Valse WK-start voor Brazilië: Zwitserland vecht zich terug na beauty Coutinho

    Valse WK-start voor Brazilië: Zwitserland vecht zich terug na beauty Coutinho

    zondag 17 juni 2018 om 21:53

    Brazilië is met een tegenvaller begonnen aan het WK in Rusland. De eerste groepswedstrijd tegen het stugge Zwitserland leverde zondagavond géén winnaar op: 1-1.

    Brazilië begon in Rostov als topfavoriet voor de wereldtitel aan de ontmoeting met Zwitserland, maar kwam van een koude kermis thuis. Neymar viel tegen, speelde vooral voor zichzelf en lag veel op de grond, terwijl Zwitserland zéér georganiseerd speelde en uiteindelijk niet geheel onterecht een punt overhield aan de eerste groepswedstrijd.

    Aanvankelijk zag het er nog goed uit voor Brazilië, dat binnen twintig minuten op voorsprong kwam. Philippe Coutinho ontving een afvallende bal buiten de zestien en twijfelde niet: met een puntgaaf schot in de verre hoek zette hij de Seleçao op een 1-0 voorsprong. Enkele minuten daarvoor miste Barça-maatje Paulinho een goede kans.

    Zwitserland moest in de achtervolging, maar had veel moeite met het combinatiespel van de controlerende Brazilianen. Na rust was het echter raak bij de eerste de beste kans. Steven Zuber creëerde met een duwtje in de rug van Miranda ruimte voor zichzelf en kopte de gelijkmaker tegen de touwen: 1-1. Ondanks het duwtje, kwam de VAR niet in actie.

    Na de treffer beet Zwitserland wat meer van zich af, maar bleef Brazilië de gevaarlijkste ploeg. Ruim een kwartier voor tijd schreeuwde heel Brazilië om een penalty, maar Gabriel Jesus ging in de ogen van de scheidsrechter te gewillig naar de grond. In de blessuretijd misten Roberto Firmino en Miranda nog in kansrijke positie.

    Brazilië en Zwitserland beginnen daardoor met een gelijkspel aan het WK. Eerder op de zondag won groepsgenoot Servië al van Costa Rica (1-0).

    Poll

    Is Brazilië topfavoriet voor de wereldtitel?

    (1434 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +12862
    zondag 17 juni 2018 om 21:55
    En weer een laffe club die punten pakt. Daar moet ook wat aan gedaan worden. Het spelletje is bijna niet meer om aan te zien zo. Aanvallende teams moeten op de een of andere manier bevoordeeld gaan worden.
    Vind ik leuk
    Hyena +27303
    zondag 17 juni 2018 om 21:55
    Brazilië was gewoon niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 21:58
    Ik zei vanmiddag al dat Servië de groep ging winnen, toen werd ik uitgelachen. Nu durf ik er 100 euro op te zetten
    Vind ik leuk
    John M. +4177
    zondag 17 juni 2018 om 22:07
    Ik tip in deze groep: 1 Brazilië, 2 Zwitserland. De rest kan me niet schelen. Als Duitsland tweede wordt in hun groep, komt het tot Brazilië tegen Duitsland in eerste de Ko-ronde.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:08
    Servië 1 Brazil 2 Zwitserland 3
    Vind ik leuk
    John M. +4177
    zondag 17 juni 2018 om 22:14
    We gaan het zien.
    Vind ik leuk
    Den Daats +4361
    maandag 18 juni 2018 om 01:10
    Ik hoop dat je gelijk hebt, niet dat ik voor Servie ben maar ik gun het ze wel meer dan bijv. Zwitserland maar persoonlijk denk ik dat ze geen van de resterende wedstrijden zullen winnen.

    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1203
    zondag 17 juni 2018 om 22:08
    Deal
    Vind ik leuk
    NvC +1403
    zondag 17 juni 2018 om 22:01
    Klopt maar de 1-1 was een overtreding en Jesus werd gewoon vastgepakt
    Vind ik leuk
    Hyena +27303
    zondag 17 juni 2018 om 22:08
    Dat ook absoluut. De VAR werkt sowieso lachwekkend slecht.
    Vind ik leuk
    NvC +1403
    zondag 17 juni 2018 om 22:12
    Ja met zo veel verschillende beelden en 4 man in een video hokje en nog geen fatsoenlijke beslissing kunnen maken.
    Vind ik leuk
    Vowtar +3641
    zondag 17 juni 2018 om 23:35
    Kunnen ze best, maar als de scheids niet om de VAR vraagt, kunnen ze weinig doen
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1203
    zondag 17 juni 2018 om 22:40
    Zolang lichamelijk contact is toegestaan heb je altijd grijs gebied. Vond goal (lichte duw icm kinderlijk verdedigen) en penalty geval (verdediger laat op tijd los) goed beoordeeld door scheids.. had wel meer kaarten moeten geven voor continue vasthouden middenveld
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:06
    Neymar viel ook een wedstrijdje op het wk tegen nu is die nog maar 200 miljoen waard ofzo
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:33
    Je bedoeld de scheidsrechter was niet goed genoeg....
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10934
    maandag 18 juni 2018 om 00:04
    Neymar is gewoon een vreselijke voetballer die om de haverklap op de grond ligt zonder dat er wat aan de hand is. Dan krijg je dus ook de scheids niet mee.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 01:08
    Gelijk heb je.

    Matig voetbal.
    Technisch neigt het naar perfectie (neymar, marcelo en coutinho). maar nauwelijks grote kansen.
    Snoeihard resultaatvoetbal is het niet. Alles voor de show.
    Vind ik leuk
    Adje80 +5195
    zondag 17 juni 2018 om 21:58
    Waarom? Als je mindere spelers hebt moet je de tactiek aanpassen..wanneer Zwitserland vol op de aanval gaat wordt het 5-0
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2300
    zondag 17 juni 2018 om 21:59
    Maar moet Zwitserland dan de deuren openen voor koninklijke hoogheid Neymar en co? Zwitserland wilt toch ook zo ver mogelijk komen. Dan lijkt het me niet slim om vol in de aanval te gaan tegen Brazilië. Van te voren weten we al dat we dit soort wedstrijden gaan krijgen in de poulefase. Maar er zitten ook genoeg leuke wedstrijden tussen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 01:10
    Juist dit.
    Zwitserland speelt conform hun mogelijkheden.
    Vol op de aanval had gelijk gestaan aan een doodvonnis.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2300
    maandag 18 juni 2018 om 10:35
    Nederland speelde in 2014 ook nou niet bepaald aantrekkelijk voetbal (alleen tegen Spanje). Toen hoorde ik ook niemand erover klagen.
    Vind ik leuk
    Krens +10
    zondag 17 juni 2018 om 22:36
    Zwitserland speelde alles behalve laf. IJsland speelde laf, waar mogelijk probeerde Zwitserland altijd te voetballen. Zelfs tot de keeper aan toe.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:40
    Jij bent verblind door dat slaapverwekkende tiki taka voetbal uit barcelona waar iedereen van schijnt te moeten houden, waar ik persoonlijk weer geen flikker aan vind. Smaken verschillen. Zwitserland was niet onder de indruk van Brazilie en knokken er gewoon voor. Het is echt niet zo dat je tot nu toe op het WK ploegen de bus heb zien parkeren, maar pakken de strijd gewoon wat anders aan, niks mis mee, en gewoon bewonderenswaardig dat ze met knokken en mentaliteit gewoon proberen te presteren. Helaas zijn lui als jij nog maar weinig te bevredigen
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2300
    maandag 18 juni 2018 om 11:55
    Precies! Ik vind strijd voetbal ook veel leuker om naar de te kijken dan elke keer maar weer rustig opbouwen. Gewoon bal naar voren en beuk erin! En als je moet verdedigingen met zijn allen voor de bal springen. Dit WK heb ik het meest genoten van de eerste dertig minuten van Iran - Marokko. Marokko speelde elke bal naar voren en iedereen rende er achteraan, prachtig!
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:53
    Club ? Zwitserland is een land hoor
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 23:18
    Bespottelijke suggestie om falende aanvallende teams te belonen met een bonus.
    Vind ik leuk
    Obl93 +1846
    zondag 17 juni 2018 om 23:39
    Wat een onzin. als je de punten niet pakt ben je aanvallend gewoon niet sterk genoeg, en laat je verdedigend dusdanig steken vallen, dat je de tegenstander de mogelijkheid biedt te scoren.
    Vind ik leuk
    Thilo +2848
    zondag 17 juni 2018 om 21:55
    Ik vind de grote landen tot nu toe tegenvallen
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 21:59
    We krijgen een verassende winnaar. Niet 1 die tot de favorieten behoren.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:11
    Wie heb je in gedachten?
    Vind ik leuk
    Krens +10
    zondag 17 juni 2018 om 22:37
    Uruguay
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:38
    De enige leuke was Portugal Spanje.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 17 juni 2018 om 21:55
    brazilie huizenhoog favoriet volgens veel kenners...
    ik heb het niet gezien
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +8329
    zondag 17 juni 2018 om 21:57
    Zei ik toch.
    Een gelijkspel :-)
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:00
    Jij zei 0.0.. Servië gaat winnen van Zwitserland en gelijk spelen tegen Brazil.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +8329
    zondag 17 juni 2018 om 22:04
    Nee
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    Adje80 +5195
    zondag 17 juni 2018 om 21:59
    Alleen Spanje heeft echt laten zien een favoriet te zijn
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:01
    Ook niet, 3 x goals tegen. Die defensie is niet meer wat het is geweest. Ramos en piqué zijn niet meer zo sterk samen
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 17 juni 2018 om 22:03
    een blunder van de keeper een pingel en een schitterende vrije trap.
    heeft niet zoveel te doen met ramos pique
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:07
    Hoe je het ook wilt uitleggen, 3 goals tegen is teveel op welke manier dan ook. Spanje was wel het beste van alle toplanden tot nu toe. Peru, Mexico en Servië hebben mij ook positief verrast
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    zondag 17 juni 2018 om 22:14
    0-0 is te weinig gescoord maar als je 10x scoort maar onterecht afgekeurd is hetzelfde verhaal. Dan kan je het de aanval niet verwijten nu ramos en pique niet
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 17 juni 2018 om 22:32
    daar heb je gelijk in
    Vind ik leuk
    Adje80 +5195
    zondag 17 juni 2018 om 22:04
    Mwa een penalty en een vrije trap waren 2 goals.. En ronaldo is gewoon een klasse apart. Piqué en ramos zijn topverdedigers
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 17 juni 2018 om 22:04
    vind ik ook
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:00
    Duitsland ook volgens jou, ik heb het niet gezien
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 17 juni 2018 om 22:02
    de duitsers zijn de beste toernooivoetballers ter wereld .
    Waren vandaag niet goed genoeg maar die komen er wel
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:04
    Lul toch niet, tegen Zweden moeten ze gelijk anders is het over. Als Zweden morgen wint van zuid Korea, dan krijgen de duitsers het moeilijk. Die zijn verre van in goede vorm
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 17 juni 2018 om 22:31
    we spreken elkaar de komende week nog goed?
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:51
    Oké doen we
    Vind ik leuk
    Adje80 +5195
    zondag 17 juni 2018 om 22:05
    Duitsland groeit altijd in de toernooien maar dit is wel een hele valse start..ik hoop dat ze doorgaan
    Vind ik leuk
    ArjenR +71
    zondag 17 juni 2018 om 21:55
    Wat is die neymar een baby zeg! Echt een wijf
    Vind ik leuk
    John M. +4177
    zondag 17 juni 2018 om 21:56
    Ik ben trots op mijn Zwitsers.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 21:56]
    Vind ik leuk
    NESAFCA +119
    zondag 17 juni 2018 om 21:56
    Brazilie het land van zoveel grote namen..

    Stonden ze er maar eens als een team.

    Eeuwig zonde.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    zondag 17 juni 2018 om 21:56
    Zwitserland speelde onverwacht goed. Verdient punt
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 21:56
    Het Zwitserse elftal speelt een beetje als de politiek die men daar bedrijft: zeer degelijk, effectief en uiteindelijk de meeste burgers tevreden stellend.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +712
    zondag 17 juni 2018 om 21:59
    Daar hebben ze hele oorlogen prima mee uitgezeten...
    Vind ik leuk
    John M. +4177
    zondag 17 juni 2018 om 22:01
    Dit keer zijn álle Zwitsers tevreden.
    Vind ik leuk
    Makis +1011
    zondag 17 juni 2018 om 21:57
    1-2-3 en janken op commando maar...
    Vind ik leuk
    G.Kopf +652
    zondag 17 juni 2018 om 22:00
    Wie wat waar en waarom?
    Vind ik leuk
    Gabs +226
    maandag 18 juni 2018 om 07:33
    Blijf negatief maar dan brengt nl niet naar het wk dus blijf maar haten:d
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 21:57
    Die egoïstische neymar denkt dat hij alles alleen kan doen
    Vind ik leuk
    j-roen11 +712
    zondag 17 juni 2018 om 21:57
    Er is mij hier afgelopen week nog uitgelegd dat ik vooral naar deze ploeg moest kijken. Begin langzamerhand toch kansen te zien voor onze Zuiderburen. Want ook dit was niks. Vooralsnog zet ik mijn euro simpelweg op Spanje...
    Vind ik leuk
    Adje80 +5195
    zondag 17 juni 2018 om 22:02
    Onze zuiderburen bakken er ook nooit wat van als het er echt om gaat...zelfde met Engeland heel vaak
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 21:57
    Een gelijkspelletje.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 17 juni 2018 om 22:00
    je word op je wenken bediend.....
    Vind ik leuk
    derksen +8307
    zondag 17 juni 2018 om 21:59
    Ahahahahhaah dat Brazilië is wel zo ongelooflijk goed!
    Whoeahahahhahha
    Man man wat een overdreven pleuris gedoe om.brazilie wordt helemaal maar dan ook helemaal niks!
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:14
    Ze hadden mazzel dat de helft van de 14 teams in Zuid Amerika naar het wk gaat.
    Vind ik leuk
    John M. +4177
    zondag 17 juni 2018 om 21:59
    Er zijn hier op VP vaak figuren die slechts een hoonlach over hebben voor Zwitserland. Misschien zien die nu ook dat ze goed voetballen kunnen.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1541
    zondag 17 juni 2018 om 21:59
    Iemand moet Neymar heel gauw gaan vertellen dat er nog 10 anderen op het veld lopen met een Braziliaans shirt.

    Teleurstellend begin, maar het blijft voorloping nog mijn favoriet.
    Vind ik leuk
    NvC +1403
    zondag 17 juni 2018 om 22:00
    Als zelfs Nijhuis vind dat het een duw was en een penalty voor Brazilie dan zijn ze door deze scheids en VAR-team echt genaaid.
    Vind ik leuk
    Dezeun +2616
    zondag 17 juni 2018 om 22:09
    Bij die corner steekt die Braziliaan zijn arm ook naar achteren moet net zo goed zijn handen thuis houden
    Vind ik leuk
    NvC +1403
    zondag 17 juni 2018 om 22:14
    Je arm uitsteken of iemand twee keer een duw geven zijn wel echt twee verschillende dingen.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11083
    zondag 17 juni 2018 om 22:01
    Mooi voor Zwitserland, ik heb helemaal niks met dat Brazilië.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 17 juni 2018 om 22:01
    Hele dure keeper naar het schijnt maar merkwaardigerwijs praat niemand over de blunder die hij maakt bij de zwitserse goal
    Vind ik leuk
    Makis +1011
    zondag 17 juni 2018 om 22:01
    Neymar acteert een stervoetballer, maar kon weinig brengen. Had enkel tijd voor gezichtsuitdrukkingen en duikpartijen. Ik heb werkelijk nog nooit zo camera-geil persoon meegemaakt. Die rukt zich op zichzelf voor de spiegel af
    Vind ik leuk
    Foebele +47806
    zondag 17 juni 2018 om 22:02
    Een gelijk spel vind ik niet echt een valse start, zeker niet met de makkelijke poule die zij hebben.
    Vind ik leuk
    Twente +49
    zondag 17 juni 2018 om 22:07
    Juist daarom is dit een valse start, omdat het geen goed voetbal land is
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 22:08]
    Vind ik leuk
    Foebele +47806
    zondag 17 juni 2018 om 22:12
    Ja, iedereen verwacht maar dat Brazilie gaat vlammen, maar ik vind het geen bijzonder elftal. Tuurlijk, er zijn er zat die bij grote clubs spelen en ze hebben een absolute ster in Neymar, maar ik vind het geen team en mis echt bepalende toppers zoals ze altijd hadden met Romario, Ronaldo, Rivaldo, Ronaldinho, enz.
    Vind ik leuk
    Der Monarch +1661
    zondag 17 juni 2018 om 22:03
    Leuk WK. Kan echt elke kant op gaan. Nog geen team uitzonderlijk goed zien spelen.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:16
    Zelfs Nederland had niet misstaan. Als ik een aantal wedstrijden gezien heb.
    Vind ik leuk
    Foebele +47806
    zondag 17 juni 2018 om 22:03
    Zou Neymar nu trouwens nog steeds overtuigd zijn dat die 1-7 tegen Duitsland anders had uitgepakt met hem erbij?
    Vind ik leuk
    Verratti +1719
    zondag 17 juni 2018 om 22:13
    Natuurlijk. Wereldspeler. Iets beter dan Messi gisteren. Ronaldo was wel de beste de afgelopen dagen. Het gaat er niet om wat vandaag gezegd wordt, maar om wie uiteindelijk wint. De tijd wint.
    Vind ik leuk
    Foebele +47806
    zondag 17 juni 2018 om 22:24
    Brazilie met Neymar had ook dik verloren van Duitsland, kom op man, je gaat toch niet mee in die waanzin dat hij denkt in zijn eentje wel even een hele andere wedstrijd te hebben veroorzaakt?
    Vind ik leuk
    Verratti +1719
    zondag 17 juni 2018 om 22:50
    Is niet meegaan in waanzin. Je kunt toch gewoon een andere mening hebben. Waanzin?? Het zijn gewoon partijtjes voetbal. Niet meer en niet minder. Neymar viel vandaag tegen. Maar het toernooi is niet afgelopen. De winnaar wint en de rest is gehuil. Als als en misschien als..heb je niets aan. Het is amusement. Laat je niet dicteren door de media of VP.
    Vind ik leuk
    Foebele +47806
    zondag 17 juni 2018 om 23:55
    Ja ik vind dat waanzin, dat je denkt dat hij wel even een andere uitslag op het bord zou hebben gebracht. Lariekoek natuurlijk, het verschil tussen Duitsland en Brazilie was veel groter, als teams zijnde in z'n geheel.
    Vind ik leuk
    Verratti +1719
    maandag 18 juni 2018 om 14:39
    Oké.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:04
    Dus toch Neymar vervelende trekjes
    Vind ik leuk
    Dezeun +2616
    zondag 17 juni 2018 om 22:05
    Neymar was dat die met dat geel shirt over de grond lag te rollen?
    Vind ik leuk
    Hupfean +2956
    zondag 17 juni 2018 om 22:05
    Brazilië heeft het altijd moeilijk tegen fysiek sterke ploegen. 2e helft was ondermaats. Maar ze blijven voor mij toch 1 van de kanshebbers.
    Vind ik leuk
    Twente +49
    zondag 17 juni 2018 om 22:05
    Zeer matig Brazilië, je ziet dat het nog niet echt een team is. Het zijn allemaal goede individuen, maar daar win je geen wk mee
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    Retweet +204
    zondag 17 juni 2018 om 22:06
    De var was kapot. Of Stevie wonder zat erachter...op z'n minst een aantal momenten t terugkijken waard.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1203
    zondag 17 juni 2018 om 22:06
    Brasil beetje ongelukkig. Daarnaast Zwitserland goede ploeg, zie ik 2e in poule worden
    Vind ik leuk
    Retweet +204
    zondag 17 juni 2018 om 22:08
    Neymar gaat straks met de Zwitsers nog even kaasfondueen. De kaas had ie al bij...
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:08
    Wat slecht zeg die super sterren van Brazilië. Dik terecht een punt voor Zwitserland
    Vind ik leuk
    Hulsink +287
    zondag 17 juni 2018 om 22:10
    Dat noemt uw verslaggever een duwtje! Nu het was beslist een duwtje met daarna een harde duw waarna hij kon inkoppen. Dit doelpunt had NOOIT toegekend mogen worden! Na rust werd een Braziel speler duidelijk vastgehouden en werd er niet voor gefloten. M.i.twee grote fouten van de arbitrage! Trouwens wat zag de Video scheidsrechter in beide gevallen?
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:53
    Gelukkig duwt en trekt en schopt de verdediging van Brazilië nooit, en die jesus is zo slecht dat hij zo’n moment nodig heeft lol, iedereen ziet toch ook dat jesus die verdediger op zijn rug pakte en daarna raar valt..
    Vind ik leuk
    Verratti +1719
    zondag 17 juni 2018 om 22:10
    Spelen tegen een collectief als Zwitserland of IJsland is lastig. Neutrale toeschouwers haken af. En terecht. Als je voor de tegenstander bent van Argentinië of Brazilië kun je nog een leuke avond hebben. Fans van Argentinië en Brazilië kunnen nog hoop hebben. Dat wordt voor de Duitsland-fans al wat minder. En voor Spanje geldt dat eigenlijk ook. Aanvallen wordt afgestraft.
    Vind ik leuk
    Blueman +811
    zondag 17 juni 2018 om 22:12
    En wat heb ik me weer zitten ergeren aan Neymar. Constant vallen en janken en veel te weinig oog voor de medespelers.
    Vind ik leuk
    fr1963 +1983
    zondag 17 juni 2018 om 22:14
    Neymar, wat een ego prutser....
    Bakt er helemaal niets van. Is nog geen 10 miljoen waard.... Newcastle ziet ook van hem af..
    Vind ik leuk
    JoeyC +925
    zondag 17 juni 2018 om 22:15
    Zwitserland heeft op inzet een punt gepakt. Daarnaast zat het ze ook mee met de VAR. Het doelpunt had afgekeurd moeten worden. Het penaltymoment vond ik 50/50. De Braziliaan werd omarmt, maar viel wel erg raar.
    Vind ik leuk
    Utca030 +7964
    zondag 17 juni 2018 om 22:17
    Zwitserland stond sterk, Brazilië kon er weinig tegenover stellen. Een matig Brazilië.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18386
    zondag 17 juni 2018 om 22:26
    Het wordt het WK van de underdog
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:38
    De topfavorieten duitsland en Brazilië starten goed zeg... pffff hopen dat ze snel beter gaan spelen want ik zit niet op een mexico in de finale te wachten
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:50
    Argentinië en Brazilië beiden gaaaaaaaar..... wat een kwal die Neymar bah bah bah!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 00:00
    Wij hebben nog niet gespeeld zoals we kunnen, goeie goal, maar daarna in de eerste helft niks meer gecreëerd. De 1-1 had moeten worden afgekeurd en Jesus werd gewoon vastgehouden. Ze zitten in dat hokje te kijken, maar ingrijpen ho maar. Helaas een valse start, maar gelukkig nog wel een punt en niet zoals Duitsland nog 0 punten.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3320
    maandag 18 juni 2018 om 00:41
    Het haar van Neymar is echt een grap :D
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10258
    maandag 18 juni 2018 om 01:29
    Blijf het schandalig vinden dat een scheids het schoppen blijft steunen, als je vandaag ook weer ziet hoeveel schoppen Neymar op de enkels te verduren krijgt niet normaal.
    Vind ik leuk
    harryheck +1250
    maandag 18 juni 2018 om 07:08
    De Ajacied: heb je gezien hoeveel schwalbes er bij waren?????
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23663
    maandag 18 juni 2018 om 05:46
    Leuk voor neymar en zij kapseltje 😂
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2846
    maandag 18 juni 2018 om 06:34
    Ik zie het al, ze proberen Rusland wereldkampioen te maken. Sterke landen eruit, om zo het te vergemakkelijken...
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2846
    maandag 18 juni 2018 om 07:04
    A sports anti-corruption consultant says professional gamblers are avoiding betting on World Cup matches involving host nation Russia because of doubts over their integrity.

    "I'm certainly worried about it," Mark Phillips, director at Global Sport Integrity, said.

    "I know there are professional gamblers who are looking at these matches in Group A — Russia, Uruguay, Egypt and Saudi Arabia — and saying we can't bet on those games, because they don't know if they're going to be completely straight."

    Mr Phillips admits the evidence for integrity breaches is purely circumstantial, but he argues the reputation of soccer's governing body FIFA has been badly damaged.

    Allegations of kickbacks and bribery within FIFA came to a head eight years ago, during the bidding process for the rights to hold the 2018 and 2022 World Cups, which were eventually awarded to Russia and Qatar respectively.

    "I think Russia has been very lucky that Qatar won 2022," sports administrator and FIFA whistle-blower Bonita Mersiades said.

    "That was such an absurd decision for this tiny little state in the middle of the desert to win a World Cup tournament, that everyone ignored the fact that Russia won in two rounds of voting.
    Vind ik leuk
    harryheck +1250
    maandag 18 juni 2018 om 07:07
    Het kapsel was weer "geweldig"????? Het vallen ook!!! Maar voetballend laat onze zgn. superster Neymar wederom VEEL TE WEINIG ZIEN!!!!!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 09:13
    zolang neymar bij brazilie speelt worden ze nooit kampioen hij ligt meer op de grond dan wat anders. ik vind het een geld wolf meer niet. zelfde ook bij messi zolang hij daar speelt met al zijn kwaliteiten wordt argentinie geen kampioen. dat soort spelers maken het alleen waar bij een club en niet bij het nationaal elftal. dan mag je lullen wat je wil van christiaan ronaldo maar die maakt het overal waard en ook nog met iets mindere spelers
    Vind ik leuk