Vitesse-aanvoerder zegt Vitesse vaarwel en zet loopbaan voort in VS

    Vitesse-aanvoerder zegt Vitesse vaarwel en zet loopbaan voort in VS

    donderdag 14 juni 2018 om 17:31

    Guram Kashia verlaat Vitesse na acht seizoenen. Hij zet zijn loopbaan voort in de Verenigde Staten. Hij tekent een contract bij San Jose Earthquakes.

    De dertigjarige Kashia verklaart op de website van Vitesse zijn keuze: "Ik heb heel bijzondere jaren gehad bij de club. Vitesse en Arnhem voelen voor mij echt als thuis. Ik hou van de club, de omgeving en de mensen. Het maakt mij ontzettend trots dat wij de allereerste prijs ooit hebben gepakt en ons ook dit jaar weer hebben geplaatst voor Europees voetbal. Het is een moeilijke beslissing geweest om afscheid te nemen."

    Kashia stelt dat het gezien zijn leeftijd 'misschien wel de laatste kans is' op een avontuur. "Vitesse zit en blijft in mijn hart. Ik wil de mensen binnen de club en de supporters bedanken voor alle support. Mede dankzij jullie heb ik hier acht prachtige jaren gekend. Heel veel succes met Vitesse en natuurlijk blijf ik de club van dichtbij volgen.”  

    Ook San Jose Earthquakes heeft de overgang bevestigd. Op de site geeft de club aan te hebben gezocht naar een kwalitatief goede centrale verdediger. "En dat was Guram", aldus algemeen directeur Jesse Fioranelli. "Naast zijn enorme ervaring is hij een geboren leider. We zijn ervan overtuigd dat hij een belangrijke toevoeging is voor ons team."

    Kashia kwam in juli 2010 voor 300.000 euro over van Dinamo Tbilisi en groeide uiteindelijk uit tot de absolute leider van de Arnhemmers. 

    Plaats een reactie

    Arnhem-1 +189
    donderdag 14 juni 2018 om 17:34
    Bedankt voor alles Guram. Tot ziens
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26737
    donderdag 14 juni 2018 om 17:34
    Bron?

    Je gunt het die jongen wel.
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +1959
    donderdag 14 juni 2018 om 17:37
    Vitesse zelf?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26737
    donderdag 14 juni 2018 om 17:57
    Stond er eerst niet. ;)
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +1959
    donderdag 14 juni 2018 om 19:49
    Dat verklaart je reactie ;) typisch VP weer
    Vind ik leuk
    PRICE +25835
    donderdag 14 juni 2018 om 17:41
    Beetje een icoon van Vitesse
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 14 juni 2018 om 17:56
    Beetje? Er is geen club in Nederland die een gelijk icoon heeft zo als Kashia de afgelopen jaren. Guram staat hier op een voetstuk. Net als Theo Bos en Ed.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 17:57]
    Vind ik leuk
    VA1 +1739
    donderdag 14 juni 2018 om 22:26
    Hij heeft een paar jaar terug een heel bijzonder contract getekend en daarbij iets van 30% salaris ingeleverd. Dus ik hoop dat hij daar in de VS flink zijn zakken gaat vullen en dan zien we hem hopelijk zo snel mogelijk terug.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:36
    Held! We gaan je missen!!
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17612
    donderdag 14 juni 2018 om 17:38
    Mooie stap voor de nieuwe mister Vitesse.
    Heel veel succes!
    Vind ik leuk
    Foebele +51324
    donderdag 14 juni 2018 om 17:38
    Kon er natuurlijk bar weinig van, maar wel een mooi club figuur geworden!
    Vind ik leuk
    Excelsior +1349
    donderdag 14 juni 2018 om 17:40
    Ja want niet iedereen heeft zoveel talent als Veltman.
    Vind ik leuk
    Foebele +51324
    donderdag 14 juni 2018 om 17:45
    Nee, Veltman heeft ook niet zoveel talent, De Ligt daarentegen...
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:48
    De Ligt zeker, maar de rest is brandhout. Viergever, Wober, Veltman, daar kan je van zeggen dat ze er niets van kunnen.
    Vind ik leuk
    Foebele +51324
    donderdag 14 juni 2018 om 17:49
    Wober ben ik niet met je eens, daarnaast kon Tete ook aardig verdedigen en hadden we vorig jaar nog Sanchez, die namen had je ook kunnen noemen...
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +805
    donderdag 14 juni 2018 om 17:53
    Hier is niemand geinterreseerd in iets dat met ajax te maken heeft dus svp ga weg en ga gezellig praten met je gloryhunter vriendjes :)))
    Vind ik leuk
    Foebele +51324
    donderdag 14 juni 2018 om 18:07
    Ik begin niet over Ajax knul!
    Vind ik leuk
    Excelsior +1349
    donderdag 14 juni 2018 om 19:06
    Ik begon over Veltman.
    Vind ik leuk
    JustH +13184
    donderdag 14 juni 2018 om 22:34
    Niemand?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:57
    Hoezo die spelen er nou toch niet meer?

    Maar je hebt gelijk die konden inderdaad wel aardig verdedigen.

    Daarnaast konden Rinus Israel, Cor van der Hart,Theo laseroms en Frank de Boer dat ook wel.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 17:58]
    Vind ik leuk
    HJR +6842
    donderdag 14 juni 2018 om 20:00
    Wat heeft Veltman hier nou weer mee te maken??
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 14 juni 2018 om 17:43
    Jij kan niks. Kashia was een prima verdediger in de Eredivisie en ook een prettige jongen. Een uithangbord die elke club zich wenst.
    Vind ik leuk
    Foebele +51324
    donderdag 14 juni 2018 om 17:45
    Hahaha mooi, eindelijk wat actie, die wedstrijd op TV doet me in slaap vallen, dus dan maar wat leuke comments op het forum knallen om de boel wat aan te wakkeren! ;-)
    Vind ik leuk
    JustH +13184
    donderdag 14 juni 2018 om 18:21
    Ik denk dat ik bij de kwartfinales weer instap.
    Wat een vertoning.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 18:19
    Hij kon er bar weinig van? maar won vaak van Ajax dus ja, wat zegt dat over Ajax ;-)
    Vind ik leuk
    HJR +6842
    donderdag 14 juni 2018 om 20:03
    Dat Ajax hot blijft in Nederland ondanks ze geen kampioen zijn, want iedereen begint er altijd weer over ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 20:06
    Whatever helps you sleep at night...
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12807
    donderdag 14 juni 2018 om 17:39
    Zonde, had in een Europese top competitie moeten spelen..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 17:50]
    Vind ik leuk
    The Iceman +6727
    donderdag 14 juni 2018 om 17:51
    Van Marwijk hoopt dat Saoedi-Arabië degradeert!
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12807
    donderdag 14 juni 2018 om 17:54
    Ik had dat gedeelte verwijderd, maar degraderen nog wel? hahahaa
    Vind ik leuk
    The Iceman +6727
    donderdag 14 juni 2018 om 18:03
    Bert kent geen genade.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12807
    donderdag 14 juni 2018 om 18:05
    Bert 'no mercy' van Marwijk!
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 14 juni 2018 om 17:40
    Kwam als vreemdeling, gaat weg als één van ons. Het is de captain van herte gegund. Over een paar jaar komt hij gewoon weer thuis in zijn Arnhem.
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +189
    donderdag 14 juni 2018 om 17:48
    Mooi gesproken Dicky. Respect voor de man Guram Kashia. Toch een miljoen aan transfergeld zelfde als we aan VAKO hebben overgehouden. Nu nog Chanturia naar de Vs en ze zijn compleet
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 14 juni 2018 om 18:03
    Dank je. Het zat er aan te komen. Toch blijft het jammer. 8 jaar is niet niks. Op een gegeven moment raak je gewend aan zon bebaarde Georgiër die altijd 100% geeft. Ik denk dat we volgend seizoen nog vaak zullen denken aan Kashia wanneer er weer eens een Nederlandse speler te vet uit de selectie wordt gezet of wanneer Van der Werf weer eens een bal niet weg weet te krijgen. Dit is wel een gemis hoor. Sportief en ook voor de beeldvorming.
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +189
    donderdag 14 juni 2018 om 18:14
    Graag gedaan. ik denk als Vitesse hetzelfde salaris had gegeven als wat hij in de vs krijgt hij gewoon tot 2020 was gebleven. Of het moet echt zijn een andere uitdaging of omgeving. Vako verdiend 2,3 miljoen en zit bij de best betaalde spelers in de vs Alleen Ibrahimovic Bradley en Giovinco verdienen meer
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 14 juni 2018 om 18:18
    Ja en vergeet niet dat de VS een mooi land is om een tijdje te verblijven. Het voetbal is daar ook wel in opkomst. Veel clubs hebben inmiddels een eigen stadion bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +189
    donderdag 14 juni 2018 om 18:25
    Ja dat is waar ik zit ook liever daar dat zeg ik als echte Arnhemmer. Ben ook niks anders al Arnhem gewend.
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 14 juni 2018 om 18:32
    Ik ben een Velpernees. Op Velp na ben ik het best in Arnhem op mijn plaats. Ik één keer een week in New York geweest. Ik vond het prachtig. Maar na 3 dagen wou ik gewoon weer naar Arnhem. Maar dat heb ik altijd wanneer ik buiten Velp/Arnhem ben. Of ik nu in New York, Rome, Berlijn, Lissabon of zoals nu op Tenerife ben, ik wil altijd na een paar dagen weer naar Velp/Arnhem. Ik ben wel op mijn plaats daar.
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +189
    donderdag 14 juni 2018 om 18:38
    Velp hoort bij Arnhem. Haha dat heb ik precies hetzelfde. Zelfde als een hofs en janssen en in den haag met tommie Verhoek en Immers
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 14 juni 2018 om 18:53
    Arnhem hoort bij Velp ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:43
    Echt een mooie club voetballer .is hem gegund deze stap
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +189
    donderdag 14 juni 2018 om 17:59
    Trouwens ff btw wat loopt die Golovin te ballen Chelsea leg hem gauw vast en verhuur hem even aan ons
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 18:04
    Bedankt voor je inzet en heel veel.suc7 in Amerika guran
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11688
    donderdag 14 juni 2018 om 18:06
    Een groot verlies voor de club en vooral voor de supporters. Een echte ambassadeur van Vitesse naar iedereen en alles. ik zal hem zeker missen, maar wens hem natuurlijk al het goede toe bij San Jose.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26737
    donderdag 14 juni 2018 om 18:08
    Wie zou hem moeten opvolgen?
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +189
    donderdag 14 juni 2018 om 18:18
    Kalas Letschert vd Hoorn
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11688
    donderdag 14 juni 2018 om 19:03
    Ik zou het niet weten.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26737
    donderdag 14 juni 2018 om 18:08
    Zo maak je ze zelden mee.

    Modelprof.

    Veel succes in the usa.
    Vind ik leuk
    Franciscus +125
    donderdag 14 juni 2018 om 18:10
    Enorme aderlating voor Vitesse. Gaan ze niet goed opvangen.
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +245
    donderdag 14 juni 2018 om 18:13
    Jammer voor ons maar het is verdiend en je van harte gegund , bedankt voor 8 schitterende seizoenen
    Vind ik leuk
    Het Brein +3494
    donderdag 14 juni 2018 om 18:18
    Zonde
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 18:31
    Heb verder niets met Vitesse, maar hij is de reden dat ik die club de beker gunde. Niet de beste voetballer maar wel een held in mijn ogen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 19:01
    Mooie stap. Is hem gegund. Een voorbeeld voor veel spelers. Als Ajax hem had gehaald waren ze kampioen geweest. Met zijn ervaring en overzicht naast de Ligt waren ze niet te passeren geweest. Was een stuk goedkoper geweest als die te dure Oostenrijker en Argentijn.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +798
    donderdag 14 juni 2018 om 19:03

    Het is deze strijder gegund!!!
    NB: Mooi om te lezen dat bijna iedereen( ongeacht welke club ze aanhangen!) deze jongen deze stap gunt!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 19:05]
    Vind ik leuk
    Vapormax +1793
    donderdag 14 juni 2018 om 19:59
    Held is je gegund!!!!
    Hopelijk kom je later terug in welke rol dan ook.

    Vind ik leuk
    Daaniet123 +273
    donderdag 14 juni 2018 om 20:17
    Die gaat terugkomen, kannie anders
    Vind ik leuk
    Cappie +6811
    donderdag 14 juni 2018 om 20:01
    Geweldige voetballer en mooi mens. Zijn interactie met de veteranen was altijd geweldig om te zien. Ik zal hem wel gaan missen op de Nederlandse velden.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 20:12
    Zo zie je, als je geen talent heb maar puur op inzet je best hoog kunt voetballen. Klasse! See you my friend #vitessearnhem1supportyoullocalclub
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8446
    donderdag 14 juni 2018 om 21:14
    Goeie knoest
    Vind ik leuk
    HansVites +4609
    donderdag 14 juni 2018 om 21:30
    Kashia is misschien geen wereld topper maar voor Vitesse is het wel een topper. Jammer dat hij weg gaat maar iedereen in Arnhem gunt hem dat, en als hij uit gevoetbald is zou ik hem graag weer terug in Arnhem zien.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vitesse-aanvoerder zegt Vitesse vaarwel en zet loopbaan voort in VS