De Jong reageert op Barça-gerucht: 'Eerst kijken of ik nog beetje kan voetballen'

    De Jong reageert op Barça-gerucht: 'Eerst kijken of ik nog beetje kan voetballen'

    maandag 18 juni 2018 om 14:30

    Frenkie de Jong heeft maandag voor het eerst gereageerd op de berichten over een mogelijke transfer naar FC Barcelona. De laatste weken wijdt El Mundo Deportivo bijna dagelijks een artikel over de 21-jarige Ajacied, die zelf zegt er niet zo mee bezig te zijn.

    "Ik lees de Spaanse kranten niet echt", grijnst De Jong tegenover AT5. Barcelona gaat volgens El Mundo Deportivo volle bak voor De Jong, die dertig tot veertig miljoen euro zou moeten kosten. Vrijwel elke dag komt de Catalaanse krant met een update, de één nog opvallender dan de andere.

    "Ik krijg het wel doorgestuurd. Het is leuk om te zien, maar voor de rest houd ik me er niet mee bezig", reageert de hoofdrolspeler nuchter. "Het is voor mij niet zo serieus dat ik me ermee bezig moet houden. Dat laat ik aan mijn zaakwaarnemer (Ali Dursun, red.). Ik weet niet of hij er mee bezig is. Misschien wel, misschien niet."

    "Ik moet eerst maar eens fit worden. En maar eens kijken of ik nog een beetje kan voetballen, dan zien we wel weer verder", vervolgt De Jong, die niet kan beloven dat hij volgend seizoen nog bij Ajax speelt. "Dat kan je als voetballer natuurlijk nooit beloven. Er kan morgen een club komen die zoveel biedt dat je weg bent. Maar zoals het er nu voorstaat, speel ik bij Ajax."

    Poll

    Heeft Frenkie de Jong genoeg potentie voor Barça?

    (17540 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 18 juni 2018 om 14:35
    Lijkt me dan een aan koop voor het tweede team van Barca.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 14:40]
    Vind ik leuk
    PRICE +31916
    maandag 18 juni 2018 om 14:44
    Zoveel wedstrijden heeft Frenkie de Jong tot nu toe eigenlijk nog niet gespeeld in Ajax 1. Toch een gewaagde stap eventueel naar Barcelona.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 14:44]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    maandag 18 juni 2018 om 15:05
    Gewaagde stap? Hoe dat zo? De enige voor wie het eventueel gewaagd zou zijn is de club Barcelona....

    Maare.... weer een speler die vertrekt. Als ze straks ook nog voor Dolberg komen dan wordt het halen van de play-offs nog een hele opgave!
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1624
    maandag 18 juni 2018 om 15:13
    Helemaal eens Barry, er moet Europees weer behoorlijk wat punten gesprokkeld worden.

    Ajax is eerder begonnen met aantrekken, maar de 26 jarige gearriveerde spelers die zien we niet. Wij moeten het doen met een gearriveerde schöne, man naar m'n hart. Maar sneller wordt ie er niet op..
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    maandag 18 juni 2018 om 15:16
    Europees punten sprokkelen.... ik zou nergens op rekenen als ik jou was....
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1624
    maandag 18 juni 2018 om 15:50
    Da's weer een beetje flauw..
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    maandag 18 juni 2018 om 15:58
    Nou... ik ben serieus hoor. Ik zie Nederlandse ploegen al jaren zeer matig presteren, dus om nou te zeggen dat er geen aanleiding is om dit ook voor komend seizoen somber in te zien..... mwah.
    Vind ik leuk
    Zwitserland +4472
    maandag 18 juni 2018 om 16:22
    EL-finale? Of heb je het over PSV en Feyenoord?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    maandag 18 juni 2018 om 16:24
    Jij begrijpt het.....
    Vind ik leuk
    Zwitserland +4472
    maandag 18 juni 2018 om 16:30
    Weet ik.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1624
    maandag 18 juni 2018 om 16:41
    Ja finale el valt mij ook een beetje tegen ..
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    maandag 18 juni 2018 om 16:43
    1 zwaluw maakt nog geen zomer.....
    Vind ik leuk
    zwollie +7261
    maandag 18 juni 2018 om 15:57
    Voor psv geld hetzelfde, die halen de cl ook niet.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    maandag 18 juni 2018 om 15:59
    Mij lijkt dat ook een zeer zware opgave. Het zal afhangen van de loting.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:18
    En Zwolle wat gaat die Europees doen???? Of helemaal niks Europees
    Vind ik leuk
    zwollie +7261
    maandag 18 juni 2018 om 16:36
    Idd geen Europees voetbal, is ook helemaal niet erg.
    Vind ik leuk
    Eendracht +15176
    maandag 18 juni 2018 om 15:13
    nou, ik denk niet dat ze direct degraderen hoor... die degradatie playoffs halen ze denk ik wel...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    maandag 18 juni 2018 om 15:15
    Dat moet inderdaad geen punt zijn.... anders stellen ze gewoon het "jong" team op....
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:05
    Dan is het halen van de linkerrij in de Eredivisie al een hele klus lijkt me. Verkopen, verkopen, verkopen en dan lekker heel Jong Ajax opstellen in de 1e.

    Hoop echt dat ze eens goed gaan inkopen, word nu al nerveus.
    Vind ik leuk
    Zwitserland +4472
    maandag 18 juni 2018 om 16:20
    Met de extra 100 miljoen kopen we weer een paar spelertjes, no problemo! Buiten dat bepaalt Ajax of De Jong gaat. Zal alleen voor de absolute jackpot zijn. Begroting vd de rest van de Eredivisie bij elkaar opgeteld ongeveer, iets in die richting.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    maandag 18 juni 2018 om 16:23
    Jaja..... weer een speler vastleggen die toch niet komt....

    Hoop dat je binnenkort een keer hard van die roze wolk af pleurt!
    Vind ik leuk
    Zwitserland +4472
    maandag 18 juni 2018 om 16:29
    Hoe staat het met de selectie en technische staf van PSV?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 18:06
    goed , die zijn nog aan het bijkomen van het kampioensfeest van afgelopen jaar volgens mij .....
    Vind ik leuk
    Zwitserland +4472
    maandag 18 juni 2018 om 18:48
    In Turkije? Bij Fener? Kunnen ze gelijk blijven met zn allen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 21:03
    ik weet niet wat voor drugs jij op hebt , maar de selectie van PSV zit niet in Turkije
    Vind ik leuk
    Zwitserland +4472
    maandag 18 juni 2018 om 23:59
    Je weet precies wat ik bedoel. Blijft niets van over.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:00
    och daar hebben we weer een jood met een glazen bol .....
    maak jij je maar druk over die voormalig topclub uit amsterdam , die hebben het harder nodig dan wij
    Vind ik leuk
    Zwitserland +4472
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:08
    Is en blijft een topclub. Tevens de enige met noemenswaardig Europees succes in de afgelopen 15 jaar. Gefeliciteerd met een paar Mickey Mouse schaaltjes en bekertjes, daar geven wij weinig om. Het fundament van de club is sterk, dat kun je in Eindhoven niet zeggen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:16
    hahahaha PSV speelde 14 jaar geleden halve finale CL
    en de laatste Nederlandse club die echt Europees succes had was Feyenoord
    2e plaatsen tellen niet !!!!!
    inderdaad in Amsterdam geven ze niks om Mickey Mouse schaaltjes , dat zien wij allemaal als die parkeer plaats afgeladen vol staat tijdens de huldiging , als ze een keer kampioen zijn geworden
    Ajax is inderdaad een topclub , met een hoop van die zielepoten als supporter zoals jij
    maar verder gun ik Ajax het allerbeste , en ik hoop zelfs dat ze samen met PSV de groepsfase CL halen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 10:17]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 14:45
    Houd jij je maar bezig met Dumpfries, dan heb je je handen vol! Houden wij Ajacieden ons wel bezig met Frenky
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 14:46
    Ga maar ergens anders lopen mopperen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 15:01
    Ik mopper niet! Ik geef alleen aan dat je je beter druk kan maken over dumpvries
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:06
    Domoor leer eerst maar eens schrijven


    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 18:08
    nee dat doet ie expres zo , deze kneus vind zichzelf nu heel erg grappig waarschijnlijk
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 18:18
    Nou dat is dan lachen
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:20
    Jij moppert wel erg veel hoor
    Vind ik leuk
    Obl93 +2078
    maandag 18 juni 2018 om 15:09
    Er staan twee namen in z'n reactie, en hij krijgt het voor elkaar ze allebei verkeerd te schrijven....
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 15:12
    Dat doet hij expres denk ik om grappig over te komen.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2078
    maandag 18 juni 2018 om 15:16
    Ja, had zichzelf beter de moppensmurf kunnen noemen, getuige zijn ijzersterke humor...
    Vind ik leuk
    Bobbi4 +297
    maandag 18 juni 2018 om 15:00
    En dan nog duurder dan Lozano....
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 15:01
    Lozano VS Rico
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 15:10
    Idd daarom staan alle Spaanse kranten vol met berichten over Frenkie.... Je bent gewoon jaloers dat Ajax veel groter is dan PSV in het buitenland. ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 15:10]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:22
    Maar in Nederland is PSV gewoon het grootst
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37891
    maandag 18 juni 2018 om 18:03
    Haha. Er is geen enkel onderzoek, op geen enkele wijze, die PSV op 1 plaatst.
    De prijzenkast niet, de marketing waarde nationaal niet, de bekendheid internationaal niet. Ajax krijgt fors meer gesponsord, heeft fors meer commerciële deals. Weet je waarom? Ze zijn het grootst.

    Boeit het iets? nee.
    Vind ik leuk
    GOAL! +384
    maandag 18 juni 2018 om 20:15
    Haha geen enkel onderzoek dat psv op 1 plaatst.... Hahaha wat dacht je van de de competitie? Ajax gewoon 2de van NL niet meer en niet minder.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 15:25
    Hij mag eerste even een jaartje wennen in Jong Barça.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:21
    En daarna net als Jasper de bank warm houden
    Vind ik leuk
    Mari +7568
    maandag 18 juni 2018 om 16:37
    Klopt, om over 1? 2? jaar klaar te zijn voor het echte werk.
    Hopelijk redt hij dat.
    Barca wil het risico lopen voor € 30? €40 mln?
    Groot risico
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37891
    maandag 18 juni 2018 om 14:36
    Zulke interviews moet ik altijd van kotsen. Walgelijk.
    Met zn 'dat laat ik aan mn zaakwaarnemer' en 'ik weet het niet, misschien wel of misschien niet'.

    Als fucking Barca je wil moet je onze lieve Heer op de blote knietjes danken. Zeker als 21 jarig broekie die nog niks bijzonders heeft gedaan op écht niveau.
    Zeg gewoon dat je dr enorm trots op bent en dat het je droom is ooit onder contract te staan bij zo'n club tegen een veel te hoog salaris.

    Dat begrijpen we allemaal.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 14:36]
    Vind ik leuk
    Laliga +1968
    maandag 18 juni 2018 om 14:39
    Precies dit , ik snap niet waarom je niet kan zeggen : barca lijkt me een fantastische club en hoop er ooit te mogen spelen , maar dat is ajax ook en zolang ik hier ben geef ik alles om kampioen te worden. Iedereen happy ?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 15:05
    Misschien heeft de Jong een hekel aan Barcelona en wil hij naar Real?
    Vind ik leuk
    Laliga +1968
    maandag 18 juni 2018 om 15:32
    Omdat het zijn woorden zijn dat barca zijn droomclub is
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    maandag 18 juni 2018 om 15:07
    Hoe kan ie nou roepen dat ie zich in blijft zetten voor een titel als steeds alle betere spelers vertrekken en er wederom geen ingespeeld team staat...
    Vind ik leuk
    Zwitserland +4472
    maandag 18 juni 2018 om 16:28
    Bij PSV vertrekken Cocu, Van Ginkel, Lozano, Arias, Brenet, Zoet, Brands en wellicht De Jong. Maar jij hebt de mond vol van Ajax. Hoe gaat PSV de voorronde CL in en de titel prolongeren? Er is geen knowhow, er staan geen talenten klaar, er is geen geld en er is straks geen trainer meer. Maar jij maakt je druk om Ajax? Linkerrijtje komt PSV niet eens in de buurt volgend jaar.
    Vind ik leuk
    2cents +53401
    maandag 18 juni 2018 om 14:41
    Er speelt misschien écht niets? De Jong heeft net in December z’n contract verlengd en wil gewoon veel spelen. Op het middenveld. Bij Ajax.

    Tenzij een Europese topclub ook speeltijd kan bieden. Maar dat gebeurt nog niet.
    Vind ik leuk
    JanNL +73
    maandag 18 juni 2018 om 14:43
    Er wordt wel erg veel over hem en een transfer naar Barcelona geschreven. Zal wel een kern van waarheid in deze geruchten zitten. Nietwaar?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37891
    maandag 18 juni 2018 om 14:56
    Als er écht niks speelt, kan ie dat gewoon zeggen toch?
    Nu doet ie of ie het niet weet. Jij en ik weten beide dat Frenkie dondersgoed weet of er iets speelt met Barca of niet. Of zijn zaakwaarnemer daar mee bezig is, is geen 'misschien wel of misschien niet'. Frenkie weet gewoon hoe t zit.

    Indien Barca daadwerkelijk komt, zal er echt wel het zogenoemde 'plan' zijn. Ook in Barca-B kan ie behoorlijk aan zn trekken komen natuurlijk.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 14:57]
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +19918
    maandag 18 juni 2018 om 14:59
    Er speelt wel degelijk wat, maar we zullen zien of Marc voor 1 keer in zijn leven wel een talent binnenboord kan houden
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37891
    maandag 18 juni 2018 om 15:00
    Tuurlijk speelt er wat.
    Ik zou t ook nie zo veel op Marc gooien eigenlijk. Wat wil je dan, 30-40 miljoen weigeren voor een blaag?

    Dolberg is binnenboord gehouden. Was toch al een talent wat meer gepresteerd heeft dan Frenkie. En ja; ik vind Frenkie ook een geweldig talent hor.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +19918
    maandag 18 juni 2018 om 15:05
    Het is inderdaad onverantwoord om hem te houden als ze dat geld bieden, gezien het feit dat hij nog nauwelijks gespeeld heeft. Maar zo blijven we bouwen aan een elftal dat maar niet ingespeeld raakt op elkaar.

    Iedereen weet dat ik Overmars een geweldige directeur vind die echt alles eruit haalt wat eruit te halen valt, alleen hij mag ook wel een keer een speler aan zijn contract houden, ondanks dat hij weg kan/wilt
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    maandag 18 juni 2018 om 15:10
    Spelers aan hun contract houden.... in Nederland... hij kan hooguit op ze inpraten en hoe zinvol dat is hebben we de afgelopen jaren kunnen zien.

    Ik begrijp je wens, maar realistisch is ie niet.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +19918
    maandag 18 juni 2018 om 15:32
    Met een langdurig contract hebben ze eigenlijk niks te willen Barry, maar ik ben het wel gedeeltelijk eens met wat je zegt
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    maandag 18 juni 2018 om 16:02
    Als je naar Barca kunt dan is dat in alle opzichten een verbetering Fritz. Dus kan kun je als club hoog of laag springen.... die arbitragezaak is op voorhand al verloren.... als je begrijpt wat ik bedoel.

    Het is gewoon afgelopen met een rol op de voorgrond. Alle Nederlandse clubs, Ajax incluis, hebben niks meer te vertellen en/of betekenen behalve in de harten van de supporters.
    Vind ik leuk
    2cents +53401
    maandag 18 juni 2018 om 15:28
    Als er een club komt dan meldt die zich bij Ajax en zijn zaakwaarnemer. De Jong wil vast niet horen over ieder telefoontje.

    Er speelt op dit moment blijkbaar niets concreets anders zou hij dat inderdaad weten.

    Hij zegt:”Het is voor mij niet zo serieus dat ik me ermee bezig moet houden. Dat laat ik aan mijn zaakwaarnemer”

    Maw totdat het serieus is houd ik mij er niet mee bezig. Terecht ook, want anders blijf je ermee bezig.

    En als het dus niet serieus is valt er toch ook niets te melden?
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 15:28]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37891
    maandag 18 juni 2018 om 15:31
    Haha kom op zeg. Als Barca zich meldt bij zijn zaakwaarnemer weet Frenkie dit direct. Ieder telefoontje? Vast niet. Maar na dagen berichtgeving in Spanje, weet Frenkie echt wel hoe de vork in de steel zit.

    Nogmaals. Frenkie stelt niet te weten of zijn zaakwaarnemer er mee bezig is. Misschien wel, misschien niet. Vreemd genoeg kom jij weer met een halve quote en sla je de tweede helft over omdat het even niet uitkomt :-)
    Dat is gelogen. Frenkie weet wel of zijn zaakwaarnemer ermee bezig is.
    Zelfs dat recht proberen te lullen is wel heel hypocriet haha.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 15:32]
    Vind ik leuk
    2cents +53401
    maandag 18 juni 2018 om 15:34
    Blijkbaar is het dus niet serieus, maar dat geloof jij niet. Prima.
    Vind ik leuk
    2cents +53401
    maandag 18 juni 2018 om 15:42
    Kijk het interview even terug. Het is simpelweg niet serieus genoeg voor De Jong om er mee bezig te zijn.

    Daarbij wordt ook gezegd dat hij van Overmars niet weg mag. Waarop hij zegt:”daarom, dus dan hoeft er helemaal geen discussie te zijn, toch?”.
    Vind ik leuk
    companen +1110
    maandag 18 juni 2018 om 16:28
    Ajax of Overmars hebben niks te willen als ze betalen is hij weg.
    Vind ik leuk
    2cents +53401
    maandag 18 juni 2018 om 16:32
    Als ze wat betalen?

    Het prijskaartje toch? En wie bepaalt dat prijskaartje ook alweer?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37891
    maandag 18 juni 2018 om 17:16
    En je negeert maar wederom de opmerking van de Jong over dat ie niet weet of zijn zaakwaarnemer er mee bezig is of niet.

    Maar die plaat speelde ik al enkele malen af :-)
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 17:17]
    Vind ik leuk
    2cents +53401
    maandag 18 juni 2018 om 17:21
    Stellen dat hij dat exact weet is ook onzin. Dus wat moet hij dan zeggen?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37891
    maandag 18 juni 2018 om 17:59
    Hoezo is dat onzin?
    Denk je nu echt dat Frenkie niet weet of zijn zaakwaarnemer met 1 van de grootste clubs vd wereld bezig is? Kom op zeg....
    Vind ik leuk
    2cents +53401
    maandag 18 juni 2018 om 18:12
    Dat kan prima. Vorige meldde Barcelona zich volgens de Telegraaf bij Ajax en vertelde Ajax: “niet te koop”.

    Dan kan De Jong toch prima tegen zijn zaakwaarnemer gezegd hebben dat hij zich gaat concentreren op zijn herstel en pas wat over Barcelona wil horen als daar verandering in is gekomen.

    Nogmaals, anders kun je aan de gang blijven en ben je op het laatst alleen nog maar aan het dagdromen over “wat als” terwijl het lang geen realiteit is.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    maandag 18 juni 2018 om 16:03
    Beetje naïef.... vind je ook niet?
    Vind ik leuk
    2cents +53401
    maandag 18 juni 2018 om 16:14
    Kijk je de filmpjes terug bij AT5 en de Telegraaf dan stelt hij dat het niet serieus is omdat én Ajax niet wil verkopen én hij niet weet of er dan een club is die het “niet te koop”-prijskaartje wil betalen. Pas als daar verandering in komt kan het serieus worden. Tot dan is het, zoals hij zelf zegt, net als iedere zomer dat er clubs interesse tonen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    maandag 18 juni 2018 om 16:15
    Dat Ajax niet wil verkopen is geen argument.

    De rest.... ach.... je weet toch hoe het werkt in dit wereldje... je kunt niemand geloven....
    Vind ik leuk
    2cents +53401
    maandag 18 juni 2018 om 16:30
    Dat is wel gek, want als hij had gezegd dat Barcelona serieus is had je hem direct geloofd.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    maandag 18 juni 2018 om 16:34
    Deze opmerking zegt meer over jou dan iemand anders.

    Maar hij heeft dat niet gezegd.... hij zegt wat alle andere voetballers ook zeggen.... helemaal niks.... en er speelt van alles.... net als bij al die andere spelers. Ga die klont boter nou maar van je hoofd halen.... kom op zeg! Je weet toch hoe het gaat.

    Vind ik leuk
    2cents +53401
    maandag 18 juni 2018 om 16:39
    Waarom zegt dat meer over mij? Jij komt toch met die opmerking dat zij altijd liegen?

    Dat klopt natuurlijk helemaal niet.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37891
    maandag 18 juni 2018 om 17:18
    Nou 2cents, in deze heb je inderdaad wel fors wat boter op het hoofd ja. Haha.
    Vind ik leuk
    2cents +53401
    maandag 18 juni 2018 om 17:25
    Dat mag jij vinden hoor, maar jij stelt dat je kotsmisselijk wordt van zijn uitspraken én dat hij liegt.

    Dat eerste is een beetje sneu en het tweede kun je helemaal niet weten.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37891
    maandag 18 juni 2018 om 18:01
    Hoezo is het 1e sneu als ik het 2e wel zeker weet?
    Jouw opstelling hier is echt wel ff bizar te noemen haha.

    Natuurlijk weet Frenkie dondersgoed of zijn zaakwaarnemer wel of niet bezig is met Barca. Sterker nog; jij zegt zelf dat Frenkie het niet serieus genoeg vindt. Laat dit nu alleen kunnen als ie op de hoogte is van wat zijn zaakwaarnemer met Barca doet.

    Tuurlijk liegt hij wat betreft het wel of niet weten. Doen ze vrijwel allemaal en ja; dat maakt mij misselijk. Net als de meeste hier kennelijk. Behalve 2Cents dan natuurlijk :)
    Vind ik leuk
    2cents +53401
    maandag 18 juni 2018 om 18:13
    Het tweede kun je nooit zeker weten. Laten we het daar maar bij laten.
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1150
    maandag 18 juni 2018 om 15:32
    nonchalant zijn is populair.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    maandag 18 juni 2018 om 15:46
    Zo'n jongen doet het nooit goed. Als hij zegt dat hij er graag zou spelen wordt het geknipt en geplakt en is het een arrogante, omhooggevallen, broekje die eerst zijn veters eens moet leren strikken.

    Prima dus dit wat mij betreft.
    Vind ik leuk
    justinhafc +2838
    maandag 18 juni 2018 om 14:36
    Nuchtere jongen, die blijft nog wel een jaartje. Hij heeft de potentie voor hogerop, maar zoals hij zelf zegt: eerst fit worden en vorm vinden.
    Vind ik leuk
    JanNL +73
    maandag 18 juni 2018 om 14:38
    Het zou natuurlijk ook kunnen dat Barça hem koopt en gelijk weer een jaar verhuurt aan Ajax. Zo is Barça wel de eventuele concurrentie voor.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 14:39]
    Vind ik leuk
    justinhafc +2838
    maandag 18 juni 2018 om 14:47
    Lijkt me geen prettige constructie voor een speler eerlijk gezegd.
    Vind ik leuk
    Bdog +5194
    maandag 18 juni 2018 om 14:37
    Reactie van de jong? Hij praat wel, maar zegt niks.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 14:38
    Het is toch gewoon een jongetje?
    Eerst maar eens een man worden en een paar jaar bij Ajax uitblinken!
    Vind ik leuk
    JanNL +73
    maandag 18 juni 2018 om 14:40
    Lijkt er tegenwoordig niet meer in te zitten dat talenten kunnen rijpen bij clubs als Ajax en PSV. Zie een Kluivert..
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1172
    maandag 18 juni 2018 om 14:50
    Zijn alle talenten toch?...welke speler is nou echt een man op 21jarige leeftijd?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    maandag 18 juni 2018 om 15:13
    Dat hoeft toch helemaal niet?!

    Hij heeft gewoon groot gelijk als ie gaat.... alsof je bij Ajax meer kunt leren dan bij Barcelona....
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 14:40
    Is hij al basisspeler bij Ajax? Intelligente jongen, zal vast nog even blijven.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    maandag 18 juni 2018 om 15:14
    Moet dat dan? Als je geen basisspeler bij Ajax bent dan kun je niet naar een andere club.... kom toch eens van die roze wolk af joh....
    Vind ik leuk
    ˩ens1999 +48
    maandag 18 juni 2018 om 14:41
    De Jong heeft de potentie om zeker 3 keer zo goed te worden als Yaya Toure alleen hij moet nog wel even laten zien. Ik zou nog 1 seizoen blijven want met alle respect wat moet je met Barcelona als je als bij het grote Ajax speelt? Een nieuwe club moet tenslotte wel wat toevoegen voor je carriere. De enige club die net wat hoger is dan Ajax is Real.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 14:46]
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18916
    maandag 18 juni 2018 om 14:56
    Hehe, hoi kantineajax :)
    Vind ik leuk
    base +2076
    maandag 18 juni 2018 om 14:56
    Alleen al de vergelijking met Yaya zegt genoeg over jou verstand van voetbal fysiek 2 totaal andere spelers.
    Troll.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5013
    maandag 18 juni 2018 om 14:43
    alsof je daar niets van weet. Schei toch uit met die onzin!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    maandag 18 juni 2018 om 16:04
    Denk um je hert!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 14:46
    De Jong krijgt ook maar gewoon de instructie om niks te zeggen, dat verkleint alleen maar de kansen #zaakwaarnemerspraat
    Vind ik leuk
    hassel +704
    maandag 18 juni 2018 om 14:50
    Overschatte neus die reageert op onzinberichten.
    Vind ik leuk
    base +2076
    maandag 18 juni 2018 om 14:57
    Keek je in de spiegel toen je dit typte ?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20424
    maandag 18 juni 2018 om 15:06
    Ach zieltje toch.
    Vind ik leuk
    reggie +1567
    maandag 18 juni 2018 om 15:02
    Hardlopers zijn doodlopers, in mijn tijd waren dit de makkelijkste die je kon afstoppen, een klein zwiepertje en je was er weken vanaf.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12344
    maandag 18 juni 2018 om 15:04
    Weer eens een gevalletje prijs opdrijven van de media. Goede speler maar zou me verbazen als hij Barca haalt.
    Vind ik leuk
    Bill +588
    maandag 18 juni 2018 om 15:05
    Die is dus weg.
    De werkelijke vraag is: waarom wil iedereen toch weg?
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4994
    maandag 18 juni 2018 om 15:49
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 16:01
    Jaren helemaal niets?
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1624
    maandag 18 juni 2018 om 15:08
    Potentie genoeg..maar of dat er ooit uitkomt is en blijft voor nu een vraag.

    Maar denk dat elke club zou balen van spelers die net een paar wedstrijden in het eerste spelen en dan al verkocht worden.

    Helaas is voetbal geen voetbal meer, maar draait het alleen om de knikkers.
    Vind ik leuk
    Foebele +53624
    maandag 18 juni 2018 om 15:10
    Als die jongens dit jaar niet verkocht worden dan is het wel volgend jaar en ook voor volgend jaar ziet het er al weer lastig uit.

    Stel ze blijven, buiten Ziyech en Kluivert, allemaal bij Ajax. Dan zit je volgend jaar met een situatie dat de Ligt, de Jong, van de Beek, Dolberg, Onana en Neres mogelijk onhoudbaar worden en dan moet je dus ineens je halve basis vervangen.

    Leuk hoor en ergens wel een trots gevoel dat we zoveel grote talenten hebben die gewild zijn in de europese top, maar een team kun je er niet mee bouwen!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 15:11
    Lekker nog een seizoen blijven ballen, Frenkie...
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 15:11
    Nieuwe Iniesta!
    Vind ik leuk
    kees ee +537
    maandag 18 juni 2018 om 15:24
    . . inderdaad fr, eerst maar even kijken of nog kunt voetballen, heel verstandig.
    Vind ik leuk
    hantayo +993
    maandag 18 juni 2018 om 15:53
    Ja, eerst fit worden: als je dat nu nóg niet bent, maak ik me een beetje ongerust.
    Vind ik leuk
    dijkie87 +664
    maandag 18 juni 2018 om 16:11
    denk dat hij vertrekt als ie geen plek op middenveld krijgt
    Vind ik leuk
    El Cazador +5750