Deense dreun: einde WK voor basiskracht na knietje van Farfán

Deense dreun: einde WK voor basiskracht na knietje van Farfán

Gepubliceerd: zondag 17 juni 2018 om 16:22zo 17-06-2018 om 16:22

Voor William Kvist zit het WK in Rusland er nu al op. De bondscoach van Denemarken heeft bevestigd dat de ervaren middenvelder tijdens het groepsduel met Peru (1-0) gebroken ribben en beschadiging aan zijn long heeft opgelopen. 

Al vroeg in de wedstrijd kreeg Kvist op ongelukkige wijze een knietje van Jefferson Farfán. De controleur ging naar de grond en bleef lang liggen. Hij probeerde daarna verder te spelen, maar dat bleek niet mogelijk. In de 36e minuut kwam Ajacied Lasse Schöne in het veld voor de 33-jarige Kvist, die onder contract staat bij FC Kopenhagen. 

De blessure van Kvist is dusdanig ernstig dat hij in Rusland niet meer in actie kan en zal komen. Denemarken speelt sowieso nog twee wedstrijden. In Groep C is aanstaande donderdag Australië de opponent. Op dinsdag 26 spelen de Denen tegen Frankrijk.  

Poll

Hoe ver gaat Denemarken komen op het WK?

(5261 stemmen)

Plaats een reactie

voetbal!!! +9246
zondag 17 juni 2018 om 16:25
Denemarken heeft gisteren een hele belangrijke overwinning geboekt. Tegen de verhouding in, maar toch. Ze hoeven nu alleen nog maar te winnen van Australië en ze zijn er.

Als Schöne op 6 speelt vind ik het een hele nuttige speler die je er zeker bij kan hebben.
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 16:34
Je weet wel dat Australia een Nederlandse trainer heeft he? Daar win je op een eindtoernooi niet zomaar even van. Kijk maar naar Frankrijk
Vind ik leuk
voetbal!!! +9246
zondag 17 juni 2018 om 16:39
Ik ga niet af op 1 wedstrijd. Australië is gewoon een heel matig team en hebben voor de wedstrijd van gister ook helemaal niks gepresteerd. Ze zullen nu ook moeten voetballen en dat is niet hun sterkste punt. Verwacht dat Denemarken 'gewoon' wint van Australië.
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 16:43
Ze zouden idd moeten winnen maar Bert is zeker geen domme trainer. Verwacht niet dat Denemarken zomaar even wint. En zo kwam jou 1e reactie wel over
Vind ik leuk
rpaulp50 +13240
zondag 17 juni 2018 om 19:27
"Een Nederlandse Trainer ?"
Vandaar dat Oranje er niet bij is.......
Vind ik leuk
Dezeun +6042
zondag 17 juni 2018 om 19:56
Blind is ook niet echt een trainer
Geen wonder dat oranje het niet gered heeft
Vind ik leuk
RtdDub +13420
maandag 18 juni 2018 om 10:21
Bert van Marwijk wordt heel erg ondergewaardeerd in Nederland.
UEFA cup met Feyenoord.
Borussia Dortmund in de BL gehouden terwijl ze op de rand van de afgrond stonden qua schulden.
NL elftal 2de op de wk met een achterhoede die bestond uit Van der Wiel, Heitinga en Mathijssen.
Ook dit hele zwakke Australische team dat zich ternauwernood wist te kwalificeren, stond als een huis tegen de Fransen.
Het is dat de VAR scheids opdracht kreeg om even in te grijpen ander had 1-1 de uitslag geweest.
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 18:19

De eerste 2 minuten met schone in het veld...................

Balverlies schone .........................Balverlies schone................
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 16:26
Farfan, ex PSV altijd goed voor een vieze overtreding.
Vind ik leuk
Strijp +13989
zondag 17 juni 2018 om 16:26
Ja, altijd!!1!
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 16:38
Farfan is een goede speler, en zeker geen smerige voetballer
Vind ik leuk
elmoo +713
zondag 17 juni 2018 om 17:23
Als die bij Ajax heeft gespeeld maakte die niks anders als overtredingen.
Vind ik leuk
Strijp +13989
zondag 17 juni 2018 om 16:26
Ongelukkig
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 16:28
Daar gaat zijn eigen risico van 385 euro
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 17:35
Lekker voor schone
Vind ik leuk
Roy_87_ +1582
zondag 17 juni 2018 om 17:54
Kort maar krachtig optreden
Erg lullig voor Kvist
Vind ik leuk
El Cazador +8651
zondag 17 juni 2018 om 20:34
Vond het geen top wedstrijd, Schöne viel prima in. Van mijn mag Dolberg tegen Australië wel beginnen.
Vind ik leuk
ritje +535
maandag 18 juni 2018 om 04:51
hallo,Dat knietje van Farfan was bewust! Hij is net als Ramos ook een boef! Of wordt het uitgelegd dat die Deen tegen zijn knie op sprong? mvg ritje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws