Oostenrijkse club shopt weer in Eredivisie en legt ook transfervrije PSV'er vast

    Oostenrijkse club shopt weer in Eredivisie en legt ook transfervrije PSV'er vast

    Marcel Ritzmaier vervolgt zijn loopbaan bij Wolfsberger AC, een club uit de Oostenrijkse Bundesliga. De 25-jarige Oostenrijker komt transfervrij over van PSV, waar zijn verbintenis deze zomer afliep. Hij tekent voor één seizoen, met de optie voor nog een jaar.

    Ritzmaier stond lang te boek als een groot talent bij PSV, maar wist na 2014 geen progressie meer te boeken. Hij werd verhuurd aan SC Cambuur, NEC en Go Ahead Eagles, maar dat leverde niet het door de Eindhovenaren gewenste resultaat op. Het afgelopen seizoen verdween de middenvelder uit de A-selectie en kwam hij alleen nog maar voor Jong PSV uit. In april kreeg hij te horen dat hij moest vertrekken.

    Ritzmaier is de tweede speler uit de Eredivisie die de overstap maakt naar Wolfsberger AC. De club legde onlangs ook al Michael Liendl vast. De 32-jarige middenvelder kwam over van FC Twente, waar hij na de degradatie uit de Eredivisie mocht vertrekken.

    Plaats een reactie

    haarlemx +433
    maandag 18 juni 2018 om 16:20
    Lekker zijn zakken lopen vullen de laatste 4 jaar.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5602
    maandag 18 juni 2018 om 16:34
    Dat heeft hij dan prima gedaan.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15272
    maandag 18 juni 2018 om 16:38
    Idd, gewoon slim als je naar zijn kwaliteiten kijkt.
    Vind ik leuk
    El Chucky +8826
    maandag 18 juni 2018 om 16:21
    Kan die daar lekker benen breken.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17710
    maandag 18 juni 2018 om 16:25
    En dan hadden veel PSV'ers een grote bek over Ajaxsupporters inzake Ziyech. Een klein deel floot Hakim uit, maar jij gunt een ex-speler gebroken benen. Goh wat een supporters!!
    Vind ik leuk
    El Chucky +8826
    maandag 18 juni 2018 om 16:26
    Beste degraaf denk dat je mijn reactie niet helemaal begrijpt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 16:27]
    Vind ik leuk
    Degraaf +17710
    maandag 18 juni 2018 om 16:28
    Zeker wel, ook ik weet van zijn gedragingen tijdens de trainingen, maar dan nog gun je iemand zoiets niet.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +27416
    maandag 18 juni 2018 om 16:30
    En dan nog... hij zegt toch ook niet dat hij het hem gunt om z'n eigen benen te breken?
    Vind ik leuk
    El Chucky +8826
    maandag 18 juni 2018 om 16:30
    Ik gun dat Ritzmaier ook niet …..
    Vind ik leuk
    Just dekler +1756
    maandag 18 juni 2018 om 16:30
    Lees het nog eens degraaf..... Hij bedoelt andermans benen niet zijn eigen benen.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17710
    maandag 18 juni 2018 om 16:31
    Oh, dat is dan goed? Laat je nakijken.
    Vind ik leuk
    R2 +5126
    maandag 18 juni 2018 om 16:41
    Hij bedoelt dat hij daar verder kan gaan met schoppen en dat we hier blij zijn, voor ons en de andere eredivisie clubs, dat hij vertrekt.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17710
    maandag 18 juni 2018 om 16:43
    Dacht je dat ik dat niet begrijp?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 18:30
    ga hier nou niet net doen alsof je het begrijpt
    anders lees ff je eerste reactie terug ....
    Vind ik leuk
    MeAgain +6503
    maandag 18 juni 2018 om 19:17
    Ee degraaf, jij snapte er de ballen niet van zoals we wel van jou gewend zijn. Altijd er mee bemoeien en iets of iemand van PSV afzeiken. Jij moet wel een grote afgunst hebben van PSV anders hap je niet zo op elk PSV bericht. Maak je toch niet elke keer zo druk, het is maar een spelletje.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 18:29
    ben jij nou echt zo dom , of ken jij gewoon geen begrijpend nederlands lezen
    of lees jij gewoon wat je graag wil lezen
    Vind ik leuk
    dhrwobo +27416
    maandag 18 juni 2018 om 16:28
    Degraaf, heerlijk dat je zo fel reageert, maar misschien moet je eerst even op de hoogte zijn van het verleden van Ritzmaier... onze grote vriend... heeft namelijk tweemaal tijdens een verhuurperiode een speler van PSV geblesseerd op een manier die alles behalve chique is. Ik denk dat MichPSV daar op doelt!
    Vind ik leuk
    Degraaf +17710
    maandag 18 juni 2018 om 16:34
    Daar ben ik van op de hoogte, Guardado schopte ook bewust 2 Ajax spelers uit de wedstrijd. Dat vonden jullie toch ook prachtig en zo genaamd "mannelijk"? En ga nu niet zeggen dat het in een duel gebeurde, je kon zien dat hij het bewust deed. Daar zullen jullie het mee moeten doen, schijnheilig volk.
    Vind ik leuk
    zwollie +8012
    maandag 18 juni 2018 om 16:42
    Heerlijk die warmte bij psv.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17710
    maandag 18 juni 2018 om 16:44
    Of nie Zwolle ;-) en ze schieten gelijk in de stress.
    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2900
    maandag 18 juni 2018 om 19:09
    Als je nog meer zuigt krijg je straks nog een baantje aangeboden op de wallen...
    Vind ik leuk
    Degraaf +17710
    maandag 18 juni 2018 om 19:16
    Dan werken jullie als PSV'ers zeker allemaal op de wallen?
    Vind ik leuk
    GOAL! +442
    maandag 18 juni 2018 om 20:02
    Welke idioten zijn toch hele tijd deze degraaf aan 't liken?
    Vind ik leuk
    Just dekler +1756
    maandag 18 juni 2018 om 20:06
    Ja was heel bewust van guardado, voordat hij ze raakte wist hij al dat ze daarna niet meer mee konden doen. Als jij dat echt vindt dan ben je niet echt thuis in het spelletje dat voetbal heet.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +3002
    maandag 18 juni 2018 om 16:28
    Alsof het een benen breker was.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30798
    maandag 18 juni 2018 om 16:22
    Jammer dat geen enkele Nederlandse club hem wilde hebben
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    maandag 18 juni 2018 om 16:53
    Ik vond hem bij cambuur 2013/2014 erg goed. Daarna werd het wel minder. Maar ik denk voor een rechterrijtje club of eerste divisie club met visie toch nog wel erg bruikbaar zou zijn geweest. Ben hem echter wel 'n beetje uit het oog verloren laatste tijd.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30798
    maandag 18 juni 2018 om 16:54
    Hij zal misschien niet veel beter zijn geworden, maar echt slechter lijkt me ook niet. Dat lijken me inderdaad realistische clubs, maar ik heb niks of niemand gehoord.
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    maandag 18 juni 2018 om 16:56
    Of men vindt hem te oud hij is toch al 25 haha.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30798
    maandag 18 juni 2018 om 16:58
    Haha, dat zou kunnen ja. Ajax zoekt wel in die categorie. Dus misschien moet ik er geen probleem van maken dat hij naar het buitenland gaat.
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    maandag 18 juni 2018 om 17:01
    In buitenland worden er miljoenen betaald voor spelers van rond de 30. In Nederland beland je dan bij het grof vuil. In Nederland ben je al oud als je 25 bent.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 17:01]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30798
    maandag 18 juni 2018 om 17:03
    In het buitenland heb je ook meer clubs met een goede visie. In verhouding ook bedoel ik dan, in het buitenland heb je sowieso meer clubs.
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    maandag 18 juni 2018 om 17:08
    Ze hebben meer (prof) clubs omdat ze geen gesloten prof divisies hebben. Maar dat is een andere interessante discussie..
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 17:10]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30798
    maandag 18 juni 2018 om 17:11
    wat bedoel je?
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    maandag 18 juni 2018 om 17:16
    Over dat je niet kunt degraderen uit de eerste divisie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30798
    maandag 18 juni 2018 om 17:19
    Oh, ja, dat is ook vreemd inderdaad.
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    maandag 18 juni 2018 om 17:26
    Aan de ene kant ben ik voor dat gesloten systeem en aan de andere kant ook weer niet. Als je niet kunt degraderen kun je ook je club opbouwen als het een beetje tegenzit zonder dat je financiële risico's moet nemen. Aan de andere kant is het natuurlijk wel spannender en leuk als er ook andere clubs komen in het betaalde voetbal. Maar ik denk eerlijk gezegd dat Nederland te klein is voor een piramide systeem. Of de kampioen van de 2e divisie wil promoveren. Maar de amateurs willen dat liever niet. iig de meeste. Zoals het in België gaat moet je echt niet willen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30798
    maandag 18 juni 2018 om 17:30
    Volgens mij was voor de meeste amateurclubs het probleem dat de eisen die gesteld werden voor hun niet haalbaar waren. Stadion, contracten van spelers, staf personeel, alles moet aangepast worden en met pech degradeer je weer was het allemaal voor niks en zit je met extra kosten. Bovendien ga je van topamateurclub naar (ongeveer) slechtste profclub. Voor de fans ook heel anders.

    Maar als je voor dat eerste regelingen bedenkt is het misschien wel haalbaar.

    Dat ben ik met je eens. Ik denk dat het ook niet nodig is. Ze hebben in België ook heel veel andere dingen gedaan de afgelopen 20 jaar die volgens mij meer invloed hebben dan die kampioenscompetitie.
    Denken dat onze problemen daarmee opgelost zouden zijn is volgens mij het gevolg van een slechte en oppervlakkige analyse.
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    maandag 18 juni 2018 om 18:23
    Kijk naar Achilles 29. Die zijn in mijn ogen genaaid door de knvb. Ook wel 'n beetje door eigen wanbeleid hoor.. Maar echt hulp hebben ze volgens mij niet gehad van de knvb. iig moeten die zware eisen van tafel af ja anders gebeurt het nooit meer die piramide. Het moet financieel veel aantrekkelijker worden om te promoveren. Zoals in Engeland eigenlijk alleen niet de zelfde bedragen haha. Promoveren levert flink wat op en als je degradeert hou je nog flink wat geld over zonder dat je meteen financieel kapot gaat. Spakenburg speelt toch liever tegen ijsselmeervogels 2x als tegen bv Dordrecht.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30798
    maandag 18 juni 2018 om 18:30
    Ja, al was er bij Achilles ook wel iets vreemds aan de hand geloof ik.
    En toen zij erin kwamen was er ook al wat, omdat de KNVB perse 20 clubs wilde, en ze hadden 3 Jong teams, maar niemand wilde onder KNVB voorwaarden promoveren.
    Ja, klopt. De KNVB doet steeds 'een beroep' op die clubs, maar als clubs massaal niet willen is je voorstel gewoon slecht.

    Ja, meer geld zou dan denk ik wel helpen, maar behalve dat heeft de Jupiler League ook een imago van niks. Al dat geouwehoer met belofteteams, al hebben clubs daar onder er tegenwoordig ook gewoon last van. Is at eigenlijk beter geregeld? Daar hoor ik nooit klachten over.
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    maandag 18 juni 2018 om 18:35
    Wat is al beter geregeld?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30798
    maandag 18 juni 2018 om 18:39
    Oh sorry, dat was inderdaad niet heel duidelijk.
    Ik hoor alleen klachten vanuit de Jupiler League over de belofteteams, nooit uit de tweede divisie. Is het daar beter geregeld?
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    maandag 18 juni 2018 om 18:44
    Weet ik niet eigenlijk. Verschil misschien ook dat daar de Jong elftallen thuis niet op maandagavond spelen. Plus dat ze het ook minder belangrijk vinden ivm promotie.
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    maandag 18 juni 2018 om 19:05
    Jammer ook dat de knvb clubs als bv Veendam, Haarlem, rbc, Agovv en in 'n verder verleden Vlaardingen, Amersfoort, Wageningen etc. zo makkelijk failliet hebben laten gaan. Zo zonde... (niet de schuld van knvb). Maar meer hulp was misschien op zijn plaatst geweest in het belang van het Nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30798
    maandag 18 juni 2018 om 19:30
    Dat ben ik helemaal met je eens.
    Daar hadden ze meer voor kunnen doen.
    Ze maken op de een of andere manier ook nooit een succesvolle doorstart.
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    maandag 18 juni 2018 om 19:46
    Ze moeten in mijn ogen de Jong elftallen er uitgooien. En dan de plek laten invullen door clubs / plaatsen die graag profclub willen worden. Maakt niet uit welke klasse ze nu spelen en ze hoeven ook niet eerst kampioen te worden. Als er maar een goed plan/geld ligt en er animo voor is uit zo 'n plaatst. Bijv. het is toch gek dat onze hoofdstad maar 1 profclub heeft en Utrecht ook. Rotterdam heeft er 3 en Eindhoven 2. Zeeland moet het weer proberen (ik was Vlissingen ook vergeten in mijn eerdere bericht).
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30798
    maandag 18 juni 2018 om 23:37
    Ik ben er wel voor dat als ze amateurclubs laten instromen, ze kiezen voor clubs die er enigszins klaar voor zijn.
    Ze mogen de eisen wel zo doen dat je elk jaar wat moet groeien ipv alles tegelijk, maar als je 2 klasses overslaat en alles verliest schiet niemand er iets mee op.
    De Jong clubs moeten of goed gereguleerd worden zoals in landen als Spanje en Duitsland, of ze moeten er inderdaad uit.

    Ik ben voorstander van een reservecompetitie met kleinere teams dan de Jong selecties, want dan blijven er meer spelers over voor jupiler league clubs.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4394
    maandag 18 juni 2018 om 16:23
    Opgeruimd staat netjes weg met die grote smeerlap die ons spelers moedig willig heeft geblesseerd .
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +14258
    maandag 18 juni 2018 om 16:58
    Moedig en willig nog wel. Hmm
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4394
    maandag 18 juni 2018 om 17:10
    Moedwillig moet het zijn.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6891
    maandag 18 juni 2018 om 16:25
    De kop suggereert dat PSV super genereus en mega loyaal is t.o.v. deze Oostenrijker, maar deze jongen loopt gewoon uit zijn contract en dan ben je niet gebonden aan o.a. het Bosman-arrest of wat dan ook.
    Marcel suc6 in je heimat.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30798
    maandag 18 juni 2018 om 16:27
    Ritzmaier vertrekt transfervrij bij PSV?
    Vind ik leuk
    El Cazador +6891
    maandag 18 juni 2018 om 16:29
    Zet je leesbril ff op, in de tekst staat DUIDELIJK tranfervrij
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30798
    maandag 18 juni 2018 om 16:35
    Haha, ik bedoelde als alternatief voor de titel :p
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5632
    maandag 18 juni 2018 om 16:36
    flink shoppen
    Vind ik leuk
    Mall00t +5602
    maandag 18 juni 2018 om 16:33
    Deze kop suggereert helemaal niets, het is vooral wat jij er zelf in wilt lezen om een reactie als deze te kunnen schrijven..
    Vind ik leuk
    Foebele +54932
    maandag 18 juni 2018 om 16:31
    Mooi man die Ritzmaier, iedere keer dat hij tegen PSV speelde probeerde hij een van zijn oud teamgenoten de wedstrijd uit te schoppen.

    Gek toch dat hij nooit terug gehaald is naar het eerste door PSV na de vele verhuurperiodes.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6891
    maandag 18 juni 2018 om 16:34
    Cocu most hem nie
    Vind ik leuk
    Foebele +54932
    maandag 18 juni 2018 om 16:51
    Vind je dat gek?
    Vind ik leuk
    El Cazador +6891
    maandag 18 juni 2018 om 16:53
    Ja, bij de huurclubs schopte hij iedere wedstrijd tegen PSV alles onder het (kunst)gras, kan je hem beter op de bank houden
    Vind ik leuk
    Smithsonian +32097
    maandag 18 juni 2018 om 17:37
    Nog zo'n top exponent.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15266
    maandag 18 juni 2018 om 18:07
    Stond lang te boek als talent ? Is twee weken lang dan ?
    Vind ik leuk
    Hansi H +106
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:44
    Ge kunt er maar vanaf zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws