Van Praag ziet bui al hangen: 'Carrière van Kluivert gaat tot stilstand komen'

    Van Praag ziet bui al hangen: 'Carrière van Kluivert gaat tot stilstand komen'

    woensdag 20 juni 2018 om 12:26

    Justin Kluivert is 'veel te jong' voor een transfer naar de Serie A. Dat zegt KNVB-voorzitter Michael van Praag in gesprek met Voetbal International. Hij durft te stellen dat de carrière van de aanvaller van Ajax niet gebaat is bij de stap naar AS Roma. 

    "Een jongen in ontwikkeling. Komt net kijken. Fantastisch als hij veel geld kan gaan verdienen. Dat gun ik iedereen. Maar ik voorspel je dat zijn carrière tot stilstand komt. Hij is veel te jong", aldus Van Praag.

    "Die komt in een prestatieklimaat terecht dat hij nu nog niet kan bijbenen. Met alle gevolgen van dien voor het Nederlands elftal." 

    Ruim een week geleden arriveerde Kluivert in Rome voor zijn medische keuring. Sindsdien is het stilgebleven rond de éénmalig Oranje-international. Roma en Ajax hebben de transfer van de aanvaller nog altijd niet bevestigd. Volgens diverse media gaat Kluivert circa achttien miljoen euro opleveren. 

    Poll

    Gaat Kluivert slagen bij Roma?

    (17935 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +18137
    woensdag 20 juni 2018 om 12:31
    Dit soort uitspraken zijn beter dan het uitspreken dat je Feyenoord het kampioenschap gunt.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:38
    Houdt jij je nou maar bezig met je eigen cluppie... Toon eens dat je meer houdt van je eigen club dan je haat tegen Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18137
    woensdag 20 juni 2018 om 12:44
    Wat een achterlijke reactie.

    Ten eerste hou ik zielsveel van mijn cluppie en doet het veel pijn om te zien in welke staat wij verkeren. Wat bedoel je dan.

    Ten tweede, haat tegen Feyenoord? Als ik al een club zou 'haten' dan is dat concurrent PSV hoor.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 12:44]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:55
    Ajacied_8, Kom op nou PSV haten.
    Je kunt toch geen hekel hebben aan een mooie griet omdat je ze geen beurt mag geven.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 14:03
    Jij hebt een achterlijke reactie. Waarom ga jij Feyenoord er weer bijhalen? Houdt het lekker bij je eigen clubje in plaats van te gaan lopen stoken.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18137
    woensdag 20 juni 2018 om 14:08
    Ik haal Feyenoord erbij omdat Van Praag die er vorig jaar bijhaalde. Hij moet onpartijdig en objectief zijn.
    Als hij er AZ had bijgehaald, had ik AZ als voorbeeld gegeven, maar dat deed hij niet.

    Dat hij het individu Kluivert veroordeelt is alleen maar goed. Deze ontwikkeling raakt alle Nederlandse clubs. Daarom is dit wel een goede uitspraak.

    Snap je deze uitleg?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 15:43
    Zo heh heh eindelijk een fatsoenlijke uitleg.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18137
    woensdag 20 juni 2018 om 15:56
    Dat ga ik dus niet elke keer doen als je het weer niet snapt.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 17:20
    Waar zegt hij dit dan? Waarom zou ie Fey haten? Niet echt onze concurent.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 20:33
    Haha deze reactie. Lekker verdedigen voor je vriendje. Ff verder lezen vent.
    Vind ik leuk
    Purist01 +559
    woensdag 20 juni 2018 om 13:02
    En nog triester dan dat je Marokko het WK gunt. De hypocriet.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 17:22
    Marokko is reeds uitgeschakeld. De waarheid.
    Vind ik leuk
    Johnny020 +86
    woensdag 20 juni 2018 om 12:32
    ik hoop het !!!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:32
    Met welke pet op doet M. van Praag deze uitspraak?
    Vind ik leuk
    SimonSays +5850
    woensdag 20 juni 2018 om 12:49
    Ik geloof een New York Yankees pet.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31389
    woensdag 20 juni 2018 om 14:34
    Tis een hypocriete ouwe zak die goede sier wil maken met het werk van anderen.

    Gewoon voor de vakantie aan een boom binden!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:32
    ik vraag me dus af of Kluivert nu wel of niet naar Roma gaat
    kan een van de echte ajaxcieden mij misschien vertellen of ie in Amsterdam begonnen is met de training
    want ben toch wel benieuwt , ik hoop dat ie het verstand in zijn hoofd heeft gekregen , en beseft dat ie het beste nog een paar jaar bij Ajax kan blijven
    Vind ik leuk
    RocknRoll +992
    woensdag 20 juni 2018 om 12:36
    Er wordt gewacht tot 1 juli om de transfer te bevestigen. Zodoende kan deze transfer in het nieuwe boekjaar geschreven worden.

    ps; Hij was niet aanwezig bij de 1e training van Ajax.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 12:41]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:41
    oke , dus hij is niet begonnen met de voorbereiding van Ajax
    had hem nog graag gezien in de Nederlandse competitie , want hij heeft zeker talent
    ik ben alleen bang dat van Praag gelijk krijgt , en dat Kluivert nog niet goed genoeg is voor Roma , en daardoor op de bank beland
    Vind ik leuk
    Jozef +36124
    woensdag 20 juni 2018 om 12:45
    Wat goed is komt snel, maar of ie zó goed is betwijfel ik ook...
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:51
    hij is goed , maar absoluut nog geen top , en ik denk dat er bij Ajax nog genoeg te leren is voor hem
    Vind ik leuk
    Pimman +2922
    woensdag 20 juni 2018 om 12:55
    Ben ook bang dat hij het niet gaat redden ondanks al zijn talent.
    Vind ik leuk
    Pimman +2922
    woensdag 20 juni 2018 om 12:52
    Niet alleen kans dat zijn carrière tot stilstand komt ..zelfs zijn transfer is al tot stilstand gekomen! ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:01
    eerst had je hier elke dag 2 artikelen over Kluivert , en nu al zeker een week niks , dat is best vreemd natuurlijk
    maar als de transfer niet door zou gaan dan had ie zich toch moeten melden bij Ajax lijkt mij
    Vind ik leuk
    Pimman +2922
    woensdag 20 juni 2018 om 13:08
    Mee eens maar hij zal mondelinge afspraken hebben met Ajax en Roma dat zolang de onderhandelingen oid nog lopen hij vrijgesteld is voor werkzaamheden.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 17:24
    Afkicken is altijd moeilijk.
    Vind ik leuk
    broedkip +1542
    woensdag 20 juni 2018 om 12:33
    van Praag stemt op Marokko voor Kluivert
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23577
    woensdag 20 juni 2018 om 12:35
    Kluivert gaat heel Nederland leedvermaak bezorgen met de rest van zijn carrière. Een verkeerde keuze, verkeerde persoonlijkheid, gaat het niet redden. Vertrekt te vroeg en denkt al gearriveerd te zijn. Succes Justin alias Drenthe 2.0
    Vind ik leuk
    RocknRoll +992
    woensdag 20 juni 2018 om 12:35
    De tijd zal het leren
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:36
    'Ik voorspel je dat de carrière van Van Praag tot stilstand komt. Hij is te oud'
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:37
    Ik ben PSVer maar gewoon objectief gezien is het allemaal speculeren, misschien valt alles wel op z'n plaats en wordt hij een succes,hij heeft de potentie en is niet( zonder te vergelijken) de eerste jonge speler die zo'n stap maakt,daar komt bij dat de prestatiedruk bij Ajax minstens zo hoog is als bij Roma.We gaan het wel zien.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 12:37]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:40
    Hier ben ik het helemaal mee eens, laten we even wachten met oordelen. Als het echt een topper is redt hij het bij Roma ook. Voor leedvermaak is nog tijd genoeg als hij zometeen flopt, dan kunnen we hem minstens een half jaar uitlachen
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:01
    Mogelijk wordt hij eerst uitgeleend? Atalanta of zoiets? Vlieguren maken voor hij de strijd in Rome aan gaat
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:51
    Verstandig gezegd. Prestatiedruk is bij Ajax zeker hoog toch staan er bij Roma meerdere spelers in je nek te hijgen en is de krediet echt minder.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 20:41
    Misschien wel goed voor hem,bij Ajax had hij op die positie niet echt concurrentie.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 21:45
    Dat is zeker waar, maar of dat goed is voor hem. Ik denk dat hij veel moet spelen, hopelijk gebeurt dat daar ook.
    Vind ik leuk
    rinirat +2219
    woensdag 20 juni 2018 om 12:37
    Hij gaat het ook niet redden.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1475
    woensdag 20 juni 2018 om 12:37
    Kan lekker op het bankje gaan zitten daar. 3 goede wedstrijden in een seizoen is daar niet genoeg. Zoveel tijd als bij Ajax krijgt hij daar niet.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5802
    woensdag 20 juni 2018 om 12:41
    Dit kon Stevie Wonder ook vertellen als je Mio als zakkenvuller hebt.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4134
    woensdag 20 juni 2018 om 12:48
    "Die komt in een prestatieklimaat terecht dat hij nu nog niet kan bijbenen. Met alle gevolgen van dien voor het Nederlands elftal."

    Wat een onzin, alsof Kluivert anders wel een zekerheidje voor Oranje was geweest. Er lopen in de eredivisie net zo'n getalenteerde spelers rond op zijn positie. Maar als je maar naar 1 a 2 clubs kijkt tja, dan heeft van Praag gelijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:50
    Had beter zijn contract bij ajax kunnen verlengen beter voor zijn verdere ontwikkeling dus dan is het makkelijker aansluiten bij een buitenlandse club en ook dan had zowel híj als ajax er financieel ook beter van geworden
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:51
    Hij heeft wel een punt, maar hij stelt dit een beetje overdreven. Geldt dit dan ook voor talenten die bij as roma zelf doorbreken? Andere spelers van die leeftijd kunnen dit wel, waarom een nederlander dan niet? Ik denk dat het gunstig is dat er behoorlijk voor kluivert betaald wordt. Zo zullen ze hem minder snel afschrijven omdat hij grote waarde vertegenwoordigt.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7724
    woensdag 20 juni 2018 om 12:54
    Hij gaat simpelweg niet slagen omdat hij niet goed genoeg is, of hij red het net en dit is het maximum. Kluivert is de zoon van, en zal net als de meeste zonen niet uit de schaduw van hun vader komen.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +522
    woensdag 20 juni 2018 om 12:56
    hoezo papa Kluivert vertrok ook al op jonge leeftijd naar buitenland

    kan aleen maar mee vallen , want tegen vallen doet i al
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 14:17]
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1026
    woensdag 20 juni 2018 om 13:18
    Naar AC Milan toch?? En daarbij,Patrick kwam heel anders de serie A in dan zijn zoon. Patrick Kluivert was al 2 jaar de spits van ajax( de beste club van Europa toendertijd,ze speelden elke grote club helemaal dol in de CL) en had ajax rechtstreeks naar de CL winst geschoten in 1995!
    Zijn vader was dus al een vrij 'grote; speler toen hij naar Italie ging,dit i.t.t Justin Kluivert......onvergelijkbaar deze 2 situaties dus!
    Vind ik leuk
    Gerro +6154
    woensdag 20 juni 2018 om 12:56
    Van Praag heeft een vooruitziende blik en slaat de.spijker op zijn kop.Hij kan het weten want patje slaagde ook niet in Italië
    Vind ik leuk
    haarlemx +432
    woensdag 20 juni 2018 om 12:57
    Nou, nou, nou, gevolgen voor het Nederlands elftal valt wel mee hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:59
    laat het seizoen maar eerst eens beginnen voor jullie oordelen, wat een gewawa
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:03
    Als van Praag er voor zorgt dat spelers wekelijks op echt gras spelen en een fatsoenlijk salaris krijgen dan zullen spelers minder snel vertrekken.

    En als hij dan ook nog gaat zorgen dat spelers huren verboden gaat worden in de kleredivisie...dan kan de kleredivisie NV weer iets gaan voorstellen
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:14
    Waarom zou je spelers huren verbieden?
    Ook geen spelers meer kopen/verkopen dan?

    Als je toch aan het reorganiseren bent maak dan meteen de doelen 1 meter hoger is ook leuk.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1026
    woensdag 20 juni 2018 om 13:06
    Het is een echte 'plucheplakkert' die van Praag die de oude,corrupte elite van de FIFA altijd gesteund heeft. Kortom,een heel foute man! Maar zelfs een 'foute' man kan weleens verstandige taal uitslaan en dat doet hij dus deze keer. Helemaal mee eens.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:16
    van Praag is niet fout. Het is gewoon een Ajacied.
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +405
    woensdag 20 juni 2018 om 13:12
    Kluivert is te goed om tot stilstand te komen. Die gaat straks voor 70 miljoen verkocht worden en dan boeit het niet meer. Het gaat tenslotte om het geld en niet de carriere van een of andere nipwit die bij Ajax speelt.
    Vind ik leuk
    Mari +7665
    woensdag 20 juni 2018 om 13:23
    Kluivert kan straks in ieder geval zeggen;
    wat ben ik stom geweest, had ik maar naar mijn vader geluisterd (en oma van vader's zijde)
    Vind ik leuk
    Foebele +53997
    woensdag 20 juni 2018 om 13:24
    Justin is slachtoffer van Raiola, net zoals vele anderen voor hem! Mino ging met gestrekt been de onderhandelingen in en liet het 10 maanden duren, Ajax gaf geen krimp en dus werd het blufpoker spel van Raiola afgeketst.

    Mino kon maar 1 ding doen, Kluivert weg halen bij Ajax, want als Mino achteraf toch akkoord zou zijn gegaan met de lagere voorwaarden die Ajax in gedachte had dan was hij zijn onderhandelingspositie als zaakwaarnemer kwijt, want dan gaat iedere club het voorbeeld van Ajax volgen.

    Kortom, zaakwaarnemers maken voor hun eigen belang carrieres van spelers kapot!
    Vind ik leuk
    whiskey33 +99
    woensdag 20 juni 2018 om 13:34
    $ $ $ $ $ $ $ $ $ $
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:39
    Van Praag kan zich beter druk maken om de chaos bij de KNVB. Of zou hij hier als meest partijdige bondsvoorzitter ooit bij de KNVB niet gewoon voor verantwoordelijk zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 17:30
    Wie zegt dat van Praag dat niet doet.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:41
    komt wel goed met Kluivertje, is een ratje in de goede zin vh woord, beter naar Italie dan naar bijvoorbeeld PL in Engeland, let maar op ; wordt een topper..
    Vind ik leuk
    Mauritz +1283
    woensdag 20 juni 2018 om 13:57
    Van Praag heeft hier echt gelijk, als hij bij dat arrogante achterbakse clubje zou blijven leert hij van die middelmaat echt niets meer, behalve dan hou je een verrot karakter kunt aanleren.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 19:52]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 17:31
    Oké. Goede teksten! Je tas mag aan de mast.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31389
    woensdag 20 juni 2018 om 14:29
    Is de censuurpolitie weer bezig hier>?!>!?!

    Achterlijk volk.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    woensdag 20 juni 2018 om 14:30
    EENS !!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 16:48
    Ik hoop dat AS Roma degradeert!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 17:33
    Zeker. Kan Kluivert weer verkocht worden en Ajax mee profiteren. Goed meegedacht!
    Vind ik leuk
    HupHolland +1937
    woensdag 20 juni 2018 om 17:55
    Alleen zijjn moeder en Raiola steunen Kluivert in zijn overstap naar AS Roma.

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Praag ziet bui al hangen: 'Carrière van Kluivert gaat tot stilstand komen'