'Martinez hakt knoop door: problemen in achterhoede, Dembélé op de bank'

    'Martinez hakt knoop door: problemen in achterhoede, Dembélé op de bank'

    maandag 18 juni 2018 om 10:08

    Voor België begint maandag om 17.00 uur het WK in Rusland met de wedstrijd tegen Panama. Volgens Belgische media kiest bondscoach Roberto Martinez voor elf 'logische' namen. 

    De Spaanse trainer opteert opnieuw voor het inmiddels bekende 3-4-3 systeem. Thibaut Courtois staat op doel. Hij krijgt recordinternational Jan Vertonghen, Dedryck Boyata en Toby Alderweireld voor zich. Thomas Vermaelen en Vincent Kompany zijn niet op tijd fit geraakt, waardoor Boyata een basisplaats krijgt. Alles wijst er op dat de verdediger van Celtic de voorkeur krijgt boven Leander Dendoncker. 

    Yannick Carrasco staat als wingback op links en Thomas Meunier vult diezelfde rol op de rechterflank in. Axel Witsel moet centraal voor de balans zorgen, terwijl Kevin De Bruyne de aangewezen regisseur is. Dat betekent dat Mousa Dembélé genoegen moet nemen met een plek op de bank. 

    Voorin spelen de in een bloedvorm verkerende Eden Hazard, goalgetter Romelu Lukaku en Dries Mertens.

    Vermoedelijke opstelling: Courtois, Alderweireld, Boyata, Vertonghen, Carrasco, Witsel, De Bruyne, Meunier, Hazard, Lukaku en Mertens

    Lees meer over:WK 2018België

    Poll

    Wat wordt de uitslag bij België - Panama?

    (1037 stemmen)

    Plaats een reactie

    MojoRisin +11978
    maandag 18 juni 2018 om 10:11
    Heb zo'n voorgevoel dat het weer niks wordt met de Belgen..
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:14
    heb zo'n voorgevoel dat wij met Oranje , voorlopig nog achter die Belgen aanhobbelen
    Vind ik leuk
    Koeroe +12344
    maandag 18 juni 2018 om 10:21
    Ik denk dat het meevalt, nog maximaal 4 jaar. Dan zijn de Bruyne en Hazard in de 30 en zal het beste er van hun alleen maar meer af gaan. In de tussentijd zullen onze talenten zich ontwikkelen en staan wij weer boven hen. Maar je weet t niet he:)
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:23
    die talenten van ons die veel te vroeg naar het buitenland gaan , en daar op de bank belanden bedoel je ;-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +26981
    maandag 18 juni 2018 om 10:40
    Ja, maar dan trainen ze wel elke week met de beste voetballers he? Tenmihste, dat hoor je alle mislukte spelers wel zeggen.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2078
    maandag 18 juni 2018 om 10:45
    Hazard, Boyata, Carrasco, Lukaku en De Bruyne zijn ook voorbeelden van spelers die vroeg naar het buitenland zijn gegaan. Dus vind dat ook voor Nederlandse spelers geen factor waarom het nu ff minder gaat. 2020 zijn we er weer bij en 2022 doen we weer echt mee.
    Vind ik leuk
    The Iceman +7729
    maandag 18 juni 2018 om 11:25
    En Vertonghen, Alderweireld, Mertens, Vermaelen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:43
    Ik vind 4 jaar ook "voorlopig", of jij niet? En ik vind dat veel te lang haha!
    Vind ik leuk
    Koeroe +12344
    maandag 18 juni 2018 om 10:45
    Ach, volgende week zijn wij er weer bij en eindigen we hoger dan zij. Ben ik vrij zeker van!:)
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:46
    Ik weet 't niet, kan het alleen maar hopen. Feit is wel dat die generatie de 30 aardig aantikt, en ik vind de opvolging redelijk tegenvallen bij de Belgen!
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3023
    maandag 18 juni 2018 om 11:21
    Aardig dat je je eigen stelling zo op het einde ontkracht...
    Vind ik leuk
    Koeroe +12344
    maandag 18 juni 2018 om 11:24
    Ik ben ook aardig
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:22
    India zal ook nog niet zo snel beter worden dan België. Wat is je punt?
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    maandag 18 juni 2018 om 10:25
    De aanwas bij de Belgen is zeker niet beter dan bij ons. Je ziet nu al dat het achterin erg mager is en ook de andere posities hebben niet erg veel diepgang. Basis is top, daarachter is het niveau NL.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:34
    de meeste spelers van ons , op misschien van Dijk en de Vrij na , zouden bij de Belgen gewoon op de bank zitten hoor
    over 4-6 jaar , zie ik Oranje wel weer omhoog krabbelen , maar tot die tijd ben ik bang dat we achter de belgen aan blijven hobbelen
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    maandag 18 juni 2018 om 10:39
    Dat zeg ik toch ook. Basis van België is top, vanaf de nr. 15 zo'n beetje is het niks beter dan bij ons.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:42
    dus blijven we voorlopig nog achter die Belgen aanhobbelen
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    maandag 18 juni 2018 om 10:46
    Nee, want Hazard, de Bruyne, Mertens, Lukaku, Vertonghen en Alderweireld zitten nu op de toppen van hun kunnen. Over 2-4 jaar zal dat alleen maar minder worden, talenten worden niet ingepast omdat ze een stuk minder zijn en dus zal België echt weer in verval gaan raken.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:28
    jamaar dan moet Nederland ook nog uit het dal zien te komen waar ze op dit moment inzitten
    en ik ben er echt nog niet zeker van , dat dat binnen 2-4 jaar gaat gebeuren
    zeker niet als nederlandse talenten een plaats op de bank in het buitenland verkiezen boven een basisplaats bij een topclub in de eredivisie
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    maandag 18 juni 2018 om 11:30
    Ze zijn in ieder geval bezig met de volgende generatie dus het kan alleen maar beter gaan, België gooit (niet onterecht) alles op de huidige generatie.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3023
    maandag 18 juni 2018 om 11:23
    Ik vraag me af waar je dat op baseert...
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 15:28
    Niveau NL ? Met alle respect maar spelers als Batshuayi,T.hazard, Dembele,Januzai, Chadli, zijn toch een klasse beter dan dat. Deze zouden volgens mij allemaal basis pionnen bij Orange zijn.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    maandag 18 juni 2018 om 16:05
    Nee zij zijn precies niveau NL. Batshuayi is een uitzondering idd, maar Hazard, Januzaj en Chadli zijn echt niet aanmerkelijk beter dan Depay, Promes en Babel. Dembele is goed maar ook niet duidelijk beter dan Wijnaldum of Pröpper.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11978
    maandag 18 juni 2018 om 10:37
    Is tijdelijk, over een paar jaar staan wij er weer en we komen altijd verder op een toernooi..
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5353
    maandag 18 juni 2018 om 12:35
    Waag ik te betwijfelen. Hun hij de generatie duurt niet oneindig. Topspelers zijn al ouder, ik moet het nog zien.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5353
    maandag 18 juni 2018 om 12:34
    Tegen Panama vast nog wel.. het WK winnen zij niet.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23459
    maandag 18 juni 2018 om 10:11
    Wat een lekkere selectie heeft België toch. Hoop echt dat ze nu ook eens als een team kunnen opereren en voor elkaar door het vuur willen gaan.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18916
    maandag 18 juni 2018 om 10:13
    Smullen eh! :)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23459
    maandag 18 juni 2018 om 10:46
    Nou, laten we het hopen. Wel sonde dat Dembele niet speelt, wat geniet ik van hem bij de Spurs. Er zijn maar weinig spelers die èn zo technisch èn zo krachtig zijn als Dembele!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:12
    Op vi stond vanmorgen dat kompany wel speelt!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:15
    Gezien de tijd dat kompany gemiddeld wedstrijd fit is zit de kans er dik in dat ze dit bij vi mis hebben
    Vind ik leuk
    Quareck +6996
    maandag 18 juni 2018 om 10:22
    Volgens de medische staf op zijn vroegst de derde wedstrijd. Ze hebben cyman naar huis gestuurd omdat ze hem niet nodig hebben tegen Panama, alderweireld weer fit is voor Tunesië en conpany er weer bij is in de volgende ronde. Realistisch of hoogmoed?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23459
    maandag 18 juni 2018 om 10:47
    Klopt, maar bij het uit bed komen kreeg hij opeens weer last van zijn Kompaknee..
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:16
    Wat zou Radja daar toch mooi tussen staan op dat middenveld.
    Maar ja, hij rookt
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 10:17]
    Vind ik leuk
    SimonSays +5854
    maandag 18 juni 2018 om 10:38
    Witsel en Carrasco spelen in China, dat is nog veel slechter voor je gezondheid.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5702
    maandag 18 juni 2018 om 10:47
    Hij moet gewoon Dembele opstellen en De Bruyne en Hazard daarvoor. Dan spelen ze in hun kracht.
    Mertens als linksbuiten of als 2de spits.
    Zo speelt eigenlijk niemand behalve Lukaku in hun kracht.
    Meer dan genoeg tegen Panama of Tunesie maar tegen goede landen gaan ze het weer niet redden let maar op. Daar is hun verdediging weer te zwak voor.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1260
    maandag 18 juni 2018 om 10:20
    Alsnog niet onaardig.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:22
    Ik heb wel altijd dat België dat ze makkelijk kunnen winnen van teams die zich ingraven, waar andere goede landen en teams juist moeilijk van kunnen winnen of zelfs verliezen. Kijk maar naar Duitsland gisteren. Maar teams die beter zijn dan België (misschien maar 3 teams) winnen vaak weer makkelijk van België. Het voordeel nu is dat ze tegen Panama en Tunesië moeten spelen. Nu alleen hopen dat ze eens kunnen winnen van de grotere clubs.
    Vind ik leuk
    Thilo +2830
    maandag 18 juni 2018 om 10:22
    Zulke goede spelers hebben en dan fucking Boyata als laatste man
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:28
    klar unglaublich. Kun je nog beter Dembele op de laatste man zetten. Die wat opstomen naar voren.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:30
    Boyata speelde geen slecht seizoen hoor
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:30
    Als ze niet winnen hebben ze hier ook niks te zoeken op het wk!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:52
    Wordt een lastige wedstrijd voor belgie, ik voorspel een gelijkspel of een nipte 1-0 voor belgie.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6093
    maandag 18 juni 2018 om 10:57
    de belgen hebben wel weer het geluk van de loting mee zeg lekker beginnen tegen panama.

    makkelijker zijn ze denk ik niet op het WK

    zoals ik al vaker heb gezegd, goede voetballers. maar geen echt elftal.
    Vind ik leuk
    flipper +1525
    maandag 18 juni 2018 om 11:22
    Dembele op de bank? Prachtige voetballer. Hier snap ik niets van. Wat een kracht mens!
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1583
    maandag 18 juni 2018 om 14:22
    Ongekend dat die Witsel altijd speelt. Dembele is fantastisch en die Witsel speelt al zijn hele leven in Rusland en China puur en alleen voor het geld
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Martinez hakt knoop door: problemen in achterhoede, Dembélé op de bank'