'NAC wrijft zich in de handen: eerste City-huurling arriveert in Nederland'

'NAC wrijft zich in de handen: eerste City-huurling arriveert in Nederland'

Gepubliceerd: dinsdag 19 juni 2018 om 21:10di 19-06-2018 om 21:10

NAC Breda heeft zich bijna verzekerd van de tweede versterking voor het komende seizoen. Nadat Pele van Anholt maandag voor twee jaar werd vastgelegd, is nu de Serviër Luka Ilic op komst, meldt BN De Stem.

De middenvelder, die over twee weken zijn negentiende verjaardag viert, is gearriveerd in Nederland. Hij wordt gehuurd van Manchester City. Ilic is de eerste van maximaal zes huurlingen van de Premier League-kampioen die naar NAC komen. Van het half dozijn City-spelers van vorig seizoen, plakt alleen Paolo Fernandes er een tweede jaar aan vast in het Rat Verlegh Stadion.

Jeugdinternational Ilic werd in 2017 samen met zijn broer Ivan Ilic door Manchester City voor ruim vijf miljoen euro overgenomen van Rode Ster Belgrado. Het voorbije seizoen werd Ilic direct terug verhuurd aan Rode Ster, waarmee hij kampioen van Servië werd. Hij kwam veertien keer in actie, waarvan zeven keer als basisspeler.

Poll

Gaat NAC zich volgend seizoen opnieuw handhaven?

(2978 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 19 juni 2018 om 21:16
Tjerretjof is ook goed
Vind ik leuk
Smithsonian +41120
dinsdag 19 juni 2018 om 21:19
Manchester 2 🤣.

Hoop voor hun dat hij er wat van kan.
Vind ik leuk
Morris +23601
dinsdag 19 juni 2018 om 21:19
Groot talent
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 21:20
Nou,die gaat volgend jaar ook naar psv
Vind ik leuk
TopsyKrets +1589
dinsdag 19 juni 2018 om 21:26
Totdat City er genoeg van heeft en dan is het klaar met nac.
Vind ik leuk
Breda83 +2186
dinsdag 19 juni 2018 om 21:28
Nee hoor. Hebben een contract voor 5 jaar. Dit wordt jaar 3.
Vind ik leuk
TopsyKrets +1589
dinsdag 19 juni 2018 om 21:31
Dat is relatief korte termijn, lijkt me niet gezond dat je voor het geraamte van je team puur afhankelijk bent van huurlingen.
Vind ik leuk
Breda83 +2186
dinsdag 19 juni 2018 om 21:38
Wacht nou maar af wat we zelf halen. Elk jaar een paar eigen spelers, dan staat er aan het einde van het contract gewoon een Eredivisiewaardig elftal met zelf opgeleide en gehaalde spelers. Niet iedereen die dit jaar komt van City zal basis gaan spelen
Vind ik leuk
Muskeklier +240
dinsdag 19 juni 2018 om 22:51
Angelino voor 5,5mil naar psv nac krijgt %van verkoop(2,5 tot 5%?)
Dat levert tonnen op, voor 1 speler he.... Nu ambrose & Mari nog voor 1 juli en Garcia (&barker) voor 1 september en nac hengelt met het kortetermijnbeleid gewoon bijna 1 mil binnen voor spelers die ze GRATIS kregen van man. City
Gister van Anholt getekend bij nac dus denk met eigen spelers wel goed komt!

Zal nog een hint geven hier
Half juli sluit de jongste speler vant wk aan bij nac! Afkomstig uit australie&onderdeel van de city group😂)

Overigens onder 19 gepromoveerd naar eredivisie en o17 promotie richting eredivisie op haar na gemist....

Dus ook met toekomstige eigen jeugd komt het wel goed!
Vind ik leuk
Jafio +2036
dinsdag 19 juni 2018 om 21:31
Nac en city hebben een afspraak voor 5 jaar en tot nu toe weet City dat alle spelers die bij Nac gespeeld hebben goed in markt liggen. Mari mogelijk naar Fenerbahçe, Angelino PSV, Manu staat in de belangstelling van Spaanse ploegen, Ambrose vermoedelijk naar Nice !! Dus beide hebben baat bij deze aanpak.
Vind ik leuk
ThomDH070 +991
dinsdag 19 juni 2018 om 21:41
t lijkt me toch niet dat je met deze gekke huurdeals als club vooruit kan, (tenminste een stabiel team kan bouwen voor op
lange termijn) tis altijd een verrassing of ze presteren ofniet
Vind ik leuk
Breda83 +2186
dinsdag 19 juni 2018 om 21:44
Nogmaals; NAC leent die spelers, betalen er niets voor. Besparen daar geld mee om in de jeugdopleiding te pompen en eigen spelers te halen. Dit jaar een samenwerking met Helmond Sport om de grootste talenten te laten rijpen in de JL, we zijn nu financieel gezond en over 2 a 3 jaar zullen de eerste talenten uit de eigen jeugd basisspeler zijn. Alles is júist gericht op de lange termijn en bedoeld om de club te laten groeien. Wat ook lukt. Nogmaals, financiëel uit de problemen, goed draaiende jeugdopleiding, kunnen weer spelers kopen, stadion uitverkocht etc etc
Vind ik leuk
4everfcu +5081
woensdag 20 juni 2018 om 07:31
dus eigenlijk krijgt nac spelers omdat ze ze zelf niet kunnen betalen.
en dat is toch jammer aangezien je spelers op het veld het vermogen vd club zijn.
Vind ik leuk
Breda83 +2186
woensdag 20 juni 2018 om 09:29
Trust me, behalve de top 3 kan niemand in NL deze spelers betalen. NAC kan deze spelers ook niet zelf opleiden, de grootste talenten worden als ze 15, 16 zijn toch wel door de top 3 weggekaapt. Maar goed, de categorie daaronder kunnen we wel behouden, en er ligt nu een beleidsplan wat uitgevoerd wordt en haalbaar is om over een aantal jaar een groot aantal spelers uit de eigen opleiding in de basis te hebben staan. En dan zijn de City spelers alleen maar leuke extraatjes, en niet meer de spelers waar we op moeten bouwen.

Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven, dus liever 6 gratis spelers zodat de rest van de organisatie kan groeien dan al het geld pompen in salarissen van de spelers en zoals een aantal jaar geleden geen doorstroming van de jeugd hebben en een selectie van 30 plussers die geen geld meer opleveren....
Vind ik leuk
4everfcu +5081
woensdag 20 juni 2018 om 15:51
het gaat er niet om dat nederlandse clubs ze wel of niet kunnen betalen het gaat erom dat wij als nederland zijnde onze identiteit verliezen en we speeltjes van engelse clubs worden en dat moet je als nederlandse clubs niet willen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 15:51]
Vind ik leuk
Breda83 +2186
woensdag 20 juni 2018 om 15:58
Tsja, je doet er alleen niets aan. Promovendus in Engeland krijgt al iets van 130 miljoen. Van dat bedrag kan een gemiddelde Nederlandse club 10 jaar alle kosten van betalen. Dus als de Engelsen alle talenten opkopen, wat moet je dan als Nederlandse club? Principieel blijven en vasthouden aan spelers die qua niveau ver verwijderd zijn van de top, of meegaan hierin en er het beste van maken?
Vind ik leuk
4everfcu +5081
woensdag 20 juni 2018 om 16:02
ja principieel want als alle nederlandse clubs dat doen hebben die grote engelse clubs geen clubs om ze te stallen waardoor ze waarschijnlijk een stuk minder talenten opkopen die dan gekocht kunnen worden door bvb een nac of denk jij dat die clubs die spelers stallen om bvb nac te helpen nee natuurlijk niet die kopen alles waar ze ook maar van denken dat het wat kan worden en verhuren ze weer door in de hoop er wat op te verdienen
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 16:05]
Vind ik leuk
Breda83 +2186
woensdag 20 juni 2018 om 16:03
Dan gaan ze dus naar alle landen ter wereld, BEHALVE Nederland.

Nee, daar redden we het voetbal wel mee....
Vind ik leuk
4everfcu +5081
woensdag 20 juni 2018 om 16:06
dat zou kunnen maar laat die andere landen dan maar engelse sateliet clubs worden houden wij onze identiteit
Vind ik leuk
Breda83 +2186
woensdag 20 juni 2018 om 16:08
Fijn dat we onze eigen identiteit hebben maar ook dan geen reet voorstellen in Europa...
Vind ik leuk
4everfcu +5081
woensdag 20 juni 2018 om 16:12
als we in nederland maar een leuke competitie hebben daar gaat het om.
europa kan mij gestolen worden heb ik helemaal niets mee, en ook met huurlingen stellen we in europa niets meer voor.
dat komt dus precies door die clubs die alles opkopen en doorverhuren die zijn daar de oorzaak van en daar moet je als nederlandse club niet in mee willen gaan.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 16:12]
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 21:53
Ik hoop dat NAC bij de city group gaat behoren onder behoud van eigen identiteit
Dit concept heeft zich bewezen
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 22:15
Lekker doorgaan zo! Eigen jeugd in de weg zitten door weer een buitenlander die niks beter zal zijn. Het grootste probleem in NL en voor het NL elftal. Constant buitenlandse spelers aantrekken (alle clubs) waardoor er te weinig goede NL jeugd door komt. Het kon in de jaren 70/80/90 ook dus nu kan het ook. Maar ja, de angst regeert + een buitenlandse niksnutterige naam levert meer seizoenkaarten op. NL opleidingsland voor andere landen. Geen wonder dat ijsland,denemarken,zweden en belgie, servie wel op het wk zijn. Veel spelers hiervan kregen hier wel de kans en werden beter terwijl NL spelers hier geen kans meer krijgen en stil blijven staan in hun ontwikkeling.
Vind ik leuk
Bocajuun +907
dinsdag 19 juni 2018 om 23:47
Waarom huren?
Vind ik leuk
Polleke +1001
woensdag 20 juni 2018 om 00:01
Waarom niet lezen?
Vind ik leuk
Bocajuun +907
woensdag 20 juni 2018 om 00:03
Leuk hoor volgend jaar zijn ze pleite
Vind ik leuk
Polleke +1001
woensdag 20 juni 2018 om 00:05
En dan komen er misschien 4 of 5 anderen...ipv 6. Rustig afbouwen en intussen bouwen aan selectie met meer ervaren en volwaardige spelers. En financieel voordeel bij verkoop door City...
Maar: iedereen kan het hier blijven uitleggen...als het niet wilt begrijpen dan is het maar zo...
Vind ik leuk
Bocajuun +907
woensdag 20 juni 2018 om 00:09
Okee pollie
Vind ik leuk
rpaulp50 +13192
woensdag 20 juni 2018 om 08:01
NAC heeft geen scouting activiteiten nodig, trekken gewoon een blik mislukt talent van MC open.
Vind ik leuk
WG +724
woensdag 20 juni 2018 om 09:02
Je hebt geen idee waar je het over hebt
Vind ik leuk
rpaulp50 +13192
woensdag 20 juni 2018 om 09:12
Het is niks en het wordt niks met NAC, naam veranderen in NICS.
Vind ik leuk
WG +724
woensdag 20 juni 2018 om 09:17
Haha wat een frustratie in de vroege ochtend, heerlijk.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13192
woensdag 20 juni 2018 om 09:24
Nee dat is geen frustratie, maar een poging om je misplaatste
optimisme wat te temperen, warme menselijke bezorgdheid zal ik maar zeggen, waar kom je dat nog tegen vandaag de dag ?
Ga je zo direct huilen als het seizoen aan de gang is, je kan niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb !
Maar goed, ze kunnen bij NICS dan altijd nog met de smoes komen dat ze de blikopener niet konden vinden.......
Vind ik leuk
Breda83 +2186
woensdag 20 juni 2018 om 11:10
Er zit een kern van waarheid in je verhaal; naast het eigen scouting netwerk ( vooral Belgie) heeft NAC toegang tot de database van de City Group. Daar staan zo'n beetje alle jonge spelers van Europa in. Veel van die spelers hebben niet het niveau wat City zoekt, maar daardoor prima voetballers voor een club als NAC. Zijn alleen niet mislukt bij City ( alhoewel de nieuwe linkbach Leigh wel een verleden heeft bij City) maar nooit in aanmerking gekomen omdat ze niet tot de grootste talenten van Europa behoorden. Dus dat soort spelers, zoals een Mets, haalt NAC zelf en staan bij NAC op de loonlijst, daarbij lenen ze dan maximaal 6 van de grootste talenten in de NAC academie. Dus wat ik zeg, kern van waarheid, maar dat is meer per ongeluk dan daadwerkelijk gebaseerd op feiten heb ik het idee...
Vind ik leuk
rpaulp50 +13192
woensdag 20 juni 2018 om 16:48
NAC is geen club, maar een soort van fastfood automatiek doorgeef luik van mislukte spelers, je gaat de teamgeest missen, er is geen binding, kortom het is los zand van passanten.
Vind ik leuk
Breda83 +2186
donderdag 21 juni 2018 om 08:49
Dan heb jij NAC afgelopen jaar niet gevolgd. Daarbij, 6 spelers op een selectie van 31, zoveel impact heeft dat niet hoor...
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 14:40
Weet niet of dit zo'n gelukkige keuze is. Zeker niet als hij zich 'neutraal' over NAC heeft laten informeren door de familie Gudelj. Of als hij dit later nog gaat doen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws