Cocu-nieuws sloeg in 'als een bom': 'Mensen die hem als zijn vriend beschouwden'

    Cocu-nieuws sloeg in 'als een bom': 'Mensen die hem als zijn vriend beschouwden'

    zaterdag 16 juni 2018 om 18:26

    Het nieuws dat Phillip Cocu in het diepste geheim onderhandelde met Fenerbahçe is bij PSV ingeslagen 'als een bom'. Dat schrijft Voetbal International in een uitgebreide analyse over de situatie rond de PSV-trainer.

    Het Eindhovens Dagblad schreef al dat PSV 'zeer verbaasd' reageerde op het nieuws. VI doet daar nog een schepje bovenop. 'Het nieuws dat Phillip Cocu onderhandelde met de Turkse topclub Fenerbahçe kwam niet alleen als een complete verrassing, het sloeg zelfs in als een bom', schrijft het weekblad. 'Niemand wist hiervan, mensen die vijf jaar lang ziel en zaligheid hadden gedeeld met de trainer, die hem als zijn vriend beschouwden, moesten het nieuws in de media lezen.'

    Toen Turkse media meldden dat Fenerbahçe op Cocu aast, wist PSV nog van niets. Naar verluidt was Cocu echter toen al in vergevorderde onderhandelingen met de Turkse topclub. Ook algemeen directeur Toon Gerbrands wist van niets en was compleet verrast. 'In maart had de directie nog met de coach om tafel gezeten en alles leek erop te wijzen dat Cocu zijn contract zou uitdienen en dat hij dus ook in het o zo belangrijke komende seizoen voor de groep zou staan', aldus VI.

    Volgens VI was het management van Cocu donderdagavond in Istanbul om de puntjes op de i te zetten met Fenerbahçe. 'De drie-eenheid – Gerbrands, Brands en Cocu - die al seizoenen lang zorgt voor rust, stabiliteit, continuïteit en succes is plotsklaps volledig uiteengevallen.'

    Lees ook'PSV-staf perplex door Cocu: één assistent mee naar Istanbul, andere wacht af'

    Poll

    Cocu naar Fenerbahçe, een goede stap?

    (9496 stemmen)

    Plaats een reactie

    Knoerisgeitje +21858
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:28
    MvB met BvM aan het roer. Ik rouw niet om Cocu's transfer

    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:33
    Ik rouw er ook niet om ben altijd fan geweest van hem. Alleen bij PSV was afgesproken dat ze transparant naar elkaar toe zouden zijn. En dan niks vertellen en als het bijna rond zou zijn komt het uit de lucht vallen ook nog via social media vanuit turkye
    Vind ik leuk
    Kuip +7889
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:43
    PSV doet goede zaken. Ik heb Cocu altijd een matige trainer gevonden. Dit seizoen was natuurlijk niet best. Het begon al met de schandalige uitschakeling voor de EL tegen een clubje uit Kroatië. Vervolgens al snel uit de KNVB-beker. Verder stelt een kampioenschap in Nederland niets voor. Je hoeft alleen de enige concurrent voor te blijven en aangezien die er dit seizoen helemaal niets van bakte was het zelfs met slecht voetbal een koud kunstje.
    Met van Marwijk haal je wel een toptrainer in huis. In theorie is van Bommel de hoofdtrainer.
    PSV heeft tot nu toe prima ingekocht. Eindelijk een echte linksbenige linksback en een zeer talentvolle rechtsback. Bovendien is de ondergewaardeerde Nick Viergever aangetrokken. Die kan de achterhoede prima op sleeptouw nemen.
    Als Luuk de Jong blijft en er nog een goede middenvelder bij komt gaat PSV zeker weer kampioen worden.
    Daarnaast verwacht ik ook het e.e.a. in de CL of de EL.
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2212
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:59
    Wat heeft Marco van Basten bij PSV te zoeken? ;)
    Vind ik leuk
    Tim +4722
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:59
    MvB is toch exclusief voor San Marco?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:04
    niet voor ons
    Vind ik leuk
    Butsbal +15270
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:30
    Fuck San Marco
    Vind ik leuk
    Tim +4722
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:43
    Nounou wat een taalgebruik, ik heb m'n dochtertje van 8 op schoot en die roept nu al 10 minuten fuksanmakko.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15270
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:46
    Dat is jouw fout Timmetje, niet de mijne
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8822
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:01
    Een dochter van 8 kan echt wel gewoon Fuck san Marco zeggen of slist ze?
    Vind ik leuk
    Butsbal +15270
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:17
    En op schoot zitten ?
    Vind ik leuk
    Tim +4722
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:50
    Neuh ze slist niet, maar de computer spreekt het met een engels accent uit en zij praat het na.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20979
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:24
    Wat voegt van Marwijk toe bij Psv ? Volgens mij weinig. Drukt alleen op de loonlijst. 2 kapiteins op 1 schip is niet nodig.
    Vind ik leuk
    Kuip +7889
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:46
    Van Bommel komt net kijken en zal z’n schoonvader hard nodig hebben. Van Marwijk is de enige toptrainer die we hebben in Nederland. PSV mag de handjes dichtknijpen met zo’n ‘assistent’.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20979
    zaterdag 16 juni 2018 om 23:08
    Cocu kwam ook net kijken. V Bommel en v Nistelrooij lijkt mij een prima koppel.
    Vind ik leuk
    Kuip +7889
    zaterdag 16 juni 2018 om 23:22
    Heeft Cocu PSV nou zoveel verder gebracht? Er zijn toch ook een aantal momenten geweest dat de positie van Cocu wankel was.
    Van Bommel heeft echt een ervaren man naast zich nodig. Dan heeft hij aan die saaie en nietszeggende van Nistelrooij ook niets.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20979
    zondag 17 juni 2018 om 00:13
    Hooguit een paar kampioenschappen en een overwintering in de CL. Oud psv spelera staan niet bekend om profileringsdrang. v bommel is er klaar voor.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 00:13]
    Vind ik leuk
    Spiegel +10055
    zondag 17 juni 2018 om 01:48
    Cocu had uiteindelijk ook hulp van Hiddink nodig..
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2448
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:26
    Marco van Basten met Bert van Marwijk? Zie dat niet zo snel gebeuren hoor..
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3315
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:28
    Tja, bommen zijn ze wel gewend in Istanbul...
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:29
    Nou Van Bommel nu mag jij de schaal weer vast houden
    Vind ik leuk
    040-077 +892
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:30
    Vraag me af waarom Cocu zoiets geheim zou houden??
    Sensatie voor/van de media?
    Als het echt zo is is het niet zo netjes van onzen Flip.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2633
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:30
    Dat krijg je als je goed presteert met zo weinig financiële middelen. PSV heeft laten zien veel meer prijzen te pakken terwijl ze veel minder geld hebben dan b.v. een Ajax. Hulde natuurlijk aan het beleid, hopelijk kunnen hun opvolgers dit beleid evenaren of zelfs verbeteren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:31
    Geld en kut brengen relaties in de prut
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12711
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:31
    Vind het niet meer dan logisch dat je het niet van de daken schreeuwt dat je in onderhandeling bent.. Vreemd dat daar zo'n ophef over is..
    Vind ik leuk
    Morris +22848
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:34
    Iedereen rent hard weg bij deze ow zo warme club..

    De resultaten verbloemen waarschijnlijk erg veel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:10
    Wat heeft dat er nog weer mee te maken,ze hebben een goede organisatie neergezet en kunnen zich financieel verbeteren,hoelang is vd.Sar al directeur bij Ajax en er werd al om z'n kop geroepen,ze laten geen club in verval achter en hij had nog maar een jaar contract.Bij Ajax hebben ze inclusief FdB 4 trainers in 4 jaar gehad,is Bergkamp, Jonk en Keizer vertrokken dus waar heb je het over.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 01:16]
    Vind ik leuk
    Bullet +3178
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:50
    Geen touw aan vast te knopen
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:35
    Je moet altijd op je hoogte punt vertrekken, heel veel succes toegewenst, het is je gegund
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:05
    Dat doen de meeste mannen. :-p
    Vind ik leuk
    Vp128 +686
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:23
    Ik hoop toch net erna :p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:45
    Dat bedoel ik ook, haha. ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:35
    Wat een onzin en onrust stokend bericht weer.
    Cocu kijkt na elk seizoen wat zijn opties zijn,niks verrassend aan,hij komt er ook nog ruim op tijd mee,waarom denk je dat van bommel niet naar bayern ging en bij psv bleef en zijn zaakjes op orde bracht.
    Jammer joh dat onrust stoken niet werkt.
    Psv weet waar ze mee bezig zijn,komt helemaal goed. We hebben Jezus aan onze zeide.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:41
    Jouw zus?
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +526
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:28
    Dat weten ze zeker is onder hun al lang besproken. Voor mij hoeven fans ook niet alles direct te weten is ook niet goed.
    Vind ik leuk
    Mari +9355
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:41
    Dubbelfout van Cocu.
    Goed dat het geen tennis is.
    Fout 1
    PSV ruilen voor Fenerbache voor geld
    Fout 2.
    Walgelijk gedrag. Achter de rug om stiekempjes je zaakjes regelen.
    Voor geld.
    Of is PSV in zijn ogen een kille club, die je zo moet behandelen?
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:42
    Ja dus, zo'n koude club is het.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:07
    Maar goed dat de schandknaapjes van 020 van 18 jaar het niet voor het geld doen maar heel snel weg willen bij die warme club
    Vind ik leuk
    Mari +9355
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:12
    Knaapje.
    Je schijnt het niet te begrijpen. Geeft niets hoor.
    Jij keurt het gedrag van Cocu goed. Dat mag. Het zegt gelijk alles over jou
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:14
    Jij zat er bij denk ik hoe het gegaan is toch
    Vind ik leuk
    Mari +9355
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:36
    Knaapje.
    Baseren we ons niet op hetgeen wij van de media, in dit geval VP, voorgeschoteld krijgen.
    Ik geef op basis daarvan mijn mening.
    Jij niet dan?
    Mocht je dit niet wensen; het staat je vrij om op het kruisje in de rechterbovenhoek te klikken.
    Kom dan ook niet meer terug
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:40
    Walgelijk , stiekem ,geld dat zijn nou net de dingen die bij 020 horen,Walgelijk hoe ze met situatie nouri om gaan ,stiekem is van de sar ,En geld tja dat is in 020 belangrijker voor spelers en club dan de titel.
    Vind ik leuk
    base +2269
    zaterdag 16 juni 2018 om 21:13
    En voor Cocu niet ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 21:17
    Als hij het zo doet zoals ze zeggen ook ja
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:42
    Stemmingmakerij VP dit artikel,ik verwacht dat het wel weer bijgesteld gaat worden en het o zo belangrijke komende seizoen? PSV is een topclub,elk seizoen is belangrijk,punt.
    Vind ik leuk
    R94 +2018
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:45
    Wat zijn ze toch weer lekker aan het stoken bij de media. Missie gefaald jongens, weinig PSV'ers die in paniek raken als Van Bommel en Van Marwijk het stokje overnemen. Die rust van de laatste jaren blijft voorlopig zo ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:59
    Kan je alleen maar sterker van worden.
    Vind ik leuk
    John040 +2380
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:32
    En nog blijft het rustig bij PSV. Als van Bommel het nog te vroeg vind is er Bosz nog. Maar ik denk Van Marwijk wel mee gaat met Mark. En als Van Bommel het overneemt van Brood,Ruud Brood hoofd opleidingen maken en voor 4 jaar vastleggen. Daar ook afkoopsom in vastleggen en premies tegenover gesteld
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:57
    Is gewoon een hele mooie club om naartoe te gaan. Bovendien is Istanboel ook een geweldige wereldstad.
    Vind ik leuk
    John040 +2380
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:00
    Is 3 stappen terug voor Cocu PSV is veel betere ploeg
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:03
    Ik denk dat het elkaar niet ontloopt, niet rot bedoeld. Maar Istanboel is een mega stad en Fener heeft een van de meest fanatieke aanhang wereldwijd. Om internationaal ervaring op de doen vind ik de stap niet vreemd.
    Vind ik leuk
    John040 +2380
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:28
    Ik bedoel de werk sfeer en emoties de suporters die op bussen schieten enzo. In Eindhoven is alles relaxed.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:41
    Het is zeker anders ja. Je moet ervan houden, ik hou ook meer van het hectische, maar als DH supporter is dat logisch. Ieder zijn dingetje gozah. Relaxed is ook niet verkeerd hoor, het Brabantse gemoedelijke.

    Sowieso gaan jullie er niet op achteruit met Van Bommel en Van Marwijk.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 19:42]
    Vind ik leuk
    LoveGoals +125
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:58
    Het moment voor van Bommel is nog te vroeg. In combinatie met van Marwijk wel veel ervaring. Van Marwijk vind ik wel een hele behoudende coach.
    Van Bommel nog twee jaar laten rijpen en kiezen voor het avontuur met Bosz zou ik een fascinerende stap vinden.
    Aanvallend voetbal, veel doelpunten en spektakel.
    Ik heb al zin in het nieuwe seizoen!
    Vind ik leuk
    John040 +2380
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:59
    Gewoon aan contract houden of 3 miljoen afkoopsom eisen en trrugzetten naar onder 19
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 18:59]
    Vind ik leuk
    Jozef +38638
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:07
    Mag ik straks alle warme PSV-ers die nu ineens afgeven op Cocu uitlachen als het een gerucht blijkt en Flipje gewoon nog een jaartje blijft?
    Vind ik leuk
    Vp128 +686
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:19
    Vooral onze Amsterdamse vrienden geven af op Cocu, Jozef... nu moet je het niet door elkaar halen.
    Vind ik leuk
    Jozef +38638
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:31
    Daar heb je wel een punt. Even alles nagekeken en het klopt wat je zegt.
    Vind ik leuk
    John040 +2380
    zaterdag 16 juni 2018 om 21:15
    Nee er waren afspraken met Toon geef intresse door en die niks op de Ajax manier stiekum achterbaks (ontslag Jonk Bosz Keizer Bergkamp)
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 13:45]
    Vind ik leuk
    Jozef +38638
    zondag 17 juni 2018 om 10:57
    Ah, zit dat zo?


    He verdorie, weer niks aan de hand... 😉
    Vind ik leuk
    Gerro +6690
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:18
    Amsterdamse taferelen nu dus ook in eindhoven bij de club waar het ooit zo rustig was.
    Vind ik leuk
    Mari +9355
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:21
    Misschien sloeg het in als een bom, omdat ze hadden gedacht dat er echt geen enkele buitenlandse club interesse zou hebben
    Vind ik leuk
    Vp128 +686
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:21
    Cocu is inmiddels ook wel toe aan een volgnde stap. Jammer voor ons, want wat iedereen ook vindt, Cocu heeft top gepresteerd de afgelopen jaren!

    Succes gewenst in zn verdere loopbaan en altijd weer welkom om terug te komen op het nest!
    Vind ik leuk
    Mass +5344
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:40
    Toon is er nog. Arnesen met chelsea lijntjes is ook niet verkeerd...en als we bommel en bert kunnen krijgen dan weet ik niet of we er slechter op worden...
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:45
    Succes cocu het is je gegund psv zal je missen
    Vind ik leuk
    poklane +4926
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:46
    Als club moet je met iemand die zo iets doet niet eens door willen gaan. Lekker naar Erdoganland laten gaan.
    Vind ik leuk
    Vp128 +686
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:49
    Pfoe he! Iemand die in de voetbalwereld onderhandeld met een andere club! Wat een schande zeg!!
    Vind ik leuk
    poklane +4926
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:59
    Je huidige werknemer niet even informeren is gewoon respectloos, zeker gezien de historie die Cocu en PSV hebben.
    Vind ik leuk
    Jurjen72 +164
    zaterdag 16 juni 2018 om 19:49
    Ik weet niet of hij kan aarden in het hectische Istanbul. Zijn opvolger bij PSV, daar heb ik de volste vertrouwen in (Mark v. Bommel).
    Vind ik leuk
    Bullet +3178
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:44
    Vervang het woord PSV voor Ajax en benieuwd hoe de reacties dan waren geweest. Dit is echt een verrassing
    Vind ik leuk
    14forever +8591
    zaterdag 16 juni 2018 om 21:03
    Money talks, bullshit walks!!!
    Vind ik leuk
    Caniggia +892
    zaterdag 16 juni 2018 om 21:42
    Hahaha dat dus,dat geniepige dat is Cocu.Beetje zielig om niet gewoon te melden dat je toch weggaat.Ondanks het feit dat je gezegd hebt te blijven.
    Ik gun Cocu dat hij daar Trainer word,maar doe niet zo zielig geniepig.
    Vind ik leuk
    AVDV +708
    zondag 17 juni 2018 om 09:19
    Achja Cocu heeft kampioenschappen behaald, heeft Europees overwinterd dus beter kan het eigenlijk niet. Of het moet de dubbel winnen zijn maar om daar nou voor te blijven. Bedankt voor alles Cocu, het ga je goed!
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 09:19]
    Vind ik leuk
    Hulsink +509
    zondag 17 juni 2018 om 10:34
    Mocht Cocu bij PSV weggaan dan verdient hij misschien wel zoveel dat hij naar een echte kapper kan gaan!
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 12:15
    Beste VP.. zou het niet verplicht moeten worden om hier alleen onder eigen naam (en email) wat te kunnen schrijven.zoals het nu gaat is het een groot zooitje met schelden en beledigingen op deze site.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws