaldrn ze hun schouders op, helemaal niet bekend van een misgelopen transfersom...
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18923
    donderdag 14 juni 2018 om 15:23
    Waar niet eigenlijk... :)? Van Amsterdam tot Napels tot Bremen, er is overal wel een krabbel van Younes te vinden hehe..
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:05
    "Iedereen staat vrij dat te doen of niet te doen. Dus helemaal geen blaam. Wij leven in een vrije wereld en hebben er als federatie ook geen enkel probleem mee", 

    Dus helemaal geen relletje.

    Oké, en door.
    Vind ik leuk
    Jozef +36119
    donderdag 14 juni 2018 om 15:31
    Zo is het.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:06
    Hij mocht zeker niet voor aan zitten:).
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 15:11]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18317
    donderdag 14 juni 2018 om 15:10
    Napoli heeft al zoveel problemen veroorzaakt met hun opstelling in de portret rechten. Ze zouden echt het beleid eens moeten aanpassen.
    Ik meende dat Daley Blind om die reden geen overstap maakte.

    Zo blijven goede spelers misschien wel weg en die wil ik juist wel graag zien. Een andere winnaar in de Serie A zou een verademing zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:13
    Het is algemeen bekend dat Napoli over de portretrechten van haar spelers beschikt. In feite is Mertens in overtreding van de overeenkomst met Napoli als hij deze overeenkomst zou tekenen. Logisch dus dat hij niet tekent. Wel vreemd dat dit nieuws alleen bij de Belgische bond naar buiten komt, aangezien er meer Napoli spelers actief zijn op het WK.
    Vind ik leuk
    5by5 +1275
    donderdag 14 juni 2018 om 15:15
    Snap het punt niet, hij heeft die rechten al bij Napoli liggen als die hier zijn handtekening onder zou zetten zou dat dubbel en niet rechtsgeldig zijn. Wat is het probleem hiermee? Of zoeken die Belgen nu gewoon een reden waarom ze zo meteen na de eerste ronde er al uit liggen? Storm in een glas water lijkt mij dit.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:27
    Naingolan niet mee, Mertens met z'n portretrecht, ontevreden spelers, allemaal ingrediënten die garant staan voor mislukking, gun het die Belgen maar Martinez zal vooral op het mentale vlak veel werk moeten verrichten, voetballen kunnen ze wel.
    Vind ik leuk
    Jozef +36119
    donderdag 14 juni 2018 om 15:33
    Persoonlijk denk ik dat die Martinez het juist heel erg voor elkaar aan het krijgen is. Hij komt van buitenaf en smeedt de juiste teamgeest bij de doorgaans wat verdeelde Belgen. Ik gun het ze juist niet eigenlijk...;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 16:06
    Laat ik dit zeggen,ze zijn outsider want zo'n lichting krijgen ze nooit meer.En als ze echt goed voetbal laten zien gun ik het ze wel.
    Vind ik leuk
    haarlemx +432
    donderdag 14 juni 2018 om 15:39
    Mertens heeft gelijk maar in lands belang moet je soms wel water bij de wijn doen ookal smaakt de wijn daarna erg smerig.
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1306
    donderdag 14 juni 2018 om 15:41
    Ben benieuwd of mertens ook net zo makkelijk niet zou tekenen als nike of adidas met een dik miljoenen contract zou komen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3950
    donderdag 14 juni 2018 om 16:08
    Ik heb getwijfeld over België, maar het wordt niks.
    Vind ik leuk
    Deck010 +4992
    donderdag 14 juni 2018 om 16:08
    Waar wil je de foto van Mertens dan voor gebruiken?
    Als hij rechtop staat past ie net op een postzegel.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1307
    donderdag 14 juni 2018 om 16:45
    Liever foto’s van z’n vrouw.
    Vind ik leuk
    Arvin +3024
    donderdag 14 juni 2018 om 21:19
    Afgelopen vrijdag tekende alle Rode Duivels een contracten inzake portretrechten

    Verleden tijd dus tekenden,
    En "een contracten"?

    En dit in de lead.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Mertens zorgt voor relletje in Belgische kamp: "Iedereen staat vrij dat te doen"