'Manchester City op drempel van eerste topaankoop: 49 miljoen euro'

    'Manchester City op drempel van eerste topaankoop: 49 miljoen euro'

    woensdag 20 juni 2018 om 23:41

    De kogel is bíjna door de kerk: Jorginho wordt de eerste grote zomeraankoop van Manchester City. De Engelse grootmacht heeft een akkoord bereikt met zijn club Napoli.

    Dat meldt Gianluca Di Marzio woensdagavond. Manchester City en Napoli onderhandelen al weken over de transfer van Jorginho, die zelf al een persoonlijk akkoord heeft bereikt met de kampioen van Engeland. Inmiddels is er ook overeenstemming bereikt over de transfersom: 49 miljoen euro, exclusief bonussen. Het totale bedrag zou kunnen oplopen naar 60 miljoen.

    Het is nog niet bekend wanneer de toptransfer wereldkundig wordt gemaakt, maar alles wijst erop dat het een kwestie van tijd is. In 2014 maakte Jorginho de overstap van Hellas Verona naar Napoli, waar hij tot nu toe in 160 wedstrijden tot zes goals en veertien assists kwam. De runner-up van de Serie A betaalde tien miljoen euro voor de Italiaanse international, die in Brazilië ter wereld kwam.

    Plaats een reactie

    woensdag 20 juni 2018 om 23:50
    Zes goals en veertien assist in 160 wedstrijden..
    Elke 720 minuten een doelpunt, 1 op 8 wedstrijden. Is geen 50 miljoen waard.
    O nee, wacht, is ook maar 49.
    Met bonussen tot 60 miljoen... pfff
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 23:53
    We hebben het over een verdedigende middenvelder, de assists en goals gaan anderen wel verzorgen bij City, al is het natuurlijk wel mooi meegenomen als ook een DM in dat opzicht zo nu en dan iets bijdraagt.

    Dembélé had afgelopen seizoen 0 goals en 0 assists bij Spurs, maar toch vindt men over het algemeen dat hij een ijzersterk seizoen heeft gespeeld.

    Over Dembélé gesproken, veel wijst erop dat hij naar China gaat.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 00:24]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 00:33
    Snap ik natuurlijk ook wel.
    Is alleen raar dat ze dat erbij plaatsen, zegt nl gezien zijn positie niets over zijn kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    El Pibe +676
    donderdag 21 juni 2018 om 00:55
    zo natuurlijk kwam het niet over.
    Slechte counterattack...
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:58
    Je kunt niet bij elke counter scoren. Mijn punt is dat de hoeveelheid assists en goals van een type speler als Strootman in deze context niet relevant is en niet in relatie staat tot transfersom. Maar nu verdedig ik alleen maar.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10258
    woensdag 20 juni 2018 om 23:54
    Een geweldige moyenne toch?

    Voor de verhuur, iets anders kan ik er niet van maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:04
    Beter dan Strootman voor Jorginho die zelfde type, maar begaafdere, speler is.
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    woensdag 20 juni 2018 om 23:55
    Als je zo rekent is zijn scorings percentage niet geweldig hoog,daarbij City speelt aanvallend.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 23:56]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:08
    Maar van zijn goals waren er wel enkele in Champions League in slechts handvol wedstrijden, dus staat er m.n. in belangrijke wedstrijden wel, verklaart een hoop.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    woensdag 20 juni 2018 om 23:56
    Jammer, maar voor dit geld kunnen we hem niet laten skieten. Speelt meer verdedigend hoor, wat zitten hier mensen te zeiken over scoren ? Daar heb je aanvallers voor
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 23:58]
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15619
    donderdag 21 juni 2018 om 12:21
    Lijkt erop dat mensen Jorginho niet echt kennen en maar wat roepen. Ik denk dat Jorginho voor Pep perfect is.City en Napoli kunnen alle twee tevreden zijn over het bedrag voor een speler van zijn kaliber die zijn top nu in gaat.
    Vind ik leuk
    Kevinho +572
    donderdag 21 juni 2018 om 00:01
    De vervanger van Fernandinho?
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 00:10
    Op den duur zeker, Fernandinho is ook al 33, maar aankomend seizoen denk ik dat Fernandinho nog heel regelmatig zal starten voor City.

    Misschien klinkt het gek, maar ik denk dat hij bijna net zo'n belangrijk aandeel had vorig seizoen als de enorm geprezen De Bruyne.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 00:14]
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15619
    donderdag 21 juni 2018 om 12:22
    Klinkt niet gek. Mensen die verstand van voetbal hebben weten dat zonder Fernandinho vorig seizoen onmogelijk was.

    Fernandinho is net als Silva ondergewaardeerd. Iedereen denkt Fernandinho kan alleen verdedigen maar hij kan letterlijk alles.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 12:23]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 13:03
    Ben ik het mee eens, bedoelde ook meer dat het misschien gek klinkt in de oren van sommigen (omdat hij inderdaad nogal eens wordt onderschat). En hoe je David Silva kunt onderschatten is mij helemaal een raadsel, haha!
    Vind ik leuk
    QPK1985 +95
    donderdag 21 juni 2018 om 02:05
    Ik vind Jorginho geen versterking voor de basiself van City. Hij komt niet in de buurt van het niveau van Kanté. Ook Matic, Henderson en Dier bij de concurrentie zijn beter op die positie. William Carvalho van Sporting had b.v. een veel logischer keuze geweest
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 15:11
    Sorry dat ik het zeg, maar wat je zegt over Matic, Henderson, Dier en Carvalho klinkt als de grootste onzin
    Vind ik leuk
    QPK1985 +95
    donderdag 21 juni 2018 om 18:41
    Wat vind je onzin?
    Vind ik leuk
    donderdag 28 juni 2018 om 08:45
    Dat jij zegt dat ze beter zijn dan Jorginho
    Vind ik leuk
    QPK1985 +95
    zaterdag 30 juni 2018 om 00:36
    Het is geen onzin als ik zeg dat Jorginho niet tot de top 20 beste verdedigende middenvelders ter wereld behoort, daar draait het natuurlijk om. City wil CL winnen toch?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 30 juni 2018 om 00:38]
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3278
    donderdag 21 juni 2018 om 08:27
    Geen verkeerde speler maar ik zag hem laatst met Italië spelen en daar vond ik hem erg traag.
    Vind ik leuk
    Kevinho +572
    donderdag 21 juni 2018 om 19:17
    Dat was vast een oefenwedstrijd. Iedereen speelde traag.
    Vind ik leuk
    City boy +333
    donderdag 21 juni 2018 om 12:31
    Ik ben hier niet happy om waarom een vervanger voor fernadinho halen als je een betere gundogan op de bank hebt

    Ik kan het niet bevatten het kleine beetje dat ik van hem gezien heb vorig seizoen was uistekend
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Manchester City op drempel van eerste topaankoop: 49 miljoen euro'