'NAC wrijft zich in de handen: eerste City-huurling arriveert in Nederland'

    'NAC wrijft zich in de handen: eerste City-huurling arriveert in Nederland'

    dinsdag 19 juni 2018 om 21:10

    NAC Breda heeft zich bijna verzekerd van de tweede versterking voor het komende seizoen. Nadat Pele van Anholt maandag voor twee jaar werd vastgelegd, is nu de Serviër Luka Ilic op komst, meldt BN De Stem.

    De middenvelder, die over twee weken zijn negentiende verjaardag viert, is gearriveerd in Nederland. Hij wordt gehuurd van Manchester City. Ilic is de eerste van maximaal zes huurlingen van de Premier League-kampioen die naar NAC komen. Van het half dozijn City-spelers van vorig seizoen, plakt alleen Paolo Fernandes er een tweede jaar aan vast in het Rat Verlegh Stadion.

    Jeugdinternational Ilic werd in 2017 samen met zijn broer Ivan Ilic door Manchester City voor ruim vijf miljoen euro overgenomen van Rode Ster Belgrado. Het voorbije seizoen werd Ilic direct terug verhuurd aan Rode Ster, waarmee hij kampioen van Servië werd. Hij kwam veertien keer in actie, waarvan zeven keer als basisspeler.

    Poll

    Gaat NAC zich volgend seizoen opnieuw handhaven?

    (2978 stemmen)

    Plaats een reactie

    danny9874 +1522
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:14
    ok
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 21:19]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:16
    Waar heb je het over?.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:17
    Over dat ze als eerste in de rij staan
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10705
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:18
    Gokje, ik denk die Servische huurling van City.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:19
    dat weet ik ook wel maar snap niet echt wat hij bedoelt met , wel in het eerste staan.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10705
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:22
    Wederom een gokje, dat een speler die tegen de basis van een topploeg uit Servië aanzit wel goed genoeg zal zijn om bij NAC basisspeler te worden, in het eerste team.
    Vind ik leuk
    Breda83 +2152
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:26
    Hoeft niet he. Spelers worden niet perse voor de basis gehaald. Moeten het zelf op de training afdwingen. Dus als een eigen speler op die plek beter traint en speelt in oefenwedstrijden dan zal hij gewoon op de bank komen.
    Vind ik leuk
    danny9874 +1522
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:19
    Sorry, niet goed gelezen
    Vind ik leuk
    PRICE +32519
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:21
    De eerste van 6 brrrr dat is niet wat je echt moet willen allemaal huur
    Vind ik leuk
    Breda83 +2152
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:24
    Jawel hoor. Is nodig om geld te pompen in de jeugdopleiding. We huren niet maar lenen he, spelers zijn gratis. En daardoor hebben we nu een goed functionerende jeugdopleiding. Nog 1 a 2 jaar en de eerste zelf opgeleide spelers komen in de basis, en dan hebben we de City spelers steeds minder nodig.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:56
    Helaas geen likes...maar zal wat inhoud toevoegen...De beste kwaliteit van deze speler zijn zijn dribbels, kwaliteit van schieten moet omhoog en passing is redelijk goed met ruimte voor verbetering. Ok
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:16
    Tjerretjof is ook goed
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:17
    Als hij net zo uitblinkt als Angelino dan speelt hij misschien over twee seizoenen bij ons.
    Vind ik leuk
    Excelsior +1348
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:19
    Ben bang van niet hij speelt niet eens alle wedstrijden in Servië.
    Vind ik leuk
    NACnz +129
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:24
    Logisch, t menneke is 18 jaar! Waarom denk je dat ze city spelers naar NAC brengen? Om ze juist meer te laten spelen en wedstrijd ritme op te doen.
    Vind ik leuk
    Excelsior +1348
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:29
    Ja maar Servië
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:47
    Ja maar Nederland
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:08
    Hoeveel speede Frenkie de Jong op die leeftijd bij Ajax? Ook alleen in het tweede.
    Vind ik leuk
    Excelsior +1348
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:26
    Daar heb je een goed punt. Maar toen hij 19 was ook nog niet op zijn niveau.
    Vind ik leuk
    Thobar +3987
    woensdag 20 juni 2018 om 03:18
    Helemaal niks want toen speelde hij nog bij Willem II
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:14
    Ook niet in het eerste.
    Vind ik leuk
    Thobar +3987
    woensdag 20 juni 2018 om 14:00
    Hoho een hele invalbeurt
    Vind ik leuk
    Mascleta +268
    woensdag 20 juni 2018 om 09:40
    Hij speelde niet alle wedstrijden omdat hij als 18-jarige ook nog uitkwam voor de JO-19. Waar hij overigens ook kampioen mee geworden is.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29563
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:19
    Manchester 2 🤣.

    Hoop voor hun dat hij er wat van kan.
    Vind ik leuk
    Morris +22427
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:19
    Groot talent
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:20
    Nou,die gaat volgend jaar ook naar psv
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1645
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:26
    Totdat City er genoeg van heeft en dan is het klaar met nac.
    Vind ik leuk
    Breda83 +2152
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:28
    Nee hoor. Hebben een contract voor 5 jaar. Dit wordt jaar 3.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1645
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:31
    Dat is relatief korte termijn, lijkt me niet gezond dat je voor het geraamte van je team puur afhankelijk bent van huurlingen.
    Vind ik leuk
    Breda83 +2152
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:38
    Wacht nou maar af wat we zelf halen. Elk jaar een paar eigen spelers, dan staat er aan het einde van het contract gewoon een Eredivisiewaardig elftal met zelf opgeleide en gehaalde spelers. Niet iedereen die dit jaar komt van City zal basis gaan spelen
    Vind ik leuk
    Muskeklier +198
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:51
    Angelino voor 5,5mil naar psv nac krijgt %van verkoop(2,5 tot 5%?)
    Dat levert tonnen op, voor 1 speler he.... Nu ambrose & Mari nog voor 1 juli en Garcia (&barker) voor 1 september en nac hengelt met het kortetermijnbeleid gewoon bijna 1 mil binnen voor spelers die ze GRATIS kregen van man. City
    Gister van Anholt getekend bij nac dus denk met eigen spelers wel goed komt!

    Zal nog een hint geven hier
    Half juli sluit de jongste speler vant wk aan bij nac! Afkomstig uit australie&onderdeel van de city group😂)

    Overigens onder 19 gepromoveerd naar eredivisie en o17 promotie richting eredivisie op haar na gemist....

    Dus ook met toekomstige eigen jeugd komt het wel goed!
    Vind ik leuk
    Jafio +1686
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:31
    Nac en city hebben een afspraak voor 5 jaar en tot nu toe weet City dat alle spelers die bij Nac gespeeld hebben goed in markt liggen. Mari mogelijk naar Fenerbahçe, Angelino PSV, Manu staat in de belangstelling van Spaanse ploegen, Ambrose vermoedelijk naar Nice !! Dus beide hebben baat bij deze aanpak.
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +887
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:41
    t lijkt me toch niet dat je met deze gekke huurdeals als club vooruit kan, (tenminste een stabiel team kan bouwen voor op
    lange termijn) tis altijd een verrassing of ze presteren ofniet
    Vind ik leuk
    Breda83 +2152
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:44
    Nogmaals; NAC leent die spelers, betalen er niets voor. Besparen daar geld mee om in de jeugdopleiding te pompen en eigen spelers te halen. Dit jaar een samenwerking met Helmond Sport om de grootste talenten te laten rijpen in de JL, we zijn nu financieel gezond en over 2 a 3 jaar zullen de eerste talenten uit de eigen jeugd basisspeler zijn. Alles is júist gericht op de lange termijn en bedoeld om de club te laten groeien. Wat ook lukt. Nogmaals, financiëel uit de problemen, goed draaiende jeugdopleiding, kunnen weer spelers kopen, stadion uitverkocht etc etc
    Vind ik leuk
    4everfcu +2339
    woensdag 20 juni 2018 om 07:31
    dus eigenlijk krijgt nac spelers omdat ze ze zelf niet kunnen betalen.
    en dat is toch jammer aangezien je spelers op het veld het vermogen vd club zijn.
    Vind ik leuk
    Breda83 +2152
    woensdag 20 juni 2018 om 09:29
    Trust me, behalve de top 3 kan niemand in NL deze spelers betalen. NAC kan deze spelers ook niet zelf opleiden, de grootste talenten worden als ze 15, 16 zijn toch wel door de top 3 weggekaapt. Maar goed, de categorie daaronder kunnen we wel behouden, en er ligt nu een beleidsplan wat uitgevoerd wordt en haalbaar is om over een aantal jaar een groot aantal spelers uit de eigen opleiding in de basis te hebben staan. En dan zijn de City spelers alleen maar leuke extraatjes, en niet meer de spelers waar we op moeten bouwen.

    Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven, dus liever 6 gratis spelers zodat de rest van de organisatie kan groeien dan al het geld pompen in salarissen van de spelers en zoals een aantal jaar geleden geen doorstroming van de jeugd hebben en een selectie van 30 plussers die geen geld meer opleveren....
    Vind ik leuk
    4everfcu +2339
    woensdag 20 juni 2018 om 15:51
    het gaat er niet om dat nederlandse clubs ze wel of niet kunnen betalen het gaat erom dat wij als nederland zijnde onze identiteit verliezen en we speeltjes van engelse clubs worden en dat moet je als nederlandse clubs niet willen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 15:51]
    Vind ik leuk
    Breda83 +2152
    woensdag 20 juni 2018 om 15:58
    Tsja, je doet er alleen niets aan. Promovendus in Engeland krijgt al iets van 130 miljoen. Van dat bedrag kan een gemiddelde Nederlandse club 10 jaar alle kosten van betalen. Dus als de Engelsen alle talenten opkopen, wat moet je dan als Nederlandse club? Principieel blijven en vasthouden aan spelers die qua niveau ver verwijderd zijn van de top, of meegaan hierin en er het beste van maken?
    Vind ik leuk
    4everfcu +2339
    woensdag 20 juni 2018 om 16:02
    ja principieel want als alle nederlandse clubs dat doen hebben die grote engelse clubs geen clubs om ze te stallen waardoor ze waarschijnlijk een stuk minder talenten opkopen die dan gekocht kunnen worden door bvb een nac of denk jij dat die clubs die spelers stallen om bvb nac te helpen nee natuurlijk niet die kopen alles waar ze ook maar van denken dat het wat kan worden en verhuren ze weer door in de hoop er wat op te verdienen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 16:05]
    Vind ik leuk
    Breda83 +2152
    woensdag 20 juni 2018 om 16:03
    Dan gaan ze dus naar alle landen ter wereld, BEHALVE Nederland.

    Nee, daar redden we het voetbal wel mee....
    Vind ik leuk
    4everfcu +2339
    woensdag 20 juni 2018 om 16:06
    dat zou kunnen maar laat die andere landen dan maar engelse sateliet clubs worden houden wij onze identiteit
    Vind ik leuk
    Breda83 +2152
    woensdag 20 juni 2018 om 16:08
    Fijn dat we onze eigen identiteit hebben maar ook dan geen reet voorstellen in Europa...
    Vind ik leuk
    4everfcu +2339
    woensdag 20 juni 2018 om 16:12
    als we in nederland maar een leuke competitie hebben daar gaat het om.
    europa kan mij gestolen worden heb ik helemaal niets mee, en ook met huurlingen stellen we in europa niets meer voor.
    dat komt dus precies door die clubs die alles opkopen en doorverhuren die zijn daar de oorzaak van en daar moet je als nederlandse club niet in mee willen gaan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 16:12]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:53
    Ik hoop dat NAC bij de city group gaat behoren onder behoud van eigen identiteit
    Dit concept heeft zich bewezen
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:15
    Lekker doorgaan zo! Eigen jeugd in de weg zitten door weer een buitenlander die niks beter zal zijn. Het grootste probleem in NL en voor het NL elftal. Constant buitenlandse spelers aantrekken (alle clubs) waardoor er te weinig goede NL jeugd door komt. Het kon in de jaren 70/80/90 ook dus nu kan het ook. Maar ja, de angst regeert + een buitenlandse niksnutterige naam levert meer seizoenkaarten op. NL opleidingsland voor andere landen. Geen wonder dat ijsland,denemarken,zweden en belgie, servie wel op het wk zijn. Veel spelers hiervan kregen hier wel de kans en werden beter terwijl NL spelers hier geen kans meer krijgen en stil blijven staan in hun ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 01:01
    Leer eerst maar eens lezen meneer de achter het net Visser! Er is hier al een aantal keer uitgelegd hoe NAC te werk gaat en waarom ze die deal met City hebben. Als je dat ff tot je door laat dringen dan reageer je niet zo achterlijk zoals jij nu doet! LEZEN IS WETEN. Kerel!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 07:41
    Nac city is geen club. Het is een lagere afdeling van Man city. Niet mijn reactie is achterlijk maar de manier waarop clubs als nac te werk gaan. Als je je eigen (jeugd) spelers de kans geeft is er niks aan de hand, zijn niks minder dan de huurlingen maar ja... supporters willen exotische namen. Waar nac in de goede oude tijd nog een eigen identiteit had is dat met deze deal volkomen verdwenen. Nog ff en nac verdwijnt zelf. Maar Danny, blijf vooral geloven dat je club het op deze manier goed doet, zegt wel wat over je vermogen tot realistisch denken, niet aanwezig! Nog 1 jaar ere en dan mogen jullie weer terug naar de JL.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 07:41]
    Vind ik leuk
    Breda83 +2152
    woensdag 20 juni 2018 om 10:48
    Jij denkt dus serieus dat NAC in de eigen jeugd jongens als Angelino, Garcia en Ambrose heeft rondlopen?

    NAC heeft nog steeds een eigen identiteit trouwens. Die identiteit wordt bepaald door de supporters, niet door de spelers. Dan zouden we namelijk elk jaar een andere identiteit hebben, aangezien er elk jaar wel spelers weggaan en nieuwe komen.

    Volgens mij ben je gewoon bang dat jouw cluppie de boot gemist heeft en nu voorbij gestreefd gaat worden. Afgelopen seizoen waren we er al dicht bij, scheelde slechts 4 puntjes, maar dit jaar verwacht ik wel dat we boven Groningen zullen eindigen.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 07:42
    Nac city is geen club. Het is een lagere afdeling van Man city. Niet mijn reactie is achterlijk maar de manier waarop clubs als nac te werk gaan. Als je je eigen (jeugd) spelers de kans geeft is er niks aan de hand, zijn niks minder dan de huurlingen mar ja... supporters willen exotische namen. Waar nac in de goede oude tijd nog een eigen identiteit had is dat met deze deal volkomen verdwenen. Nog ff en nac verdwijnt zelf. Maar Danny, blijf vooral geloven dat je club het op deze manier goed doet, zegt wel wat over je vermogen tot realistisch denken, niet aanwezig! Nog 1 jaar ere en dan mogen jullie weer terug naar de JL.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:30
    Ik geef het op, er is geen hoop meer voor jou!
    Vind ik leuk
    pier +179
    donderdag 21 juni 2018 om 10:39
    Beste Ronnie,
    De supporters van NAC zijn de identiteit van NAC. Er zitten 6 jeugdspelers bij de selectie en ik kan jou garanderen dat als een eigen jeugdspeler beter is dan een huurling, maar die huurling speelt toch ik mijn scc per direct op zeg. Er zit een heel verhaal achter de constructie met Manchester City. Ik verlang ook wel eens naar de goeie ouwe tijd met 80% Bredase jongens en een paar hier uit de buurt. NAC is voor mij mensen die ik al tientallen jaren ken op de tribune en dat we gezamenlijk onze club steunen. Als dat met een jongen uit Breda, Appelscha of uit Burkina Faso is maakt me op zich niet zoveel uit als ze maar knokken voor NAC. De hele wereld is veranderd. Hoeveel mensen die nu in Breda wonen komen echt uit Breda? Natuurlijk heb ik het liefst jongens uit Breda in de basis. Maar ik denk niet dat ze het daarmee gaan redden op dit moment. NAC komt uit een heel diep dal. Er begint weer een stabiele basis te komen. Ze willen straks 3,4 jongens ui de eigen jeugd in de basis hebben staan. Ze zijn financieel weer gezond. Terwijl ik dit schrijf vraag ik me tegelijkertijd af hoe dat bij jullie zit dan? Zit daar zoveel eigen jeugd dan?
    Vind ik leuk
    Bocajuun +270
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:47
    Waarom huren?
    Vind ik leuk
    Polleke +889
    woensdag 20 juni 2018 om 00:01
    Waarom niet lezen?
    Vind ik leuk
    Bocajuun +270
    woensdag 20 juni 2018 om 00:03
    Leuk hoor volgend jaar zijn ze pleite
    Vind ik leuk
    Polleke +889
    woensdag 20 juni 2018 om 00:05
    En dan komen er misschien 4 of 5 anderen...ipv 6. Rustig afbouwen en intussen bouwen aan selectie met meer ervaren en volwaardige spelers. En financieel voordeel bij verkoop door City...
    Maar: iedereen kan het hier blijven uitleggen...als het niet wilt begrijpen dan is het maar zo...
    Vind ik leuk
    Bocajuun +270
    woensdag 20 juni 2018 om 00:09
    Okee pollie
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9010
    woensdag 20 juni 2018 om 08:01
    NAC heeft geen scouting activiteiten nodig, trekken gewoon een blik mislukt talent van MC open.
    Vind ik leuk
    WG +731
    woensdag 20 juni 2018 om 09:02
    Je hebt geen idee waar je het over hebt
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9010
    woensdag 20 juni 2018 om 09:12
    Het is niks en het wordt niks met NAC, naam veranderen in NICS.
    Vind ik leuk
    WG +731
    woensdag 20 juni 2018 om 09:17
    Haha wat een frustratie in de vroege ochtend, heerlijk.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9010
    woensdag 20 juni 2018 om 09:24
    Nee dat is geen frustratie, maar een poging om je misplaatste
    optimisme wat te temperen, warme menselijke bezorgdheid zal ik maar zeggen, waar kom je dat nog tegen vandaag de dag ?
    Ga je zo direct huilen als het seizoen aan de gang is, je kan niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb !
    Maar goed, ze kunnen bij NICS dan altijd nog met de smoes komen dat ze de blikopener niet konden vinden.......
    Vind ik leuk
    Breda83 +2152
    woensdag 20 juni 2018 om 11:10
    Er zit een kern van waarheid in je verhaal; naast het eigen scouting netwerk ( vooral Belgie) heeft NAC toegang tot de database van de City Group. Daar staan zo'n beetje alle jonge spelers van Europa in. Veel van die spelers hebben niet het niveau wat City zoekt, maar daardoor prima voetballers voor een club als NAC. Zijn alleen niet mislukt bij City ( alhoewel de nieuwe linkbach Leigh wel een verleden heeft bij City) maar nooit in aanmerking gekomen omdat ze niet tot de grootste talenten van Europa behoorden. Dus dat soort spelers, zoals een Mets, haalt NAC zelf en staan bij NAC op de loonlijst, daarbij lenen ze dan maximaal 6 van de grootste talenten in de NAC academie. Dus wat ik zeg, kern van waarheid, maar dat is meer per ongeluk dan daadwerkelijk gebaseerd op feiten heb ik het idee...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9010
    woensdag 20 juni 2018 om 16:48
    NAC is geen club, maar een soort van fastfood automatiek doorgeef luik van mislukte spelers, je gaat de teamgeest missen, er is geen binding, kortom het is los zand van passanten.
    Vind ik leuk
    Breda83 +2152
    donderdag 21 juni 2018 om 08:49
    Dan heb jij NAC afgelopen jaar niet gevolgd. Daarbij, 6 spelers op een selectie van 31, zoveel impact heeft dat niet hoor...
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 14:40
    Weet niet of dit zo'n gelukkige keuze is. Zeker niet als hij zich 'neutraal' over NAC heeft laten informeren door de familie Gudelj. Of als hij dit later nog gaat doen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'NAC wrijft zich in de handen: eerste City-huurling arriveert in Nederland'