Drenthe waarschuwt voor 'topgozer': 'Hij ruikt bloed en sloopt je helemaal'

    Drenthe waarschuwt voor 'topgozer': 'Hij ruikt bloed en sloopt je helemaal'

    woensdag 20 juni 2018 om 09:30

    Om Cristiano Ronaldo van scoren af te houden, is er voor Marokko maar één oplossing: hem zo goed en lang mogelijk aan de zijkant van het veld houden. Dat zegt Royston Drenthe, die bij Real Madrid ploeggenoot was van de Portugese superster. 

    "In mindere fases gaat elke bal mis, maar hij blijft het proberen en ineens begint hij weer te scoren en dan is er geen houden meer aan. Nou, in zo'n fase zit hij nu, kan ik je zeggen", aldus Drenthe in gesprek met de Volkskrant. 

    Aan de zijkant van het veld neemt de dreiging van Ronaldo af, weet hij. "Vanaf daar word je een-tegen-een nooit geklopt. Hij is de snelste niet meer. Ronaldo wil je ook niet meer dollen, hij wil schieten vanaf de best mogelijk positie."

    Toch weet Drenthe dat het CR7 bijna altijd lukt om het net te vinden. "Ook al raakt hij geen pepernoot, dan nog kan hij scoren, omdat hij zo compleet is. Hij kan zo ongelooflijk hoog springen bijvoorbeeld."

    "Buig jij je hoofd als hij scoort, dan kun je het vergeten. Dan ruikt hij bloed en sloopt hij je helemaal. Ja, na de wedstrijd is-ie heel lief. Echt een topgozer."

    Ronaldo (33) komt woensdagmiddag met Portugal in actie tegen Marokko. De wedstrijd begint om 14.00 uur. 

    Poll

    Wat wordt de uitslag bij Portugal-Marokko?

    (820 stemmen)

    Plaats een reactie

    ItsKezier +78
    woensdag 20 juni 2018 om 09:41
    Het is pas één wedstrijd geweest.. FC Cristiano Ronaldo vs Spanje waar hij gewoonweg de beste was. Messi en Neymar hadden in wedstrijd één zeker het nakijken. By far zelfs. Maar, het is pas wedstrijd één want de rest van het team is zeer weinig. We gaan zien hoe ver hij komt dit WK, maar ik was zeer onder de indruk van het spel van Ronaldo.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7465
    woensdag 20 juni 2018 om 09:47
    Noem de rest maar niks, als je ziet dat bijvoorbeeld een Ijsland een zeer moeilijke tegenstander is op inzet en mentaliteit dan is een Portugal enkel met daarbij nog een Ronaldo in bloedvorm een reuze obstakel. Je zet nu al die spelers weg als figuranten maar Portugal is toch zeker meer dan enkel Ronaldo
    Vind ik leuk
    ItsKezier +78
    woensdag 20 juni 2018 om 13:20
    Hi @DeanJayden, dan lees je mijn post niet goed. Ik heb het nog "maar" over wedstrijd een, maar de selectie van Brazilie is de allersterkste rondom Neymar, daarna imo Argentinie en daarna pas Portugal. Des te knapper toch hoe hij het deed in wedstrijd één? Don't get me wrong ze zijn allemaal geweldig en ik ben meer Messi dan Ronaldo... maar er is geen ontkomen aan dat ronde een door Ronaldo is gewonnen, toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:44
    Marokko vanmiddag 15.45 uitgeschakeld. Heel logisch met spelers uit de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:13
    Ziyech bij Ajax, S Amrabat en El Ahmadi van Feyenoord............en wie nog meer?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17571
    woensdag 20 juni 2018 om 10:56
    Zoveel zijn er dat toch niet. Ach ja, jij hebt ook weer iets onzinnigs te melden en VP geeft dit soort achterlijke idioten zoals jij podium.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +635
    woensdag 20 juni 2018 om 09:44
    Als ie deze vorm blijft aanhouden, worden ze nog wereldkampioen ook.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10650
    woensdag 20 juni 2018 om 10:00
    We hebben Royston Drenthe echt nodig om te zien hoe goed Ronaldo is...
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:04
    Drenthe wie? Aldus Ronaldo
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17571
    woensdag 20 juni 2018 om 10:57
    Drenthe me sabi toch-;)
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:18
    Drenthe, is dat niet een bekende rapper?
    Vind ik leuk
    FSCeara +7831
    woensdag 20 juni 2018 om 10:24
    Nou niet bekend en al zeker geen echt rapper. Ik ken hem als degene die in Rusland geen kapper kon vinden
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:42
    Ik zag het gisteren,en daar dan een paar duizend euro voor neertellen om te laten zien ,kijk mij eens....puur status
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:00
    'Hij ruikt bloed en sloopt je helemaal'


    MAAK ME GEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:04
    Ongesteld? :)
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:15
    ...volgende week pas ;-0
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:16
    Oh toevallig, dan hebben we nog ff..
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:19
    en een echte zeeman...........................
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:21
    ^^
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1837
    woensdag 20 juni 2018 om 11:05
    niet de snelste meer ?Ronaldo heeft record verbroken van 40 kilo meter per uur gehaald tegen Spanje, dat heeft geen speler gehaald.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1837
    woensdag 20 juni 2018 om 11:07
    Ronaldo doet inderdaad geen zinloze overstapjes meer en over de bal heen gaan zoals Neymar dat wel goed maar hopelijk leert Neymar dat af en wordt die ok effectiever dan kan het een wereldtopper worden.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8362
    woensdag 20 juni 2018 om 11:48
    Ik ben alleen fan als Ronaldo voor Realmadrid speelt dus van mij mag van mij Marokko winnen .
    Vind ik leuk
    haarlemx +420
    woensdag 20 juni 2018 om 13:04
    Tot zover de tactische bespreking voor de lokale F-jes van rapper two face.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Drenthe waarschuwt voor 'topgozer': 'Hij ruikt bloed en sloopt je helemaal'