'NOS heeft zoveel reclametijd verkocht, dat er 30 tellen analysetijd over blijft'
Sjoerd Mossou complimenteert de NOS voor het goed in beeld brengen van het WK, maar stelt dat er nog maar weinig tijd over blijft voor analyses. Diverse analisten willen na de wedstrijd hun zegje doen, maar krijgen dan te horen dat er geen tijd meer is.
'De NOS brengt het allemaal prima in beeld, en ze hebben Bas Nijhuis als een soort speciale videoscheidsrechtersanalyticus ingehuurd', schrijft Algemeen Dagblad-journalist Mossou in zijn krant. 'Is best grappig. Bas heeft ondertussen, via Skype of in de studio, al meer geanalyseerd dan alle andere analytici bij elkaar.'
Er is inmiddels al veel kritiek geweest op de kwaliteit en lengte van de analyses. Mossou: 'Ook geinig: de NOS heeft op de één of andere manier zoveel reclametijd verkocht, dat er in de rust ongeveer dertig seconden analysetijd over blijft. Begint Pierre van Hooijdonk net aan een zin, moet-ie per ongeluk kuchen, is de tijd alweer voorbij. "Tot zo ver de analyse." Krijg je daarna weer een spotje met Koning Royston in de hoofdrol, of Robin van Persie, druk in de weer met tuingereedschap.'