Blessurenieuws bij Ajax: rentree De Jong laat voorlopig op zich wachten

    Blessurenieuws bij Ajax: rentree De Jong laat voorlopig op zich wachten

    woensdag 20 juni 2018 om 15:00

    Van een rentree binnen de lijnen is voorlopig nog geen sprake voor Frenkie de Jong. Voetbal International meldt woensdag dat de 21-jarige rechtspoot volgende week ook niet met Ajax op trainingskamp gaat naar Duitsland. De Jong kampt nog met de naweeën van een enkelblessure. 

    Op 25 juni vertrekt Ajax naar Duitsland voor een trainingskamp. Daar worden twee oefenduels afgewerkt. De Jong mist beide wedstrijden. In februari raakte de revelatie tijdens een training geblesseerd aan zijn enkel. Hij is nog aan het revalideren. 

    Daley Sinkgraven gaat wél mee naar Duitsland, weet VIHij is herstellende van een zware knieblessure. Sinkgraven zal 'zorgvuldig gebracht worden' door trainer Erik ten Hag en de medische staf van Ajax. 

    Siem de Jong raakte tijdens de eerste training van het nieuwe seizoen geblesseerd aan zijn kuit. Over de ernst van de kwetsuur is nog niets bekend. Ook moet nog blijken wat er precies aan de hand is met Donny van de Beek. Hij haakte afgelopen maand bij Oranje af met een liesblessure. Over een week sluit de middenvelder aan bij de selectie. 

    Plaats een reactie

    woensdag 20 juni 2018 om 15:06
    Dat zijn we wel gewend met Siem, beter kunnen ze daar afscheid van gaan nemen!
    Vind ik leuk
    PRICE +32042
    woensdag 20 juni 2018 om 15:11
    Siem zit eigenlijk 3 jaar met regelmaat in de lappenmand.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +474
    woensdag 20 juni 2018 om 16:30
    leuk voor fortuna
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22056
    woensdag 20 juni 2018 om 15:10
    Sien de jong en Daley Sinkgraven gewoon verkopen tegen elk aannemelijk bod.... heb je niks aan.... die zijn 48 weken per jaar geblesseerd...... weg ermee.....
    Vind ik leuk
    Foebele +53712
    woensdag 20 juni 2018 om 15:11
    Siem hebben we ook nog ja. Lullig voor Siem, want hij blijft een van de belangrijkste spelers in de 4 titels op rij, maar hij heeft niet meer dat niveau laten zien, ook niet bij PSV dat jaartje.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22056
    woensdag 20 juni 2018 om 15:13
    Siem blijft een held.... mede door Siem won Ajax in 2011 de derde ster..... maar hij is niet meer wat ie was en zal een dure kracht zijn waar je niet veel aan hebt.... beter gebruik je dat salaris om bijvoorbeeld Matthijs de Ligt zijn contract op te waarderen......
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12402
    woensdag 20 juni 2018 om 16:39

    Siem is een held.

    Maar kan wel van zijn voetstuk vallen als deze lachewekkende soap waarbij hij maar salaris blijft vangen zonder ook maar iets bij te dragen maar blijft duren en duren.

    Is tot nu toe gewoon een grote miskoop gebleken
    Vind ik leuk
    PRICE +32042
    woensdag 20 juni 2018 om 15:14
    Siem en Frenkie de Jong Sinkgraven van Beek blessures,weinig aankopen,tijd dringt Ajax betreft de voorronde CL,word pittig.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22056
    woensdag 20 juni 2018 om 15:17
    Nou die enkel blessure zal niet erg extreem nog zijn.... van de week zag je Frenkie gewoon een sprint trekken..... en Siem ach dat is al sinds jaren dat ie meer aan de kant staat dan beschikbaar is.... te dure kracht op die manier... die had Ajax nooit moeten terughalen.....
    Vind ik leuk
    Sanuk +3188
    woensdag 20 juni 2018 om 16:18
    Had Frenkie de tram bijna gemist?
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22056
    woensdag 20 juni 2018 om 18:30
    Nee hij zag jou. ...en schrok zich de pleuris van je lelijke kop...
    Vind ik leuk
    El Cazador +5753
    woensdag 20 juni 2018 om 17:03
    Voor Siem ben je in mijn ogen te weinig respect vol. Siem bracht ons de belangrijke derde ster. Bovendien heeft die nog een contract voor 2 jaar
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22056
    woensdag 20 juni 2018 om 18:31
    Dat zei ik toch al....Siem is een held. ...maar veel te veel geblesseerd....
    Vind ik leuk
    Foebele +53712
    woensdag 20 juni 2018 om 15:10
    Sinkgraven moeten ze lekker verkopen, die jongen is geen linksback, gaat Tagliafico nooit uit de basis spelen en op het middenveld met Donny, Frenkie, Lasse en mogelijk ook Zakaria heeft hij al 4 concurrenten voor 3 plekken.

    Verkoop die jongen aan de subtop/middenmoot zodat hij daar zijn carriere weer als creatieve middenvelder uit het slop kan halen! Bij Ajax gaat het nooit wat worden!
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1791
    woensdag 20 juni 2018 om 15:21
    Nee die jongen hoort Op het middenveld te staan hij ken best aardig spelen maar niet als een back nee
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 15:37
    Laat maar weer lekker terugkomen naar Heerenveen, daar weten ze wel dat het een hele talentvolle middenvelder is...heeft verdedigend mooi wat bijgeleerd, dat op het middenveld spelen waar hij hoort zal hij vast niet verleerd zijn..
    Vind ik leuk
    Foebele +53712
    woensdag 20 juni 2018 om 15:37
    Zou een goede optie zijn, die jongen moet ook gewoon weer aan de bak komen.
    Vind ik leuk
    Kuip +6954
    woensdag 20 juni 2018 om 18:02
    Sinkgraven is inderdaad geen linksback. Welke flapdrol hem daar ooit heeft neergezet...oh ja, Peter Bosz. Desalniettemin is Sinkgraven een uitstekende voetballer. Het is te hopen dat hij gewoon een seizoen blessurevrij blijft.
    Sinkgraven hoort links op het middenveld met Frenkie de Jong centraal en van de Beek op rechts.
    Schone is de stand-in voor Frenkie en Labyad is een aanvaller, die trouwens helemaal niet bij Ajax hoort te spelen. Die kan er namelijk geen pepernoot van.
    Enfin, wanneer Overmars er binnen twee weken niet in slaagt drie a vier topspelers aan te kopen, wordt het weer een verloren seizoen voor Ajax. Op dit moment is het namelijk niks en zijn ze over een maand kansloos tegen Sturm Graz.
    Vind ik leuk
    Foebele +53712
    woensdag 20 juni 2018 om 18:08
    Ik weet niet of Sinkgraven zich in dit team kan knokken op die positie, al denk ik wel dat Ten Hag hem in de voorbereiding daar wel wat kansen zal geven om hem aan het werk te kunnen zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 15:10
    De minst blessuregevoelige De jong speelt bij ons gelukkig.
    Vind ik leuk
    AjaxRio +67
    woensdag 20 juni 2018 om 15:13
    Wat duurt dat lang bij Frenkie zeg. Iemand een idee wanneer ie weer fit is?
    Vind ik leuk
    Bartho +238
    woensdag 20 juni 2018 om 15:20
    Wat heeft iedereen gedaan bij Ajax in de vakantie...
    Vind ik leuk
    stratumseind +154499
    woensdag 20 juni 2018 om 15:30
    Niet op tijd git voor zijn transfer naar barca dan?
    Vind ik leuk
    Donnygo +2979
    woensdag 20 juni 2018 om 15:31
    Vernieuw de ervaring binnen Ajax spelers als S. de Jong en Schone brengen het niet vooral Siem maakt meer ziekenhuis kosten dan speelminuten en Schone komt te kort.

    Sinkgraven moet spelen dus leen die uit om te zien of hij echt weer fit kan worden en het niveau gaat halen dat je wilt.

    Daarom denk ik dat de eerste prioriteit voor Ajax nu moet zijn ervaren middenvelders die er direct staan en echt wat toe kunnen voegen Tadic zou perfect zijn al is hij niet haalbaar denk ik.

    V/d Beek en F. de Jong zijn er hopelijk gewoon bij tegen een Sturm Graz kunnen niet beginnen met een half jong elftal in deze fase.
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +316
    woensdag 20 juni 2018 om 15:43
    Siem ga je echt niet missen. Laat er zo snel mogelijk versterkingen komen voor zowel spelers als onze flut trainer. Het is gewoon verdacht stil bij Overmars. Of is ie lekker op vakantie?
    Vind ik leuk
    Mari +7597
    woensdag 20 juni 2018 om 15:47
    of gaat hij niet mee, omdat hij toch niet bij Ajax zal blijven
    Vind ik leuk
    michelhx +3502
    woensdag 20 juni 2018 om 15:59
    Ah, wat jammer!
    Vind ik leuk
    Muscles +714
    woensdag 20 juni 2018 om 16:28
    Zomer perikelen. Bottom line is dat er over een maand een gebalanceerd elftal moet staan. Tijd loopt
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 16:31
    gewoon zwakte
    Vind ik leuk
    HupHolland +1862
    woensdag 20 juni 2018 om 17:05
    Dat begint lekker zo.

    ajax moet zorgen dat ze snel een verdediger, middenveldeer en spits die het eerste team waardig zijn binnen hengelen.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2608
    woensdag 20 juni 2018 om 17:08
    De laatste alinea is briljant. Siem de Jong geblesseerd geraakt tijdens de eerste training. Allemachtig.
    :)
    Vind ik leuk
    Bals +395
    woensdag 20 juni 2018 om 17:41
    Nou nou de selectie is er weer helemaal klaar voor........dus niet!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Blessurenieuws bij Ajax: rentree De Jong laat voorlopig op zich wachten