'PSV kwam uit bij de overschatte Angelino, terwijl Gallardo beschikbaar was'

'PSV kwam uit bij de overschatte Angelino, terwijl Gallardo beschikbaar was'

Gepubliceerd: dinsdag 19 juni 2018 om 08:14di 19-06-2018 om 08:14

Henk Spaan denkt dat PSV in de zoektocht naar een linksback beter voor de Mexicaanse international Jesús Gallardo had kunnen gaan. De 23-jarige speler van Pumas maakte een sterke indruk in het WK-duel met Duitsland.

Spaan kreeg sowieso een goed gevoel bij het optreden van de Mexicanen. 'Zou Herrera nog trager zijn dan die Jedinak (Australië, red.) met zijn baard? Technisch en tactisch is Hector, de Mexicaanse bultenaar, wel vier tot vijf klassen beter', schrijft hij in Het Parool. 'Hij was het die de bal afpikte van Khedira, waaruit de counter werd geboren die tot de Mexicaanse overwinning leidde.'

'De Duitse mythe van het tactische meesterschap is dood. Ze hoeven in Zeist niet meer bij Duitse laptoptrainers in de leer te gaan', aldus Spaan. 'Beter kunnen ze aan Osorio, de bondscoach van Mexico, gaan vragen hoe hij zijn voorbereiding heeft aangepakt. Hij zal zeggen dat hij een paar uur met Louis van Gaal heeft zitten praten. Wat betekent dat ze in Zeist dus eigenlijk het beste Louis de alleenheerschappij hadden kunnen geven.'

'Verder was linksback Gallardo geweldig. PSV kwam na lang zoeken uit bij de overschatte Angelino, terwijl Gallardo beschikbaar was', besluit Spaan.

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
The Iceman +14451
dinsdag 19 juni 2018 om 08:22
Mosterd na de maaltijd meneer Spaan, daar heeft niemand wat aan.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 08:26
Henkie heeft weer eens een mening...
Vind ik leuk
Bizzy +23275
dinsdag 19 juni 2018 om 08:27
Zoals ik al vaker gepleit heb voor meer midden en zuid amerikaanse spelers bij Psv. Angelino en Dumpfries is 1 grote gok.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 13:14
Ja, en dat zouden die midden- en Zuid-Amerikaanse spelers ook zijn.
Met alle succesverhalen lijken de missers vaak vergeten te worden, zoals 'Maza' Rodriguez, Alcides, Robert, Beto da Silva etc.
Vind ik leuk
Bizzy +23275
dinsdag 19 juni 2018 om 13:28
Het kan niet altijd raak zijn maar doorgaans doen die jongens het goed bij PSV.
Vind ik leuk
Obl93 +2728
dinsdag 19 juni 2018 om 08:28
Dit complete stuk is achteraf gelul, niet te filmen dit!
Vind ik leuk
Rodajc +18118
dinsdag 19 juni 2018 om 08:29
Angelino heeft zich nog niet eens kunnen bewijzen en Spaan trekt hier wel erg veel conclusies op basis van een enkele wedstrijd. Ze hebben kwaliteit om de ruimte die ze kregen goed te benutten, maar dat zouden veel landen zo kunnen. Het resultaat kwam niet alleen door het Mexicaanse antwoord op Duitsland, niet door puur het Mexicaanse voetbal. Dat is hartstikke prima natuurlijk, maar we moeten niet gaan overdrijven en denken dat hun spelopvatting altijd werkt. Met landen als Denemarken, Schotland, Wales en Kroatië (dus als ze zelf het spel moeten maken) hadden ze heel wat moeite.
Vind ik leuk
Smash +3989
dinsdag 19 juni 2018 om 08:31
Zou Henk Spaan familie zijn van Sjaak Swart? Allebei betweters en zuurpruimen.
Vind ik leuk
Blindsy +17200
dinsdag 19 juni 2018 om 08:41
Nu nog de mening van De Mos en we hebben de Achteraf Weet Ik Het Allemaal Beter-analyses weer gehad.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 08:42]
Vind ik leuk
MojoRisin +14421
dinsdag 19 juni 2018 om 08:42
Henk moet echt van de drugs afblijven..
Vind ik leuk
lange076 +275
dinsdag 19 juni 2018 om 08:42
Vorig seizoen was Angelino 1 van de smaakmakers in de eredivisie en nu overschat. Komt wel goed met hem! Met betere spelers om hem heen zal ook Angelino het nog beter gaan doen. PSV zal er veel plezier van hebben.
Vind ik leuk
19AZ82 +1884
dinsdag 19 juni 2018 om 08:47
De heer H. Spaan is een groot liefhebben van de alombekende cliche's de OPEN DEUR en DUUUUHHHHH!
Vind ik leuk
Streaker +3735
dinsdag 19 juni 2018 om 08:57
Een artikel compleet vol onzin. Chapeau dat iemand het voorelkaar krijgt.
Vind ik leuk
Dani82 +2756
dinsdag 19 juni 2018 om 09:05
Psv heeft prima zaken gedaan door angelino aan te trekken hoor. Daar komt die spaan nog wel op terug als angelino straks onbetwiste basis speler is bij psv
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 09:09
Aldus Henk
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 09:17
Like als je lozano goed vind
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 09:17
Like als je dit leest en geen scheet laat
Vind ik leuk
Come on Utreg +28907
dinsdag 19 juni 2018 om 09:34
Henk Spaan en de waan van de dag.. Morgen zal de wind weer uit een andere hoek waaien.
Vind ik leuk
soksa +1703
dinsdag 19 juni 2018 om 09:34
Wat is het toch weer heerlijk oppertunistisch. Na 1 wedstrijd roepen dat het weet 180 graden anders moet. Mensen zoals Spaan is wat er mis is met het hedendaagse voetbal.
Vind ik leuk
Dorzon +4582
dinsdag 19 juni 2018 om 09:35
dus een goede voorbereiding op een wk is een zwembad vol met hoeren ;-)
Vind ik leuk
slaski +2307
dinsdag 19 juni 2018 om 09:35
90 minuten voetbal later, en de voetbalwereld ziet er elke keer weer totaal anders uit voor de rasopportunist Spaan.
Vind ik leuk
aartstyle +1760
dinsdag 19 juni 2018 om 09:42
Ik heb echt goede hoop op die Angelino. Heb hem toch dingen aan de bal zien doen zoals willems maar dan functioneler en slimmer. En ook qua concentratie schat ik hem hoger in en qua instelling ook. Wellicht ben ik wat te optimistisch maar ik zie hem als een verbeterde versie van Jetro.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 09:44
IK zou Angelino op het middenveld plaatsen....is aanvallender beter ingesteld dan verdedigend.......
Vind ik leuk
aartstyle +1760
dinsdag 19 juni 2018 om 09:59
Kijk. Een reactie van iemand die dichter op het vuur zat. Ja ik heb vooral aanvallende dingen gezien van hem. Ben erg benieuwd.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 11:54
Om tot zijn aanvallende acties te komen...moest hij natuurlijk elke keer vanuit zijn positie als links back naar voren rennen....en dat kost gewoon erg veel kracht.....nee....bij mij zou hij echt op het middenveld spelen als in de trainer was.....haal je veel meer rendement uit hem.....
Vind ik leuk
Boyette +79
dinsdag 19 juni 2018 om 09:55
wat een flutartikel
Vind ik leuk
Martinnat +1003
dinsdag 19 juni 2018 om 10:09
Spaan kreeg goed gevoel van de Mexicanen, wat is dit in godsnaam , wie zit te wachten op het gevoel van Henk Spaan , wat heeft dit met voetbal te maken , kan iemand mij dit uitleggen
Vind ik leuk
Drobtine +2528
dinsdag 19 juni 2018 om 10:16
Typisch Henk "Kort door de bocht" Spaan
Vind ik leuk
reggie +2017
dinsdag 19 juni 2018 om 10:21
Krijgt Spaan ook al een podium?
Vind ik leuk
Smithsonian +41008
dinsdag 19 juni 2018 om 11:59
Henk ga jij maar het spelersbeleid voeren bij psv ;)
Vind ik leuk
haarlemx +431
dinsdag 19 juni 2018 om 13:06
De Duitse mythe van het tactische meesterschap is dood. Typisch Nederland, valt er niet te zaniken over ons eigen land zoeken we de buren. Als het duitse voetbal dood is dan is ons voetbal meer dan dood. Spaan je bent weer aan het zwammen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 21:15
hij kan niet beter. Is de leeftijd. Hij is uitgerangeerd. Je ziet hem ook altijd stil in een programma zitten. Best wel zielige man.
Vind ik leuk
meloen87 +799
dinsdag 19 juni 2018 om 17:22
Spaan kan wel roepen dat Gallardo geweldig was, maar waarschijnlijk had hij nog nooit van hem gehoord voordat het WK begon. Met Angelino hebben ze gewoon een prima verdediger in huis gehaald.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 21:07
Typisch Spaan. te oud om na te denken. Jammer dat hij zo een hekel heeft aan bepaalde clubs en dat zijn mening bepalen. Gelukkig zijn er andere die deze jongen goed vinden en niet zo azijn zeiken.
Vind ik leuk
FACT +2314
dinsdag 19 juni 2018 om 22:38
Henk!

Als Angelino bij jouw 020 had getekend was 't een TOPaankoop geweest!

Jaloers (kreng)!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws