Bijlow, Obispo, Cerny en anderen: talenten uit de Nederlandse top voor de verhuur
    Bijlow, Obispo, Johnsen en Malen

    Bijlow, Obispo, Cerny en anderen: talenten uit de Nederlandse top voor de verhuur

    dinsdag 19 juni 2018 om 12:00

    Sam Lammers (naar sc Heerenveen), Mateo Cassierra (FC Groningen), Kenneth Paal (PEC Zwolle): dat grote talenten en bankzitters door topploegen uit de Eredivisie verhuurd worden om elders speeltijd op te doen, is een jaarlijks gebruik. Het wemelt in Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam van de jonge spelers die er bij gebaat zijn om komend seizoen minuten te maken in een ander tenue. VoetbalPrimeur zet tien namen op rij.

    PSV

    Donyell Malen (19 jaar, contract tot 2020)

    Een jaar geleden maakte oud-Ajacied Malen de verrassende overstap van Arsenal naar PSV. Bij Jong PSV (22 duels, 13 goals) liet de aanvaller direct zien dat-ie veel potentie heeft. In de A-selectie van de landskampioen lijkt er simpelweg te veel concurrentie te zijn. 

    Armando Obispo (19 jaar, contract tot 2021)

    PSV-watcher Aad de Mos heeft zich al diverse malen lovend uitgelaten over centrale verdediger Obispo. Afgelopen seizoen debuteerde de tiener in PSV 1. Nu zou Obispo er waarschijnlijk baat bij hebben om op het hoogste niveau wekelijks te spelen. Misschien bij één van de gepromoveerde clubs? 

    Dante Rigo (19 jaar, contract tot 2019)

    Nog zo'n oogappeltje van De Mos. Hij omschreef spelmaker Rigo een jaar geleden zelfs als een kruising tussen Pep Guardiola en Mark van Bommel. Toe maar. Nu diezelfde Van Bommel het roer mogelijk overneemt van Phillip Cocu, duiken er voor de Belgische Rigo mogelijk kansen op in het eerste elftal. Cocu durfde het afgelopen seizoen nog niet aan met de spelmaker. Een tijdelijk avontuur bij een andere club lijkt ook een uitstekende oplossing. 

    Albert Gudmundsson (21 jaar, contract tot 2019)

    De bondscoach van IJsland vindt hem goed genoeg voor de nationale ploeg, maar in Eindhoven is het nog altijd wachten op een doorbraak. Gudmundsson (21) liet zijn frustratie over een gebrek aan speeltijd in PSV 1 al eens blijken via social media. Met onder meer Steven Bergwijn, Hirving Lozano en Maximiliano Romero voor zich zal het ook komend seizoen lastig worden. Dan maar elders laten zien wat-ie in huis heeft. 

    Ajax

    Dennis Johnsen (20 jaar, contract tot 2020)

    Een jaar geleden door Ajax weggekaapt in Heerenveen. Linksbuiten Johnsen begon fantastisch bij Jong Ajax, maar kreeg daarna te maken met een vormdip. Wekelijks spelen in de top van de Jupiler League is natuurlijk niet verkeerd, maar een toptalent als Johsen willen wij liever wekelijks zien in de Eredivisie. Voor een doorbraak bij Ajax 1 onder Erik ten Hag lijkt de tijd sowieso nog niet rijp. 

    Noa Lang (19 jaar, contract tot 2019)

    Afgelopen seizoen mocht de middenvelder annex aanvaller van Jong Ajax al even proeven aan het hoogste niveau. Ten Hag voegde hem een paar keer toe aan de wedstrijdselectie van de Amsterdammers. Op het middenveld en op de flanken is er volop concurrentie. In pak 'm beet Breda, Venlo of Sittard lonken er speelminuten voor Lang. 

    Vaclav Cerny (20 jaar, contract tot 2020)

    Pechvogel Cerny raakte in oktober 2017 zwaargeblesseerd tijdens een bekerduel met De Dijk. De jonge Tsjech kwam sindsdien niet meer in actie voor Ajax. Gaat het Cerny (20) ooit nog lukken om écht door te breken in Amsterdam? Een verhuur zou voor de behendige dribbelaar een ideale gelegenheid zijn om wekelijks te laten zien wat-ie in huis heeft. 


    Feyenoord

    Justin Bijlow (20 jaar, contract tot 2021)

    In de laatste weken van het voorbije seizoen liet Bijlow dat hij met recht mag worden beschouwd als één van de grootste keeperstalenten van Nederland. Eigenlijk hoort een doelman van zijn kaliber wekelijks te spelen  - en niet in Rotterdam op de bank te zitten. Durft Giovanni van Bronckhorst het deze zomer aan om Bijlow tot eerste keus te bombarderen? Of houdt hij vast aan Brad Jones? In dat laatste geval doet Feyenoord er slim aan om Bijlow elders te stallen. 

    Emil Hansson (20 jaar, contract tot 2020)

    Als we de verhalen moeten geloven, heeft Hansson de potentie om uit te groeien tot een héle goede middenvelder. Helaas ontbreekt het bewijs vooralsnog, want afgelopen seizoen kwam de jonge Noor welgeteld twintig minuten in actie in de Eredivisie. Hansson heeft onder meer Karim El Ahmadi, Sofyan Amrabat, Jens Toornstra en aanwinst Yassin Ayoub voor zich. 

    Mo El Hankouri (20 jaar, contract tot 2019)

    In Tilburg liet vleugelaanvaller El Hankouri afgelopen seizoen bij vlagen zien dat hij de potentie heeft om te slagen in de Eredivisie. Feyenoord beloonde hem niet voor niets met een nieuw contract. Probleem: in De Kuip is er héél veel concurrentie op de flanken. Grote kans dat Feyenoord El Hankouri komend jaar opnieuw elders stalt. 

    Waar zouden deze spelers goed uit de verf komen? En welke talenten en bankzitters moeten PSV, Ajax en Feyenoord nog meer verhuren? Deel het in de comments!

    Plaats een reactie

    dinsdag 19 juni 2018 om 12:03
    V.bommel gaat de jeugd wel de kans geven
    Vind ik leuk
    DrJ +1035
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:05
    Alleen Rigo zou ik verhuren. De rest moet kunnen strijden voor een basisplaats.
    Vind ik leuk
    Stinoo +648
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:10
    Moet ie wel eerst even z'n contract verlengen, net als Gudmundsson trouwens.
    Vind ik leuk
    DrJ +1035
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:16
    Hopelijk zijn ze slim genoeg.
    Vind ik leuk
    Stinoo +648
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:21
    En Lundqvist?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 12:22]
    Vind ik leuk
    DrJ +1035
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:14
    Volgens mij mocht hij ook verhuurd worden. Groot talent, helaas vele flinke blessures gehad.
    Vind ik leuk
    PRICE +32013
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:39
    Malen wordt een hele grote voetballer
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3024
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:07
    Dat denk ik ook. Die begrijpt dat je eigen talenten moet gebruiken omdat ze een meerwaarde hebben en later voor veel geld verkocht kunnen worden. In de meeste wedstrijden kun je met gerust hart een paar jonkies mee laten doen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:33
    Precies!
    Vind ik leuk
    2cents +53436
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:10
    Waarom denk je dat?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:32
    Omdat v.Bommel meer pit heeft en hij heeft Gakspo o.a ook in zijn team gehad en v.Bommel lijkt mij een heel andere coach die zich meer laat horen langs de lijn zo wat ik zag bij 019
    Vind ik leuk
    Toppert +1581
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:00
    Maar ook Van Bommel krijgt maar 1 opdracht en dat is kampioen worden. Eigenlijk vind ik van de top3 alleen Ajax goed bezig qua jeugd laten doorbreken. Misschien komt dat omdat de jeugd van Ajax ook beter is dan de jeugd bij Feyenoord en PSV?

    PSV zou interesse hebben in Bacuna. Goede, talentvolle speler... maar PSV zou toch in staat moeten zijn om dergelijke speler zelf op te leiden. Bacuna beschikt niet over exceptionele capaciteiten. Zelfde eigenlijk met de Bacisacoklu's en Amrabats van deze wereld bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:06
    Met jeugd win je niks.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:31
    Ik denk dat er wel een groot verschil kan zijn tussen de fase waarin Cocu trainer was en de fase waarin Van Bommel dat straks is.

    In Fase Cocu was de opdracht om het aantal prijzen te maximaliseren (prio 1) en waar mogelijk jeugd te laten in stromen (prio 2). Dit had alles te maken met het herstel van de financiële basis van PSV. Tijdens deze fase is de jeugdopleiding verder geprofessionaliseerd. Een eerste voorzichtige lichting jeugdspelers zou beschikbaar komen voor de selectie.

    In Fase Van Bommel moeten deze twee elementen (prijzen en instroom) samen gaan vloeien. Een tweede lichting jeugdspelers komt beschikbaar. En dat is de lichting die echt volledig en optimaal van de nieuwe richting heeft kunnen profiteren.

    Mogelijk was ingeschat dat deze tweede fase pas bij aanvang van seizoen 2019-2020 zou aanbreken. Het vertrek van Cocu dwingt tot een keuze: nog even met wat extra versterkingen in Fase Cocu blijven hangen en vasthouden aan het tijdsplan óf versneld door naar de Fase Van Bommel?

    Toon: veel wijsheid toegewenst ;-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 14:34]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:27
    Sorry hoor maar feyenoord heefd genoeg jonkies die het aan durven ik bedoel kijk naar tyrel malica hij speelde in het 2de elfta en liet tegen Napoli meteen zijn waarde zien en kijk naar Bijlow die veegt de vloer met Oanan aan Bijlow=Jong ervaren een penalty killer niet bang dat kan ik niet over Oanan zeggen dus wat nou ajax heefd het beste jeugd team
    Vind ik leuk
    2cents +53436
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:04
    Van Bommel weet als geen ander dat alleen winnen telt. Dat staat haaks op het inpassen van jeugd. En misschien was je destijds te jong of ben je het vergeten, maar bij Cocu werd hetzelfde gedacht.

    PSV heeft een andere filosofie, dat is ook waarmee ze groot zijn geworden, en dat is niet gericht op jeugd inpassen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:07
    En een Ajaxied verteld bij dit Lol.

    Je kent Mark dus nog niet goed genoeg. Mark heeft ook O19 zo nu en dan 017 spelers mee laten doen. Hou jij je lekker bij je eigen club dan ons maar steeds af te kraken.
    Vind ik leuk
    2cents +53436
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:16
    Ik kraal het niet af, ik stel juist dat de eigen filosofie van PSV goed werkt.

    Daarbij ben je blijkbaar niet op de hoogte van hoe destijds de start van Cocu als hoofdtrainer werd ontvangen mbt de jeugd die hij kort ervoor onder zijn hoede had.

    Daarnaast valt het wel mee (of tegen) hoezeer Van Bommel o17 spelers liet meedoen. Al kan dat ook door de club zijn tegengehouden.

    Zijn manier van spelen en coachen heb ik van dichtbij gezien. Meerdere keren ook. Jij?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:19
    Ja heb hem vaker gezien bij 019 omdat ik een fan van Mark ben en ook van Cocu. Maar we gaan het zien gozer van hoe en wat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:13
    Als het aan PSV ligt, behoort dat snel tot het verleden. De club zet al een tijdje vol in op de jeugdopleiding en het is volgens directeur Toon Gerbrands een kwestie van tijd voordat de talentenstroom die op gang komt ook financieel zijn vruchten afwerpt. Dat de Eindhovenaren de opleiding zeer serieus nemen, blijkt bijvoorbeeld ook uit de aanwezigheid van mental- en lifestylecoaches in de jeugd. Te vaak had volgens Brands de uitstroom van talent namelijk te maken met niet-voetbalgerelateerde zaken.

    Dus waar zijn we mee bezig? Met de jeugd en er gaan er zeker doorbreken en als je ze niet toepast kom je er nooit. V.Bommel gaat dit flikken let maar op.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 13:14]
    Vind ik leuk
    2cents +53436
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:18
    We zullen zien. Woorden zijn mooi, totdat de coach zijn nek moet uitsteken met jeugd terwijl hij afgerekend wordt op resultaten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:20
    Daarom we gaan het idd zien we spreken elkaar nog wel en zit ik fout dan zal ik het ook eerlijk toegeven.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2408
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:02
    PSV heeft juist het roer omgegooid om meer jeugd te laten doorstromen. Bij alle jeugdteams van PSV zie je dat er progressie wordt geboekt en dat de toptalenten zich nu beter ontwikkelen. Aankomende seizoenen gaan er zeker wel een aantal spelers vanuit de jeugd doorstromen naar het eerste
    Vind ik leuk
    RtdDub +11718
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:05
    Bijlow gewoon 1ste keeper maken.
    Jones 2de keeper en Vermeer woensdagochtend bij de stoeprand zetten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:29
    mee eens maar waarom niet Vemeer neemt de penaltys of El op zich

    maar over Bijlow geef ik je groot gelijk
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:05
    In Venlo lonken er speelminuten voor Noa Lang volgens de maker van dit topic! Nee die lonken er niet, in Venlo spelen ze op kunstgras en Ajax verhuurt geen spelers meer aan clubs met kunstgras.
    Vind ik leuk
    2cents +53436
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:17
    Sowieso heeft lang nog Lang geen basisplaats in Jong en is hij dat niveau dus nog niet ontgroeid. Daarbij ligt hij vast tot eind komend seizoen. Dan moet hij dus eerst maar eens bijtekenen voor hij überhaupt verhuurd gaat worden.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11718
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:17
    Dat is een nobel streven dat laatste.

    Vraag me alleen af hoeveel nut het heeft.
    Uitlenen aan een club op kunstgras in de eredivisie of met Jong Ajax in de jupiler waar ook de helft op plastic loopt.
    Ok, per saldo spelen ze daar wel wat minder vaak op plastic dan maar in de eredivisie weer meer weerstand voor zo'n speler.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1559
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:06
    Wat een flutverhaal! Alsof de clubs al deze spelers willen verhuren voor speeltijd. De bank zal toch ook gevuld moeten worden. Ik denk dat de meeste van deze spelers gewoon bij hun club blijven. Lammers en Cassierra hebben al 2 jaar JL gedaan, dan wil je wel wat anders....
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:08
    Ik hoop dat Gudmundsson slim genoeg is om naar het verhaal van Anderlecht te gaan luisteren, die willen hem maar al te graag halen. Bij Anderlecht gaat Gudmundsson zeker minuten krijgen, kan daar ook een goed salaris krijgen.
    Spelers als Gudmundsson die wegrotten in de JL het is zonde van zijn talent, kom maar naar Anderlecht.
    Vind ik leuk
    Zultkop +3998
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:38
    Dat gebeurd best vaak in Amsterdam...eerst aan het systeem wennen, dan ben je zoveel jaar verder en mag je weg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:42
    Gudmundsson had bij Ajax en ook bij Feyenoord op zeker meer kansen gekregen dan bij PSV, die jongen is gewoon een heel groot talent.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:10
    Cerny en Malen zijn van harte welkom bij Grunn.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2408
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:04
    Malen zal niet worden verhuurd en gewoon z'n kansen gaan krijgen bij PSV. Als ze hem dit seizoen geen echte kans geven zal hij ook zo weer uit Eindhoven verdwenen zijn
    Vind ik leuk
    Thilo +2830
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:11
    Cerny blijft gewoon. Onze rechtsbuitenpositie is dun bezet
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18925
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:14
    Hij gaat z’n minuten wel weer maken :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:15
    Kenneth Paal een groot talent noemen. Eerlijk is eerlijk, gevoel voor humor hebben ze wel bij VP.
    Vind ik leuk
    PRICE +32013
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:41
    Kenneth Paal verhuurd aan Zwolle die een optie tot koop hebben,dus PSV ziet het niet in hem zitten.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1931
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:16
    Obispo, Johnsen en Bijlow zou ik niet verhuren, de rest wel met twijfels over Rigo en Gudmondsson
    Vind ik leuk
    PRICE +32013
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:44
    Gudmondsson een paar x ingevallen,viel erg tegen. Bij jong smaakmaker maar psv 1 valt hij tegen,benieuwd of hij t gaat halen,wat ik anders wel hoop.
    Malen is een veel sierlijkere speler en enorm doelgericht. Snel contract openen en 2 jaar langer verlengen.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2408
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:05
    Zal pas gaan verlengen als hij aankomend seizoen een echte kans krijgt in het eerste. Als dat gebeurd zal hij zeker nog een aantal jaar in Eindhoven te bewonderen zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:32
    Mooie spelers voor FC Groningen of vergelijkbare clubs
    Vind ik leuk
    Zultkop +3998
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:36
    zo wat lijkt die Hansson qua gezicht op Tomasson, heeft die met een andere vrouw legge wippen?
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8866
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:38
    De 2 parels van de eredivisie obispo en maleh blijven gewoon in Eindhoven . En nog eigen talenten ook ! Top hoor
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 12:39]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:43
    Obispo is ( nog ) geen parel van de eredivisie. hoeveel minuten heeft die '' parel '' gespeeld in de eredivisie?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 12:44]
    Vind ik leuk
    FCshotover +127
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:50
    Cerny naar Heerenveen
    Vind ik leuk
    Nozem +147
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:58
    Cerny mag ook wel richting den haag !
    Vind ik leuk
    Pec010 +1908
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:03
    Vooral Feyenoord moet gaan verhuren bij een gebrek aan een tweede elftal.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3128
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:30
    Malen -> PEC Zwolle
    Obispo -> Fortuna Sittard
    Rigo -> VVV
    Gudmundsson -> Utrecht

    Johnsen -> Heerenveen
    Lang -> Bij Ajax blijven
    Cerny -> FC Groningen (zou hem zelfs verkopen)

    Bijlow -> Blijven. Voorbereiding meespelen en hopen dat Gio voor jou kiest. Anders club als Vitesse (of hebben die al een nieuwe keeper)
    Hansson -> FC Groningen
    El Hankouri -> Nog een jaar Willem ll
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:24
    Een combinatie van het succes van een goede jeugdopleiding enerzijds en de noodzaak om zowel nationaal als internationaal een degelijke prestatie neer te zetten anderzijds. Je wilt graag de jeugd een kans geven, maar dat kan in de top van Nederland ook weer niet té rigoureus. En dus komen er volop jongens beschikbaar om zich elders te bewijzen.

    Ik verwacht overigens dat AZ zich ook in dit rijtje gaat mengen. Die zijn ook erg goed bezig met hun opleidingen.

    Overigens heeft dit alles ook een nadeel. Als een talent niet dagelijks (trainingen) en wekelijks (wedstrijden) wordt uitgedaagd om het maximale uit zichzelf te halen, kan zijn ontwikkeling ook stokken. Voor je het weet ben je een leuke subtopper. Verhuren aan een minder competitieve/ambitieuze club is daarom een lastige afweging voor zowel club als speler.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Bijlow, Obispo, Cerny en anderen: talenten uit de Nederlandse top voor de verhuur