Van der Vaart is het zat: 'Ongelooflijk, ik heb er nu al bijna geen zin meer in'

    Van der Vaart is het zat: 'Ongelooflijk, ik heb er nu al bijna geen zin meer in'

    zondag 17 juni 2018 om 22:09

    Brazilië heeft het recht om zich bestolen te voelen na het gelijkspel tegen Zwitserland. Dat concluderen Hugo Borst, Rafael van der Vaart en scheidsrechter Bas Nijhuis.

    Brazilië incasseerde de gelijkmaker van Zwitserland na een vermeende duw van doelpuntenmaker Steven Zuber. De videoscheidsrechter greep opvallend genoeg niét in. Even later werd Gabriel Jesus een penalty onthouden. "We kunnen heel kort zijn: Brazilië is twee keer genaaid", reageert Borst bij de NOS.

    Van der Vaart is de VAR-discussie nu al spuugzat. "Die Zwitser duwt twee keer. Het is toch ongelooflijk... We hebben het er weer over, ik heb er nu al bijna geen zin meer in. Waarschijnlijk gaat het elke dag gebeuren. Het is natuurlijk ook een penalty..."

    Nijhuis stelt dat de scheidsrechter het Zwitserse doelpunt had moeten afkeuren en Brazilië een penalty had moeten geven. "Ik kon ze de laatste dagen echt steunen, maar vandaag is het een ander verhaal. De scheidsrechter had echt twee keer naar de zijlijn gehaald moeten worden."

    Poll

    Had de goal van Zwitserland afgekeurd moeten worden en had Jesus een penalty verdiend?

    (3310 stemmen)

    Plaats een reactie

    Koeroe +12529
    zondag 17 juni 2018 om 22:15
    Vond het geen pingel, goal had imo wel afgekeurd moeten worden
    Vind ik leuk
    Pimman +2927
    zondag 17 juni 2018 om 22:19
    Goal had idd afgekeurd moeten worden. Geen pingel was niet echt vathouden en aanvaller ging zéér overdreven naar de grond..
    Vind ik leuk
    Quareck +7018
    zondag 17 juni 2018 om 22:20
    Als dat een penalty was gaan we veel wedstrijden krijgen die in 14-14 gaan eindigen. Die tweede duw bij het doelpunt had bestraft moeten worden.
    Vind ik leuk
    Nosje +1506
    zondag 17 juni 2018 om 23:11
    Dan maar 14-14. Wat zie je het liefst: een spits die scoort of een verdediger die een speler omarmt om het te voorkomen?
    Vind ik leuk
    Quareck +7018
    zondag 17 juni 2018 om 23:51
    Als die spits uit stand drie meter de verkeerde kant op springt alsof hij van dichtbij met een Shotgun wordt neergeschoten heb ik het liefst dat de scheids het niet beloont met een penalty, zoals hier het geval was.
    Vind ik leuk
    jari4ever +1161
    zondag 17 juni 2018 om 22:24
    Vond het ook geen pingel maar nijhuis durfde dat niet te zeggen volgens mij ....z.k.h fluit toch zo dit is toch zijn manier van fluiten
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 23:13
    Ben jij nou zo blind of kijk je door een gele bril. Dat die braziliaan het klemt met zijn linkerarm mag dus van jou.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12529
    maandag 18 juni 2018 om 00:49
    Hij kijkt maar wat hij doet
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:15
    Ik zat met verbazing te kijken. Waren beide gewoon GEEN overtredingen en goed beoordeeld door arbitrage. Zijn echt mietjes in dit land met die vd vaart, Nijhuis en die Borst.
    Op Poolse tv vonden ze het ook goed beoordeeld door de arbiter.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 22:36]
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:17
    Twee handen in de rug duwen blijft een overtreding. Die goal had afgekeurd moeten worden, de penalty valt nog over te discussiëren, maar niet over de 1-1. Die had nooit mogen wezen
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:17
    Jonge dat kan je niet eens een duw noemen. Hij laat zich gewoon veel te makkelijk aan de kant zetten en verliest op fysieke kracht plus sprong te laat.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:19
    2 handen in je rug als je net wilt springen.

    Niks sprong te laat, gewoon aan de kant gedouwd.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:21
    '' aan de kant gedouwd'' Wat een mietjes hier, ahhaha ik lach me dood.

    Anyway, goed beoordeeld door Arbiter! Topper!
    Vind ik leuk
    NvC +3244
    zondag 17 juni 2018 om 22:31
    Het was inderdaad een overtreding. Een duw (hoe hard die ook is) om voordeel te krijgen is tegen de regels.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8236
    zondag 17 juni 2018 om 22:35
    Mietjes..ga terug naar je ontwikkelingsland. Bas nijhuis is sowieso iemand die houd van hard spel.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:36
    Oh? Ben je paar keer thuis bij hem langs geweest Adje?
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 22:37]
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:38
    Idd vond die scheids prima fluiten liet aardig wat doorgaan. Bij elk contact is het tegenwoordig een penalty.....
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1691
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:06
    Ben het met je eens. Voor mij geen overtreding, die Brazilianen moeten wat mannelijker leren spelen en niet bij elk briesje omver geblazen worden.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:21
    Hij laat zich onregelmentair aan de kant zetten door 2 handen in de rug( dat mag niet). Hierdoor raakt hij uit balans en kan hij niet springen. Gewoon een logisch stukje van oorzaak-gevolg. Dat het een contactsport is dat klopt, maar dat betekend niet dat er met handen geduwd mag worden.

    Dus had afgekeurd moeten worden.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2911
    maandag 18 juni 2018 om 13:46
    Ik weet niet welke spelregels ze in Polen hebben maar duwen met twee handen mag in de meeste landen niet. Hij brengt hem uit evenwicht waardoor hij het duel verliest.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 00:27
    Maar hij duwde hem niet in de rug.
    Vind ik leuk
    PRICE +32480
    zondag 17 juni 2018 om 22:21
    Terechte uitslag
    Vind ik leuk
    Hulsink +438
    zondag 17 juni 2018 om 22:51
    Lechia Gdansk een bezoek aan de oogarts kan m.i. geen kwaad!
    Vind ik leuk
    Rodajc +13860
    zondag 17 juni 2018 om 23:20
    Eerste keer dat ik het met je eens ben. Beide Brazilianen gingen veel te makkelijk naar de grond, voetbal is een fysieke sport en niet alle contact is een overtreding.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1855
    maandag 18 juni 2018 om 01:17
    Misschien die van der Vaart maar eens Poolse les geven, dan kan-ie bij zo'n situatie tenminste fatsoenlijk schelden: KURWA!

    Leuk: ben het weekend in Wrocalw om te spelen, lekker zondag kijken. Zie er naar uit!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:45
    Inderdaad helemaal met jou eens!
    Vind ik leuk
    NvC +3244
    zondag 17 juni 2018 om 22:17
    Penalty en afkeuren die goal. VAR is nog niet klaar voor zulke toernooien.
    Vind ik leuk
    Streaker +3208
    zondag 17 juni 2018 om 22:49
    VAR kijkt de wedstrijd ook mee. Als Brazilië met bosjes omvalt dan worden ze steeds onbetrouwbaarder. Meneer Jesus wordt even vastgehouden en je ziet hem afzetten om hoger en mooier te kunnen vallen. Ja dan is het goed beoordeeld door de VAR. Tot zover maken ze uitstekende beslissingen.
    Vind ik leuk
    NvC +3244
    zondag 17 juni 2018 om 22:54
    Daar ben ik het niet mee eens. Jesus wordt gewoon met twee armen vast gepakt. Gisteren kreeg Nigeria precies zo’n penalty tegen. Frankrijk krijgt een belachelijke penalty nadat de verdediger eerst de bal speelt. De spits van Servie die een slaande beweging maakt en geel krijgt (als je het beoordeel als een overtreding dan is een slaande beweging rood). VAR is ver van uitstekend nu.
    Vind ik leuk
    Streaker +3208
    zondag 17 juni 2018 om 23:07
    Jesus had ook wel een penalty gekregen als hij niet zo overdreven valt. Toneel hoort niet thuis op een voetbalveld, dus wat mij betreft een uitstekende beslissing. De verdedigende actie op Griezmann was eerst op de bal, maar daarna op de man. In mijn ogen gewoon een lichte overtreding (wel jammer, want Australië speelde ook goed). De spits van Servië had ik ook rood gegeven, hoewel het een super lichte tik was hoort dat gewoon niet op een voetbalveld. Al begrijp ik de gele kaart wel gezien de zwaarte van de 'overtreding'.

    Twijfelgevallen zullen altijd blijven. En er zullen altijd mensen anders naar kijken, vooral door club of land voorkeur.
    Vind ik leuk
    Toppert +1583
    zondag 17 juni 2018 om 22:19
    Kijk, die VAR is geen computer maar ook maar een mens die het moet beoordelen. Er zijn gewoon vaak zat voorvallen die voor meerdere uitleg vatbaar zijn. De regels zijn gewoon niet zwart wit en de ene scheids past ze strikt toe, de ander laat weer wat meer toe. Zo is dat ook bij een VAR. Ook de kwaliteit van de VARs zal verschillen. Dus laten we nu niet net doen alsof er geen discussie meer zal zijn over beslissingen. Maar we kunnen toch wel stellen dat van de 10 discutabele momenten voor de invoering van de VAR er nu ongeveer 8 niet meer discutabel zijn. Dat alleen al is dikke winst.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2911
    maandag 18 juni 2018 om 13:52
    Tuurlijk is dat winst, maar als je met 4 man de mogelijkheid krijgt om het terug te kijken en dat je dan alsnog de verkeerde beslissing maakt is natuurlijk wel een beetje schandalig.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1126
    zondag 17 juni 2018 om 22:21
    Gewoon twee keer een goede beslissing van de scheidsrechter. Hugo Borst is een oud wijf.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2028
    zondag 17 juni 2018 om 22:23
    Dan had brazillie rood moeten hebben
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:23
    Veel te licht voor een strafschop, sowieso moet je je nog eens extra bedenken als Jesus naar de grond gaat (ook nu zie je weer de hele onnatuurlijke val in de herhaling).
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 22:24]
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:26
    Ik ben jou zat zat frikandel
    Vind ik leuk
    JustH +14935
    zondag 17 juni 2018 om 22:35
    Je zegt het echt he, flapdrol!
    Vind ik leuk
    Dezeun +4301
    zondag 17 juni 2018 om 22:26
    Waarom denken die analisten altijd dat zei gelijk hebben praten elkaar altijd na.
    Zijn beide 50/50 gevallen in dit geval ten nadelen van brazilie
    Maar brazilie heeft ook veel twijfelachtige fouten meegekregen deze wedstrijd
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1724
    zondag 17 juni 2018 om 22:31
    Raffi heeft een bet verloren, haha. Zat de wedstrijd op de Brazilaanse zender te kijken. Beiden commentatoren konden goed leven met die beslissingen. En ik ook eigenlijk. Brazilië was gewoon niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:31
    Echt geen pingel! Hij heeft een arm om hem heen maar op het moment.ent dat hij naar voren duikt is er geen contact meer! Als hij niet zo theatraal was gaan vallen had het misschien gekund. Dat duwtje, ach ja... die overtreding van Brazilië, dat hij iemand op zijn voet gaat staan, was ook een bewussie....
    Vind ik leuk
    Starkoo +598
    zondag 17 juni 2018 om 22:34
    Tja groot fan van de video scheidsrechter maar dan moet je wel arbiters hebben die weten wat de regels zijn!

    Kunnen ze niet Culina benaderen om de videoscheids te zijn bij alle WK wedstrijden.

    Brazilië is overigens geen titel kandidaat, een outsider en meer niet.

    Neymar is zwaar overschat, Brazilië is geen team!
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:35
    Hoop dat ze er uit vliegen Brazilië
    Vind ik leuk
    Kuip +6958
    zondag 17 juni 2018 om 22:38
    Wat kunnen mensen toch allemaal zeuren over scheidsrechterlijke beslissingen. Hebben we na honderd jaar eindelijk een videoscheids, is er weer gezeur.
    Foute beslissingen horen nu eenmaal bij het leven. Gewoon accepteren en voetballen.
    Vind ik leuk
    Hulsink +438
    zondag 17 juni 2018 om 22:54
    KUIP waarom dan een Video scheidsrechter bij de wedstrijden!
    Vind ik leuk
    baboushka +1192
    zondag 17 juni 2018 om 23:29
    Gewoon kappen met die var.doellijn en verder nada niks.
    Vind ik leuk
    Kuip +6958
    maandag 18 juni 2018 om 07:07
    Voor mij hoeft het ook niet. Je ziet het, nog steeds discussies waarbij kenners het niet met elkaar eens zijn. Dat zijn dus zinloze discussies.
    Daarom zeg ik: de mentaliteit van de mensheid moet veranderen. We moeten aan beslissingen van de scheidsrechter helemaal geen aandacht besteden.
    Maar ik weet ook dat dat een utopie is en dat we over honderd jaar nog steeds geen oplossing hebben gevonden.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:38
    Goal had afgekeurd moeten worden. Maar ik vond het geen penalty. Ook met de VAR hou je discussies, maar het zijn er wel minder. Voorwaarde is wel dat de VAR deskundig is en beslissingen durft te nemen. Hoe het niet moet, zagen we vorig jaar met de Confederations Cup (of was het nu de Congratulations Cup, daar wil ik even vanaf zijn). Toen zaten Gerard Joling en Viktoria Koblenko achter het kastje.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +661
    zondag 17 juni 2018 om 22:42
    Goal was gewoon een goal als zovele, ze laten de herhaling 20x in slomo zien net zo lang tot de halve wereld het een overtreding vind. Die pingel hadden ze wel kunnen geven en dat zonder herhaling!
    Vind ik leuk
    Hulsink +438
    zondag 17 juni 2018 om 22:49
    Wazzupp ik ben het niets eens qua de eerste goal, er werd duidelijk TWEE maal geduwd (de eerste keer zacht en de tweede keer een behoorlijke duw).
    Vind ik leuk
    Hulsink +438
    zondag 17 juni 2018 om 22:46
    Mijn mening had ik al ( voordat deze uitspraken er waren) EERDER op facebook gezet!
    Vind ik leuk
    CPP +708
    zondag 17 juni 2018 om 22:51
    Als je alles wilt beoordelen met video neem dan ook die verschrikkelijke schwalbes van die enge Neymar & Co mee.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:57
    Scheidsrechters hebben geen respect voor het regelement. Dat was met kill the referee docu wel duidelijk.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9018
    zondag 17 juni 2018 om 23:05
    Geen penalty, wel een onterecht doelpunt.
    Brazilië had geen creativiteit en speelde niet slim, Neymar was niet opgewassen tegen de fysieke kracht van Zwitserland.
    Vind ik leuk
    stratumseind +155222
    zondag 17 juni 2018 om 23:06
    was geen goal maar wel een pingel.
    exact hetzelfde geval als bij de kroaten alleen iets korter
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 23:10
    De regels moeten duidelijker worden de een vindt het een penalty de ander niet.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 23:34
    pfff... tot nu toe geeft de videoscheids alleen maar meer discussie dan er al was. Naast discussiëren over beslissingen van de scheids kun je nu ook lekker discussiëren of de videoscheids in had moeten grijpen.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 23:44
    Lekker naar je wagen Raf, vetvijver aanslingeren, badslippers aan en handbal kijken.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 23:45
    Poetin zit hier achter allemaal ik hoop dat Russen dit wk winnen en dan gaat wereld echt geloven dat Poetin hier achter zit bye bye wk 2018
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11477
    maandag 18 juni 2018 om 00:01
    Dat komt door het gedrag van Neymar...
    Vind ik leuk
    Hansi H +107
    maandag 18 juni 2018 om 00:13
    Weg met die VAR. Het fluit een wedstrijd kapot.
    Geef elk team het recht 5x de VAR te activeren.
    Dat is veel beter.
    Vind ik leuk
    NESAFCA +139
    maandag 18 juni 2018 om 00:26
    Ik noem dit een' Bas Dost'je.

    Herinner niet tegen wie maar zo werd eens bij ons Oranje een goal afgekeurd en die van Bas Dost was lichter..

    VAR faalt.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 00:29
    Die Hugo Borst en van der Vaart moet je al niet serieus nemen. Vooral aan Hugo Borst irriteer ik me constant aan van het gepiep. Liever alleen Perez en Hyballa die een analyse geeft van het spel.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 00:33
    Als Brazilië zo goed was geweest, dan had je het niet eens meer over de VAR gehad. In sommige situaties is het gewoon lastig beslissen of het wel of niet een overtreding is. Ik heb liever een scheids die minder fluit dan de wedstrijd kapot gaat fluiten.
    Vind ik leuk
    Patje41 +554
    maandag 18 juni 2018 om 00:52
    Als je het 100x kan zien moet je toch wel de juiste beslissing kunnen nemen....
    Vind ik leuk
    ReneAjax +2946
    maandag 18 juni 2018 om 02:41
    Ik heb liever een scheids die gewoon voor overtredingen fluit.
    Vind ik leuk
    Patje41 +554
    maandag 18 juni 2018 om 00:51
    De kampioen rusland staat al vast
    Vind ik leuk
    ReneAjax +2946
    maandag 18 juni 2018 om 02:39
    Rafael heeft helemaal gelijk, ik heb er ook geen zin meer in.
    Een klein tikje tegen je voet en je krijgt een penalty voor een overduidelijke schwalbe (Frankrijk) en met twee armen om je middel heen word je tegen gehouden en je krijgt geen penalty, schiet mij maar lek.
    Ik dacht dat ik naar het WK voetbal zat te kijken, maar dit is het WK Rugby.
    De VAR zou voor een rechtvaardiger arbitrage moeten zorgen, maar het is alleen maar erger geworden, de VAR is blijkbaar ook omkoopbaar.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29570
    maandag 18 juni 2018 om 05:47
    Dat zeggen ze ook over jou in denemarken...
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20507
    maandag 18 juni 2018 om 06:06
    Ach....vallende kanarie ziekte heeft door de jaren heen geregeerd, nu valt het eens anders.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +974
    maandag 18 juni 2018 om 07:35
    vd Vaart zegt imo niet veel nuttigs of goed, maar dat wat hij vertelde over tennis/hockey om een call erbij te halen vind ik een goed idee. Ook wat Hugo Borst zei vind ik wel goed. Videoref als eindoordeel.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 07:35]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 07:36
    Als je de hele wedstrijd de stervende zwaan speelt ( en de scheids er vaak in trapt en zelf ook het gevoel krijgt dat hij belazerd wordt) is het niet zo gek dat de scheids ook eens de andere kant uit beslist. Dan moet je niet achteraf 2 gevalletjes bespreken waar Brazilië te kort gedaan is al die keren dat ze voordeel kregen hoor je ze weer niet over!
    Vind ik leuk
    Jar Jeg +1
    maandag 18 juni 2018 om 07:53
    Valt een beetje heel erg overdreven
    Vind ik leuk
    Mossie +56
    maandag 18 juni 2018 om 08:31
    Je wordt idd moe van die "var". Moe omdat blijkt dat alles interpretatie blijft en verder omdat mensen als van der Vaart denken dat veldvoetbal een vorm van zaalvoetbal is geworden. Zwitserland vocht zich terecht terug in de wedstrijd. Net zoals Mexico, heb ik genoten van de beleving en inzet bij die gasten. Het lijkt wel als je tegenwoordig Messi of Neymar aanraakt (of als zij niet winnen) bepaalde mensen gaan huilen. Sorry, het is GEEN tikki takka zaalvoetbal met trucjes uit het circus, maar VELDvoetbal. Ik heb me wezenloos geërgerd aan het gedrag van Neymar. Wat een vlo, wat een Dikkie Duikelaar. Doe daar eens wat aan, dat beschermde diersoort gedrag van die nepsterren
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 09:12
    Die luie voetballer die ik ooit gekend hebt van der vaart moet zijn mond houden en gaan afvallen en zijn prive leven op orde gaan zetten . zit hij in de studio de grote voetballen uit te hangen .
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 09:12
    zolang neymar bij brazilie speelt worden ze nooit kampioen hij ligt meer op de grond dan wat anders. ik vind het een geld wolf meer niet. zelfde ook bij messi zolang hij daar speelt met al zijn kwaliteiten wordt argentinie geen kampioen. dat soort spelers maken het alleen waar bij een club en niet bij het nationaal elftal. dan mag je lullen wat je wil van christiaan ronaldo maar die maakt het overal waard en ook nog met iets mindere spelers
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:12
    Waarom het wiel opnieuw uitvinden? In het hockey is de videoref al volledig ingeburgerd. Wordt alleen op verzoek geraadpleegd, krijg je als team gelijk blijft je mogelijkheid tot raadplegen staan, krijg je ongelijk ben je je mogelijkheid kwijt.
    Gevolg, je raadpleegt alleen als je zeker van je zaak bent. Scheelt een enorme berg gezeik
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van der Vaart is het zat: 'Ongelooflijk, ik heb er nu al bijna geen zin meer in'