'NOS heeft zoveel reclametijd verkocht, dat er 30 tellen analysetijd over blijft'

'NOS heeft zoveel reclametijd verkocht, dat er 30 tellen analysetijd over blijft'

Gepubliceerd: dinsdag 19 juni 2018 om 12:15di 19-06-2018 om 12:15

Sjoerd Mossou complimenteert de NOS voor het goed in beeld brengen van het WK, maar stelt dat er nog maar weinig tijd over blijft voor analyses. Diverse analisten willen na de wedstrijd hun zegje doen, maar krijgen dan te horen dat er geen tijd meer is.

'De NOS brengt het allemaal prima in beeld, en ze hebben Bas Nijhuis als een soort speciale videoscheidsrechtersanalyticus ingehuurd', schrijft Algemeen Dagblad-journalist Mossou in zijn krant. 'Is best grappig. Bas heeft ondertussen, via Skype of in de studio, al meer geanalyseerd dan alle andere analytici bij elkaar.'

Er is inmiddels al veel kritiek geweest op de kwaliteit en lengte van de analyses. Mossou: 'Ook geinig: de NOS heeft op de één of andere manier zoveel reclametijd verkocht, dat er in de rust ongeveer dertig seconden analysetijd over blijft. Begint Pierre van Hooijdonk net aan een zin, moet-ie per ongeluk kuchen, is de tijd alweer voorbij. "Tot zo ver de analyse." Krijg je daarna weer een spotje met Koning Royston in de hoofdrol, of Robin van Persie, druk in de weer met tuingereedschap.'

Lees meer over:WK 2018

Plaats een reactie

dinsdag 19 juni 2018 om 12:17
Dat zou je ook als een zegen kunnen zien als je je bedenkt wat het niveau van de gemiddelde NOS-analist is.
Vind ik leuk
Springbok +1370
dinsdag 19 juni 2018 om 12:21
BBC is inderdaad veel beter.
Vind ik leuk
Joen'tje +2279
dinsdag 19 juni 2018 om 12:32
BBC en de ZDF hebben inderdaad heel veel tijd om te analyseren. Er is zelfs geen reclame op de BBC in de rust. Veel beter dan de NOS.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12282
dinsdag 19 juni 2018 om 12:36
En de Engelsen en Duitsers doen zelfs mee aan het WK dus waarom zouden ze dan niet beter zijn (-;
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 12:37]
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 20:13
Je kunt ook op de Belgische zender kijken. Ook geen reclame en prima analyses
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 12:44
Tot nu toe noch last gehad van teveel reclame, noch van te weinig "analyse". VRT heeft helaas een te hoog Mulder-gehalte (laat ze daar maar blijven), maar het WK is gelukkig irritatievrij te volgen op ZDF en BBC.
Vind ik leuk
psYchovic +880
dinsdag 19 juni 2018 om 12:18
Inderdaad vervelend voor de kijker, maar het past wel bij het WK: alles draait om het geld.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2685
dinsdag 19 juni 2018 om 12:18
Royston moet in Nederland worden geboycot..
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12282
dinsdag 19 juni 2018 om 12:38
Waarom? Liever zo dan dat hij een overval pleegt (-:

Laat gaan of Zapp lekker
Vind ik leuk
Laliga +2621
dinsdag 19 juni 2018 om 12:20
Moet zeggen dat vi gister echt leuk was om naar te kijken , voetbalinhoudelijk zo goed als de hele uitzending. Veel leuker dan naar al die zogenaamde analyses op npo1 echt tenenkrommend..
Vind ik leuk
KevinFCG +123
dinsdag 19 juni 2018 om 12:24
Het is zo jammer dat ze niet alleen maar mensen er hebben zitten met echte kennis over voetbal, zoals 'mooiboy' DJ Jean.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 12:24
inderdaad , maar vanavond , morgen en overmorgen , zit Genee daar zonder Boskamp , v/d Gijp en Derksen en dan is VI oranje echt om te janken
vanavond komt bijvoorbeeld Drenthe , veel slechter bestaat er niet op het gebied van voetbalanalisten
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 12:46
Zo'n jongen als Drenthe is leuk om er van tijd tot tijd bij te hebben voor de anekdotes en zo maar die moet je niet een wedstrijd laten analyseren inderdaad.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 12:52
ja inderdaad , maar we hebben toch ook wel ex voetballers die langer in de absolute top hebben gespeeld en dus meer anekdotes hebben , en daarnaast ook een wedstrijd kunnen analyseren
Vind ik leuk
Pimman +9487
dinsdag 19 juni 2018 om 13:14
Klopt Drenthe zegt weinig zinnigs..overigens wél een aardige gozer!
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 13:22
ja voor zijn anekdotes is ie leuk om een keer naar te luisteren , en lijkt me inderdaad wel een aardige jongen
maar of ie goed genoeg is om voor een leuke uitzending te zorgen vanavond betwijfel ik , maar we zullen het zien
Vind ik leuk
Pec010 +2356
dinsdag 19 juni 2018 om 12:56
Ik heb de eerste 20 minuten vi gekeken maar het ging vooral over beffen en Dj Jean. Het ging over vanalles bijhalve voetbal.
Vind ik leuk
Pimman +9487
dinsdag 19 juni 2018 om 13:22
Klopt Pec, voetbal komt bij hun meestal op de tweede plaats!
Vind ik leuk
HanV +5109
dinsdag 19 juni 2018 om 15:23
Ik zou het niet weten, ze laten zo vaak dat boeren horen dat ik niks anders meer hoor.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 12:20
Zappe naar BBC 15 min lang analyse. Als ze die wedstrijd hebben dan
Vind ik leuk
Roy_87_ +1582
dinsdag 19 juni 2018 om 12:23
gewoon zappen naar Eén en je bent uit de brand.
Vind ik leuk
Bdog +6938
dinsdag 19 juni 2018 om 12:24
Daarom heeft de NOS ook Yes-R aangesteld, die is rapper.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2137
dinsdag 19 juni 2018 om 12:30
En ook goeie reclames ook! Ik heb mijn invalide-scooter, gehoortoestel, bril en pakken maandverband al besteld!

En die BBC-prutsters gewoon 15 minuten het woord laten aan Lineker, Shearer en Ferdinand. Idiots.
Vind ik leuk
FSCeara +8902
dinsdag 19 juni 2018 om 12:33
Ik ben Lineker wel behoorlijk moe.wat een zanikkerd is dat zeg pffff
Vind ik leuk
Quareck +7454
dinsdag 19 juni 2018 om 12:55
Dus je kan het goed zien, goed horen, je hoeft niet op te staan om bier te halen en als je moet pissen terwijl het spannend is kun je het laten lopen. Ik moet zeggen dat je heel erg voetbalgericht inkoopt! Hulde!
Vind ik leuk
Antonio_4 +2137
dinsdag 19 juni 2018 om 13:07
Precies! :D
Vind ik leuk
Koen Blom +80
dinsdag 19 juni 2018 om 12:37
Alles op tv is tegenwoordig toch meer reclame dan echt tv? Vandaar Netflix en alles toch?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 12:37]
Vind ik leuk
Rodajc +18135
dinsdag 19 juni 2018 om 12:38
Tja je moet het ook terug kunnen verdienen. Analisten verdienen zo ook behoorlijk makkelijk hun geld.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 12:43
Goede rede om naar de wc te gaan en daarna pils te halen
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 12:44
Linkse gutmensch omroep he...zakken vullen.

Na de middag wedstrijd even 20 min Touzani op een pleintje vol met mocro's en de Marokkaanse fanfare


Pi Air en Daniel de Ridder praten vooral lucht en vergeten de kritische noten ...want die mogen nooit bij de NOS op tafel staan en s'avonds vd Vaart en Borst waar ook geen negatief woord uitkomt hoe slecht dit toernooi eigenlijk is.

Tot op heden was alleen Spanje Portugal leuk, alle Zuid Amerika landen vreselijk slecht (Brazilie, Argentinie, Uruguay) op Mexico na en laten we het maar niet hebben over Iran, Marokko, Saoedi Arabie en Egypte want dat was niet om aan te zien zo slecht en hebben op een wk niets te zoeken....maar daar hoor je niemand over bij de NOS
Vind ik leuk
Barry Engels +32289
dinsdag 19 juni 2018 om 13:18
Linkse gutmensch omroep.... dan begrijp je er niet veel van....
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 13:26
Vertel Barry wat begrijp ik er niet van?

Dat ze Marokko moeten ophemelen en dat Touzani 20 min na de 1e wedstrijd met de fanfare Ziyech en el Hamadi namens de belastingbetaler staat te bewierroken?
Vind ik leuk
Barry Engels +32289
dinsdag 19 juni 2018 om 13:32
Heeft toch niks te maken met "links"of je gutmensch….

Is gewoon een gevolg van de halfzachte praktijken die door de NPO gebezigd worden. Die politieke correctheid wordt van boven ingegeven.... moet je eens kijken wie dit land bestuurt.... of in ieder geval doet alsof ze iets voor hun volk doen...
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 13:38
Barry hoor jij ook al die linkse oneliners bij RTL als Johan en Rene en Jan zoals gisteren aan tafel zitten? Die 3 heren zitten in hetzelfde land als Daniel de Ridder en Pi Air...waar werkelijk alleen maar lucht uit komt.

Dus ja de NPO - NOS is een linkse gutmensch omroep
Vind ik leuk
Barry Engels +32289
dinsdag 19 juni 2018 om 15:10
Links is een begrip uit de vorige eeuw. Volgens mij zit je gewoon een beetje inhoudsloos te papegaaien...
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 12:47
heel goed opgemerkt sjoerdje ..maar ook jij verslikt je regelmatig als analist aanwezig bent bij de nos
Vind ik leuk
Quareck +7454
dinsdag 19 juni 2018 om 12:52
Ik hoor Pierre liever kuchen dan praten, in de tijd dat hij kucht komt er in ieder geval geen onzin uit
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 17:30]
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 12:55
Kutwedstrijd.
Klaar.
Vind ik leuk
Ennou +93
dinsdag 19 juni 2018 om 13:03
Het Belgische één heeft ook een veel beter en langere analyse.
Vind ik leuk
Pimman +9487
dinsdag 19 juni 2018 om 13:11
Nu vind ik het niet zo erg dat er voor Pierre weinig spreektijd overblijft ;) ..dan hoor ik liever Daniel de Riddel, die lijkt me sowieso wat realistischer.
Vind ik leuk
Barry Engels +32289
dinsdag 19 juni 2018 om 13:18
Die analisten praten toch poep.... vooral die zemelende Piet van Hooijdonk
Vind ik leuk
RtdDub +13420
dinsdag 19 juni 2018 om 13:22
Mij valt op dat er niet of nauwelijks shots zijn van mooie vrouwen in het publiek.
Ik ga er echter zonder meer van uit dat de mooie vrouwen er wel zitten.
Vind ik leuk
Leffe +1051
dinsdag 19 juni 2018 om 13:38
Studio Rusland-Hugo Borst als de Zenmeester (geen sokjes aan hè, dan doet de rest dat dan ook maar).Wat een slecht gelul daar.Niemand geeft zijn èchte mening of mag uitspreken.Het moet allemaal lief zijn voor elkaar.Op de Belg, of VI is het wel iets beter vind ik, zeker als Wesley Sonk er bij de Belg zit, lomp maar eerlijk en zichzelf, en Jan Mulder is er voor de, oeh en AH, dat kan niet hoor!!, met wel elke dag een mooie vrouw aan zijn zijde, dat dan weer wel haha!!
Vind ik leuk
Bizzy +23299
dinsdag 19 juni 2018 om 13:39
Lang leve de bezuinigingen op de publieke omroep.Deze zenders moeten reclame blokken verkopen om te overleven. Zou me niks verbazen als straks programma's achter een box verdwijnen. In tussen geven we ontwikkelingshulp aan vb Rwanda om onze schuldgevoel af te kopen. Die Afrikanen investeren miljoenen euro’s in shirtsponsoring van Arsenal. We hadden zoveel moois met het geld kunnen doen.
Vind ik leuk
Only1nr7 +1484
dinsdag 19 juni 2018 om 13:50
Ben het eens over de reclames, die zijn veel te lang. Over het im beeld brengen ben ik juist zeer ontevreden. Door de rottijden overdag kan ik lang niet alles zien maar een fatsoenlijke samenvatting hebben ze niet. Alleen de goals, gemiste kans.
Vind ik leuk
Mari +11718
dinsdag 19 juni 2018 om 13:55
Mooi,
het is toch lood om oud ijzer.
's avonds zitten ze daar met 39 man ofzo te lullen.
Wat doet Borst daar? Heeft hij gevoetbald?
Als er nagepraat moet worden dan
1 journalist, zijnde de presentator en (ex-) voetballers
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 13:57]
Vind ik leuk
orion73 +1540
dinsdag 19 juni 2018 om 14:26
Die 30 seconden zijn er nog 35 teveel.
Vind ik leuk
yuuup +10381
dinsdag 19 juni 2018 om 15:51
En dat is nog teveel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws