Bijlow, Obispo, Cerny en anderen: talenten uit de Nederlandse top voor de verhuur
Bijlow, Obispo, Johnsen en Malen

Bijlow, Obispo, Cerny en anderen: talenten uit de Nederlandse top voor de verhuur

Gepubliceerd: dinsdag 19 juni 2018 om 12:00di 19-06-2018 om 12:00

Sam Lammers (naar sc Heerenveen), Mateo Cassierra (FC Groningen), Kenneth Paal (PEC Zwolle): dat grote talenten en bankzitters door topploegen uit de Eredivisie verhuurd worden om elders speeltijd op te doen, is een jaarlijks gebruik. Het wemelt in Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam van de jonge spelers die er bij gebaat zijn om komend seizoen minuten te maken in een ander tenue. VoetbalPrimeur zet tien namen op rij.

PSV

Donyell Malen (19 jaar, contract tot 2020)

Een jaar geleden maakte oud-Ajacied Malen de verrassende overstap van Arsenal naar PSV. Bij Jong PSV (22 duels, 13 goals) liet de aanvaller direct zien dat-ie veel potentie heeft. In de A-selectie van de landskampioen lijkt er simpelweg te veel concurrentie te zijn. 

Armando Obispo (19 jaar, contract tot 2021)

PSV-watcher Aad de Mos heeft zich al diverse malen lovend uitgelaten over centrale verdediger Obispo. Afgelopen seizoen debuteerde de tiener in PSV 1. Nu zou Obispo er waarschijnlijk baat bij hebben om op het hoogste niveau wekelijks te spelen. Misschien bij één van de gepromoveerde clubs? 

Dante Rigo (19 jaar, contract tot 2019)

Nog zo'n oogappeltje van De Mos. Hij omschreef spelmaker Rigo een jaar geleden zelfs als een kruising tussen Pep Guardiola en Mark van Bommel. Toe maar. Nu diezelfde Van Bommel het roer mogelijk overneemt van Phillip Cocu, duiken er voor de Belgische Rigo mogelijk kansen op in het eerste elftal. Cocu durfde het afgelopen seizoen nog niet aan met de spelmaker. Een tijdelijk avontuur bij een andere club lijkt ook een uitstekende oplossing. 

Albert Gudmundsson (21 jaar, contract tot 2019)

De bondscoach van IJsland vindt hem goed genoeg voor de nationale ploeg, maar in Eindhoven is het nog altijd wachten op een doorbraak. Gudmundsson (21) liet zijn frustratie over een gebrek aan speeltijd in PSV 1 al eens blijken via social media. Met onder meer Steven Bergwijn, Hirving Lozano en Maximiliano Romero voor zich zal het ook komend seizoen lastig worden. Dan maar elders laten zien wat-ie in huis heeft. 

Ajax

Dennis Johnsen (20 jaar, contract tot 2020)

Een jaar geleden door Ajax weggekaapt in Heerenveen. Linksbuiten Johnsen begon fantastisch bij Jong Ajax, maar kreeg daarna te maken met een vormdip. Wekelijks spelen in de top van de Jupiler League is natuurlijk niet verkeerd, maar een toptalent als Johsen willen wij liever wekelijks zien in de Eredivisie. Voor een doorbraak bij Ajax 1 onder Erik ten Hag lijkt de tijd sowieso nog niet rijp. 

Noa Lang (19 jaar, contract tot 2019)

Afgelopen seizoen mocht de middenvelder annex aanvaller van Jong Ajax al even proeven aan het hoogste niveau. Ten Hag voegde hem een paar keer toe aan de wedstrijdselectie van de Amsterdammers. Op het middenveld en op de flanken is er volop concurrentie. In pak 'm beet Breda, Venlo of Sittard lonken er speelminuten voor Lang. 

Vaclav Cerny (20 jaar, contract tot 2020)

Pechvogel Cerny raakte in oktober 2017 zwaargeblesseerd tijdens een bekerduel met De Dijk. De jonge Tsjech kwam sindsdien niet meer in actie voor Ajax. Gaat het Cerny (20) ooit nog lukken om écht door te breken in Amsterdam? Een verhuur zou voor de behendige dribbelaar een ideale gelegenheid zijn om wekelijks te laten zien wat-ie in huis heeft. 


Feyenoord

Justin Bijlow (20 jaar, contract tot 2021)

In de laatste weken van het voorbije seizoen liet Bijlow dat hij met recht mag worden beschouwd als één van de grootste keeperstalenten van Nederland. Eigenlijk hoort een doelman van zijn kaliber wekelijks te spelen  - en niet in Rotterdam op de bank te zitten. Durft Giovanni van Bronckhorst het deze zomer aan om Bijlow tot eerste keus te bombarderen? Of houdt hij vast aan Brad Jones? In dat laatste geval doet Feyenoord er slim aan om Bijlow elders te stallen. 

Emil Hansson (20 jaar, contract tot 2020)

Als we de verhalen moeten geloven, heeft Hansson de potentie om uit te groeien tot een héle goede middenvelder. Helaas ontbreekt het bewijs vooralsnog, want afgelopen seizoen kwam de jonge Noor welgeteld twintig minuten in actie in de Eredivisie. Hansson heeft onder meer Karim El Ahmadi, Sofyan Amrabat, Jens Toornstra en aanwinst Yassin Ayoub voor zich. 

Mo El Hankouri (20 jaar, contract tot 2019)

In Tilburg liet vleugelaanvaller El Hankouri afgelopen seizoen bij vlagen zien dat hij de potentie heeft om te slagen in de Eredivisie. Feyenoord beloonde hem niet voor niets met een nieuw contract. Probleem: in De Kuip is er héél veel concurrentie op de flanken. Grote kans dat Feyenoord El Hankouri komend jaar opnieuw elders stalt. 

Waar zouden deze spelers goed uit de verf komen? En welke talenten en bankzitters moeten PSV, Ajax en Feyenoord nog meer verhuren? Deel het in de comments!

Plaats een reactie

dinsdag 19 juni 2018 om 12:03
V.bommel gaat de jeugd wel de kans geven
Vind ik leuk
DrJ +1096
dinsdag 19 juni 2018 om 12:05
Alleen Rigo zou ik verhuren. De rest moet kunnen strijden voor een basisplaats.
Vind ik leuk
Stinoo +672
dinsdag 19 juni 2018 om 12:10
Moet ie wel eerst even z'n contract verlengen, net als Gudmundsson trouwens.
Vind ik leuk
DrJ +1096
dinsdag 19 juni 2018 om 12:16
Hopelijk zijn ze slim genoeg.
Vind ik leuk
Stinoo +672
dinsdag 19 juni 2018 om 12:21
En Lundqvist?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 12:22]
Vind ik leuk
DrJ +1096
dinsdag 19 juni 2018 om 16:14
Volgens mij mocht hij ook verhuurd worden. Groot talent, helaas vele flinke blessures gehad.
Vind ik leuk
mba4u2c +3585
dinsdag 19 juni 2018 om 12:07
Dat denk ik ook. Die begrijpt dat je eigen talenten moet gebruiken omdat ze een meerwaarde hebben en later voor veel geld verkocht kunnen worden. In de meeste wedstrijden kun je met gerust hart een paar jonkies mee laten doen...
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 12:33
Precies!
Vind ik leuk
2cents +61654
dinsdag 19 juni 2018 om 12:10
Waarom denk je dat?
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 12:32
Omdat v.Bommel meer pit heeft en hij heeft Gakspo o.a ook in zijn team gehad en v.Bommel lijkt mij een heel andere coach die zich meer laat horen langs de lijn zo wat ik zag bij 019
Vind ik leuk
Toppert +1855
dinsdag 19 juni 2018 om 13:00
Maar ook Van Bommel krijgt maar 1 opdracht en dat is kampioen worden. Eigenlijk vind ik van de top3 alleen Ajax goed bezig qua jeugd laten doorbreken. Misschien komt dat omdat de jeugd van Ajax ook beter is dan de jeugd bij Feyenoord en PSV?

PSV zou interesse hebben in Bacuna. Goede, talentvolle speler... maar PSV zou toch in staat moeten zijn om dergelijke speler zelf op te leiden. Bacuna beschikt niet over exceptionele capaciteiten. Zelfde eigenlijk met de Bacisacoklu's en Amrabats van deze wereld bij Feyenoord.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 13:06
Met jeugd win je niks.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 23:27
Sorry hoor maar feyenoord heefd genoeg jonkies die het aan durven ik bedoel kijk naar tyrel malica hij speelde in het 2de elfta en liet tegen Napoli meteen zijn waarde zien en kijk naar Bijlow die veegt de vloer met Oanan aan Bijlow=Jong ervaren een penalty killer niet bang dat kan ik niet over Oanan zeggen dus wat nou ajax heefd het beste jeugd team
Vind ik leuk
2cents +61654
dinsdag 19 juni 2018 om 13:04
Van Bommel weet als geen ander dat alleen winnen telt. Dat staat haaks op het inpassen van jeugd. En misschien was je destijds te jong of ben je het vergeten, maar bij Cocu werd hetzelfde gedacht.

PSV heeft een andere filosofie, dat is ook waarmee ze groot zijn geworden, en dat is niet gericht op jeugd inpassen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 13:07
En een Ajaxied verteld bij dit Lol.

Je kent Mark dus nog niet goed genoeg. Mark heeft ook O19 zo nu en dan 017 spelers mee laten doen. Hou jij je lekker bij je eigen club dan ons maar steeds af te kraken.
Vind ik leuk
2cents +61654
dinsdag 19 juni 2018 om 13:16
Ik kraal het niet af, ik stel juist dat de eigen filosofie van PSV goed werkt.

Daarbij ben je blijkbaar niet op de hoogte van hoe destijds de start van Cocu als hoofdtrainer werd ontvangen mbt de jeugd die hij kort ervoor onder zijn hoede had.

Daarnaast valt het wel mee (of tegen) hoezeer Van Bommel o17 spelers liet meedoen. Al kan dat ook door de club zijn tegengehouden.

Zijn manier van spelen en coachen heb ik van dichtbij gezien. Meerdere keren ook. Jij?
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 13:19
Ja heb hem vaker gezien bij 019 omdat ik een fan van Mark ben en ook van Cocu. Maar we gaan het zien gozer van hoe en wat.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 13:13
Als het aan PSV ligt, behoort dat snel tot het verleden. De club zet al een tijdje vol in op de jeugdopleiding en het is volgens directeur Toon Gerbrands een kwestie van tijd voordat de talentenstroom die op gang komt ook financieel zijn vruchten afwerpt. Dat de Eindhovenaren de opleiding zeer serieus nemen, blijkt bijvoorbeeld ook uit de aanwezigheid van mental- en lifestylecoaches in de jeugd. Te vaak had volgens Brands de uitstroom van talent namelijk te maken met niet-voetbalgerelateerde zaken.

Dus waar zijn we mee bezig? Met de jeugd en er gaan er zeker doorbreken en als je ze niet toepast kom je er nooit. V.Bommel gaat dit flikken let maar op.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 13:14]
Vind ik leuk
2cents +61654
dinsdag 19 juni 2018 om 13:18
We zullen zien. Woorden zijn mooi, totdat de coach zijn nek moet uitsteken met jeugd terwijl hij afgerekend wordt op resultaten.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 13:20
Daarom we gaan het idd zien we spreken elkaar nog wel en zit ik fout dan zal ik het ook eerlijk toegeven.
Vind ik leuk
Topdrie +3938
dinsdag 19 juni 2018 om 17:02
PSV heeft juist het roer omgegooid om meer jeugd te laten doorstromen. Bij alle jeugdteams van PSV zie je dat er progressie wordt geboekt en dat de toptalenten zich nu beter ontwikkelen. Aankomende seizoenen gaan er zeker wel een aantal spelers vanuit de jeugd doorstromen naar het eerste
Vind ik leuk
RtdDub +13355
dinsdag 19 juni 2018 om 12:05
Bijlow gewoon 1ste keeper maken.
Jones 2de keeper en Vermeer woensdagochtend bij de stoeprand zetten.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 23:29
mee eens maar waarom niet Vemeer neemt de penaltys of El op zich

maar over Bijlow geef ik je groot gelijk
Vind ik leuk
myrthewit +1669
dinsdag 19 juni 2018 om 12:06
Wat een flutverhaal! Alsof de clubs al deze spelers willen verhuren voor speeltijd. De bank zal toch ook gevuld moeten worden. Ik denk dat de meeste van deze spelers gewoon bij hun club blijven. Lammers en Cassierra hebben al 2 jaar JL gedaan, dan wil je wel wat anders....
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 12:10
Cerny en Malen zijn van harte welkom bij Grunn.
Vind ik leuk
Topdrie +3938
dinsdag 19 juni 2018 om 17:04
Malen zal niet worden verhuurd en gewoon z'n kansen gaan krijgen bij PSV. Als ze hem dit seizoen geen echte kans geven zal hij ook zo weer uit Eindhoven verdwenen zijn
Vind ik leuk
Thilo +2739
dinsdag 19 juni 2018 om 12:11
Cerny blijft gewoon. Onze rechtsbuitenpositie is dun bezet
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21714
dinsdag 19 juni 2018 om 12:14
Hij gaat z’n minuten wel weer maken :)
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 12:15
Kenneth Paal een groot talent noemen. Eerlijk is eerlijk, gevoel voor humor hebben ze wel bij VP.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2774
dinsdag 19 juni 2018 om 12:16
Obispo, Johnsen en Bijlow zou ik niet verhuren, de rest wel met twijfels over Rigo en Gudmondsson
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 12:32
Mooie spelers voor FC Groningen of vergelijkbare clubs
Vind ik leuk
Zultkop +6649
dinsdag 19 juni 2018 om 12:36
zo wat lijkt die Hansson qua gezicht op Tomasson, heeft die met een andere vrouw legge wippen?
Vind ik leuk
Napolitanos +9699
dinsdag 19 juni 2018 om 12:38
De 2 parels van de eredivisie obispo en maleh blijven gewoon in Eindhoven . En nog eigen talenten ook ! Top hoor
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 12:39]
Vind ik leuk
FCshotover +119
dinsdag 19 juni 2018 om 12:50
Cerny naar Heerenveen
Vind ik leuk
Nozem +236
dinsdag 19 juni 2018 om 12:58
Cerny mag ook wel richting den haag !
Vind ik leuk
Pec010 +2526
dinsdag 19 juni 2018 om 13:03
Vooral Feyenoord moet gaan verhuren bij een gebrek aan een tweede elftal.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3611
dinsdag 19 juni 2018 om 13:30
Malen -> PEC Zwolle
Obispo -> Fortuna Sittard
Rigo -> VVV
Gudmundsson -> Utrecht

Johnsen -> Heerenveen
Lang -> Bij Ajax blijven
Cerny -> FC Groningen (zou hem zelfs verkopen)

Bijlow -> Blijven. Voorbereiding meespelen en hopen dat Gio voor jou kiest. Anders club als Vitesse (of hebben die al een nieuwe keeper)
Hansson -> FC Groningen
El Hankouri -> Nog een jaar Willem ll
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws