'Opvallend: sponsor koopt contract af en helpt Oranje Leeuwin naar Duitsland'

    'Opvallend: sponsor koopt contract af en helpt Oranje Leeuwin naar Duitsland'

    Ajax ziet Desiree van Lunteren vertrekken naar SC Freiburg. Haar persoonlijke sponsor OrangeGas heeft haar doorlopende contract bij Ajax afgekocht.

    Dat meldt Algemeen Dagblad. Ajax maakt op de website alleen melding van het vertrek van de voetbalster, die bij Ajax vooral als schaduwspits speelde. Van Lunteren, die in Oranje vaak als rechtsback wordt gebruikt, staat sinds 2012 onder contract in de hoofdstad. "Ik ben trots op de afgelopen negen jaren die ik in Nederland op het hoogste niveau heb mogen spelen."

    "Door nu te kiezen voor SC Freiburg denk ik alles uit mezelf te kunnen halen. Dit is voor mij de ideale voorbereiding op het WK van volgend jaar", vertelt ze op de site van de Amsterdammers. Van Lunteren won met Ajax de afgelopen twee seizoenen de dubbel. Ze stond nog een jaar onder contract bij Ajax, maar volgens het AD heeft haar persoonlijke sponsor dat contract afgekocht. Voor welk bedrag dat is gebeurd, is niet bekend.

    Plaats een reactie

    imho +1003
    maandag 18 juni 2018 om 13:01
    Misschien een linkje tussen OrangeGas en Badenova Energie????? Sponsor van de vrouwen van Freiburg
    Vind ik leuk
    ˩ens1999 +48
    maandag 18 juni 2018 om 13:01
    Desiree van Lunteren is gewoon niet goed genoeg voor Ajax. Heeft het niveau niet om belangrijk te zijn voor het grote Ajax.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10299
    maandag 18 juni 2018 om 13:06
    Dan komt Ajax daar pas laat achter na 6 jaar. Een beetje gunnen mag ook ;-)
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 13:07]
    Vind ik leuk
    AfcaJB +215
    maandag 18 juni 2018 om 13:58
    Tuurlijk en dan laten ze je 9 jaar lang spelen...
    Vind ik leuk
    Rodajc +14638
    maandag 18 juni 2018 om 13:20
    Schaduwspits/rechtsback? Apart.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 13:33
    Ach, Dirk Kuyt werd door van Gaal ook als vleugelverdediger opgesteld op het WK. Nog niet te spreken over Jorge Campos, die wedstrijden begon als keeper maar regelmatig in de spits eindigde.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6577
    maandag 18 juni 2018 om 13:21
    een rug-op-mijn-rug situatie
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19564
    maandag 18 juni 2018 om 14:17
    ?
    Vind ik leuk
    El Cazador +6577
    maandag 18 juni 2018 om 16:27
    gewoon geintje, slaat compleet nergens op, wilde de reacties er weleens op zien.
    Vind ik leuk
    Mari +9312
    maandag 18 juni 2018 om 13:59
    Dat wordt extra pompen
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 14:02
    verkocht voor 2.000.000 !!
    Vind ik leuk
    Cookee +10857
    maandag 18 juni 2018 om 16:13
    Nederlandse voetballers blijven populair... als ze vrouw zijn tenminste.
    Succes Desiree.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:14
    Als de sponsors de contracten voor spelers en speelsters al afkopen moeten ze toch echt de club Ajax uitkotsen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws