Opmerkelijk bericht: Ziyech heeft opvallend lage afkoopsom in Ajax-contract staan

    Opmerkelijk bericht: Ziyech heeft opvallend lage afkoopsom in Ajax-contract staan

    zaterdag 16 juni 2018 om 17:53

    De Portugese krant Correio da Manha brengt Benfica opnieuw in verband met Hakim Ziyech. Opvallender is misschien wel dat het Portugese medium claimt dat de Ajacied voor een bijzonder lage prijs op te halen is in Amsterdam.

    Benfica wil toeslaan vóór andere clubs dat doen. AS Roma, Borussia Dortmund en Liverpool zijn de clubs die het meest aan Ziyech gelinkt worden. Ook Olympique Lyon wordt zo nu en dan genoemd. Ziyech zou bij Lyon in beeld zijn als vervanger van Nabil Fekir, die nog steeds gelinkt wordt aan Liverpool. Mocht Liverpool naast Fekir grijpen, dan geldt Ziyech daar weer juist als alternatief voor, aldus de berichten.

    Daar waar diverse (Italiaanse) media schrijven over een transferbedrag van rond de 35 miljoen euro, meldt Correio da Manha iets heel anders. Ziyech zou in zijn Ajax-contract namelijk een vastgestelde afkoopsom van slechts twintig miljoen euro hebben staan. Het is niet duidelijk hoe Correio da Manha aan die informatie komt. Tot nu is er nog niets over een lage afkoopsom gemeld.

    Benfica aast volgens de krant ook op Sporting Portugal-duo Gelson Martins en Bruno Fernandes. De kans is aanwezig dat de Portugese topclub eerst wil wachten of die spelers komen, voor besloten wordt of de club vol voor Ziyech gaat of niet. Ziyech is momenteel met Marokko actief op het WK. De Ajacied steekt niet onder stoelen of banken dat hij na de zomer een stap wil maken. 

    Plaats een reactie

    zaterdag 16 juni 2018 om 17:55
    20 miljoen is marktconform.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18884
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:56
    Ik denk dat hij wel wat meer gaat opleveren.
    Daarbij denk ik niet dat Hakim zelf zin heeft in Benfica
    Vind ik leuk
    Farmer +12325
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:38
    Zo rekent men nu nog, maar ik vond Ziyech ook tegenvallen bij Marokko tegen Iran.

    Tegen de andere 2 tegenstanders uit die poule hebben ze minder kans, gek genoeg gaat Iran daar nu aan de leiding op het moment.

    Ik ken wel een paar marokkaantjes die de afgelopen weken maar wát trots waren dat ze naar het WK gingen, maar vooral Nederland niet!...

    Die hoor ik, sinds gisteren, ineens NIET meer... niet in mijn eigen buurt, niet hier op dit forum....

    Nog maar zien of hij idd nog 20 of 35 mil oplevert zo.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 18:38]
    Vind ik leuk
    Jozef +38691
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:18
    Van mij mag ie ook gewoon blijven hoor.
    Vind ik leuk
    Farmer +12325
    zaterdag 16 juni 2018 om 21:03
    Net als véle anderen die al bij Ajax weg willen($$$), zou dat erg goed voor hem zijn.
    "Voetballend kan hij niet veel meer leren bij Ajax'. Bullshit!

    Qua afronding kan hij nog ERG veel leren, oferder afgeven bv: overzicht houden en een hardere prof-mentaliteit kweken, en juist nog een jaartje 'bikkelen met zn maten bij Ajax', kweekt zo'n mentaliteit(ervaring!) op! Ook dat is belangrijk, creativiteit heeft Ziyech genoeg, hij moet beter leren hoe hij dat toepast, en díe gelegenheid heeft hij juist nu, bij Ajax: Hij kan de lijnen uitzetten bv. Als ie nu weggaat, mag ie zichzelf eerst weer ergens in de basis zien te spelen(tegen zwaardere concurrentie!), en dát is dan juist weer een stap terug in zijn huidige ontwikkeling. Ja, op voetbalgebied leert hij wel weer nieuwe dingen, maar op mentaal vlak, leert hij niet wat team-spirit is, en met elkaar die draad oppakken, ipv 'naja dan maar een transfer'.

    Het béste voetbal komt van teams die voor elkáár door het vuur gaan. Dat kost tijd, en mentaliteit!

    Als Ziyech nu gaat, geeft hij, in mijn ogen, aan dus niet over díe profmentaliteit te beschikken, en puur voor zo veel mogelijk geld te willen voetballen.
    Begrijpelijk, gezien de markt, vandaag de dag.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 08:00
    Flinke lap tekst, maar je snijdt wel hout. Zijn mentaliteit past niet bij een club uit de grote competitie. Zou in mijn optiek het beste passen in Portugal of Rusland.
    Vind ik leuk
    Farmer +12325
    zondag 17 juni 2018 om 08:08
    Ja, in z'n huidige vorm komt ie écht mentaliteit: doorzettingsvermogen tekort om écht bij de top in de buurt te komen. Maar datzelfde dréigt ook voor de Ligt bv... En met Kluivertje is het al bezig...

    Gewoon wat jaartjes daar in dat eerste elftal, 'leren als een echte meneer die wedstrijd te bepalen'.

    Nu doen ze het nét 1 of 2x, zijn ze gelijk al 35 mil waard, en hoppa... 'Uno Raiola..... Pizza!'
    Vind ik leuk
    Het Brein +4123
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:59
    Maar niet Marc conform! Daarom gaat die kleine smurf nog hoog in de boom zitten!
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 07:19
    Marktconform voor Kluivertje ja. Maar je moet ff goed lezen. Het gaat over Ziyech.
    Vind ik leuk
    Arbee +2235
    zondag 17 juni 2018 om 11:32
    In 2010 wellicht. Tegenwoordig worden er zulke belachelijke bedragen betaald voor de meest beperkte spelers, dat je ook 40 miljoen voor Ziyech prima kunt verantwoorden.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3483
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:55
    20 miljoen een schijntje noemen...

    Het is een goede speler - maar heeft Europees en Mondiaal toch nog niets gepresteerd?
    Vind ik leuk
    Dezeun +5050
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:57
    Jawel gisteren door de mand gevallen tegen iran
    Vind ik leuk
    Gizmo +3873
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:24
    Juist .. van Ramadan naar Jammer Dan !
    Vind ik leuk
    Leedz +7037
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:00
    Onzin, Messi die viel vandaag ook tegen zeg je dan ook hetzelfde?
    Vind ik leuk
    Dezeun +5050
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:11
    Ja speelt net als vorig wk bagger maar als argentinie ver komt zal hij toch wel weer beste speler verkozen worden
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:57
    En tegen Iran deed ie niet eens mee. Want heb hem niet gezien
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21873
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:00
    Dan moet je de wedstrijd aanzetten...
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:05
    Heb ik ook gezien. Maar hakim deed dus wel mee?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21873
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:08
    De juiste pot opzetten dan...
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:27
    Tegen Iran toch?
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5931
    zaterdag 16 juni 2018 om 21:06
    Mensen die daar gister op de tweede ring zaten hebben de graspollen nog tussen de tanden. Wel een dure grasmaaier, 20 miljoen ;)
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2182
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:59
    25 miljoen is een goeie prijs voor deze jongen niet meer en niet minder
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3319
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:23
    Yup, 25 miljoen rupiah...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30283
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:02
    Europa league finale gehaald met Ajax?
    Vind ik leuk
    Rodajc +14727
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:06
    Had Klaassen ook en dat liep ook verkeerd af. Verder zouden wij het ook belachelijk vinden als die spelers van Dnipro voor 20+ miljoen allemaal vertrokken waren naar de Europese subtop een paar jaar geleden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30283
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:16
    Ik heb het ook niet over hoe het afloopt, maar als je vraagt wat Ziyech europees nou heeft laten zien is het antwoord dat hij met ajax de el finale heeft gehaald.
    Vind ik leuk
    jochempje +3221
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:24
    Finale EL is inderdaad niks.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 18:24]
    Vind ik leuk
    Wilex +1259
    zondag 17 juni 2018 om 07:40
    Heeft toch een Europese kwart, halve en finale gespeeld?
    Vind ik leuk
    de buffels +696
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:56
    koopje
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:56
    Direct kopen. Ajax wou weer een slordige 15 mil op dibieuze wijze verdienen .het blijven bandieten
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3319
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:24
    Hahahah, deze is leuk...
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19563
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:57
    Als het echt 20 miljoen is, is het weer onkunde van Overmars geweest. Maar die had Ziyech in al zijn wijsheid eerst niet eens nodig..
    Vind ik leuk
    Foebele +54946
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:59
    Mag toch aannemen dat je dit verhaal niet gelooft, anders hadden we allang verhalen gehoord over een afkoopsom in zijn contract.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19563
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:01
    Ik lees hier zoveel geruchten dat ik helemaal niets geloof tot ik persberichten lees van een club zelf.
    Maar elke mogelijkheid om Overmars te bashen die plaats ik..
    :p
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 08:22
    Onkunde van Marc. Ik denk dat Marc heeft laten zien dat ie wel kan onderhandelen. Ziyach zelf, zegt ook dat Ajax kan vragen wat ze willen. Daarnaast heeft hij nog een 3 jarig contract. In de huidige markt is 20 miljoen voor de beste speler van de Eredivisie natuurlijk onzin.
    Vind ik leuk
    bits +5387
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:57
    Benfica zou voor zijn carrière niet bepaald een goede stap zijn en ook niet echt een stap omhoog. Die afkoopsom van 20 miljoen is sowieso onzin..
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2593
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:59
    Weet jij zijn contract dan?;)
    Vind ik leuk
    bits +5387
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:06
    Nee, maar het lijkt me niet dat Ajax hem voor 14 koopt om hem voor 20 te verkopen.
    Vind ik leuk
    Strijp +12954
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:20
    Maar ze kochten m voor 11
    Vind ik leuk
    bits +5387
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:32
    Zelfs dan.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2593
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:33
    Misschien wilde Ziyach anders niet komen..
    Vind ik leuk
    Strijp +12954
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:36
    9 miljoen winst is zeer netjes in mijn ogen, ook word een afkoopsom vaak afgedwongen door het management van de speler, niet perse de club. Of 20 miljoen gelijk staat aan de huidige waarde is idd discutabel.
    Vind ik leuk
    bits +5387
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:01
    Als Nederlandse topclub zou ik in deze markt geen genoegen nemen met 9 miljoen winst op je beste speler. Zeker niet op een vrij grote investering. Ik denk eerder dat ze een deel van de transfersom krijgen. Niet vergeten dat dit van een Portugese krant komt en een Portugese club interesse toont. De Telegraaf zal dit wel snel ontkrachten.
    Vind ik leuk
    Strijp +12954
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:04
    Op het moment dat het contract getekend word weet je niet hoe hij het gaat doen. Ziyech was een paniek aankoop op dat moment.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 07:32
    In jouw ogen. Heel goed gezegd. Dat is precies de rede dat jij de leiding niet hebt bij Ajax. Overmars haat het onderste uit de kan. Kijk naar Milik.
    Vind ik leuk
    Strijp +12954
    zondag 17 juni 2018 om 08:04
    Milik is minder verbazend dan Kluivert die is 4/5 waard en werd verkocht voor 17.5
    Vind ik leuk
    Foebele +54946
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:58
    Volgens mij is dat totale onzin dat hij een clausule in zijn contract zou hebben, in Nederland is dat sowieso niet iets wat continue gebeurt, zoals in Spanje waar je verplicht een afkoopsom in het contract moet vastleggen.
    Vind ik leuk
    Morris +22864
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:01
    Marc is niet gek
    Vind ik leuk
    Foebele +54946
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:04
    Op verkoop gebied zeker niet. Qua aankopen heeft hij samen met de rest te naief gedacht door teveel talenten te halen.

    Probleem wat we nu ook hebben is dat al die talenten al na een jaartje weg willen/gaan, dus wat heb je er dan aan? Niks gewonnen en jaarlijks weer helemaal opnieuw mogen beginnen.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3873
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:22
    Toch weleen complimentje voor de scouting en opleiding als ze zo snel zoveel opleveren !
    Vind ik leuk
    Foebele +54946
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:42
    Ja, dat zeker wel, maar het draait niet om poen maar om zilverwaar.

    Iets meer balans en je hebt de ideale situatie. Eigen talent, talent van buitenaf, ruimte om je grote talenten langer te behouden met betere financiele mogelijkheden en dat aanvullen met goede, gerichte directe versterkingen zoals Ziyech en Tagliafico.
    Vind ik leuk
    cheeks +3686
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:00
    Lijkt me logisch nieuws aangezien Zyech een 5 jarig contract getekend heeft onder voorwaarde dat hij maar 2 jaar zou blijven. Daar hoort dus ook een relatief lage afkoopsom bij anders kom je na 2 jaar niet weg.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 07:36
    En die redenatie zorgt er voor dat andere clubs niet zoveel binnen harken als Ajax. Hij heeft ook gezegd dat Ajax voor hem mag vangen wat ze willen. Daar heeft hij ook voor getekend.
    Vind ik leuk
    renemar +561
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:08
    Lijkt mij niet juist. Zou wel heel slechte zaak zijn. Dan hoef je als AJAX zijnde ook niet te onderhandelen. Als Ziyech eruit is met een club en die legt dat geld op tafel is het rond.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:08
    Gaat niet gebeuren. Ziyech gaat niet weg voor minder dan 60 miljoen. Anders Ziyech voor de rechter slepen maar ik verwacht niet dat hij dit Ajax aandoet. Daarna Gelson Martins kopen en je hebt meer snelheid op de vleugels.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21488
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:08
    Blablabla.... roddel en achterklap om de prijs te drukken..
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1804
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:10
    Als dat zo was, had Roma of een andere club hem allang opgepikt.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3319
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:12
    Ajax vraagt gewoon veel te weinig. Daar denken ze nog in termen van 3, 4 jaar geleden...
    Vind ik leuk
    Friend +129
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:13
    Laat hij nu eerst eens een grote meneer zijn die als hij straks tegen Spanje en Portugal speelt het verschil maakt , dan praten we verder .
    Vind ik leuk
    hassel +814
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:13
    Nog veel te veel voor deze gehypte overschatte neus. Faalt altijd als het erop aan komt.
    Vind ik leuk
    Mr. O +1008
    zaterdag 16 juni 2018 om 21:27
    En de tokkieprijs gaat naar......
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 21:28]
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 07:41
    Of het teveel is of niet, dat maakt biet uit. Ajax haalt altijd het onderste uit de kan. 35 miljoen wordt er wel voor hem gevangen, of je het leuk vindt of niet.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3319
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:13
    Als Ziyech na de zomer een stap wil maken, dan zit je ongeveer in Rotterdam...
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21488
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:20
    Stapje lager zou misschien niet eens zo slecht zijn.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3319
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:21
    Ja, bij Excelsior zou hij in elk geval de grote man zijn...
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:21
    Bullshit staat geen afkoopsom in... en volgens mij doet Ajax daar ook niet aan.
    Vind ik leuk
    John040 +2380
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:26
    Ja, en als hij zo zwak blijft spelen, wil niemand hem nog ook niet voor 20 miljoen. Nu nog 2 eedstrijden voor Marokko en dan naar huis. 3 wedstrijden 0 punten 0 voor 6 tegen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:33
    Nog 2 van die wedstrijden zoals gisteren en 10 miljoen is dikbetaald.
    Vind ik leuk
    Mr. O +1008
    zaterdag 16 juni 2018 om 21:30
    Ja, want clubvoetbal is natuurlijk hetzelfde als interland voetbal. Scherp!!
    Vind ik leuk
    Enden +4117
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:46
    Voor 20 miljoen had Roma hem al meegenomen. Geloof hier niets van
    Vind ik leuk
    Markieee +978
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:50
    Is zoveel bullshit. Zou Ajax nooit doen als ze hem voor 11 miljoen halen. Slaat nergens op
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89548
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:51
    Prima club voor Hakim, Roma is net iets te hoog.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4161
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:55
    Voor 'slechts' 20 miljoen. Nou ik vind het nog al wat voor een speler die buiten de eredivisie niet echt veel klaar maakt. Nagenoeg zeker dat hij bij een subtopper op het bankje moet gaan zitten.
    Vind ik leuk
    reggie +1747
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:59
    Ziyech, is dat die voetballer die over die bal maaide?
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5262
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:03
    Als deze clausule op waarheid berust, heeft Ajax een gigantische bedrijfsblunder begaan.
    Vind ik leuk
    Demi +294
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:30
    Ziyech ipv van Fekir (naar LFC) laat me niet lachen.. die vervelende verwaande Marokaan mag de veters nog niet strikken van Fekir.. Ziyech past totaal NIET bij het volgas voetbal van liverpool.. hou op schei uit over die over het paard getilde gozer!!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:35
    Geloof er niks van. Denk je nou werkelijk dat Overmars bij een aankoop van 11 miljoen een afkoopsom van slechts 20 miljoen opneemt in het contract? Wat een onzin.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15270
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:44
    Bijzonder lage prijs ? Ik vind 20 miljoen al heel wat voor de 2e beste speler van de Mickey Mouse competitie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:48
    Haha ha wordt met de dag lagwekkerder, de ene na de andere berichten komen opeens te voorschijn, er is er maar één die de waarheid weet en dat is Ajax en niemand anders dus weer een bericht die naar de fabelen kan worden verwezen !

    Vind ik leuk
    DuWijk +317
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:53
    Dit is absolute bullshit.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 00:09
    20 miljoen is nog de helft teveel betaald!.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 00:25
    Ja en de zaakwaarnemer van Ziyech kent vast zijn contract niet..... roma bied 30 voor Ziyech, dan zou Ajax doet moeten accepteren. #broodjeaapverhaal
    Vind ik leuk
    Padason +943
    zondag 17 juni 2018 om 01:45
    Geloof je toch zelf niet, als er een 20miljoen afkoopsom was, dan had die pizzabakker wel geweten, helemaal ziyech zelf. En had hij nu al een contract bij andere ploeg.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2633
    zondag 17 juni 2018 om 03:26
    Na dit wk zal zijn transfer waarde aardig dalen.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +344
    zondag 17 juni 2018 om 07:22
    Broodje aap verhaal , hij heeft nog langdurig contact.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 09:03
    20 miljoen is nog teveel voor Ziyech. Ik ken geen 1 marrokaanse voetballer waarbij de mentaliteit niet in de weg zit. Kan hier iemand dit uitleggen?
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 12:34
    KAN KLOPPEN 20 MILJOEN ! MAAR DAN MOETEN ZE NOG EEN JAAR OF 3 CONTRACT JAREN AF KOPEN EN DAN KOM JE OP EEN BEDRAG UIT VAN ONGEVEER 60. OF 70.000.000!
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 15:45
    Wordt schijtziek van deze dagelijkse "primeurs"
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws