'PSV onderhandelt met Fenerbahçe én plant soepele overgangsperiode'

    'PSV onderhandelt met Fenerbahçe én plant soepele overgangsperiode'

    donderdag 21 juni 2018 om 07:04

    Terwijl PSV deze week nog onderhandelt met Fenerbahçe over een afkoopsom voor Phillip Cocu, probeert de Eindhovense club een soepele overgangsperiode te plannen. De beoogde opvolger Mark van Bommel is nog actief op het WK.

    De vraag is vooral hoe Van Bommel zijn technische staf wil invullen, schrijft het Eindhovens Dagblad. Hij is momenteel de assistent van Bert van Marwijk bij Australië. Vooral belangrijk is of de oud-middenvelder een formele of informele rol voor zijn schoonvader in gedachten heeft.

    Het ED concludeert concludeert dat de aanwezigheid van Van Marwijk een enorme ruggensteun kan zijn voor de nieuwbakken coach Van Bommel, maar het kan hem tegelijkertijd kwetsbaar maken. 'Er is zeker iets voor te zeggen om van de oud-bondscoach een 'super-assistent' te maken, maar net zoveel om Van Marwijk in een 'praatpaalrol' te posteren.'

    Van Bommel moet op de bank vooral autonoom kunnen handelen. Buiten het veld kan hij vertrouwenspersonen consulteren. Zo schakelde Cocu de hulp van Guus Hiddink in als klankbord na een moeizame start bij PSV.

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    Teo Smith +23663
    donderdag 21 juni 2018 om 07:08
    Eerder kwetsbaar.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:26
    Zeer goeie vervanger iemand met lef! Zo heeft hij ook met 019 gepresteerd met paar wedstrijden monster scores
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23663
    donderdag 21 juni 2018 om 08:10
    Eerst maar eens zien!
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:13
    Gaan we zeker zien!!!
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23663
    donderdag 21 juni 2018 om 08:15
    Als van marwijk gaat doen wat dickie en hiddink hebben gedaan voor gio en cocu zou het zo maar eens goed kunne komen.

    Gun het mark ook wel, was een voorbeeldprof.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:18
    Ja daarom is het gewoon goed dat Bertje erbij zit. Maar MARK heeft al veel geleerd van hem omdat hij nu ook steeds assistent is en veldtrainingen doet.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +224
    donderdag 21 juni 2018 om 11:36
    O19 en het 1e is wel een wereld van verschil. O19 nog eigen leeftijdsgenoten terwijl je nu een aantal wat oudere tussen krijgt. En ook heel ander niveau het is maar net hoe van bommel alles invult..
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    donderdag 21 juni 2018 om 07:51
    Autonoom kunnen handelen van Bommel,toe maar
    Vind ik leuk
    Pjotr26 +1443
    donderdag 21 juni 2018 om 07:08
    en toch hebben die boeren dalijk de beste selectie en trainersstaf.....respect voor die lampies....
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    donderdag 21 juni 2018 om 07:52
    Beste selectie? Transfer periode is nog wel ff
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:00
    Zouden meer mensen respect moeten hebben voor PSV.
    Vind ik leuk
    Korm +29552
    donderdag 21 juni 2018 om 09:18
    inderdaad, het afziekcultuur is hier groter dan respect hebben voor elkaar
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:19
    Dankjewel met onze Toon aan de muur en als Directeur zal het Lampje feller gaan branden bij ons warme clubske
    Vind ik leuk
    Pizaro_Psv +149
    donderdag 21 juni 2018 om 09:51
    Die brand altijd al deze eeuw
    Vind ik leuk
    Simsalabim +795
    donderdag 21 juni 2018 om 07:08
    Van Marwijk moet gewoon coach van psv worden, Bommel zijn assistent
    Vind ik leuk
    2cents +49426
    donderdag 21 juni 2018 om 07:15
    Inderdaad, andersom heeft alle schijn tegen en kijkt me gezien hun huidige verhouding bij alle klussen samen tot nu toe geen logisch optie. Zeker niet voor Van Marwijk. Die is nog helemaal niet op het punt dat hij hoofdtrainer af is.

    Komt nog bij dat Van Bommel nog helemaal niet zat te wachten op het hoofdtrainerschap.

    Voordeel van Van Marwijk is wel dat je kunt rekenen op absolute loyaliteit richting zijn schoonzoon.
    Vind ik leuk
    Kayzer +2234
    donderdag 21 juni 2018 om 08:05
    Precies en daarna stuivertje wisselen.
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    donderdag 21 juni 2018 om 08:46
    1e jaar van Marwijk coach met van Bommel naast hem zou ook een optie kunnen zijn,maar dat is intern allang besproken. Na WK Australië komt het allemaal snel naar buiten.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +401
    donderdag 21 juni 2018 om 07:12
    Wat een gedoe!!
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    donderdag 21 juni 2018 om 15:40
    Wat een gedoe? Hoezo?
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:13
    Als het niet gaat kan hij altijd nog met Dick Advocaat bellen,Giovanni heeft zijn telefoon nummer
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:27
    Waarom hij heeft zijn schoonpappie naast hem daar is Dickie niet voor nodig
    Vind ik leuk
    Romario9 +9717
    donderdag 21 juni 2018 om 07:42
    Ik zie Van Marwijk liever in een rol wat meer op de achtergrond. Niet als assistent, dan kun je hem beter hoofdtrainer maken.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7218
    donderdag 21 juni 2018 om 07:57
    Ze moeten gewoon lef hebben en van Bommel het laten doen.
    Van Marwijk, " a la Hiddink" als adviseur op de achtergrond en meer niet.
    Als je in van Bommel gelooft moet je hem ook een keer de eindverantwoordelijkheid geven, hoe lang loopt hij al niet aan het handje van zijn schoonvader in de schaduw....?
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:59
    Vorig seizoen kon M. van Bommel naar B. München want ook deze Europese topclub ziet in dat van Bommel een prima trainer is / wordt. Dat liet M. van Bommel niet voor niets schieten. Van Bommel en PSV weten allang dat van Bommel de ideale opvolger is van Cocu. Van Bommel en PSV zijn klaar voor deze samenwerking. Voor zowel PSV, Cocu als van Bommel is dit een ideale situatie.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:03
    Hoop dat Mark zn rol goed gaat vervullen. Dat hij elk jaar op de platte kar mag staan
    Vind ik leuk
    flipper +1319
    donderdag 21 juni 2018 om 08:06
    Alleen dit seizoen niet.let maar op straks.😉
    Vind ik leuk
    mcmodd +19815
    donderdag 21 juni 2018 om 09:14
    Mark van Bommel is inmiddels naar mijn mening de assistentenrol ontgroeid. Laat Bert van Marwijk lekker zijn schoonvader zijn, op zijn tijd van de kleinkinderen genieten, zodat Mark met een geheel eigen staf PSV zijn nieuwe gezicht kan geven. En als Bert gewoon bondscoach van Australie blijft is er echt wel weer een goede assistent te vinden. Zo kan Bert de coaches van de toekomst opleiden en Nederland eindelijk weer eens laten genieten van echte coaches die berekend zijn op hun taak.
    Vind ik leuk
    K V ASSEL +187
    donderdag 21 juni 2018 om 10:50
    VP...kom jongens: breng eens wat nieuws aub.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 15:15
    Gaat tijd worden.
    Hoe is het met kluivertje
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 10:54
    Top
    Vind ik leuk
    Foebele +47806
    donderdag 21 juni 2018 om 11:02
    Tja, leuk zulke constructies met een actieve rol als begeleider voor van Marwijk, maar nu wij Tadic gaan halen kun je net zo goed Mourinho aanstellen, Ajax wordt toch wel kampioen.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 21:31
    Tja Tadic is jullie redder.....
    Is hij er al dan?
    Vind ik leuk
    Foebele +47806
    donderdag 21 juni 2018 om 21:34
    Hij is niet onze redder, hij moet een stuk in de puzzel worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 22:43
    Zo’n Ravensburger geval?

    Ten Hag weet ook wat dat is?
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +230
    donderdag 21 juni 2018 om 11:08
    Hij ademt voetbal en was als voetballer al een beetje trainer, net als De Boer. Ik verwacht dat het een goede trainer wordt.
    Vind ik leuk
    peinke +1832
    donderdag 21 juni 2018 om 12:38
    1 jaar Van Marwijk, Van Bommel assistent. Daarna terugtreden en vB hoofdcoach. Prima oplossing lijkt me! Wat is daar mis mee, niets dus!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 12:39]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 17:10
    Ik vraag me af of Bommetje al meteen aan de slag wil bij PSV. Momenteel is ie druk op het WK en als dat achter de rug is zal ie waarschijnlijk toch een week of 2 op vakantie willen, schat ik zo in. PSV is dan allang begonnen met de voorbereiding op het nieuwe seizoen, lijkt mij geen gezonde situatie.
    Vind ik leuk
    Hansi H +108
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:53
    Van Marwijk komt niet mee.
    Van Bommel komt wel.
    Welke assistent zou hij nemen?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'PSV onderhandelt met Fenerbahçe én plant soepele overgangsperiode'