Technologie helpt Frankrijk langs het Australië van Van Marwijk

Technologie helpt Frankrijk langs het Australië van Van Marwijk

Gepubliceerd: zaterdag 16 juni 2018 om 13:52za 16-06-2018 om 13:52

Het Australië van Bert van Marwijk heeft de eerste WK-wedstrijd verloren van Frankrijk. The Socceroos hielden aanvankelijk eenvoudig stand, maar verloren desondanks met 2-1. Bij beide Franse goals kwam er technologie aan te pas.

Het elftal van Van Marwijk was geen moment van plan om het spel te maken, leunde op de defensie en loerde vooral op counters, die spaarzaam waren. De Fransen waren met name in de beginfase veel bij het doel van Australië te vinden, maar The Socceroos wisten simpel overeind te blijven. Frankrijk kreeg via Kylian Mbappé, Antoine Griezmann en Paul Pogba kleine mogelijkheden.

De grootste kans van de eerste helft was voor Australië. Na een kwartier spelen verschalkte Corentin Tolisso uit een vrije trap bijna zijn eigen doelman Hugo Lloris, maar die was alert en redde knap. Australië hoefde niet veel moeite doen om het slome en trage Frankrijk onder controle te houden. 

Het spelbeeld was in het begin van de tweede helft niet anders dan in de eerste: Frankrijk domineerde, maar Australië hield simpel stand. Na een kwartier spelen kregen de Fransen een strafschop na inmenging van de videoscheidsrechter. De arbiter floot niet voor een penalty, maar bekeek op advies van zijn collega's wel de videobeelden, waarna hij de bal alsnog op de stip legde: Griezmann benutte het buitenkansje: 1-0.

Niet heel veel later mocht ook Australië aanleggen voor een strafschop omdat verdediger Samuel Umtiti de bal uit een vrije trap met de hand raakte. Bij dat moment was geen VAR nodig. Mile Jedinak schoot zijn ploeg naast Les Bleus. De Franse bondscoach Didier Deschamps zette vervolgens alles op de aanval en bracht Olivier Giroud en Nabil Fekir voor Griezmann en Ousmane Dembélé. Ook Blaise Matuidi kwam erbij.

De tweede goal van de Fransen zou er komen en werd tien minuten voor tijd gemaakt door Pogba. Net als bij de 1-0 moest er ook bij de 2-1 technologie aan te pas komen. Pogba schoot de bal vanaf de rand van de zestien via de onderkant van de lat binnen. Doellijntechnologie wees uit dat de bal de doellijn gepasseerd had. Na de 2-1 probeerde Australië het nog wel, maar zonder resultaat.

Frankrijk speelt komende dinsdag tegen Peru. Australië neemt het dan op tegen Denemarken.

Poll

Overleeft Australië de groepsfase?

(376 stemmen)

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
Cazzy +1940
zaterdag 16 juni 2018 om 13:55
Dit was dus het geweldige Frankrijk waar iedereen het over had...
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1705
zaterdag 16 juni 2018 om 13:55
Nee ik had ook meer verwacht eerlijk gezegd..
Vind ik leuk
5697956 +3694
zaterdag 16 juni 2018 om 15:53
Wat vervelend die doellijntechnologie. Australië was zo hard op weg naar de winst. En dan nog iets: de Marokko-hype is ten einde. Laten we met zijn allen juichen voor Australië. Vanwege Van Marwijk en Van Bommel en vanwege twee spelers van wie de opa een Nederlander is. Men heeft veel betere redenen om voor Australië te zijn dan voor Marokko.
Vind ik leuk
Old Star +8015
zaterdag 16 juni 2018 om 20:45
Lol.
Jammer dat James Holland niet bij de selectie zit want dan hadden we er zeker niet onderuit gekund...
Vind ik leuk
Dezeun +6035
zaterdag 16 juni 2018 om 13:55
Geluk van de latere kampioen???
Vind ik leuk
voetbal!!! +9246
zaterdag 16 juni 2018 om 13:58
De eerste wedstrijd zegt niks. Elk land heeft er wel 1 of 2 slechte wedstrijden tussen zitten. Ik verwacht nog steeds veel van Frankrijk.
Vind ik leuk
Hyena +30293
zaterdag 16 juni 2018 om 13:55
Frankrijk maakt geen schijn van kans op de eindzege, wat een ongeïnspireerd stelletje individuen. Met heel veel pisgeluk kunnen winnen van grootmacht Australië, die overigens wel keihard voor iedere meter vochten.
Vind ik leuk
"Mimi" +23511
zaterdag 16 juni 2018 om 13:59
Inderdaad. Australië had zelfs de betere kansen.
Jammer! Penaltymoment ook weer leuk. Lastig te beoordelen zelfs op de camera's. Voor mij geen penalty, want hij tikde de bal weg voordat hij Griezmann raakte.
Vind ik leuk
Thobar +4533
zaterdag 16 juni 2018 om 14:06
Nee nu niet meer moeilijk te beoordelen
Scheids en videoscheids hebben VAR. Kunnen alles zien en nog nemen ze de verkeerde beslissing. Bal gespeeld dus correcte tackle dus geen penalty.
Vind ik leuk
HJR +8830
zaterdag 16 juni 2018 om 15:17
Het is één wedstrijd he. Die dachten op hun gemakkie van Australië te winnen.
Ze moeten nog een heel toernooi.
Had Australië wel gegund met V Marwijk en Bommel.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 13:55
Geen schande om zoo voetballend te verliezen van Frankrijk
Vind ik leuk
TvdM +648
zaterdag 16 juni 2018 om 13:56
Ik dacht dat de commentator heel de wedstrijd Jellyneck zei, zie nu dat hij Jedinak heet. Stuk minder leuk.
Vind ik leuk
Thobar +4533
zaterdag 16 juni 2018 om 14:08
Nek of Nak maakt een groot verschil.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 14:09]
Vind ik leuk
Foebele +53585
zaterdag 16 juni 2018 om 13:56
Frankrijk verslaat Australie, kom op, niet zo popiejopie doen met die titels.
Vind ik leuk
The Iceman +14451
zaterdag 16 juni 2018 om 14:02
Nou, zonder de technologie hadden ze iig niet die penalty gekregen.
Vind ik leuk
Foebele +53585
zaterdag 16 juni 2018 om 14:13
En ook niet die goal, want de scheids had het niet gezien tot zijn horloge ineens aangaf dat de bal achter de lijn was/
Vind ik leuk
The Iceman +14451
zaterdag 16 juni 2018 om 14:15
Ja waarschijnlijk die ook niet, maar misschien zag de grens het ook wel.
Vind ik leuk
Chimi Pipo +115
zaterdag 16 juni 2018 om 13:57
Scheids verslaat van marwijk.. met die nep import franse team bah bah het blijve klote lui
Vind ik leuk
Hammers96 +2791
zaterdag 16 juni 2018 om 13:59
Hoezo scheids verslaat van Marwijk? Met de VAR bleek de penalty helaas wel terecht.
Enige wat de scheids fout heeft gedaan is dat Australië een vrije trap randje 16 moest hebben 1 minuut voor tijd. Wat is die Lucas Hernandez trouwens een irritante bloedzuiger zeg , die moet bij het toneel
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 14:04
Pingel was niet terecht, bij de sliding wordt de bal geraakt. Lichtjes, dat wel, maar dat is volgens de regels toch de grens. Wordt de bal niet geraakt, wel de man, dan ben je te laat en is het een pingel.
Vind ik leuk
Druiloor44 +391
zaterdag 16 juni 2018 om 14:06
Had umtiti ook geen rode kaart moete hebben voor opzettelijk hands?
Vind ik leuk
Micha EL +1118
zaterdag 16 juni 2018 om 14:06
Penalty was onterecht. Hij raakt eerst de bal. Zoals pierre ook al zei licht of flink raken maakt niet uit in dit geval.
Vind ik leuk
Chimi Pipo +115
zaterdag 16 juni 2018 om 15:48
Niet terecht gewoon makkelihk gegeven dan moeten ze maar voor alles een pingel geven
Vind ik leuk
Smithsonian +41008
zaterdag 16 juni 2018 om 13:57
Nice.

Mijn favoriet 😎
Vind ik leuk
Midden-Noord +94653
zaterdag 16 juni 2018 om 14:04
Nice, geen Feyenoord meer Teo? ;-)
Vind ik leuk
Smithsonian +41008
zaterdag 16 juni 2018 om 16:11
Feyenoord altijd he.

Alleen op het wk ben ik voor france
Vind ik leuk
Midden-Noord +94653
zaterdag 16 juni 2018 om 18:49
Ik dacht dat je nieuwe club Nice uit Frankrijk was. :p
Vind ik leuk
Smithsonian +41008
zaterdag 16 juni 2018 om 21:59
Kijk iemand die eens een keer door denkt hier ;)
Vind ik leuk
Plattekar bv +31864
zaterdag 16 juni 2018 om 13:57
Geen pingel was t ! bizar dat zo een scheids dat zelfs na beelden niet ziet. Hij speelt de bal en Griezman raakt zelf met nota bene zijn achtervoet de voet van die verdediger. Ik begrijp niet dat een scheids dat toch weer als overtreding ziet
Vind ik leuk
Juventus FC +3870
zaterdag 16 juni 2018 om 14:00
Snap ook niet dat Umtiti geen kaart kreeg, slaat gewoon die bal weg die richting een Australiër ging, dat is toch gewoon een (rode) kaart
Vind ik leuk
Micha EL +1118
zaterdag 16 juni 2018 om 14:08
Gele kaart ja..
Vind ik leuk
Castromann +8434
zaterdag 16 juni 2018 om 14:53
Voor de uitstraling van het tournooi moeten frankrijk etc wel doorgaan......dat verklaart de onterechte penalty en geen rode kaart umtiti.
Zullen we vaker gaan zien bij de favorieten.
Vind ik leuk
Micha EL +1118
zaterdag 16 juni 2018 om 14:08
Klopt. Geen penalty. Ook pierre vond het geen penalty. De bal flink of licht raken maakt niet uit hij speelde de bal. Maar dit is weer zo 'n discussie waar de ene het wel 'n penalty vind en de andere niet.
Vind ik leuk
Dani82 +2756
zaterdag 16 juni 2018 om 14:28
Echt waardeloos die technologie dus. En dat op dit niveau
Vind ik leuk
Johnny Cash +8689
zaterdag 16 juni 2018 om 15:34
Daarom zeg ik kijk de beelden met drie man na. Ook de grensrechters. En dan stemmen. Dan is er altijd een meerderheid. Nu moet je gewoon geluk hebben wat de scheids denkt te zien.
Vind ik leuk
Hupfean +5095
zaterdag 16 juni 2018 om 13:58
Frankrijk haakt na het zien van deze wedstrijd af als 1 van de kanshebbers. Australië goed gespeeld en hadden van mij wel een punt mogen hebben. Allemaal eenheidsworsten bij Frankrijk, en Lucas Hernandez de grootste jankerd. En de meest overschatte voetballer ooit Pogba. Maakt een gelukkige goal maar was verder onzichtbaar.
Vind ik leuk
Kopstootje +9537
zaterdag 16 juni 2018 om 13:58
Na het zien van de wedstrijden tot nu toe verwacht ik dat Peru hoge ogen gaat gooien.
Vind ik leuk
Roy_87_ +1582
zaterdag 16 juni 2018 om 13:58
Wat is die Hernandez een aansteller 1ste klas.
Bah Bah
Hopelijk zit die gast vlug op de bank en speelt Mendy de aankomende wedstrijden..
Vind ik leuk
Roy_87_ +1582
zaterdag 16 juni 2018 om 13:59
Vond hem wel erg makkelijk gegeven.
Zoveel was er niet aan de hand.
Als de scheids ballen had.

Dan was hij bij zijn beslissing gebleven.
Vind ik leuk
Gozert +2431
zaterdag 16 juni 2018 om 13:59
Oui oui oui, lekkere eerste overwinning. Nu komen ze op stoom voor de titel. Allez Les Bleus!
Vind ik leuk
Lucien1978 +6441
zaterdag 16 juni 2018 om 14:00
Dan bekijk je de beelden en maak je nog de foute beslissing. Die jongen raakt gewoon de bal. Scheids meteen op het vliegtuig naar huis zetten. Echt ongelofelijk
Vind ik leuk
Argento8523 +7025
zaterdag 16 juni 2018 om 14:01
Frankrijk viel echt enorm tegen zeg.
Slappe hap
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 14:01
Een (weliswaar prima en vooral ijverige) middenvelder van Huddersfield Town was de beste man van het veld, dan weet je wel ongeveer hoe laat het is.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 14:02]
Vind ik leuk
Midden-Noord +94653
zaterdag 16 juni 2018 om 14:03
Frankrijk is nog niet echt op stoom. En die Umtiti had niet op voetballen moeten gaan. Ik ben niet overtuigd van Umtiti, ook bij Barca niet. Heeft best goede cijfers maar cijfers zeggen niet altijd alles. Voetbal is een momentensport.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 14:07
Jammer dat ze toch nog winnen. Arrogant zootje met die Pogba voorop. Uitgerekent hij matchwinner natuurlijk...
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5102
zaterdag 16 juni 2018 om 14:10
Ik vind de overtreding veel te licht om een pingel voor te geven. Met de sliding raakt de verdediger de bal...en later tikt hij de Fransman aan.

Als we daar altijd een pingel voor moeten geven, dan zou ieder contact in de 16 een pingel betekenen voor mij.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 14:33
Wederom heeft Frankrijk verreweg de mooiste tenues van het WK. Ook het tenue van Australië ziet er goed uit. Nike heeft Adidas wederom afgetroefd op dit gebied. Adidas blijf teveel hangen in tenues die vroeger (jaren '80 - '90) ook reeds te zien waren. Te conservatief en weinig of geen vernieuwing of creativiteit in te ontdekken in die degelijke Adidaskleding.
Vind ik leuk
Vamos7 +9724
zaterdag 16 juni 2018 om 14:35
Typisch dat zo een kut voetballer als pogba die er niks van kan zo een lucky goal maakt.
Vind ik leuk
Bizzy +23275
zaterdag 16 juni 2018 om 14:39
Australie hield tenminste stand tegen Frankrijk. Nederland werd zoek gespeeld tegen Frankrijk. De leeuw is tandeloos en ligt op haar rug
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 18:34
Flauwekul ,een blinde kon het zien,je zag een flink stuk groen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws