Ongeloof bij Engelse legendes: 'Ik krijg geen adem, wat Ronaldo doet is illegaal'

    Ongeloof bij Engelse legendes: 'Ik krijg geen adem, wat Ronaldo doet is illegaal'

    Spanje scoorde drie keer tegen Portugal, maar een piekfijne hattrick van Cristiano Ronaldo zorgde ervoor dat de punten gedeeld moesten worden. De reacties op de tot nu toe meest spectaculaire wedstrijd van het WK zijn overweldigend, ook onder de Britse voetballegendes.

    Het openingsduel tussen Rusland en Saudi-Arabië leverde spektakel op dankzij de ruime zege van het gastland (5-0), maar de eerste kraker van het toernooi brengt de meeste reacties teweeg. In Groep B ligt alles nog open, na de winst van Iran op Marokko en de remise tussen de andere twee teams.

    81-voudig international Rio Ferdinand keek zijn ogen uit tijdens Portugal - Spanje (3-3). 'Ik krijg geen adem, wat Ronaldo doet is illegaal', zei hij via Twitter over het optreden van de Portugees topscorer aller tijden. Ook voormalig topspits Alan Shearer was ook onder de indruk van het duel. 'OMG. Wat een ongelofelijke wedstrijd!'. 

    Plaats een reactie

    vrijdag 15 juni 2018 om 23:05
    Fenomeen. Legende.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:07
    Buiten de grote ronaldo om natuurlijk een heerlijke wedstrijd!.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:08
    Heb Ferdinand na de wedstrijd @ BBC gezien, maar vond het allemaal wel érg overtrokken wat hij zei over zijn voormalige teamgenoot.. De vrije trap was zeer fraai (en ook zijn enige goal die veel klasse vereist), maar zo schieten absolute topspelers ze wel eens binnen, verder was het allemaal niet zo buitenaards als hij je kennelijk wil laten doen geloven met zijn "I can’t breathe...", haha.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 15 juni 2018 om 23:26]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:10
    Hij was wel echt goed hoor vandaag. Portugal als team zelfs. Leek totaal niet op 2016
    Vind ik leuk
    Koeroe +12636
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:11
    Zo snel in de uitbraken ook. Weergaloos
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:25
    Ik werd hier van de week afgemaakt toen ik zei dat Portugal een aardig elftal had. Ik had zogenaamd geen verstand van voetbal omdat Nederland met 3.0 had gewonnen
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:26
    Excuses als ik daar tussen zat ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:28
    Weet niet meer wie maar meerdere mensen iig. Maar die zijn aanvallend zo sterk. Quaresma zat zelfs op de bank
    Vind ik leuk
    Spiegel +10055
    zaterdag 16 juni 2018 om 06:21
    Quaresma, over gehypte spelers gesproken haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:30
    Het is geen toeval, hè? Hoeveel keer heeft Ronaldo het waargemaakt? Een keer of 800?

    Als voetballer verdient hij een standbeeld.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:37
    Hij is ook een absolute topspeler, juist daarom is het zo overdreven om na dit optreden zo hard van stapel te lopen als Rio heeft gedaan.. Een prachtige vrije trap, een penalty en een extreme blunder van De Gea na een niet al te beste doelpoging waren de hat-trick en verder speelde hij gewoon goed, maar om nou net te doen alsof er geen woorden te vinden zijn voor juist dit optreden.. Beetje perspectief denk ik dan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 15 juni 2018 om 23:40]
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:40
    Dat is ook zo.

    Maar het gaat vandaag ook om het podium, hè.
    Op een WK en tegen Spanje, schopt hij er gewoon drie van drie in.
    Vind ik leuk
    Nuance +9051
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:42
    Nou, hij heeft al een standbeeld hoor. En in ieder geval een heel lelijk borstbeeld.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:45
    Ja, dat is waar ook. Goh, wat een lelijk ding. Als ik nu ga zitten kleien lijkt het nog beter.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 05:02
    Heeft ie al... Een hele mooie ;)
    Vind ik leuk
    Johan1984 +788
    zaterdag 16 juni 2018 om 02:24
    Hoe kun je dat nou zeggen?
    Ik zo'n topper 3x scoren is nog niet genoeg voor je? De eerste is een penalty, binnen 3 min, die hij zelf versiert door een fijne versnelling op het juiste moment. En de vrijetrap is weergaloos...
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1294
    zaterdag 16 juni 2018 om 06:53
    Klopt van de 100 vrijevtrappen schiet ie er 99 in de 2de ring normaal
    Vind ik leuk
    Thilo +2799
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:08
    Zal je nu zien dat ie tegen Iran en Marokko belabberd speelt
    Vind ik leuk
    meinema +1340
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:11
    Het gaat er om dat je er de grote wedstrijden staat zoals Ronaldo doet. De kleinere potjes kunnen de anderen wel beslissen
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19564
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:11
    Ik verwacht een breaking nieuws bericht dat Messi alweer gestopt is als international.
    Vind ik leuk
    Mari +9312
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:11
    een piekfijne hattrick is :
    3 goals in een helft

    Vind ik leuk
    Pec010 +2088
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:24
    Zonder goals van andere spelers tussendoor.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5927
    zaterdag 16 juni 2018 om 00:06
    Links, rechts en kopbal
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3170
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:07
    Halve omhaal kopbal en vrije trap of gewone goal dacht ik
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5927
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:22
    the perfect hat trick

    an occasion when a football player scores one goal with their left foot, one goal with their right foot, and one goal with their head
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3170
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:42
    Bedankt
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5927
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:23
    the perfect hat trick

    an occasion when a football player scores one goal with their left foot, one goal with their right foot, and one goal with their head

    Aldus Cambridge dictionary
    Vind ik leuk
    035 +5843
    zaterdag 16 juni 2018 om 00:43
    Precies!!
    Vind ik leuk
    NvC +4236
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:13
    Hij speelde goed en was effectief maar scoorde een licht gegeven penalty, fout keeper en een prima vrije trap. Moeten nou niet gaan overdrijven. Wel een heerlijke pot gezien. Denk dat Portugal verder komt dan Spanje dit WK
    Vind ik leuk
    Thilo +2799
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:17
    Hij lokt de penalty zelf uit, hij neemt het initiatief om te schieten en hij lokt zelf een vrije trap uit. Resultaat: 3 goals. Tis gewoon een fenomeen.
    Vind ik leuk
    NvC +4236
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:28
    Ik heb liever dat je gewoon gaat voetballen ipv penalties en vrije trappen gaat uitlokken. Ronaldo was goed maar ik vond hem nou niet ‘fenomenaal’. Gewoon mijn mening.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11594
    zaterdag 16 juni 2018 om 00:56
    Voor het goede voetbal: Spanje
    Voor het moderne spel: Ronaldo, uitlokken van free kick
    Voorkeur: SPANJE
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11746
    zaterdag 16 juni 2018 om 08:50
    Ironisch gezien heet je wel counterattack. haha.
    Vind ik leuk
    Sunil010 +197
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:35
    Onnodig wisselen heeft Spanje 2 punten gekost. Jammer maar ik wil ze nog zien winnen van Marokko. Laat Portugal maar eens het spel maken!!
    Vind ik leuk
    Zicodinho +262
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:41
    Normaal skreeuwen ik de longen uit mijn lijf als Ronaldo scoort. Man man man wat een speler echt onwaarschijnlijk. Hij was zo goed vandaag, deed echt bijna 0 dingen fout. Als halve Spanjaard balen van die blunder van De Gea natuurlijk, Spanje lichtelijk de betere in mijn optiek maar dit was ook weer niet een onterechte uitslag. Wat een spektakel voor voetballiefhebbers! Trots op LA Roja ondanks het gelijke spel!
    Vind ik leuk
    Counterattack +11594
    zaterdag 16 juni 2018 om 01:52
    Liever 5 wedstrijden Iniesta dan 1 wedstrijd van 3 momenten: onterechte pingel, fou van keeper en uitgelokte free kick. Wel goede penalty en vrije schop
    maar heeft niets met voetbal te maken
    Vind ik leuk
    Zicodinho +262
    zaterdag 16 juni 2018 om 02:03
    Dan heb jij iets anders gezien. Ik heb veel meer van Ronaldo gezien dan die 3 momenten. Gaf al aan dat hij bijna 0 dingen fout heeft gedaan, maar niet alleen dat. Ook prachtig ballen neerleggen, een sprint trekken van 16 naar 16 om vervolgens de bal op een presenteerblaadje aan je medespeler te geven. Liet vandaag gewoon zijn klasse zien imo.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 07:09
    Precies dat ja.... maar dat zien ze nooit.Altijd de negatieve dingen !!! Stel je voor er was alleen maar Messi pffff doodsaai man.Ronaldo zorgt ervoor dat Messi nu weer vol uit moet.
    Vind ik leuk
    Zicodinho +262
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:17
    Eens. Ik ben geen fan van zijn "maniertjes" binnen het veld, maar als dat het enige is... Absoluut fenomeen. Qua prestaties ongeëvenaard.
    Vind ik leuk
    Johan1984 +788
    zaterdag 16 juni 2018 om 02:29
    Niets zeg je? Dan heb jij niet objectief naar deze wedstrijd gekeken chefke...
    Vind ik leuk
    Zicodinho +262
    zaterdag 16 juni 2018 om 03:41
    Bijna. Dat woord staat er met een reden chefkje. Goed lezen, dat scheelt een hoop verwarring. Daarbij staat er eerder ook nog dat ik half Spaans ben, 3x raden wie vd 2 ik aanmoedigde ;) Mijn objectieve blik als voetballiefhebber is volgens mij nog prima intact :)
    Vind ik leuk
    Chinto +94
    vrijdag 15 juni 2018 om 23:48
    Eén strafschop, één blunder van de doelman en één mooie vrije trap.......
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 00:15
    Prachtige vrije trap? Wat te denken van de goal van Nacho? 99% van de spelers op dit WK schiet de bal het stadion uit. Fenomenale techniek.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11594
    zaterdag 16 juni 2018 om 00:58
    Mooiste goal was van Nacho. En dat zonder guacamole. Buitenaards!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 07:11
    Was inderdaad ook een mooie goal.....maar die van Ronaldo vond ik net iets mooier...sorry kerel hahaha
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 00:25
    Wie nu nog zegt dat messi beter is dan Ronaldo heeft het dan echt waar niet begrepen

    Deze man is een god wat van een ander planeet af komt heb messi nog niet zulke dingen zien doen met argentinie
    Terwijl het niveau van beide landen ongeveer gelijk aan elkaar liggen


    Ronaldo you are the best player in this world
    Vind ik leuk
    035 +5843
    zaterdag 16 juni 2018 om 00:45
    Volgens mij heeft Messi nog niet gespeeld..............
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 00:46
    Nee maar messi gaat dit echt niet overbruggen geloof mij maar heb tot nu toe echt waar 1000 den euros gewonnen met ek's en wk's ik weet bet zekee messi vliegt er over 1 a 2 rondes wel uit
    Vind ik leuk
    035 +5843
    zaterdag 16 juni 2018 om 00:57
    Ik krijg jouw reactie op mijn inbox. Waarom?
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10747
    zaterdag 16 juni 2018 om 03:55
    Messi is beter.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 07:12
    Niets aan toe te voegen...….maar blijkbaar zien veel mensen alleen de negatieve dingen van hem!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 00:27
    .
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 00:33
    De discussies die dan nu weer komen ja maar hij scoort wel uit een penalty en ja het was een blunder en ja een vrijde trap

    Klopt
    Maar goed die penalty als je die krijgen kan op zon toernooi doet iedereen het en hij blijft dan zo koel om hem. Beheerst af te maken
    Iedereen weet dat als je hem de vrijheid geeft dat hij dan schiet hij schoot en ja doelpunt maar dan nu zeggen blunder van de keeper toevallig vandaag maar hij maakt ze bijna dagelijks zulke doelpunten dus stuk of 1200 x heeft hij het al bewezen hij hoeft het niet meer te bewijzen iedereen weet het gwn.
    En ja de vrije trap hij heeft een zeer goede techniek maar laatste tijden neemt hij ze ook niet echt lekker meer maar hoe knap is het dan en dat kon je ook zien hoe hij die aanloop nam en zijn gezichtsuitdrukking om oo zulke momenten dat het echt moet de hele wereld voor de buis zit met miljoenen kijkers om dan zo koelbloedig te zijn en af te maken op de momenten dat het moet

    Ronaldo mijn respect heb je echt je bent echt waar de veruit nummer 1 in deze hele wereld
    Vind ik leuk
    Ajax020 +272
    zaterdag 16 juni 2018 om 00:53
    Misschien zou je 'ik vind' in je reactie kunnen plaatsen. Ik vind Ronaldo één van de beste ooit maar dat is Messi ook. Moeilijk te zeggen wie beter is. Zijn ze ook wel zo zwart-wit te vergelijken? Het zijn 2 totaal andere spelers. Feit is dat Ronaldo het vandaag laat zien. Maar messi kan er ook zomaar 3 in trappen morgen.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11594
    zaterdag 16 juni 2018 om 01:54
    Jij gaat dus voor onechte voetbal. Authentiek eeelijk voetbal please come back....
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 00:55
    Nee messi presteert niet zoveel bij argentinie wat heeft hij nou al die jaren gepresteerd dan met zijn land juist ja heel weinig alleem wk finale 2014 toen verloren van Duitsland dus ja ronaldo al meerdere finales gespeeld em gewonnen
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 00:59
    Hij is ook zeker wel goed en ja idd 2 totaal andere voetballers maar ronaldp heeft meer laten zien en is gwn echt veel beter
    Messi op wk's en in amerika weonog gezien 2e geworden toen maar goed ook dat was niet zijn wk messi ook niet gezien halve finsle tegen nederlamd maar goed Ronaldo is een legende
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    zaterdag 16 juni 2018 om 06:27
    De eerste speler ooit die op 8 eindtoernooien scoort en nog zeiken mensen.elke andere speler zou hier de hemel worden ingeprezen en als het Messi was dan was het buitenaards.hypocriete zeikerds hier
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 06:37
    Also his tax declaration is illegal
    Vind ik leuk
    Marco S +4699
    zaterdag 16 juni 2018 om 07:46
    Vermicelli hoofd is weg en er is nu een ander kapsel uit de kast..
    Maar hij liet het wel zien, de gladjakker..
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 08:34
    De zesde goud bal is onderweg voor Cristiano
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 08:40
    Oefent veel met vallen die Ronaldo.Was geen penalti waardige beslissing van de scheids.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 08:45
    Penalti onwaardig en De Gea maakte een fout.Spanje had gewoon gewonnen.Portugal counterde en parkeerde de bus zoals Mancester United.Nu heeft MU de bus naar dr sloop gebracht omdat het is achterhaald
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 08:45]
    Vind ik leuk
    Ak +1
    zaterdag 16 juni 2018 om 10:05
    Hij is nog beter als maradona pele en cruijf en messi hij is de man van voetbal dit is ongelooflijk wat hij keer op keer laat zien dat hij het gewoon is basta real betaal gewoon zijn salaris anders krijg je nog spijt ook
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 10:05
    Sommige haten hem maar wat hij altijd laat zien is toch echt genieten.
    Wat een abnormale klasbak
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 10:12
    En toch is Spanje meer `n team, betere spelers over de hele linie bij Portugal draait alles om Ronaldo, deze poule wordt straks beslist op doelsaldo ik zie ze allebei geen punten verspelen tegen Iran en Marokko
    Vind ik leuk
    ritje +204